СНЦ Институт за пътна безопастност

Предимно, но не само за Форд.
Потребителски аватар
Major_Koenig
Администратор
Администратор
Мнения: 955
Регистриран: 20 дек 2008, 23:52
Модел на автомобила: Focus 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS); Ghia; Facelift; 2002
Mondeo Duratec HE 2.0 PFI (145PS);Titanium pre Facelift; Tango (Metallic)
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от Major_Koenig » 08 фев 2018, 22:18

Untitled-1.jpg
Изображение

Потребителски аватар
Major_Koenig
Администратор
Администратор
Мнения: 955
Регистриран: 20 дек 2008, 23:52
Модел на автомобила: Focus 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS); Ghia; Facelift; 2002
Mondeo Duratec HE 2.0 PFI (145PS);Titanium pre Facelift; Tango (Metallic)
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Покана за обществено обсъждане - СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от Major_Koenig » 14 фев 2018, 00:02

На този линк може да видите какво предлагат от МС.
СНЦ Институт за пътна безопастност предостави 5 броя покани за общественото обсъждане. Ако има желаещи да присъстват чрез тях нека се свържат с мен.
Изображение

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Покана за обществено обсъждане - СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от S_C » 14 фев 2018, 02:59

"Съгласно Програмата за управление на правителството на Република България за периода 2017 - 2021 г. действащият Закон за движението по пътищата следва да бъде отменен и да бъдат приети три нови закона
Закон за движението по пътищата, който да урежда правилата и контрола върху движението по пътищата,
Закон за пътните превозни средства, който да уреди изискванията към пътните превозни средства и
Закон за водачите на моторни превозни средства, който да регламентира изискванията към водачите на моторни превозни средства.
Регламентирането в три отделни закона на обществените отношения, които сега са уредени само в Закона за движението по пътищата, ще доведе до ясно разграничаване на функциите и правомощията на органите на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията и на Министерството на вътрешните работи. "

Чета и не мога да проумея, тая работа с правителството....абе хора, как си я докарахме тая беля на главата ???
Това да бяхме искали, нямаше да успеем да си го причиним...
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Покана за обществено обсъждане - СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от peterdi_bg » 15 фев 2018, 10:51

Не случайно представените до момента становища са против разделянето на досегашния закон по този начин.

Аз имам конкретни идеи и позиции, които ще представя там. Имаш пълното право също да заявиш участие и да си изкажеш мнението - затова са обществените обсъждания.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Покана за обществено обсъждане - СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от peterdi_bg » 19 фев 2018, 16:19

Здравейте,

тъй като съм заявил участие в общественото обсъждане, предлагам нещо за тези, които нямат възможност да отидат, но имат желание да дадат идеи какво да се включи в новия ЗДвП или друг нормативен документ, имащ отношение към пътната безопасност.

А именно: моля, опишете тук в темата своите идеи, които да бъдат представени или подадени в писмен вид от името на Сдружение Клуб Форд България. Моля само за сериозни и аргументирани идеи, които могат да бъдат представени официално. Тъй като ще има голям брой изказвания, вероятно ще ни отпуснат само няколко минути и няма да мога да представя всичките идеи, но така или иначе смятам да ги отпечатам като официален документ с предложения. Моля заедно с предложенията си да напишете име и фамилия.

Това, разбира се, не означава че спирам който и да е от участие в общественото обсъждане - даже напротив. Всеки е добре дошъл да вземе участие самостоятелно и да представи своето мнение и идеи. Ако други клубни членове желаят да вземат участие, можем да се уговорим да представим идеите заедно.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4777
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Покана за обществено обсъждане - СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от pepy1 » 20 фев 2018, 23:20

За съжаление не мога да присъствам, комши/по спомени мои някакви живееше в Младост -4/ затова ще се опитам да нахвърлям някои неща! Бих се радвал дали моите, дали други идеи ще се обсъждат, но да има адекватна промяна - и преди всичко санкции за неспазване на правилата, иначе само си чешеме изиците.
1. има нужда от ежегодно премаркиране на пътя - всички знаем, особено в кварталите, при ПТП ако има маркировка как се тълкува закона, и ако няма как се тълкува. Тъй като тя е некачествена явно има нужда от по-често обновяване.
2. места като цариградско/говоря зя София, но това не изключва подобни места в цяла България/ бул. България, околовръстното, и няколко подобни/не се сещам точно в този момент за други/да направят не 80, а 100-110 ограничението на скоростта. Достатъчно са обезопасени от пешеходци. Не че е нямало случаи, но каквото и да се направи - винаги ще има катастрофи, неизбежно е! Освен това там не се кара с ниски скорости, няма камери и е безмислено 80 ограничение ако няма контрол и санкции.
3. Бус лентите да са такива само в пиковите часове, особено за нашите "широки пътища" да речем от 7-10 и от 16-19, в другите часови пояси да са обикновени пътни платна.
4.пешеходни мостове тип пирка ХМС /Младост-детелината на Дружба и летището/ са добри и е добре да са повече, особено на места като Бояна и околовръстното, там се пресича....
5. За да не се шикалкави при произшествие, пил ли си в нормата или не си, да се приеме и в България 0 промила. Който пие да не кара, а не - ама то аз сега 1 бира пих, ама не съм виновен, то показва 0.3 и т.н.
6. да имаш възможност да си платиш глобата с пос терминал на място , на по-низка цена
7. може да изглежда политически ама нямам предвид политика. Как така се увеличава щата на кадри за полицията, а в малък град като София чакаш 2-4 часа да дойде КАТ еди къде си. То застрахователите идват макс. до 30 мин. където имат къде по- малко служители. А има ли дъжд или не дай Боже сняг - тогава нещата са тотално обречени.
8. крайно време е да стане факт, по малка гражданска на шофьори без ПТП и без вина за такова, и по голяма такава на джигитите. Присъствал съм в офис на застраховател, в който собственика няма правоспособност за управление на МПС, но само защото е собственик и е под 25 години плаща 1/3 по-голяма сума за ГО отколкото някой на 27-8 г че и повече. Дискриминация за мен е и забрана за младите шофьори да карат след 22ч , както и в някои случаи без придружител. Ако някой в лицето на държавата е преценил и му е дал правоспособнос за МПС-значи може да се справи във всякакви условия. Ако не може - просто не му давай книжка и те така. За мен това по годините за ГО и за точките си е дискриминация от където и да го погледнеш! Младите шофьори са по- внимателни от останалите, особено ако са млади шофьори жени. А това за добър шофьор жена и негър скиорче няма, е измислено от някой комплексар с голямо его - лично мнение, и двите са факт.
9. Създаване на някакъв стандарт за "полегналите полицаи" или пешеходните пътеки от подобен тип - всеки ги прави някак си само за да отбие номера. А всички сме виждали, чували и ли били потърпевши от тях!
10. Уточнение на словореда "несъобразена скорост" всеки катаджия си го тълкува както му е угодно - четох в нета за човек слизайки от планината по заснежен път, леко,внимателно и бавно, и изведнъж го удря патрулен автомобил отзад. Разбира се виновен е този отпред защото се движи с несъобразена скорост/разбирай твърде бавно/ и станала катастрофа :lol:
горе-долу е това за набързо, гледам и по други автофоруми има такава покана! Явно ще е интересно, и дано има промяна. Дори и да има промяна, не се ли съблюдава за спазването , и няма ли санкции - все едно нищо не е било. Ще изглежда като да пълниме каца без дъно!
времето е като парите-никога не стига

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Покана за обществено обсъждане - СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от kito » 21 фев 2018, 00:05

По съответните точки, аз имам следните коментари:
1. Няма нужда от ежегодно премаркиране, има нужда се спазва закона и технологията за полагане на хоризонтална армировка. (А именно, Ффирмите, които не си вършат работата да бъдат санкционирани)
2. Никой няма да се навие да вдигне скоростта над 80 км/ч. Това би стимулирало използването на автомобили, което не е желаното от общината нещо, а също така и вредните емисии.
3. Автобусите , трябва да си се движат в техните си ленти 24/7, ако не ти оттърва, хвани тях и остави колата си вкъщи.
6. Плащане през ПОС терминал е налична и сега, стига да поискаш на касите, ченгетата просто ги крият.
7. Да се намали броят на ченгетата с 50%, спестените пари да се дадат на останалите 50%, които да са мотивирани да работят.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Покана за обществено обсъждане - СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от S_C » 21 фев 2018, 02:23

1 и сега си е задължение на стопанина на пътя. Пише го в ЗДвП. Няма кой да го спазва.
2 На Цариградско се движи градски транспорт. Сегашната скорост е компромисно приета и много в полза на автомобилите. Колко места, където вървят автобуси от редовните линии сте виждали, дето да може да се кара с 80....?
3 Това с лентите няма смисъл. Ще се проучем като първата държава, в която с хартиена банкнота е възможно да се пътува във времето....
4. За терминалите всички подхождате от една принципно грешна позиция "как да ни бъде по-евтино". Няма да е! За какво им е на политиците да ви правят живота евтин? Степента на лична независимост е право пропорционална на количеството пари в джоба. На тях не им трябвате независими. Трябвате им бедни и на опашки с дни за всяко нещо. Но не това е основната спирачка. Проблемът е, че броят хора, имащи право да ви санкционират на пътя, надвишава броя на патрулките с няколко пъти. Няма никакъв вариант всеки, имащ под ръка кочан актове, да носи и ПОС терминал.
9-стандарт има, изключително строг (на хартия). На практика спазването му е по-скоро пожелателно.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Покана за обществено обсъждане - СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от HACKO » 21 фев 2018, 10:59

Ето затова сме на това дередже, в България всеки разбира от работата на другия и си мисли, че може да ръководи дейност от която си няма хал хабер. Ами тогава какъв е смисъла някой да учи нещо, щом после друг без съответно образование и познания по материята ще му казва какво да прави?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Покана за обществено обсъждане - СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от peterdi_bg » 21 фев 2018, 21:26

Здравейте,

благодаря за отправените мнения. Формулирам темите така, както ще ги включа в работния вариант:

1. Маркировка - съгласен съм с изключение на сроковете - една година е твърде много. Често още на втория месец линиите вече не личат. Или трябва да е по-често, или да е по-качествено. Освен тази дискусия, ще има и такава в УАСГ където ще се обсъждат теми по пътно строителство и поддръжка, така че ако не сега, там със сигурност ще се обърне повече внимание и на това.

2. Ограничение от 100-110 за посочените булеварди няма как да се въведе навсякъде, бул. България е градски булевард с много кръстовища и светофари. Мога да поставя въпроса, като подобно вдигане на ограниченията е възможно само след реорганизация на движението, което включва например изграждане на цялата южна и югозападна дъга на Околовръстното и премахване на всички кръстовища на едно ниво (т.е. да имаме нещо като Северната тангента).

3. Идеята не кореспондира с дългосрочните цели за ограничаване на автомобилния трафик. Ще отбележа това мнение, но се съмнявам че ще бъде одобрено в нормативен документ. По принцип часовите забрани не са нещо ново за България, но така или иначе липсва достатъчен контрол.

4. Пешеходни мостове - благодаря за идеята, за това не се бях сетил въпреки че съм наясно с проблема. Ще го добавя.

5. Темата за промилите изисква много стриктно законодателство. Мнението ми по въпроса е: случва се дрегер да отчете грешно или да покаже промили без употреба на алкохол. В този смисъл кръвната проба е задължителна за точното установяване на концентрацията на алкохола в кръвта. Основното, върху което бих се концентрирал е, да се въведе праг за промили над който шофьорът се задържа (например 0.5 или 1), и при всички случаи ако откаже дрегер и кръвна проба да получи сериозно наказание за прикриване на нарушение. Ей този например дето вчера заспал на кръстовището пиян, обясняват по телевизията че отървал сурово наказание защото отказал дрегера и пробата - НАСКО, това май беше при вас някъде.

6. Това предложение вече е включено в списъка. Говорим за ПОС в патрулките, което ще облекчи и събирането на глоби от международния трафик. Алтернативата специално за тях е сваляне на водача от превозното средство, докато не си плати глобата. Впрочем при предварителните разговори стана дума, че държавата абдикира от усилията да си събере глобите и че е добре да има държавен орган който преимуществено да се занимава с това, а не да се прехвърлят случаите към ЧСИ.

7. Имам предложения в тази посока, ще ги допълня с тази информация

8. Това не бяха ли вече обявили че ще се въвежда? Абсолютно резонно, ако не влезе в закон то поне да се включи в политиката на застрахователите.

9. Темата вече е засегната, ще я формулирам в документа

10. Чух за случая на Витоша с патрулката, ударила аудито отзад, медиите го раздуха достатъчно и това е добре. В тази посока имам идеи за вътрешен / външен контрол чрез камери в патрулките - то и в този случай вероятно е имало камера, може да се въведе контрол който да проверява съответствието между записите на камерата, издадените АУАН и фишове и събраните глоби. Другаде обяснявах че същата система може да послужи и за убеждаване на шофьорите да подпишат че нямат възражения, тъй като може да им се покаже видеозапис с извършеното от тях нарушение.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Покана за обществено обсъждане - СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от S_C » 21 фев 2018, 22:21

И като го раздухаха случая с патрулката, МВР какво отговори-ние акта сме го съставили, нататък производството продължава по каналния ред, който не е доволен-да обжалва. Което отговарят и винаги в подобни случаи. Изобщо не им дреме. Специално пък в това производство. Няма какво да губят. Парите са на данъкоплатците, репутацията им като институция и без това е занулена отдавна. Отрицателна няма как да стане.

Една част от концепцията според мен е принципно погрешна-трябва да се мисли кои мерки ще прилагат общините, кои ще прилага държавата. Проблемът у нас са местните политики, които са подчинени изцяло на корупцията и в доста градове тя е в просто невъобразими мащаби.
4-годишен мандат като кмет или общински съветник са крайно недостатъчни, за да направиш цялата рода милионери с днешна дата. Ставаше едно време, докато имаше приватизация. Сега трябва да крадеш директно от хората, защото скрапа свърши и вече няма какво да се реже. Въпреки това обаче, в София например още има такива хора, дето вярват, че е възможно да взимаш пари срещу нищо, да ги откраднеш до стотинка, след което да ревеш как не ти достигат (всичко това в средата на мандата) и в останалото време да се чудиш как да откраднеш още. Нали разбирате, че в подобна среда за никакви мерки и политики не може да се говори.
Ей го днеска Главуна пак по медиите...ултрасини зони и не знам си какво. Още не може да реши какво е-кмет, премиер, пожарникар, шеф в МВР или квартална мутра. Макар, че аз след 10 години подобно безумно управление малко загубих къде точно минава разликата между изброените.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Покана за обществено обсъждане - СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от kito » 21 фев 2018, 22:51

Корупцията е двустранно нещо, докато има кой да дава, ще се намира и кой да взима.
В УАСГ-то нищо няма да се реши, дали е в СУ или УАСГ, каква е разликата?
Като се има предвид, че София винаги се учи от Виена, като изграждане на инфраструктурата,, идеи за управление на транспорта и т.н., най-вероятно до 10-тина години, ще се въведе цялостно платено паркиране, което ще им реши доста проблеми.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Покана за обществено обсъждане - СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от S_C » 22 фев 2018, 00:11

"Учила" се е миналия век. Освен ако не намерим квартал във Виена, от който да е почерпен опита по изграждането на разните долини, вади и ливади край София. Че там откъм градоустройство нещата са "акордеон свири-дъЖ вали". Перспективата да имат асфалтирани улици дори след десет години намирисва на социална утопия.

Корупцията наистина е двустранна...обаче....като сметне човек, че метростанциите между Люлин и Сердика имат 0 (нула) места за паркиране общо всичките, корупцията започва да изглежда ако не като държавна, то поне като доста последователна общинска политика...
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Покана за обществено обсъждане - СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от kito » 22 фев 2018, 00:31

Това са метростанции, които са замислени преди доста време. Стига с тия паркинги вече, разберете, че ще си има буферен краен паркинг и това е, за тези идващи изън София. На никой не му пука за колите ви и няма да му пука. Колата ще си я ползвате за извънградско шофиране.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Покана за обществено обсъждане - СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от HACKO » 22 фев 2018, 01:34

peterdi_bg написа:
21 фев 2018, 21:26
.......

5. Темата за промилите изисква много стриктно законодателство. Мнението ми по въпроса е: случва се дрегер да отчете грешно или да покаже промили без употреба на алкохол. В този смисъл кръвната проба е задължителна за точното установяване на концентрацията на алкохола в кръвта. Основното, върху което бих се концентрирал е, да се въведе праг за промили над който шофьорът се задържа (например 0.5 или 1), и при всички случаи ако откаже дрегер и кръвна проба да получи сериозно наказание за прикриване на нарушение. Ей този например дето вчера заспал на кръстовището пиян, обясняват по телевизията че отървал сурово наказание защото отказал дрегера и пробата - НАСКО, това май беше при вас някъде.

..........
Практически показанията на дрегера са абсолютно точни и почти няма разлика между него и кръвната проба, много често даже пробата е по-висока от тази на дрегера. Случва се обаче в БГ при показания на дрегер, кръвната проба да е нулева ;): . А най-лесно е да се откаже кръвна проба, закона го позволява ако дадеш проба на дрегер, и после адвокатите да си свършат работата и акта да падне заради атака на показанията.
И в момента в закона е заложено при отказ да се тества, е предвидено наказание като с концентрация над 1.2 промила, обаче пак опираме да адвокатски трикове, и най-често такива актове падат.
kito написа:
21 фев 2018, 22:51
Корупцията е двустранно нещо, докато има кой да дава, ще се намира и кой да взима.
......
Тука съм напълно съгласен с тебе. Никак не ми харесва някой, който е дал рушвет за да не му бъде съставен акт за нарушението, което е извършил, а после се жалва, че го били изнудили да даде рушвет. Ами който не иска да даде, да поиска да му бъде съставен акт. Ако пък се е почувствал заплашен и се е принудил да даде, в НК е предвиден срок в който да подаде съответна жалба без да е санкциониран за даване на подкуп.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Покана за обществено обсъждане - СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от S_C » 22 фев 2018, 01:55

Корупцията е предмет на други закони, не на ЗДВП.

kito, концепцията ти "сИчки бачкаме У центАро" е отживелица.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Покана за обществено обсъждане - СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от kito » 22 фев 2018, 08:00

Аз не работя в центъра на София, много хора също. Това с работата в центъра нито го мисля, нито го твърдя. Истината е, че ще забранят безплатното паркиране в цяла София, а това няма нищо общо с това дали работиш там или не!
В един момент ще изградят що годе читав градски транспорт и ще въведат тази промяна, за да се стимулира използването му!
Абсолютно всички глупости, които искате да се обсъждат са записани в сегашните закони, но просто не се спазват.
Българите не обичаме да живеем като хората от цивилизацията, просто не обичаме да спазваме закони, това е. ;)

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Покана за обществено обсъждане - СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от S_C » 22 фев 2018, 19:01

"В един момент ще изградят що годе читав градски транспорт..."
Не знам на колко години си, аз съм на 39. Тоя "момент" в последните 39 години не е дошъл, а шансовете му да дойде в следващите 39 се движат около нулата. Градският транспорт е нещо, което иска регулярни инвестиции в огромен мащаб. Всички нови превозни средства за градския транспорт в София до момента са купени с еврофондове. С тях беше довършено и метрото. Другите градове не знам как се оправят, но София без фондовете щеше още да използва Икарус и Чвдар. Ако трябва градският транспорт да се издържа от собствените си приходи и с тях да купува автобуси и т.н., цената ще е като тази в Берлин, а може и по-висока-към 35 евро за седмична карта.В Амстердам е пак толкова.
Факторът, който забравяш е, че всички тези решения се приемат от хора, пряко избирани от населението. Градският транспорт няма да става нито по-евтин, нито по-редовен. Напротив. Като цяло бъдещето му е доста мрачно-тенденцията е да остане услуга само със социални функции, ориентирана към най-бедната и икономически най-слабо активна част от населението. Прекалено зависим е от външно субсидиране.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Покана за обществено обсъждане - СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от kito » 22 фев 2018, 19:21

Съжалявам, но не съм съгласен!
Има огромна разлика в София, през последните 15 години. Прав си, че по-голямата част от транспорта е финансиран от Европа, но има закупен и от Софийска община.
Транспорта трябва да се насочи в продажбата на годишни карти, което и правят. Той не е само за най-бедните, напротив, той е за всички, това че българина си мисли, че като се движи с колата си е тежкар, а бедните са с автобус, няма да ни помогне да напреднем и крачка напред, защото замърсяването от автомобилите го дишаме всички-бедни, богати, красиви, грозни и т.н.
Избраните от хората, зависят от тях, това че ние не го правим, като останалия свят, било то и като едни гърци, които за каквото се сетиш протестират, си е наш проблем.
Абсолютмо си прав, че инвестициите трябва да са постоянни, но не трябва и гордо да се хвалим, когато не ни е хванала контролата и сме прецакали системата с билетче.
Всичко е супер навързано, проблемът е, че зависи единствено от нас.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Покана за обществено обсъждане - СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от HACKO » 22 фев 2018, 19:46

Ами че в момента градски транстпорт има в София и Пловдив (може би и в Бургас и Варна ама не съм ходил скоро). В малките градове има някаква измишлльотина, която няма нищо общо с реален градски транспор. А пък за сравнение с градския транспорт до 90г. изобщо не може да се говори. Тогава наистина колите се ползваха за пътуване основно извън града а в града с градския транспорт беше и по-удобно и по-евтино, цената на билета беше 6ст. а най-големия интервал между два рейса беше 15мин. Сега от къщи до работа ми е 5Км, които с автобуса минавам за 1лв а с колата за 60ст., ами няма шанс.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “НОВИНИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта