Това ме приятно изненада!!С Ford Focus по пътя към медалите
- Ford_Lord
- потребител
- Мнения: 202
- Регистриран: 13 яну 2010, 18:12
- Модел на автомобила: Ford Orion 91',Mondeo 02'
- Местоположение: Шумен
- Status: Извън линия
Това ме приятно изненада!!С Ford Focus по пътя към медалите
Доста е интересно,лично смятам че ще ви хареса,не е от мен!!Но съм съгласен с човека,който го е писал!!
Наскоро приех да бъда тест-драйвър за новия Ford Focus 2011. От “Мото-Пфое” се свързаха с мен (и с още десетина блогъра) и ми предложиха да покарам Ford Focus по пътищата на България, за което вече писах в “Новият Ford Focus и NovaVizia.com”. Десетте дни за тест-драйв се изнизаха бързо и днес върнах колата обратно в представителството на Ford, така че е време да прочетете мнението ми за нея,
По-долу ще обобщя накратко впечатленията си за новия Ford Focus в три секции – външен вид, комфорт на возене (“возия”) и технически параметри/екстри.По-долу ще обобщя накратко впечатленията си за новия Ford Focus в три секции – външен вид, комфорт на возене (“возия”) и технически параметри/екстри.
1.Външният вид
Външният вид на Ford Focus по мое мнение е чудесен. Дали защото ми се падна да тествам кола с черен цвят (пантерено черно), дали заради друга причина, но автомобилът приковаваше погледите на хората – на мои съседи, на случайни минувачи и на други шофьори. Тук мисля, че основните причини бяха следните:
1.Агресивна маска отпред, с решетка, както и уголемена емблема Ford, които правят впечатление.
2.Тонирани стъкла, в т.ч. силно затъмнени задни стъкла.
3.Красива хромирана хоризонтална лайсна по цялата дължина на автомобила (от двете страни)
4.Дължина на базата на автомобила, типична за семейните автомобили. Един мой съсед дори определи класа като “Лимузина”, не знам дали е точно това определение, но колата със сигурност е от по-големите.
5.Красиви 11 лъчеви джанти


Коментирайки външния вид на новия Ford Focus считам, че от фирмата са постигнали оптимален дизайн и съчетание на различните елементи, което прави колата да изглежда авторитетно и респектиращо на пътя. Мисля си, че с визията и линиите си тя ще се харесва преди всичко на шофьорите-мъже, но със сигурност и жените ще се чувстват добре зад волана.
Следват още няколко снимки, които направих за спомен с моя фотоапарат. Първата е на част от маската отпред:

А ето и фара в близък план – красиво издължен отстрани:


За всеки семеен човек с поне едно дете багажникът е нещо много важно. В случая с новия Ford Focus той е достатъчно голям, като побира спокойно няколко куфара. На връщане от София превозвах дори и специални стъкла, внос от Чехия влязоха и излязоха без проблеми. Не съм тествал с детска количка (децата ми порастнаха), но съм 99% сигурен, че почти всеки модел количка ще се събере в багажника.

На дълъг път колата се държи просто отлично! Поддържах средна скорост от 100-120км. в час в дълги периоди и мога да кажа, че новият Ford Focus е една надеждна, стабилна машина – с относително нисък шум в купето при високи скорости, меко возене отпред и отзад, добра видимост за шофьора. Специално питах на няколко пъти децата как се чувстват на задната седалка и получих само положителни отзиви. Доколкото разбирам от официални източници, новият Ford Focus е отличен и с авторитетни награди за безопасност заради технологиите, които са внедрени в този модел – системата за активно спиране в града и системата за спазване на лентата, което не е без значение.
3. Технически параметри и екстри
Новият Ford Focus може да се кара в различни конфигурации, в зависимост от цената, която са готови да платят клиентите – това е нормална практика за всички автомобилопроизводители и търговци на коли. Специално на “моя” Ford Focus не му липсваха екстри – от “Мото-Пфое” ми бяха предоставили пълния пакет, за да мога да изпитам колата в пълния й блясък.
Базисните технически характеристики на Ford Focus, който аз управлявах, които вероятно ще интересуват повечето водачи, както и част от най-важните екстри са:
Дизел, с разход на гориво по моя преценка някъде около 8 на сто на градско шофиране и около 6 на сто на извънградско шофиране
Кубатура на двигателя – 1,6, със 115 конски сили. За сравнение, моят Nissan е с кубатура 2,2
Шестстепенна ръчна скоростна кутия
Преди и странични въздушни възглавници, както и еърбези тип “завеса” за предните и задните седалки
Система против блокиране на колелата (ABS) + електронно разпределение на спирачното усилие (EBD) + електронен спирачен асистент (BA)
Палене със старт бутон, без ключ + имобилайзер + централно заключване
Система за зареждане с гориво, която предпазва от зареждане с неправилния вид гориво (бензин или дизел)
Климатик с двузонов контрол на температурата
Електрически отопляеми странични огледала
Пълна електроника по всичко в купето – круиз контрол, задаване на ограничител за скоростта, климатик, аудио система, бордови компютър с всевъзможни показатели и справки
Ефектно осветление с неонови светлини в купето
Детско заключване на задните врати и прозорци
Халогенни фарове, фарове за мъгла
Много удобен подлакътник за шофьора
Гласово командване на климатик, телефон, радио, диск и още десетки неща – с команди на английски език. Децата направо си умряха по тази екстра!
Изключване на двигателя при чакане на стоп или на червен светофар и последващо мълниеносно автоматично включване при натискане на съединителя или движение на скоростния лост – нещо, което виждам за първи път в моята практика на шофьор.

вия Ford Focus по време на шофиране (например, да си пуснеш диск с музика или някаква радио станция, или нещо трето) могат да се правят по три различни начина – ръчно от пулта за управление в средната част на таблото, ръчно чрез контролерите на волана или с глас – чрез команди на английски език. По отношение на третата опция, само казваш “Клаймът”, “Темперачър” и “Туенти ту”, за да дадеш указания климатикът да заработи на 22 градуса и си готов! Не мога да преценя доколко практично е това в дългосрочен план, но е ефектно и хитро!
Лично за мен автоматичното изгасване на колата на всеки стоп или червена светлина на светофар бе една от най-въздействащите екстри. Не мога да преценя дали от това не се натоварва/изхабява двигателя по някакъв начин, но се пести гориво и се щади околната среда. По мои наблюдения, новият Ford Focus има нужда от първоначален пробег от 2-3 километра, преди да влезе в режим и тази екстра да се проявява в действие.
През цялото време имаше една функция, която ми липсваше и това бе камерата за задно виждане. Едва сега осъзнавам колко съм свикнал с нея в настоящата си кола. Заинтересувах се и от “Мото-Пфое” ми обясниха, че това е опция, за която няма проблем да се добави допълнително – просто не е била включена в моя тест-драйв модел. Това е добре и съветвам всички, които обмислят да придобият нов автомобил да не щадят средства точно за тази екстра – помага при паркиране назад.

През волана могат да се управляват редица функции – ограничител на скоростта, набиране по телефона, аудио система, смяна на станции на радио, проверка на наличност на гориво, изминат път, разход на гориво и др.
Контролното табло зад волана е стандартно – с оборотомер и скоростомер, както и индикатори за гориво, температура на двигателя, аларми (например ако не си си поставил колана) и др.

Това е снимка конкретно на навигацията в средата на таблото на Ford Focus, включително и на цветния дисплей и местата за излизане на въздуха през климатика.

Това е снимка на скоростния лост на Ford Focus, лоста за ръчната спирачка и местата за поставяне на дребни вещи от типа на дистанционно, GSM или чаша с кафе. Мисля, че от Ford са си свършили добре работата, тъй като в колата има място за разполагане на различни дребни вещи, в т.ч. дори и кутийка за поставяне на (слънчеви) очила горе до стъклото за задно виждане!
А ето и кутията за различни дребни вещи, разположена в подлакътника за шофьора. Една дребна бележка тук – мисля, че дизайнерите са можели да направят кутията с размери, удачни за стандартен компакт диск.

Ето и кадър от електрическата част, в случая – електрическо управление на стъкла и странични огледала, в т.ч. и заключването на стъклата:

Това пък е начинът, по който се регулират светлините в новия Ford Focus:

Потенциометърът за светлините се плъзга и превключва много приятно, в допълнение към това няма опасност да забравите включени фаровете си и да си тръгнете – колата ви подава семпъл, но настойчив сигнал, че фаровете са включени, а вратата – отворена, така че да вземете мерки.

