СНЦ Институт за пътна безопасност

Предимно, но не само за Форд.
Потребителски аватар
peterdi_bg
Потребител
Потребител
Мнения: 2014
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: Ford Escort Mk3 L Estate 1.3 CVH / Renault Espace II 2.1 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

СНЦ Институт за пътна безопасност

Мнение от peterdi_bg » 11 яну 2018, 21:43

От края на 2017 г. е учредена НПО Институт за пътна безопасност. Организацията предлага на държавата своята експертиза и очертава наболели въпроси, по които изказва специфични идеи:

- Ревизия на концепцията за пешеходна пътека и пресичането на пътните платна от пешеходци. Паспортизиране и стандартизиране на пешеходните пътеки. Ревизия на разположението на пешеходните пътеки.

- Изискване на отговорност от страна на пътностроителните и проектиращите пътната инфраструктура компании за това, че не са осигурили възможности за минимизиране на вероятността за възникване на тежки ПТП с пострадали при грешка от страна на водачи на ППС.

- По-добро обучение по пътна безопасност в училище, където в момента много често темата се "претупва".

http://news.bnt.bg/bg/a/institut-za-ptn ... titutsiite

http://btvnovinite.bg/video/videos/tazi ... pasni.html
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 9232
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ-1582, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: СНЦ Институт за пътна безопасност

Мнение от ЯЛТА » 11 яну 2018, 22:38

ОТКРИТО ПИСМО от Георги Харизанов
До Настимир Ананиев
народен представител от РБ-ДБГ
и председател на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения

Уважаеми г-н Ананиев,

Във връзка с кръстоносния Ви поход срещу нарушителите на Закона за движение по пътищата и битката Ви за драконовски мерки и свирепи глоби за неизрядните водачи, имам към Вас само два въпроса, отговорите на които обаче считам за изключително важни:
1. Имате ли свидетелство за правоуправление на МПС, познато още и като "шофьорска книжка"?
2. Управлявал ли сте някога автомобил по републиканската пътна мрежа, познато още и като "каране на кола"?
Предварително Ви благодаря за отговорите и вниманието.

С уважение:

Данъкоплатец
=======================================================================================================

Още не съм видял отговора на Настимир Ананиев...........
Просто някои хора си осигуряват поприще от което да печелят дъъълго време, смучейки безполезно Държавните пари !
Георги Харизанов е от института за дясна политика, и приятел на Лъчезар Сяров
==============================================================
Изображение
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4199
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: СНЦ Институт за пътна безопасност

Мнение от S_C » 12 яну 2018, 19:59

"Институциите" са два вида:

а) Първостепенни разпоредители с бюджет
б) Второстепенни разпоредители с бюджет

Когато ги коментирате тия институции, изхождайте от тази им най-базова характеристика. Трудно ще ги ангажирате с неща, нямащи конкретно финансово измерение, защото по правило нефинансовите въпроси се решават от тях или на случаен, или на субективен принцип (което понякога е едно и също). И се въздържайте от идеи за въвеждане на още бюрокрация, разрешителни режими, инспекции и опити за дописване с изначално мъртви текстове на нормативни актове, които и така никой не спазва.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
peterdi_bg
Потребител
Потребител
Мнения: 2014
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: Ford Escort Mk3 L Estate 1.3 CVH / Renault Espace II 2.1 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: СНЦ Институт за пътна безопасност

Мнение от peterdi_bg » 13 яну 2018, 17:48

Това с отвореното писмо ми е интересно... Явно докато е бил депутат, едно, пък сега - друго. И трябваше ли да чакат някой да ги ръчне отзад че да се сетят че пешеходните пътеки са неадекватни.

Иначе същият този Настимир Ананиев убедено разказва как държавата нямала експертиза (не казвам дали е така или не).

За смученето на държавните пари - да видим дали ще печелят проекти и за какво. Още са пресни-пресни.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4199
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: СНЦ Институт за пътна безопасност

Мнение от S_C » 13 яну 2018, 23:48

Ако помня правилно, този Ананиев беше предложил в патрулките да има ПОС терминали и полицаите да получават процент от глобите, които налагат. Сегашният председател на комисията е друг. От което нещата там по нищо не личи да са се променили.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
peterdi_bg
Потребител
Потребител
Мнения: 2014
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: Ford Escort Mk3 L Estate 1.3 CVH / Renault Espace II 2.1 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: СНЦ Институт за пътна безопасност

Мнение от peterdi_bg » 14 яну 2018, 10:24

Това с ПОС терминалите е резонно, особено в случай с държава, през която минава транзитен международен трафик. Доколкото имам представа, в Унгария патрулките имат ПОС-терминали. Вече друг въпрос с каква цел и как се изпълнява, дали трябва да получават процент от "оборота" или не.

Въобще нещо в системата много куца. От една страна поддръжката на пътищата е колкото да не е без хич. От друга страна шофьорите изобщо не им пука за това и си перкат смело. Полицаите масово получават заплати, съизмерими с тези на чистачките (или даже по-ниски), и ние очакваме от тези хора че ще работят за едната чест. И в същото време тези хора зависят от началниците си, които понякога може да са политически или икономически обвързани. А дойде ли до отговорност, всеки бяга.

И накрая стигаме за найсти път до заключението, че ние сами трябва да се грижим за добруването на своите собствени задници. Щото няма кой друг.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
Ivaylo Georgiev
Администратор
Администратор
Мнения: 2338
Регистриран: 23 апр 2007, 10:38
Модел на автомобила: Focus 2010 1.6 Duratec 16v Ghia
Escort 1996 1.8 TD CLX
Местоположение: София, кв. Лозенец
Контакти:
Status: Извън линия

Re: СНЦ Институт за пътна безопасност

Мнение от Ivaylo Georgiev » 14 яну 2018, 18:38

Аз бих изчакал и дал малко време на новата организация, преди да я захейтя по принцип и дежурно.
Няма идеални хора, нали не очакваме, че само светци и безгрешни имат право да работят и в полза на обществото, освен в своя?
Лично познавам Руслан Вуцов, шефа на организацията, освен всичко друго и доскоро шеф на застрахователната агенция на МП. Той е много интересен, сериозен и принципен човек, със собствен независим бизнес, работохолик, кипящ от енергия, с изключителен жар ми разказваше за идеите и смисъла на тази организация, още преди да бъде учредена. Вярвам, че нещо интересно и наистина смислено е създадено, щом той участва.
Ето сайта, можете да видите кои са учредителите (не съм от тях, нито съм член на новото СНЦ), изключително широк и разнороден кръг хора, но с нужната за целите на организацията експертиза и опит са привлечени.
https://bulgarianinstitute.com/
https://bulgarianinstitute.com/%D0%B7%D ... %BB%D0%B8/
Изображение

Потребителски аватар
peterdi_bg
Потребител
Потребител
Мнения: 2014
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: Ford Escort Mk3 L Estate 1.3 CVH / Renault Espace II 2.1 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: СНЦ Институт за пътна безопасност

Мнение от peterdi_bg » 15 яну 2018, 10:30

Аз лично се надявам новата организация да е читава, защото такива по принцип са необходими. Опитът у нас е доказал, че само външни за властта експертни организации могат да бъдат реален коректив на недомислията на разните властници. Опозицията обикновено си гледа своите интереси, а те рядко съвпадат с интереса на гражданите, докато НПО могат да са по-безпристрастни и независими. Те са тези, които пишат становищата и жалбите, те са тези които ще ходят по телевизиите за да обяснят на хората защо дадена ситуация или промяна в закона е лоша, до какво ще доведе и тн. Разбира се, реалността в България е такава, че с подобни организации се случват обикновено две неща - или им запушват устата с пари, или държавата ги притиска до стената, а лайнометите ги целят ежедневно.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

ivo_63
потребител
потребител
Мнения: 511
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: СНЦ Институт за пътна безопасност

