Страница 2 от 3

Re: ГИ в двигател с директно впръскване-заслужава ли си?

Публикувано: 14 апр 2022, 23:12
от dimkar
Нито една. При тези съм сигурен, че резултатите ще са още по-трагични за къси разстояния.

Re: ГИ в двигател с директно впръскване-заслужава ли си?

Публикувано: 16 апр 2022, 22:01
от ivchotr
dimkar написа:
14 апр 2022, 23:06
Колата на жената минава по около 300-400 км на месец. Печели по около 100 лв на година от ГИ. Много ли са? Другите ми автомобили минават по около 15-20 000 км на година и печелят по около 1000 лв. на година. Това са реалните резултати от доста години експлоатация.
При мен са около 1500 лв спесетени на година от разликата в цената. Карам на газ от 1997 г., както писах май по-горе. Цените на горивата бяха различни от сегашните, но все пак е спестена една сериозна сума. За 10 лв на месец не си заслужава да купуваш уредба. От друга страна с тези 100 лв на година могат да се платят прегледът и данъкът. При мен, примерно, стигат.

Re: ГИ в двигател с директно впръскване-заслужава ли си?

Публикувано: 17 апр 2022, 09:24
от fordmaniac

Re: ГИ в двигател с директно впръскване-заслужава ли си?

Публикувано: 17 апр 2022, 23:59
от imitev
Това, което аз съм разбрал след над 600-700 хил. км минати на газ е, че ако искаш да караш на газ трябва да си вземеш кола, която е ПОДХОДЯЩА за газ.

Съвременните двигателите с директно впръскване имат по-висока степен на сгъстяване от тези с разпределеното и сместа ще детонира ако я забъркваш извън цилиндрите. Недай си боже и да е турбо. Единственият начин да го направиш както трябва е директно впръскване в цилиндъра на течна фаза газ, но там уредбата не е 1500 лв.

Иначе могат да ти обещават много неща, а за експериментите после плащаш лично ти.

Ако ще си купуваш директно впръскване и ще го газифицираш за икономия - по-добре си купи дизел.

Естествено, това си е лично мое виждане, към което обаче се придържам вече 27 години сравнително успешно.

Re: ГИ в двигател с директно впръскване-заслужава ли си?

Публикувано: 18 апр 2022, 07:04
от OgiDogi
imitev написа:
17 апр 2022, 23:59
... сместа ще детонира ако я забъркваш извън цилиндрите...
Верно ли? Особено, с по-устойчиво на самозапалване гориво, като пропан-бутанова смес?

Re: ГИ в двигател с директно впръскване-заслужава ли си?

Публикувано: 18 апр 2022, 09:19
от imitev
2тата генерация SkyActive на Мазда е със степен на сгъстяване 14:1. Няма ли да "чука аванса" на всеки цикъл?

Re: ГИ в двигател с директно впръскване-заслужава ли си?

Публикувано: 19 апр 2022, 21:10
от OgiDogi
imitev написа:
18 апр 2022, 09:19
2тата генерация SkyActive на Мазда е със степен на сгъстяване 14:1. Няма ли да "чука аванса" на всеки цикъл?
Щом не"чука" на бензин, няма как да "чука" на пропан-бутан.

Да го обосновем научно-популярно:
Бензинът е лесно запалима течност, влизаща на микроскопични но все пак капки с огромно количество молекули в тях, която с повишаване на температурата в горивната камера, в следствие на компресирането, е склонна да се самовъзпламени (n-Octane autoignition T = 210°C). Една молекула да се запали, поради близостта с останалите ще прехвърли огънчето и процесът е необратим. За да се избегне това явление, към бензина се добавят примеси, повишаващи температурата на самозапалване, респективно - устойчивостта му, като този фактор се индикира с т. нар. "октаново число". Колкото е по-високо, толкова е по-устойчив бензинът на самозапалване при компресиране. Повишената устойчивост позволява по-прецизен контрол на запалването с искра и съответно - по-оптимално изгаряне и евентуално повишена мощност във високите обороти на двигатели с повишена компресия или принудително пълнене.
Пропан-бутановата смес, като съчетание на газове, молекулите на които се разлетяват във всички посоки по време на смесообразуването, изисква повече топлинна енергия, за да се загреят въпросните молекули до степен да се предизвика разпадането им на въглерод и водород и свързването им с кислорода в горивната камера - запалване (Propane autoignition T = 470°C, Butane autoignition T = 275°C). Една молекула да се запали, разстоянието до съседните може да е достатъчно, за да не се прехвърли огънчето. Затова и обеднена смес на газ има по-висока склонност към пропуски в запалването.
Повече топлинна енергия може да се получи при по-висока компресия и ако бензинът в споменатият двигател не се самозапалва, няма как пропан-бутановата смес да се самозапали.

Re: ГИ в двигател с директно впръскване-заслужава ли си?

Публикувано: 20 апр 2022, 11:48
от ivchotr
Ммммм, да. Доколкото знам пропан-бутанът е с октаново число 102 - 108, според зависи. В началото "гърмяха" генерациите на двигатели, които са инжекциони, ама с набити обикновени газови уредби. Та им слагаха едни "клапани" на гофрите покрай въздушния филтър, че като тресне, да го отнесе "клапанът". Той поне се възстановяваше лесно с подръчни материали дори и на път.

Re: ГИ в двигател с директно впръскване-заслужава ли си?

Публикувано: 20 апр 2022, 11:50
от imitev
ОК. Разбрах.

Re: ГИ в двигател с директно впръскване-заслужава ли си?

Публикувано: 20 апр 2022, 21:02
от npace
Г-н imitev, много хора говорят за течна фаза защото някой им е казал. Същото беше и като по новините казаха през февруари 2020 че бутилки над 10 години се сменят и народа се юрна. Нямаше такъв закон към февруарска дата 2020 година. Наредбата беше променена през септември 2020 и влезе в сила на 12.11.2020 г. Същото е и с този който ти е казал за течната фаза. Има доста системи течна фаза. Знаете ли къде впръскват газта тези системи?

Поздрави от стар член на клуба каращ все още Сиера! Наздраве!

Re: ГИ в двигател с директно впръскване-заслужава ли си?

Публикувано: 20 апр 2022, 23:11
от OgiDogi
npace написа:
20 апр 2022, 21:02
... Нямаше такъв закон към февруарска дата 2020 година. Наредбата беше променена през септември 2020 и влезе в сила на 12.11.2020 г...
СБА написа: От официален отговор на ИААА след запитване от СБА става ясно, че на първоначална проверка подлежат автомобилните газови уредби, които са допълнително монтирани в моторните превозни средства след 1 септември 2014 г.

...

Друг спорен момент през последните дни е така коментираният срок на експлоатация на бутилките. Според ИААА изискванията към автомобилните газови уредби, работещи с втечнен нефтен газ (пропан бутан) са определени в Правило № 67 на ИКЕ на ООН, а към тези работещи със сгъстен природен газ (метан) в Правило № 110 на ИКЕ на ООН. В Правило № 67 на ИКЕ на ООН не е предвиден максимален експлоатационен срок на резервоарите (бутилките) за пропан бутан, поради което е прието за експлоатационен срок на резервоарите (бутилките) за пропан бутан да се взема предвид срока, заложен от производителя, който обикновено е 10 години. В Правило № 110 на ИКЕ на ООН е предвиден максимален експлоатационен срок на резервоарите за метан от 20 години.
Международните нормативни документи от организации, в които държавата ни като такава е член, са минимумът. Нашите закони и разпоредби трябва да са съобразени и могат само да бъдат по-строги, но не и по-либерални. Въпросните правила на Икономическата Комисия на Европа са влезли в сила на 9 октомври 2014 г., с което постановените в тях изисквания би следвало да са задължителни на нашата територия от тази дата нататък.
Тъй че, закон е имало, поводът за масовите проверки и "насилствената" смяна на резервоарите за втечнен нефтен газ през февруари 2020 беше една експлозия на автомобил с жертви в Добрич в края на 2019 - кандидат бакшиш си монтирал сбирщайна газова и напънал бутилка за пропан-бутан на зарядно за метан.

Re: ГИ в двигател с директно впръскване-заслужава ли си?

Публикувано: 20 апр 2022, 23:35
от ivchotr
Европейските закони обикновено не се прилагат директно и е редно местното законодателство да ги въведе със свои нормативни актове. В общи линии можем да прекараме бутилките през преглед и водна проба с високо налягане. Ако издържат пробата, срокът на годност им се удължава. Услугата обаче се заплаща и ако случайно бутилката се предаде, парите за теста си остават за сметка на собственика. Затова повечето хора предпочетоха просто да си сменят бутилките с нови. Интересното е, че в разпоредбата е въведено изискване за налягане при пробата, което надвишава няколко пъти максималното налягане, което изобщо може да бъде създадено от зареждащата колонка. Което по същество е пре-пре-презастраховане или е просто начин да се осигури оборот на продукцията на някои фирми.

Re: ГИ в двигател с директно впръскване-заслужава ли си?

Публикувано: 20 апр 2022, 23:52
от pepy1
От личен опит знам, че при евро директиви противоречащи на нашите, държавните институции прилагат изгодната за тях и в ущърб на нас. Друго нещо за което се сетих, за домакинска газ се продават/заменят 2 модела бутилки. Сини и жълти/да не им правя реклама на фирмите/, 100% съм сигурен, че нито една от двете проверяват всеки път бутилката. Само пълнят и запечатват. Ако обаче стане инцидент, виновен ще е потребителя, тъй като ще бъде обвинен за неспазване на безопасно ползване. Също така ще се изтъкне, че всичко се проверява при всяко зареждане, затова проблема е при потребителя. Моля да ме изивините ако не съм разбрал точно темата, но не карам на газ. А истерията по смяна на стари с нови бутилки мисля беше към 2012-14 г. Добре е според мен, че е имало малко паника, защото газта не е нещо обикновено, а опасно. Ако не се спазват правилата за безопастност стават сериозни инциденти, и то не само с различните видове газови уредби.

Re: ГИ в двигател с директно впръскване-заслужава ли си?

Публикувано: 20 апр 2022, 23:55
от dimkar
За 10 години с АГУ сте си изплатили колата няколко пъти. А вие ми приказвате за някаква скапана бутилка, дето струва 150 лв. :lol:

Re: ГИ в двигател с директно впръскване-заслужава ли си?

Публикувано: 21 апр 2022, 00:06
от pepy1
То си е народна психология, защо да се дават пари за ново, като старото работи :D :D Според мен не е важно колко години караш на газ, а колко км - за да се изплати. Има хора, които и 5000 км на година не могат да навъртят.

Re: ГИ в двигател с директно впръскване-заслужава ли си?

Публикувано: 21 апр 2022, 15:07
от HACKO
ivchotr написа:
20 апр 2022, 23:35
....В общи линии можем да прекараме бутилките през преглед и водна проба с високо налягане. Ако издържат пробата, срокът на годност им се удължава. .....
С една година, на следващата пак, не си струва.

Re: ГИ в двигател с директно впръскване-заслужава ли си?

Публикувано: 21 апр 2022, 22:19
от ivchotr
А бе и ти си прав.

Re: ГИ в двигател с директно впръскване-заслужава ли си?

Публикувано: 28 апр 2022, 14:12
от F Focus
Айде да се придържаме към темата, а не кой-каквото му скимне извън нея да поства, ок?
Ако някой не може да изкаже компетентно мнение, визирайки ГИ в двигател с директно впръскване да замълчи завинаги, че аман от "специалисти", баси! :evil:

Re: ГИ в двигател с директно впръскване-заслужава ли си?

Публикувано: 28 апр 2022, 15:37
от ivchotr
Ами придържай се, ве. Стига спами. Кажи нещо по темата, че да научим и ние.

Re: ГИ в двигател с директно впръскване-заслужава ли си?

Публикувано: 28 апр 2022, 15:58
от F Focus
Ти си този, мойто спами и е вреден при всяка тема! Изненадан ли си-аз не съм! :lol:
Всички потребители четат и се ориентират за какво иде реч