А ето така изглежда жабката на новия Ford Focus. Постарах се да заснема колата от всякъде, за да е реална представата за нея, в т.ч. и в такива по-дребни детайли.
Един друг относително дребен детайл е дистанционното за колата, на което също направих снимка. Характерно за това дистанционно е, че е дистанционно + имобилайзер, но не и ключ за палене. Както споменах и по-горе, новият Ford Focus се пали с бутон от таблото, който се намира зад волана (на снимките ми за съжаление бутонът не се вижда), а дистанционното/имобилайзер отключва и заключва вратите и багажника, както и служи като пасивна защита срещу кражба

Специално заради гласовото командване направих и тази снимка:

От личната си практика установявам, че за да работят гласовите команди в новия Ford Focus, трябва да се използва правилен английски език. Моят е с акцент вероятно, тъй като понякога не можех да задам правилната температура на климатика и компютърът ми отговаряше, че му подавам неправилна команда.
И за финал – антената на Ford Focus на покрива на колата:

В резюме
Ако трябва да резюмирам впечатленията си след тест-драйва на новия Ford Focus, те са:
Ford Focus 2011 е един прекрасен семеен автомобил от нелуксозния клас, с който едно тричленно или четиричленно семейство ще пътува комфортно и ще се чувства надеждно и удобно по време на път. Колата е стабилна по време на движение, дори и при по-високи скорости, икономична, с висока степен на защита – спирачки, въздушни възглавници, ограничение на скоростта и предпазни мерки срещу навлизане в друга лента. Новият Ford Focus предлага всичко, от което едно семейство има нужда, както в градски условия, така и по време на дълъг път.
В допълнение, новият Ford Focus считам за удобен както за слаби, така и за по-пълни хора, както за по-ниски, така и за по-високи. Аз лично спадам вероятно към по-високите и по-едри хора (малко над 100 килограма съм в момента, ръст 185см.) и нямах никакви проблеми. Седнах и отзад, за да тествам как е – събирам се, но ми е по-тясно, отколкото отпред, което е нормално не само за този модел на Ford, а и за много други автомобили, в които седя отзад.
Поздравявам Ford и техните представители от Мото-Пфое за хубавия автомобил – вероятно ще им бъде много приятно да го продават. Качествена кола от подобен тип сигурно се предлага и продава с удоволствие. Ако цената е достъпна, значи успехът е гарантиран.
Наскоро приех да бъда тест-драйвър за новия Ford Focus 2011. От “Мото-Пфое” се свързаха с мен (и с още десетина блогъра) и ми предложиха да покарам Ford Focus по пътищата на България, за което вече писах в “Новият Ford Focus и NovaVizia.com”. Десетте дни за тест-драйв се изнизаха бързо и днес върнах колата обратно в представителството на Ford, така че е време да прочетете мнението ми за нея,
По-долу ще обобщя накратко впечатленията си за новия Ford Focus в три секции – външен вид, комфорт на возене (“возия”) и технически параметри/екстри.По-долу ще обобщя накратко впечатленията си за новия Ford Focus в три секции – външен вид, комфорт на возене (“возия”) и технически параметри/екстри.
1.Външният вид
Външният вид на Ford Focus по мое мнение е чудесен. Дали защото ми се падна да тествам кола с черен цвят (пантерено черно), дали заради друга причина, но автомобилът приковаваше погледите на хората – на мои съседи, на случайни минувачи и на други шофьори. Тук мисля, че основните причини бяха следните:
1.Агресивна маска отпред, с решетка, както и уголемена емблема Ford, които правят впечатление.
2.Тонирани стъкла, в т.ч. силно затъмнени задни стъкла.
3.Красива хромирана хоризонтална лайсна по цялата дължина на автомобила (от двете страни)
4.Дължина на базата на автомобила, типична за семейните автомобили. Един мой съсед дори определи класа като “Лимузина”, не знам дали е точно това определение, но колата със сигурност е от по-големите.
5.Красиви 11 лъчеви джанти


Коментирайки външния вид на новия Ford Focus считам, че от фирмата са постигнали оптимален дизайн и съчетание на различните елементи, което прави колата да изглежда авторитетно и респектиращо на пътя. Мисля си, че с визията и линиите си тя ще се харесва преди всичко на шофьорите-мъже, но със сигурност и жените ще се чувстват добре зад волана.
Следват още няколко снимки, които направих за спомен с моя фотоапарат. Първата е на част от маската отпред:

А ето и фара в близък план – красиво издължен отстрани:


За всеки семеен човек с поне едно дете багажникът е нещо много важно. В случая с новия Ford Focus той е достатъчно голям, като побира спокойно няколко куфара. На връщане от София превозвах дори и специални стъкла, внос от Чехия влязоха и излязоха без проблеми. Не съм тествал с детска количка (децата ми порастнаха), но съм 99% сигурен, че почти всеки модел количка ще се събере в багажника.