Мнение от ivo_63 » 15 яну 2018, 21:05

Това с ПОС терминалите е върха на тъпотията. Нали всеки има право да обжалва / даже да е паднал от колата мъртво пиян и да няма книжка !!!/. После , ако спечелиш обжалването ще чакаш , докато умреш да ти върнат глобата. А полицая ще върне ли премията за глобата ?! То служителите от КАТ няма да имат време да ходят на работа от висене в банки да връщат пари !!! Или ще връщат по ПОС-а !!!
Мога да посоча такъв случай , мой познат го хванаха пиян яката , подписал акта с " не съм пил", пратиха го на кръвна проба и пробата се загуби. Понеже му взеха номерата на място, сега ги осъди за пропуснати ползи , морални щети, накърняване на личното достойнство и още 99 точки , каквото се е сетил адвоката му. Предстои да вземе тия дни едни хубави пари от КАТ, а иначе си е бил напит до козирката човека.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 9232
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ-1582, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: СНЦ Институт за пътна безопасност

Мнение от ЯЛТА » 15 яну 2018, 23:03

peterdi_bg написа:
15 яну 2018, 10:30
Аз лично се надявам новата организация да е читава, защото такива по принцип са необходими. Опитът у нас е доказал, че само външни за властта експертни организации
Само не виждам нищо експертно в тоя институт, гледам, чета представянето на записалите се, и ама нищо експертно няма. Майка на сгазено дете на пешеходна пътека иска да помогне и се включила- бе тя детето си не научила, ма ше помага.............. Татко на катастрофирал моторист и той ще оправя движението..........., ми що не оправи мозъка на детето си бре.......... Да ме прощават родителите че ровя в мъката им, но "Като се обърне колата-пътища сто". И още много други желаещи..................
Мноооого скептично съм настроен, иначе и Веско с клиповете си помага с :"Нека спрем лудостта по пътищата"...........
ама на кой, и за какво................
==============================================================
Изображение
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4199
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: СНЦ Институт за пътна безопасност

Мнение от S_C » 16 яну 2018, 01:47

Ако всичко работеше нормално, не ни трябват НПО-та, за да оправят проблемите. Обаче...който си купил избираемо място в партийната листа- влиза в НС. То е решено месеци преди изборите, гласуването само ги легитимира. От тук проблема-веднъж инвестирали в депутатското място, започват да мислят как да върнат инвестицията. Заплатите от по 3 бона там са капка в морето... И се почва- лобизъм за пътностроителни фирми, общини, застрахователи и др подобни. Отделно МС си поръчва това-онова...трябват още 50 милиона, че сме обещали на едни наши момчета проектче другата година-дайте да вдигнем глобите.
Виждайки развихрилата се оргия, на сцената излизат НПО с претенции за дял от тортата. Типичен пример-еколозите.Макар, че там нещата са вече на крайна фаза, където приходите от "програми" са под разходите, та се налага да изнудват и бизнеса. То си е талант хем да не правиш нищо, хем да харчиш повече, отколкото печелиш.
За да има полза от едно НПО, разбирайки ползата като такава за обществото, а не за собствената на НПО банкова сметка, е нужно да се спазва много висока морална хигиена. Което с тукашния материал...е извинявайте, трудно постижимо.Проработва тук-там за по няколко месеца и толкоз.
Ама то не е виновен който яде баницата, а който му я дава. Приели сме, че не можем да си решим първия проблем- с некомпетентното и продажно управление. От там каквото и да правим, вече зависим от случайни фактори. Като например, че НПО-то няма скоро да стане казионно, че няма да се корумпира или че въобще ще работи. Може и да стане...ама не го решаваме ние (обществото). Решава го някой друг според собствените си разбирания, нужди и най-вече съвест. А едно нещо не го ли решаваме ние (обществото), то сядането на коженото колче е въпрос само на време. Колективно засядане!
Изглежда сложно? Ммммне, не е. Даже никак.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
peterdi_bg
Потребител
Потребител
Мнения: 2014
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: Ford Escort Mk3 L Estate 1.3 CVH / Renault Espace II 2.1 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: СНЦ Институт за пътна безопасност

Мнение от peterdi_bg » 17 яну 2018, 15:38

Понеже последните три мнения визират нещо което аз съм написал по-горе, кратки бележки.

Смисълът на ПОС-терминалите е да се събират на място глобите, най-вече от чужденците. Алтернативата при по-тежки провинения е задържане на водача и автомобила и пренасочване към най-близкия участък. Припомням, че и сега част от глобите са необжалваеми. Не мога да влизам в подробности за случаите, когато хора злоупотребяват с правото си на обжалване - това е друга тема.

Какво да си говорим изобщо, като в чужбина мерят скоростта ти движейки се зад теб, в цивилна кола, и преди да се усетиш ти светва надпис отпред "карай след мен" или отзад "спри", заедно със скрит до тогава син буркан. Отбиваш и си получаваш наказанието. През цялото време случката се заснема от камера. Няма много място за оспорване, така че хората най-често приемат глобата без възражение. Като те спрат, проверката с дрегер е съвсем в реда на нещата - а може просто да си превишил скоростта. Ако си пил повече - арест. Няма хък, няма мък. Свалят те от колата и те прибират, а колата отива с репатрак на паркинг.

А тука най-важната тема била могат ли катаджиите да се крият в храстите или не могат, да има ли табела пред камерите или да няма. Разбира се, състоянието в системата в момента не ни позволява да въведем директно по-цивилизовани процедури, а и неистовото желание на всички да се отърват от справедливо наложените глоби е много по-чест случай.

Експертизата - казвам как би трябвало да стоят нещата, а не как са в момента. Ако представителите на опозицията не могат или не искат да са коректив, на тяхно място следва да излязат гражданските сдружения. Не казвам има ли или няма експертиза в цитираната организация - ОК, те претендират че я имат, да я покажат. Ако не я покажат - няма дълго да съществуват, просто ще предлагат неадекватни решения които никой няма да одобрява.

За ролята на НПО - по принцип НПО в чужбина много често се издържат само от доброволни дарения. У нас по-често членуването в СНЦ се обвързва с четири източника на финансиране: 1) членски внос, 2) държавно/общинско финансиране, 3) проектно финансиране и 4) неофициално финансиране. Държавата (или дадена община) ще финансира такива организации, в случай че те извършват дейности, с които тя не иска или не може да се занимава. Специално за природозащитните организации, с които имам честта (или нещастието) да работя, мога да кажа че това което се върти в пространството много често са глупости. На първо място, не може да се поставят под общ знаменател, защото сред тези организации има такива, които са създадени специално с цел злепоставяне на идеята за природозащита по принцип, такива, които са създадени за да изместят експертизата, която е неудобна на държавата и дърпащите конците зад нея; приказките за усвояването и прибирането на милиони и подобни простотии от кафявите лайномети нямат нищо общо с истината. А под общия знаменател "еколози" влизат дори разните групи които защитават уличните кучета и прочие, което няма нищо общо с екологията и природозащитата по принцип. Но спирам до тук, който има интереси по темата може да отвори пост в кафенето, ще отговарям с удоволствие.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

ivo_63
потребител
потребител
Мнения: 511
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: СНЦ Институт за пътна безопасност

Мнение от ivo_63 » 17 яну 2018, 17:36

Ако се направят магистралите Русе -В. Търново , връзка с Хемус, самата Хемус, тунела под Шипка и т.н., хората от големите градове ще могат да пътуват доста по-комфортно, по-бързо и по- безопасно. Но в 21 век , както няма пътища и няма кола вече под 100 к.с., е ясно какво се получава. Така че, да оправим пътищата , респективно скоростите / с 90 км по пътя Бяла - Плевен, примерно никой не кара/, да наслагаме камери и мерене на средна скорост и никой няма да има нужда от полицай , клечащ в храстите. Друг е въпросът за какво те наистина клечат там.Хората , които плащат на ръка са само глупаците. И да не забравяме: не е достатъчно да се глобяваме , а да събираме тия пари от глоби ! Чета постоянно за разни рекордьори , които имат по хххххх лв. глоби.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4199
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: СНЦ Институт за пътна безопасност

Мнение от S_C » 18 яну 2018, 01:58

1. Кои глоби са необжалваеми? Още когато ги имаше, подробно съм писал тук, че това няма бъдеще и няма как да го бъде. Рано или късно ще замине в историята, както и стана. Не беше защото съм пророк,а защото беше текст от закон, грубо противоречащ на един от най-основните конституционни принципи. Просто някой трябваше да намери смелост да го даде на КС текста. Това беше бившият Омбудсман, сега съдия в КС Константин Пенчев. Никой от другите, имащи право да сезират КС, не го направи. Мишкуваха като последни боклуци.
2. Правото на достъп до съд е уредено в европейска конвенция. Подписана и ратифицирана. Всяко ограничение на това право, под каквато и да е форма, е нарушение на тази конвенция. Няма Пешо-старшинката, няма министър, няма никой над съда. Това право не може да е обект на политически сделки, компромиси и дори на кой знае какво вътрешно тълкуване. Каквото е имало да се тълкува, е разтъплкувано и превърнато в константна практика от ЕСПЧ много отдавна. Не може да има злоуптореба с основно човешко право. Това е все едно да кажеш, че някой злоупотребява с правоото си на живот, с правото да ползва мирно собствеността си или с правото на личната си неприкосновеност.Правото на достъп до съд е именно сред тези права. Не случайно е поставено там.
3. Дали една глоба е справедливо наложена, не решава полицая на пътя, нито началника му. Може да се изгради системата така, че предварително да си наясно с нулевите шансове при оспорване, но историята познава доста случаи, в които и тогава тези права са упражнявани успешно. Имаше подобен случай в Италия, където в някакъв град са били пренастроени незаконно всички светофари и жълтата светлина е била с по-кратка от минимално допустимата по закон продължителност. Съответно-били са наложени десетки хиляди глоби без основание. Бая народ ги беше платил, преди да някой да се усети, че кмета и местния полицейски началник играят партия. Там част от глобите остават за общината...
4. Точно с гражданските сдружения като "коректив" у нас има очевиден проблем. Това е сляпата случайност- зависиш от един чисто субективен фактор, който не знаеш кога ще се прояви. Ще се корумпира ли НПО-то или няма да се корумпира, ще стане ли проводник на интереси, имащи за цел постепенна ерозия на гражданските права или няма да стане, въобще ще работи ли или главуните в парламента пак ще гласуват каквото им е кеф, често без да знаят какво точно. Историята с тъмните стъкла от преди година не го ли показа ясно...те въобще не знаеха какво са гласували!
5. Всичко, което касае твоя дом, семейство, свободи и пари, е важно. Много важно. Отказвайки се от което и да е свое право в замяна на сигурност, означава в съсвем недалечно бъдеще сигурна загуба и на двете. Макар това да го е казал един от американските президенти, на наша почва то е проверено във времето и е 100% сигурно, че се случва точно така.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
peterdi_bg
Потребител
Потребител
Мнения: 2014
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: Ford Escort Mk3 L Estate 1.3 CVH / Renault Espace II 2.1 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: СНЦ Институт за пътна безопасност

Мнение от peterdi_bg » 18 яну 2018, 17:44

В изложения по-горе смисъл нещата са напълно решими, стига да има желание.

На първо място - за обжалването. Никой не ти отнема това право - или подписваш че си съгласен с наказанието (на място) и си плащаш глобата (пак на място), или отказваш да подпишеш и защитаваш тезата си в съда. Уредбата във вида, в който би следвало да бъде, трябва да осигурява достатъчно доказателства на полицията в случаите, когато има наистина нарушение, и трябва да осигурява безпристрастност на самите полицаи, за да не злоупотребяват с лова на вещици на пътя. За да няма "полицая така реши", всичко се документира и доказва инструментално.

На второ място - това, че на много НПО не може да се разчита, не означава че свестни хора не могат да се опитват чрез НПО да постигат обществено полезни цели. Натиск от заинтересованите винаги ще има.

Случаят с жълтата светлина на светофарите ми е познат, там историята е по-различна.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 11799
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FIESTA 97г/1.25/ X 3493 KA
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: СНЦ Институт за пътна безопасност

Мнение от HACKO » 18 яну 2018, 19:30

peterdi_bg написа:
18 яну 2018, 17:44
...... За да няма "полицая така реши", всичко се документира и доказва инструментално.......
А Защо в Гърция може и никой не протестира? А Защо в Гърция за елементарно превишение на скоростта ти свалят табелата и ти я връщат като донесеш квитанцията, че си платил и никой не се жалва, че му били нарушени еврогейските права? Защо в Гърция полицая решава, ножа в колата дали е оръжие или за кухненски нужди и никой не се оплаква?
Проблема не е от бобината, а от магарето в кабината
(народна мъдрост)

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4199
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: СНЦ Институт за пътна безопасност

Мнение от S_C » 18 яну 2018, 21:21

Тези неща в Гърция се случват основно на чужденци, най-често българи и румънци. Спрямо местните уж строгите им правила търпят безброй изключения и условности, да не кажем, че най-често изобщо не се прилагат. С наказателното им право е същото-55% от затворниците са с гражданство, различно от гръцко. У нас са 2-3%. Ако си грък, за да се занимава с теб полицията изобщо, трябва да си направил наистина голяма простотия. Не така стоят нещата ако си чужденец, особено пък от съседните държави.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
peterdi_bg
Потребител
Потребител
Мнения: 2014
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: Ford Escort Mk3 L Estate 1.3 CVH / Renault Espace II 2.1 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: СНЦ Институт за пътна безопасност

Мнение от peterdi_bg » 18 яну 2018, 22:26

Напълно съм съгласен, че при добре работеща система полицаите имат право да решават на място за много неща: оръжие, наркотици, нарушени правила за движение, несъобразена скорост (да, и в чужбина могат да те спрат за това!), нетрезво състояние на шофьор и тн.

Смисълът на инструменталното доказателство (запис от устройство или камера) при нарушение на пътя е по две линии:

1. Нарушителят да бъде убеден да си плати глобата веднага, и
2. Ако оспорва наказанието, да няма шанс то да падне в съда.

Бидейки наясно с тези обстоятелства, спрените на пътя нарушители ще бъдат по-склонни да си платят веднага, отколкото след това да ръсят пари по адвокати, съдебни разноски и прочие за дело, което така или иначе ще загубят.

Освен това инструменталното доказателство може да служи както за контрол върху поведението на нарушителите, така и за контрол върху поведението на самите полицаи: ако има една камера в колата (може и две) и още една на дрехата на полицая, винаги се знае кой участник в дадена случка какво е правил през повечето време (поне докато е в кадър), не само по отношение на случаи с нарушители по пътищата - на такъв запис ще се види кой кога вади оръжие и срещу кого, дали полицаят който се защитава с пистолет има основания за това, по-специално дали излиза извън неизбежната самоотбрана, или в дадената ситуация не е имал избор.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4199
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: СНЦ Институт за пътна безопасност

Мнение от S_C » 19 яну 2018, 00:26

От "Безопасност на движението", някакви определения и т.н. изведнъж отидохме на това какво имал право полицая на улицата и вечния въпрос за обжалването на административните наказания. Малко като вица за оня, дето коня му бил зелен. Официалната статистика за миналата година казва съвсем конкретни неща:
23,8% от ПТП са блъскане на пешеходец
5,3% са блъскане на велосипедист
В около 25% от случаите става дума за самокатастрофирали МПС-преобърнати, блъснали се в дървета, стени, огради, скатове и т.н.
Иначе казано, в над половината катастрофи, случващи се въобще, участва само едно единствено МПС.
Има едни много странни 1,7% (126 случая за 2016 година) в които от МПС е паднал пътник!
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
peterdi_bg
Потребител
Потребител
Мнения: 2014
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: Ford Escort Mk3 L Estate 1.3 CVH / Renault Espace II 2.1 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: СНЦ Институт за пътна безопасност

Мнение от peterdi_bg » 19 яну 2018, 10:06

Е то всичко тръгна от идеята на онези от СНЦ-то за ПОС-терминалите.

За самокатастрофиралите и случаите на пешеходна пътека според мен никой от властта до момента не си е направил труда да извърши качествен анализ на причините, довели до немалка част от тези случаи. Снощи гледах поредното видео, даващо информация как в друга държава гледат по-специално на въпроса с пешеходците. И там казват така:

1. Пешеходците, знаейки че имат предимство, често излизат внезапно на пътното платно, без да дават на водачите на МПС достатъчно време за реакция и достатъчно разстояние за пълно спиране на автомобила. Пешеходците не се съобразяват с неизбежното - че няма как да излязат "победители" от срещата с броните и гумите на колите.
2. Пешеходците често остават невидими за водачите, а идващите автомобили - за пешеходците, поради едно или повече от следните обстоятелства: ограничена видимост заради завой, сграда, рекламни табели или други съоръжения, паркирани автомобили непосредствено до пешеходната пътека; в случая с България мога да добавя - неосветен пътен участък, изцяло тъмно и/или матово облекло, недобре регулирани фарове на автомобилите. Проблеми има и заради пътеки които свършват в мантинелите, липсващи тротоари, обраснали с храсти банкети.
3. Често причина за инцидент в условията на многоредово движение (няколко ленти в една посока) е това, че една от колоните спира за да даде път на пешеходец, а в съседната водачите не реагират навреме или не спират изобщо.
4. Водачите не осъзнават своята отговорност като такива, доколкото управляват МПС с тегло около или над 1000 кг, което предава върху ударения пешеходец много по-голяма сила, отколкото пешеходецът предава на автомобила. И още нещо интересно - напълно е възможно и вероятно пешеходецът, излетял във въздуха след удара, да получи много по-тежки наранявания (вкл. смъртоносни) при падането на земята, отколкото при самия удар.
5. На пешеходците се препоръчва винаги да търсят контакт "очи в очи" с водачите, за да са сигурни че са били забелязани.
6. На водачите се препоръчва винаги да очакват изскачане на пешеходец на всяка пешеходна пътека и да се движат със съобразена за конкретния случай скорост.

А за самокатастрофиралите има още повече причини и именно един обективен и подробен анализ би могъл да каже кои от причините са най-чести и кое е най-важният проблем за решаване на първо място - лоша (или липсваща) подготовка на водачите, непознаване на автомобила или несъобразяване с неговите възможности, непознаване на пътя, лоша пътна инфраструктура, неизправен автомобил, лоши метеорологични условия, съзнателно нарушаване на правила за движение (например ограничение на скоростта) и прочие. Защото е ясно, че това са нещата, заради които се самокатастрофира, но не е ясно кои от тези причини преобладават.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Отговори

Върни се в “НОВИНИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта