Великобритания клекна за "Зелена карта"
- cossy
- потребител
- Мнения: 4564
- Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
- Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
- Status: Извън линия
Великобритания клекна за "Зелена карта"
Лондон най-после подписа многостранния гаранционен договор
13.03.2007
Британското Бюро "Зелена Карта" е подписало Многостранното споразумение с България и Румъния, съобщи за Insurance.bg отлично информиран източник.
Английското решение е особено важно и отдавна очаквано, предвид факта че Великобритания бе единствената страна, отказала да парафира многостранния договор.
Това поставяше страната ни в изолация въпреки официалното членство на България в ЕС от началото на тази година.
Преди месец бе обявено, че британското бюро е поискало ново преразглеждане на критериите, за да подпише споразумението. Досега страната ни имаше споразумения по многостранния гаранционен договор с 30 държави.
Технологично, щом документът е подписан от всички държави, предстои уведомяване на Европейската комисия, която има задължението да публикува датата, от която договорът влиза в сила.
С подписването му започва да се действа по правилата на Четвъртата европейска автомобилна директива, регламентираща свободното движение на МПС в рамките на ЕС и свързаните с това отговорности, в частност обезщетяване на пострадалите страни при пътно-транспортно произшествие.
Многостранният гаранционен договор регламентира още отпадане на граничния контрол за български МПС по отношение държавите членки на ЕС.
Българите няма да бъдат проверявани на територията на ЕС за наличие на "Гражданска отговорност" - доказателство за това ще бъде валидният регистрационен номер на возилото.
Достатъчно е в случай на ПТП, настъпило на територията на ЕС, в случай че е виновен българският водач, да бъде потърсен представителят за уреждане на щети на българския застраховател, пред който е сключена застраховка "Гражданска отговорност", в съответната страна.
Ако представителят на застрахователя не изплати обезщетението в рамките на 2 месеца, това се извършва от местния компенсационен орган, след което се отправя регресен иск към компенсационния орган на България - Националното бюро, което издирва съответния застраховател за възстановяване на платената щета.
Това става чрез информационния център по регистрационния номер на българското МПС, участвало в ПТП в чужбина. В случай че автомобилът се окаже без застраховка, компенсацията се изплаща от Гаранционния фонд.
За периода на валидност на Шенгенското споразумение (до 2009 г.) автомобилите, които излизат извън страната ни, ще бъдат проверявани за наличие на валидна застраховка "Гражданска отговорност" за ЕС и "Зелена карта" за държавите, които участват в тази система.
Източник. Нет Инфо
13.03.2007
Британското Бюро "Зелена Карта" е подписало Многостранното споразумение с България и Румъния, съобщи за Insurance.bg отлично информиран източник.
Английското решение е особено важно и отдавна очаквано, предвид факта че Великобритания бе единствената страна, отказала да парафира многостранния договор.
Това поставяше страната ни в изолация въпреки официалното членство на България в ЕС от началото на тази година.
Преди месец бе обявено, че британското бюро е поискало ново преразглеждане на критериите, за да подпише споразумението. Досега страната ни имаше споразумения по многостранния гаранционен договор с 30 държави.
Технологично, щом документът е подписан от всички държави, предстои уведомяване на Европейската комисия, която има задължението да публикува датата, от която договорът влиза в сила.
С подписването му започва да се действа по правилата на Четвъртата европейска автомобилна директива, регламентираща свободното движение на МПС в рамките на ЕС и свързаните с това отговорности, в частност обезщетяване на пострадалите страни при пътно-транспортно произшествие.
Многостранният гаранционен договор регламентира още отпадане на граничния контрол за български МПС по отношение държавите членки на ЕС.
Българите няма да бъдат проверявани на територията на ЕС за наличие на "Гражданска отговорност" - доказателство за това ще бъде валидният регистрационен номер на возилото.
Достатъчно е в случай на ПТП, настъпило на територията на ЕС, в случай че е виновен българският водач, да бъде потърсен представителят за уреждане на щети на българския застраховател, пред който е сключена застраховка "Гражданска отговорност", в съответната страна.
Ако представителят на застрахователя не изплати обезщетението в рамките на 2 месеца, това се извършва от местния компенсационен орган, след което се отправя регресен иск към компенсационния орган на България - Националното бюро, което издирва съответния застраховател за възстановяване на платената щета.
Това става чрез информационния център по регистрационния номер на българското МПС, участвало в ПТП в чужбина. В случай че автомобилът се окаже без застраховка, компенсацията се изплаща от Гаранционния фонд.
За периода на валидност на Шенгенското споразумение (до 2009 г.) автомобилите, които излизат извън страната ни, ще бъдат проверявани за наличие на валидна застраховка "Гражданска отговорност" за ЕС и "Зелена карта" за държавите, които участват в тази система.
Източник. Нет Инфо

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта