СНЦ Институт за пътна безопастност

Предимно, но не само за Форд.
Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от S_C » 14 май 2018, 22:25

С МВР-то са трагични нещата. Периодично се подобряват, след това пак надолу. Например светоотразителните жилетки. В момента масово не носят. Що така не знам. Няма ли, някаква заповед ли има...много често ги виждам нощем без жилетки. Което не е ОК нито за водачите, нито за самия полицай на пътя. Светоотразителните елементи по униформите са крайно недостатъчни. Приемам за нормално да не ги носят когато вършат някаква друга работа. Обаче на пътя...то е за тяхна безопасност-нали трябва да го видиш тоя полицай, че е там.
Второто много грозно нещо, което си е баш връщане към цецо-цветановщината от времето на първия мандат на ГЕРБ-промените в закона, коит позвоялват използване на необозначени автомобили.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7253
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от madboy » 14 май 2018, 23:04

S_C написа:
14 май 2018, 22:25
..... Например светоотразителните жилетки. В момента масово не носят. Що така не знам. Няма ли, някаква заповед ли има...
Те да не са вечни тия жилетки. Та в тоя ред на мисли, може да се точи някоя обществена поръчка за нови.. :mrgreen:
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

BOROOO
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 21 юни 2006, 12:47
Модел на автомобила: екс Ford Fiesta 1.1 '94г. с BRC, сега Opel Astra G '03г. комби-метан
Местоположение: гр. София
Status: Извън линия

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от BOROOO » 15 май 2018, 11:52

HACKO написа:
14 май 2018, 20:33
BOROOO написа:
14 май 2018, 19:13
..... С какво го даде, със среден пръст ли? Къде ти е ? ......
Ами четете ги тези закони и правилници, там всичко е написано, ама мрънкането е по-лесно.
Мислиш ли, че не знам какво пише в закона? Може да ръкомаха колкото иска, но точно този полицай нищо не правеше, а аз не съм врачка. Това за пръста е ирония, а стоп-палката може и да не е задължителна, но когато има ПТП е редно да се дават ясни знаци, които да бъдат разбрани от всички участници в движението. Сега по-ясен ли съм?
И целта не ми е да плюя по полицията, но има индивиди, които определено не им е там мястото.
В България има само един вид пътни знаци - пожелателни.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от HACKO » 15 май 2018, 12:50

madboy написа:
14 май 2018, 23:04
S_C написа:
14 май 2018, 22:25
..... Например светоотразителните жилетки. В момента масово не носят. Що така не знам. Няма ли, някаква заповед ли има...
Те да не са вечни тия жилетки. Та в тоя ред на мисли, може да се точи някоя обществена поръчка за нови.. :mrgreen:
Не бе има, обаче се полагат само на униформените от Пътен контрол. На мене не ми се полага, на разследващите също. Искал съм многократно да бъдат зачислени 2 или 3 на дежурния автомобил, които да се ползват от групата при огледа и това не можело. Отговора е "ами катаджиите да ви пазят", ама това не винаги е възможно, а и както колегата BOROOO отчете, не всички са адекватни, пък другите шофьори не се сещат като видят произшествие да намалят (чакат излишен сигнал). Затова напълно умишлено спирам буса така, че да ни пази и да пречи на останалите за да намалят.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10828
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от ЯЛТА » 02 сеп 2020, 19:52

Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4777
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от pepy1 » 02 сеп 2020, 20:42


Няколко факта за осмисляне от възмущаващите се коментатори:

1. Обсъжданите в статията принудителни мерки са такива, които са изрично предвидени в ЗАКОН. Става дума за действащ ЗАКОН, не за някакъв „почин на МВР“, както е коментирано в статията.

2. МВР нито да приема, нито изменя ЗАКОНИТЕ в тази държава. Тази власт има единствено Народното събрание на Република България.

3. МВР е длъжно да прилага законите, така както са приети от НС, без оглед на това дали тези закони се харесват или не.

4. Извън реализирането на предвидените в закона принудителни мерки – МВР няма задължения, нито правомощия по принудително събиране на глоби. Принудителното събиране на неплатени в срок глоби е в правомощията и е задължение на НАП.

6. Конституционният съд (който впрочем не е част от съдебната система) е единственият държавен орган, който може да прогласи противоконституционност на ЗАКОН. Едва от този момент, законът следва да не се прилага.
Съдилищата в тази страна, в т.ч. ВКС следва да прилагат законите – така както те са приети от НС, без оглед дали им харесват или не.

Становището на съдия от ВКС – дали един закон съответства или противоречи на Конституцията има своята консултативна, експертна тежест, но има нулева правна стойност, относно валидността на закона.

7. Съгласно статията, становището на съдия Белазелков е в насока, че спирането от движение на МПС, както и отнемането на шофьорската книжка, са мерки които несъразмерно и поради това недопустимо засягат основни права.

Всеки има право на професионално становище.

За мен остава любопитно, как същият съдия би коментирал факта, че в Германия например, неплащането на глоба за срок от над 90 дни след крайната дата за доброволно плащане, води не до спиране на МПС от движение или до отнемане на книжка, а до ЗАМЯНА на глобата с ЛИШАВАНЕ ОТ СВОБОДА, за период от време, пропорционален на задължението по глобата.

Щото докато ние тук в България се притесняваме, как спирането от движение на МПС – собственост на нарушителя неплатил глобите си, недопустимо и непропорционално му нарушава правата, то в други държави членки на ЕС, явно не се притесняват директно да лишат нарушителя от едно от най-висшите му човешки права, а именно личната свобода.

Изглежда законите в Германия са съвсем непропорционални.
Особено гледано през призмата на становището на съдия Белазелков.
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10828
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от ЯЛТА » 02 сеп 2020, 21:23

pepy1 написа:
02 сеп 2020, 20:42
Няколко факта за осмисляне от възмущаващите се коментатори:
За мен остава любопитно, как същият съдия би коментирал факта, че в Германия например, неплащането на глоба за срок от над 90 дни след крайната дата за доброволно плащане, води не до спиране на МПС от движение или до отнемане на книжка, а до ЗАМЯНА на глобата с ЛИШАВАНЕ ОТ СВОБОДА, за период от време, пропорционален на задължението по глобата.
Ами порасна ти стандарта след гурбета, явно кат немския...........
Аз съм съгласен да полежа у затвора и да не си плащам глобите, ма като станат глобите както във Финландия- според осигуровките. И у затвора ще си карам "академията", а чорбаджиите да си плащат десетки хилядарки, пропорционално на обявените си доходи. Тамън и НАП ще имат работа как някой е бездоходен, пък има автомобил за 200-300 бона.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4777
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от pepy1 » 02 сеп 2020, 22:15

И лежиш и плащаш, но там почти не се лежи защото се плаща веднага. Но го има в закона като опция. Аз като чужденец карах изпит за шофьор/листовки само/ Има някои различия. И да ти кажа никак не са им малки глобите в немечко, особено ако правиш едно и също нарушение втори път, а трети...Васе, на нас мисленето ни трябва да се промени. Давам ти примир от северното ни черноморие от преди няма и месец. На румънците им казват не може, и те казват добре и отиват на друго място. А нашите/в случая винкели/ почнаха с ....... не ми се коментира. А уж румънците били по-зле от нас. Не е вярно, че са по-зле, видях с очите си. Както и да е отклоних се от темата.
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10828
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от ЯЛТА » 02 сеп 2020, 23:18

Пепи, за какво спорим, че у немачко се крият по храстите милиционери ли, или че две години не знаеш че имаш глоба, и още, и още.
Слез на земята, щот сме в България,- където много обичаме да мразим, и да се самоизтъкваме. Абстрахирай се кво било по света, защото ако знаеш всичко, няма да искаш да стъпиш там, но като си гурбетчия ще слушкаш, че иначе ти отива файдата от гурбета.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
boristraikov
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 19 апр 2012, 21:01
Модел на автомобила: Транзит + Субару
Местоположение: Ивайловград
Status: Извън линия

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от boristraikov » 11 ное 2022, 19:59

Само като видя "СНЦ Институт за пътна безопастност" и неговия шеф Богдан Милчев и всичко ми става ясно. Ще поясня защо пиша това.

Познавам Богдан още откакто беше старшина в КАТ - София. Издигането му в ръководството на КАТ започна, след като татко му натисна някои политически връзки и синето бе произведено в чин ст. лейтенант. Шеметната му кариера като редови офицер в службата премина през всички отдели, но не можа да се задържи поради некомпетентност. Наложи се да се премести в ГДП (главна дирекция на полицията, сградата на Лъвов мост). За около три години му загубих дирите и в един прекрасен есенен ден нашия цъфна като началник на столичния КАТ. Такава простотия (не, че други началници не са правели щуротии) до тогава не бях виждал в службата. Той изгони всички началник сектори и се обгради със свои хора. Разби тотално работата на отдела, единствен му се опъна началника на 2 сектор, но той охранява и осигурява (2 сектор) народното събрание и президента. Поради тази причина Богдан не затри и този сектор от службата.

Както и да е, мина време и големите шефове в системата разбраха, че Богдан Милчев е едно недоразумение и нашият тихомълком бе отстранен. След което той основа въпросната институция - да дава акъл на хора професионалисти в своята област.

Та това е.
Там, където виждам моя баща,
там, където виждам моята майка,
моите сестри и братя.

От самото начало на времето
те ме зоват да заема
своето място сред тях!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10828
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от ЯЛТА » 11 ное 2022, 22:40

boristraikov написа:
11 ное 2022, 19:59
Само като видя "СНЦ Институт за пътна безопастност" и неговия шеф Богдан Милчев и всичко ми става ясно. Ще поясня защо пиша това.
Богдан
Абсолютно си прав, нищо не става от него, но пак си намери синекурна длъжност, и пак със същите некадърни послушници е обграден, с единствената цел-печалба без работа и труд.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 818
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от ivchotr » 11 ное 2022, 22:56

А тези освен да дават интервюта по телевизиите и да ходят с едни джаджи да мерят колко е дебела положената маркировка, друго правят ли? И, ако да - кой го **** тяхната дейност?
Знам всички вицове за Форд :D

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4777
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от pepy1 » 13 ное 2022, 08:59

Проблеме е, че правят почти нищо, чудя се не карат ли коли, и не виждат ли в какво състояние са пътищата. Поне да дадат зор за ремонтите. Например в сухо и слънчево време асфалта на много места е лъскав - вижда се с невъоръжено око. Това значи че няма добро сцепление между гумите и него. А капне ли малко дъжд ... просто не ми се говори. В петък се отвисях преди Микре, посока София. Валеше и имаше мъгла на места, а новите катастрофирали коли бяха ...Не знам защо някои си мислят, че като карат нова кола/до 3г да речем/ няма шанс да катастрофират защото има много системи за безопастност.
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
Major_Koenig
Администратор
Администратор
Мнения: 955
Регистриран: 20 дек 2008, 23:52
Модел на автомобила: Focus 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS); Ghia; Facelift; 2002
Mondeo Duratec HE 2.0 PFI (145PS);Titanium pre Facelift; Tango (Metallic)
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от Major_Koenig » 13 ное 2022, 15:54

Всъщност проблема е, че държата и обществото са абдикирали трайно от задълженията си.....
Изображение

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1147
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от Ozzie » 13 ное 2022, 17:19

"Проблема" на новите автомобили е, че много от тях са с автоматични дневни светлини. По регламент, при дневни светлини светят само те. Няма габарити, няма осветление на таблото - нищо. Та проблема е и във водачите, които не се сещат, като влязат в мъгла или тунел или пък като завали, да включат късите светлини и да направят автомобила видим от по-голямо разстояние.

P.S. Режим AUTO основните светлини не гарантира включването им при мъгла или дъжд. Проверено.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 818
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от ivchotr » 13 ное 2022, 21:08

pepy1 написа:
13 ное 2022, 08:59
... Поне да дадат зор за ремонтите ...
Както казах по-горе, никой не го *** за техните констатации и препоръки.

П.П.
Благодаря на модератора, който е сложил звездичките в предишния ми пост. Бях малко емоционален, когато го писах.

Вчера и днес минавах по трасето Симитли - Банско. Асфалтират някакъв участък, да не казвам почти целия, и там, където вече е положен износоустойчивият слой, нещата не са никак розови. Може и да не съм прав, но ми се стори твърде гладък. Зимъска, когато падне снегът, ще стане голямата пързалка.
Знам всички вицове за Форд :D

Отговори

Върни се в “НОВИНИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта