Страница 1 от 1

Какви са допустимите граници на бензиновите тримове при каране на газ?

Публикувано: 09 ное 2019, 14:38
от ADDimitrov
Интересува ме каква е максималната граница на + % на бензиновите тримове при каране на газ и след колко % може да се смята че сместа е твърде бедна? Също ми е интересно при какви параметри борд компютъра записва грешка бедна смес?

Re: Какви са допустимите граници на бензиновите тримове при каране на газ?

Публикувано: 09 ное 2019, 17:04
от synthez 3D
Стига да са под +25% компютъра се справя без проблем и въпреки, че си извън общоприетите граници от +10% , сместа се дозира правилно. Реално не е бедна, но за да се получи вярна ( по показанията на ламбдата), се налага по-голяма корекция от записаната в паметта и стига да не надхвърли 25%, няма да видиш грешка. При по-големи LTFT от +25% вече записва грешка за бедна смес, защото толкова са възможностите за регулиране на компютъра. При теб колко са колега? Питам, защото отдавна търся някой с двигател 1,8 или 2.0 за сравнение на работата на бензин и газ.

Re: Какви са допустимите граници на бензиновите тримове при каране на газ?

Публикувано: 09 ное 2019, 18:58
от ADDimitrov
Ами за жалост няма читава диагностика с която да гледам живи данни! Последния китайски кабел отиде подарък ! Иначе като сменях филтри я гледахме, тримовете бяха на 12%+. Сега чакам нов кабел и се надявам поне с този д а мога да гледам данни на моя кошник!

Re: Какви са допустимите граници на бензиновите тримове при каране на газ?

Публикувано: 09 ное 2019, 19:41
от OgiDogi
Само да уточня:
дългосрочната корекция е функция на краткосрочната спрямо времето, като краткосрочната може да не е постоянно положителна, а само в определени режими.

Пример:
Караш си 15 минути с нормално натоварване, бензинови времена 3-5 ms и си на -4% корекция. Тръгваш да ускоряваш за изпреварване или мачкаш педала по голям баир, времената скачат на максимума с +25-30% краткосрочна корекция и въпреки всичко не достига гориво, в цилиндрите става оксижен, обаче дългосрочната корекция започва да се коригира след интервал от 30 секунди и то не със скок, а постепенно - може да отнеме и 2 минути до достигане на стойности за запалване на лампа за неизправност.
Така, ако не караш постоянно в тези режими, дългосрочната ще ти показва някакво усреднено отклонение, а реално точно моментите с голям недостиг водят до поражения по мотора. И си мислиш - "А, той компютърът успява да компенсира, значи всичко е ОК."

Re: Какви са допустимите граници на бензиновите тримове при каране на газ?

Публикувано: 10 ное 2019, 13:42
от ADDimitrov
Оги за това си прав, но нали се сещаш че няма как по цял ден да си джиткаш и да гледаш живи данни! То физически е невъзможно! Това се прави когато имаш проблем и го търсиш. В случея говорим за поглеждане на данни от време на врем, за да си наясно как ти е колата, нищо повече.

Re: Какви са допустимите граници на бензиновите тримове при каране на газ?

Публикувано: 10 ное 2019, 14:00
от OgiDogi
Сипваш 10 литра газ, качваш се с другарче в колата - единият кара на различни предавки и натоварвания, другият зяпа данни и коригира настройките на газовата за съответните работни режими. Иначе е много трудно на око/ухо да докараш правилна работа във всички работни режими.
На един колега така настроихме Пежото. Поиска ефтинджос, после през седмица - придърпвала, горяла много, не вървяла, светвал "чек"...
Изкарахме я една събота по баира към Бяла и само му казвах как да кара, докато аз цъках из настройките. На другата седмица - доволен, горяла по-малко и нямало придърпвания и други забележки. И все още от време на време ме информира, че всичко е наред.

Re: Какви са допустимите граници на бензиновите тримове при каране на газ?

Публикувано: 11 ное 2019, 08:47
от geromessi
Не е нужно да караш цял ден, просто като предстои някакво по-дълго пътуване си пускаш телефона и мяташ от време на време по едно око на телефона.
Друг негативен ефект, който се получава от високите тримове и хора подминават много често е повишаването на Т в цилиндрите и от там по-бързото прегаряне на клапаните.