На дълъг път колата се държи просто отлично! Поддържах средна скорост от 100-120км. в час в дълги периоди и мога да кажа, че новият Ford Focus е една надеждна, стабилна машина – с относително нисък шум в купето при високи скорости, меко возене отпред и отзад, добра видимост за шофьора. Специално питах на няколко пъти децата как се чувстват на задната седалка и получих само положителни отзиви. Доколкото разбирам от официални източници, новият Ford Focus е отличен и с авторитетни награди за безопасност заради технологиите, които са внедрени в този модел – системата за активно спиране в града и системата за спазване на лентата, което не е без значение.
3. Технически параметри и екстри
Новият Ford Focus може да се кара в различни конфигурации, в зависимост от цената, която са готови да платят клиентите – това е нормална практика за всички автомобилопроизводители и търговци на коли. Специално на “моя” Ford Focus не му липсваха екстри – от “Мото-Пфое” ми бяха предоставили пълния пакет, за да мога да изпитам колата в пълния й блясък.
Базисните технически характеристики на Ford Focus, който аз управлявах, които вероятно ще интересуват повечето водачи, както и част от най-важните екстри са:
Дизел, с разход на гориво по моя преценка някъде около 8 на сто на градско шофиране и около 6 на сто на извънградско шофиране
Кубатура на двигателя – 1,6, със 115 конски сили. За сравнение, моят Nissan е с кубатура 2,2
Шестстепенна ръчна скоростна кутия
Преди и странични въздушни възглавници, както и еърбези тип “завеса” за предните и задните седалки
Система против блокиране на колелата (ABS) + електронно разпределение на спирачното усилие (EBD) + електронен спирачен асистент (BA)
Палене със старт бутон, без ключ + имобилайзер + централно заключване
Система за зареждане с гориво, която предпазва от зареждане с неправилния вид гориво (бензин или дизел)
Климатик с двузонов контрол на температурата
Електрически отопляеми странични огледала
Пълна електроника по всичко в купето – круиз контрол, задаване на ограничител за скоростта, климатик, аудио система, бордови компютър с всевъзможни показатели и справки
Ефектно осветление с неонови светлини в купето
Детско заключване на задните врати и прозорци
Халогенни фарове, фарове за мъгла
Много удобен подлакътник за шофьора
Гласово командване на климатик, телефон, радио, диск и още десетки неща – с команди на английски език. Децата направо си умряха по тази екстра!
Изключване на двигателя при чакане на стоп или на червен светофар и последващо мълниеносно автоматично включване при натискане на съединителя или движение на скоростния лост – нещо, което виждам за първи път в моята практика на шофьор.

вия Ford Focus по време на шофиране (например, да си пуснеш диск с музика или някаква радио станция, или нещо трето) могат да се правят по три различни начина – ръчно от пулта за управление в средната част на таблото, ръчно чрез контролерите на волана или с глас – чрез команди на английски език. По отношение на третата опция, само казваш “Клаймът”, “Темперачър” и “Туенти ту”, за да дадеш указания климатикът да заработи на 22 градуса и си готов! Не мога да преценя доколко практично е това в дългосрочен план, но е ефектно и хитро!
Лично за мен автоматичното изгасване на колата на всеки стоп или червена светлина на светофар бе една от най-въздействащите екстри. Не мога да преценя дали от това не се натоварва/изхабява двигателя по някакъв начин, но се пести гориво и се щади околната среда. По мои наблюдения, новият Ford Focus има нужда от първоначален пробег от 2-3 километра, преди да влезе в режим и тази екстра да се проявява в действие.
През цялото време имаше една функция, която ми липсваше и това бе камерата за задно виждане. Едва сега осъзнавам колко съм свикнал с нея в настоящата си кола. Заинтересувах се и от “Мото-Пфое” ми обясниха, че това е опция, за която няма проблем да се добави допълнително – просто не е била включена в моя тест-драйв модел. Това е добре и съветвам всички, които обмислят да придобият нов автомобил да не щадят средства точно за тази екстра – помага при паркиране назад.

През волана могат да се управляват редица функции – ограничител на скоростта, набиране по телефона, аудио система, смяна на станции на радио, проверка на наличност на гориво, изминат път, разход на гориво и др.
Контролното табло зад волана е стандартно – с оборотомер и скоростомер, както и индикатори за гориво, температура на двигателя, аларми (например ако не си си поставил колана) и др.

Това е снимка конкретно на навигацията в средата на таблото на Ford Focus, включително и на цветния дисплей и местата за излизане на въздуха през климатика.

Това е снимка на скоростния лост на Ford Focus, лоста за ръчната спирачка и местата за поставяне на дребни вещи от типа на дистанционно, GSM или чаша с кафе. Мисля, че от Ford са си свършили добре работата, тъй като в колата има място за разполагане на различни дребни вещи, в т.ч. дори и кутийка за поставяне на (слънчеви) очила горе до стъклото за задно виждане!
А ето и кутията за различни дребни вещи, разположена в подлакътника за шофьора. Една дребна бележка тук – мисля, че дизайнерите са можели да направят кутията с размери, удачни за стандартен компакт диск.

Ето и кадър от електрическата част, в случая – електрическо управление на стъкла и странични огледала, в т.ч. и заключването на стъклата:

Това пък е начинът, по който се регулират светлините в новия Ford Focus:

Потенциометърът за светлините се плъзга и превключва много приятно, в допълнение към това няма опасност да забравите включени фаровете си и да си тръгнете – колата ви подава семпъл, но настойчив сигнал, че фаровете са включени, а вратата – отворена, така че да вземете мерки.

А ето така изглежда жабката на новия Ford Focus. Постарах се да заснема колата от всякъде, за да е реална представата за нея, в т.ч. и в такива по-дребни детайли.
Един друг относително дребен детайл е дистанционното за колата, на което също направих снимка. Характерно за това дистанционно е, че е дистанционно + имобилайзер, но не и ключ за палене. Както споменах и по-горе, новият Ford Focus се пали с бутон от таблото, който се намира зад волана (на снимките ми за съжаление бутонът не се вижда), а дистанционното/имобилайзер отключва и заключва вратите и багажника, както и служи като пасивна защита срещу кражба

Специално заради гласовото командване направих и тази снимка:

От личната си практика установявам, че за да работят гласовите команди в новия Ford Focus, трябва да се използва правилен английски език. Моят е с акцент вероятно, тъй като понякога не можех да задам правилната температура на климатика и компютърът ми отговаряше, че му подавам неправилна команда.
И за финал – антената на Ford Focus на покрива на колата:

В резюме
Ако трябва да резюмирам впечатленията си след тест-драйва на новия Ford Focus, те са:
Ford Focus 2011 е един прекрасен семеен автомобил от нелуксозния клас, с който едно тричленно или четиричленно семейство ще пътува комфортно и ще се чувства надеждно и удобно по време на път. Колата е стабилна по време на движение, дори и при по-високи скорости, икономична, с висока степен на защита – спирачки, въздушни възглавници, ограничение на скоростта и предпазни мерки срещу навлизане в друга лента. Новият Ford Focus предлага всичко, от което едно семейство има нужда, както в градски условия, така и по време на дълъг път.
В допълнение, новият Ford Focus считам за удобен както за слаби, така и за по-пълни хора, както за по-ниски, така и за по-високи. Аз лично спадам вероятно към по-високите и по-едри хора (малко над 100 килограма съм в момента, ръст 185см.) и нямах никакви проблеми. Седнах и отзад, за да тествам как е – събирам се, но ми е по-тясно, отколкото отпред, което е нормално не само за този модел на Ford, а и за много други автомобили, в които седя отзад.
Поздравявам Ford и техните представители от Мото-Пфое за хубавия автомобил – вероятно ще им бъде много приятно да го продават. Качествена кола от подобен тип сигурно се предлага и продава с удоволствие. Ако цената е достъпна, значи успехът е гарантиран.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта