СНЦ Институт за пътна безопастност

Предимно, но не само за Форд.
Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4498
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Покана за обществено обсъждане - СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от S_C » 22 фев 2018, 23:41

Субсидия, възлизаща на 50% от приходите значи само едно-дните на този бизнес са преброени. Той работи непазарно и колкото повече време продължава това, толкова по-малки са шансовете му за успешно реформиране в бъдеще. Примерът на Наско е точно на място-транспортът в малките градове. Там субсидията почти я няма. Има толкова автобуси и на такъв интервал, какъвто местният оператор може да си позволи. И личният автомобил е рЕзко по-изгоден ако не ползваш някакво намаление-социалните функции, за които споменах горе...
Идеята, че София ще избегне такъв сценарий, е лишена от здрав разум. Субсидирането в момента е с цел политически дивиденти. Която картинка рязко ще се промени ако властта в държавата и в града се окаже в ръцете на различни хора. Без помощта на едните, другите вече няма да могат да си платят сметките.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Покана за обществено обсъждане - СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от kito » 23 фев 2018, 00:16

Отново не съм съгласен.
На Наско 0.60ст какво са? Най-вероятно е цената само за горивото? Наско не слага амортизация, не слага какво може да се случи ако спука гума, блъсне го друга кола и т.н.? Най-вече не мисли за това, че ако 60 Насковци са в един автобус, няма да замърсяват колкото 60 Насковци в коли!
Спонсорирането на градския транспорт от общините е нормално, градския транспорт е социално нещо, пазарният принцип там не върви, затова е хубаво и да са общински.
Едно време раздадоха тецовете на наши и ваши, сега малките градове сърбат попарата на това, защотото на много места вече няма тецове и дишат кюмюр, пелети и дърва.
Наско е пример, за това да нямаме гражданско мислене, а личен интерес! :)
Като направят на Наско данъците, застраховките, паркирането и т.н скъпи за да може тази сметка, която си е направил да излиза- 1 лев автобус, 2 лева кола, нещата ще се оправят.
П.С. Нищо лично при използването на името Наско, не го познавам човека, да ме прощава ако съм го обидил.
П.С. Пич, представи си 2020 година, ако липсваше градският транспорт в София, финансиран от държавата, общината, от данъците, които плащаш, къде щяха да отидат колите на 500 000 софиянци, които се очаква да ползват ежедневно метрото тогава. Само метрото, без останалия градския транспорт.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4498
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Покана за обществено обсъждане - СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от S_C » 23 фев 2018, 00:40

Въпросът който поставяш, няма еднозначен отговор. Аз не мога да преценя дали е по-добре едни пари да се вложат в грандомански проекти без кой знае какъв смисъл или да се откраднат. Не мога да преценя кое е по-малкото зло.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 12337
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FIESTA 97г/1.25/ X 3493 KA
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Покана за обществено обсъждане - СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от HACKO » 23 фев 2018, 10:33

Еийй като се хванете с тези амортизации еша ви няма, ами с тях ми е 60ст. най-много 65. Пък автобуса замърсява не колкото 60 ами колкото 100 такива като мен. При мене изгорелите газове се състоят основно от Вода и Въглероден двуокис и двете се рециклират от природата. И не е начина да ми вдигнат разхода за да печелят превозвачите. Един реален пример без коментар: Преди време ми се наложи да пътувам от Пловдив до Хасково с автобуса, разстояние 80Км, цена на билета 10лв., автобусите на 30мин. Дотука ще кажете много добре, обаче автобус със 50 места потегли с 10 пътника, по пътя се качиха още 2 и слезнаха 5. После всички превозвачи реват че карали на загуба.

Както kito каза, и сега всичко е предвидено в законите, само че няма адекватен контрол. Не е нужно да храним поредната НПО за да приемем вече приетото, просто трябва същите тези НПО да спрат да се мешат в работата на МВР за да наложи адекватен контрол. Но със всеки изминал ден се убеждавам, че никой в тази територия не иска да има ред а през НПО най-лесно се точат пари.
Проблема не е от бобината, а от магарето в кабината
(народна мъдрост)

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4498
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Покана за обществено обсъждане - СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от S_C » 23 фев 2018, 11:15

Като цяло съм съгласен с Наско за вредата на НПО. Ролята им като цяло е деструктивна навсякъде и са като паразити-усетят ли някъде слабо звено, нападат. В случая обаче раделянето на ЗДВП на части е уникална глупост. Правят го единствено за да могат в бъдеще да променят текстове по-лесно. С разделянето ще се загуби пряката връзка и ще е възможно с преходни и заключителни разпоредби на всеки един от трите нови закона да се променят останалите директно. Специалистите вече няма да имат думата, защото сега за да работи поправка в закона, трбва поне малко от малко да си наясно със структурата му. С разделянето този проблем отпада, всяка част ще може да се усложнява до безкрай. Натрупаната съдебна практика ще се заличи почти изцяло. С което аз лично не съм изобщо съгласен.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
peterdi_bg
Потребител
Потребител
Мнения: 2065
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: Ford Escort Mk3 L Estate 1.3 CVH / Renault Espace II 2.1 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Покана за обществено обсъждане - СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от peterdi_bg » 23 фев 2018, 13:43

Идеята за разделянето на закона е по-скоро на някой от управляващите, ИПБ доколкото разбирам не държат на това. То и досега с един закон сума министерства, агенции и прочие отговарят за пътната безопасност, и колко отговарят всички го виждаме.

Ако се хванем за темата със субсидиите, вижте какво става със здравната каса. Всички услуги, които държавата предоставя със социална функция или със стремеж да се води определена политика, по правило се субсидират. Това е и в образованието, и в транспорта, и в здравеопазването, и навсякъде. Няма как да функционират изцяло на пазарен принцип. Обаче кацата като е без дъно, все иска пълнене.

За вредата от НПО не мога да се съглася на 100% - писал съм вече за това, просто и НПО-секторът както много други неща у нас е изроден и пълен с неадекватни организации. Едни са създадени от властта за да пълнят залите по обществени обсъждания и да изместват неудобните, други се борят за разни безсмислени каузи, трети имат и експертизата и безпристрастността обаче покрай другите никой не им вярва, пък и държавата гледа да им запуши устата. Какво да ви кажа, аз като тясно специализиран експерт ако не работя само с НПО и неполитизирани институции (а тези вторите се броят на пръсти), значи трябва всеки ден да изпълнявам само партийни нареждания идващи от по-горе и да върша на 10 човека работата. Не се получават нещата по този начин.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4142
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
сега пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Покана за обществено обсъждане - СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от pepy1 » 25 фев 2018, 21:54

https://auto.mail.ru/article/67997-mvd_ ... elei_prav/
помисли и върху това в обсъждането, идеално наказание за тези с многото фишове :D
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4498
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Покана за обществено обсъждане - СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от S_C » 25 фев 2018, 23:30

Значи казваш...с три фиша за паркиране, оставаш без книжка за година.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
peterdi_bg
Потребител
Потребител
Мнения: 2065
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: Ford Escort Mk3 L Estate 1.3 CVH / Renault Espace II 2.1 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Покана за обществено обсъждане - СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от peterdi_bg » 26 фев 2018, 09:34

По принцип се обсъжда идеята за въвеждане на категория "системен нарушител". На този етап няма съгласие относно конкретните критерии, по които да бъдат определяни такива, както и за специфичните мерки приложими спрямо тях. Идеята по принцип е "системните нарушители" да бъдат отстранявани от движението, но при сегашната ситуация не знам как точно може държавните институции и контролни органи да го постигнат.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 12337
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FIESTA 97г/1.25/ X 3493 KA
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Покана за обществено обсъждане - СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от HACKO » 26 фев 2018, 10:18

peterdi_bg написа:
26 фев 2018, 09:34
.... Идеята по принцип е "системните нарушители" да бъдат отстранявани от движението, но при сегашната ситуация не знам как точно може държавните институции и контролни органи да го постигнат.
Как, ще им изтриват от паметта уменията да шофират ли? При действащата забрана да се спират коли за проверка без да са извършили явно нарушение а СПО трябва са предварително обявени на сайта, няма как да стане.
Проблема не е от бобината, а от магарето в кабината
(народна мъдрост)

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 9823
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ-1582, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Покана за обществено обсъждане - СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от ЯЛТА » 26 фев 2018, 10:21

peterdi_bg написа:
26 фев 2018, 09:34
По принцип се обсъжда идеята за въвеждане на категория "системен нарушител".
В София конкретно всеки втори е системен нарушител, и това е по причина организация на движение, пътна хоризонтална и вертикална маркировка, и това е за леки МПС-та, а ако говорим за камиони и автобуси, то тогава и 100 % могат да попаднат в графата "системен нарушител" ..............И закона куца много, а няма разбиращи практици които да го оправят...............
==============================================================
Изображение
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
peterdi_bg
Потребител
Потребител
Мнения: 2065
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: Ford Escort Mk3 L Estate 1.3 CVH / Renault Espace II 2.1 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Покана за обществено обсъждане - СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от peterdi_bg » 26 фев 2018, 10:33

Не случайно по темата няма съгласие и яснота какво точно да се направи.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4142
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
сега пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Покана за обществено обсъждане - СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от pepy1 » 26 фев 2018, 22:32

Затова сме на това дередже, защото всеки дърпа чергата към себе си. Има интереси и така.
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 9823
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ-1582, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Покана за обществено обсъждане - СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от ЯЛТА » 27 фев 2018, 13:53

pepy1 написа:
26 фев 2018, 22:32
Затова сме на това дередже, защото всеки дърпа чергата към себе си. Има интереси и така.
Ми много е просто,- всеки който няма лично изминати 150 000 километра, няма какво истинско да каже, и за това по добре да си замълчи.
==============================================================
Изображение
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
Major_Koenig
Администратор
Администратор
Мнения: 696
Регистриран: 20 дек 2008, 23:52
Модел на автомобила: Focus 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS); Ghia; Facelift; 2002
Mondeo Duratec HE 2.0 PFI (145PS);Titanium pre Facelift; Tango (Metallic)
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Покана за обществено обсъждане - СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от Major_Koenig » 18 апр 2018, 00:06

ТЕХНИЧЕСКИ УНИВЕРСИТЕТ - СОФИЯ, ФИЛИАЛ ПЛОВДИВ И
ИНСТИТУТА ЗА ПЪТНА БЕЗОПАСНОСТ С ПОДКРЕПАТА
НА ОБЛАСТНИЯ УПРАВИТЕЛ НА ГРАД ПЛОВДИВ, Г-Н ЗДРАВКО ДИМИТРОВ, ОРГАНИЗИРАТ ДИСКУСИЯ НА ТЕМА:
"РЕШЕНИЯ ЗА ПОДОРЯВАНЕ НА ПЪТНАТА БЕЗОПАСНОСТ"
pokana 24 april TU Plovdiv (lice i gryb).pdf
(2.57 MБ) Свален 60 пъти
Изображение

Потребителски аватар
GeorgiToRuleThemAll
потребител
потребител
Мнения: 132
Регистриран: 18 авг 2016, 17:43
Модел на автомобила: 2015 B-Max 1.0 EcoBoost 74kW
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Re: Покана за обществено обсъждане - СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от GeorgiToRuleThemAll » 18 апр 2018, 14:58

S_C написа:
25 фев 2018, 23:30
Значи казваш...с три фиша за паркиране, оставаш без книжка за година.
Все си мисля - при първо установено нарушение (каквото и да е то), доживотно отнемане на книжката без право на помилване, а при шофиране с отнета книжка - доживотен затвор. :mrgreen: Утопия!
*fe*

Филипов
потребител
потребител
Мнения: 433
Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от Филипов » 23 апр 2018, 20:51

Няколко по-солени глоби за шофьорите нарушители са предвидени в проекта за нов Закон за движение по пътищата. Той бе публикуван за обществено обсъждане в петък.
Ако бъде приет вече всеки шофьор, който мине на червено, ще трябва да плати не 100, а 150 лв.
Същото увеличение важи и за водачите, които не дадат предимство на пешеходец на зебра. Двойно се увеличават глобите за неправилно паркиране - от 50 на 100 лв.
Новост има и в санкциите за превишена скорост. В настоящия закон няма глоба за каране с до 10 км/ч над позволеното. Неофициално пътни полицаи признаха, че те дори давали още 10 км/ч отгоре толеранс, когато настройвали камерите, с които се установяват такива нарушения. В бъдещия закон са предвидени глоби за каране дори с 1 км/ч над позволеното. Така санкцията за шофиране с до 10 км/ч отгоре ще стане 20 лв.
Останалите глоби се запазват като в сегашния закон. Източници от КАТ обясниха, че новите камери мерят точно скоростта и отпада сегашният толеранс.
Шофьорите ще остават без книжка и ще ходят на изпит не само след като им вземат всички точки. Санкцията важи и при три тежки нарушения. Посочени са 7 такива - движение в насрещното по магистрала или скоростен път, в аварийната лента, шофиране с алкохол над 0,5 промила или под въздействие на наркотици, превишаване с над 50 км/ч на разрешената скорост в населено място, минаване на червено, неспазване на предимство на пешеходна пътека и организиране или участие в гонки.
След като остане без книжка за повторяемост на нарушенията, водачът ще може да се яви на изпит. Това обаче ще е най-рано 2 години след отнемането на свидетелството за правоуправление.

http://www.pariteni.bg/index.phtml?tid=40&oid=215513

Рекет и събиране на пари. Цитат на мнение под статията: Да, скачат, както и при тока, редовните платци, ще плащат за мангалите.
Каква полза, да направите глобите 1000лв. и да вземате книжки, като повечето от нарушителите са мангали без книжки?
Нито парите ще вземаш, нито книжка имат....
Малоумна държава.

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4142
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
сега пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от pepy1 » 23 апр 2018, 21:43

Частта с паркирането ми е малко мъгла! Първо осигури места за правилно паркиране, пък после санкционирай за неправилно. Така е по белия свят. При нас в ориента е ... друго. А кой и как ще санкционира отнето предимство на пешеходци? Правиме закони, ама кой ще гледа дали и как се спазват не е важно, важно е да ги има черно на бяло! Накратко да отбиеме номера, както всеки път така и сега. Чета новини и статистика в нета: еди колко си хиляди днес са санкционирани за превишена скорост! А утре, а в други ден, а в по други ден и т.н.? Няма братче, а за карането в бус лентите? Правят веднъж на 6 м или година акция и това е! И то не в цяла България.
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4498
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от S_C » 24 апр 2018, 00:05

Напротив. Важно е да има кой да се занимава със "спазването" на нови и нови ненужни правила, разрешителни, лицензи и т.н. Това са още хора на държавна или общинска заплата, още гарантирани за следващите избори гласоподаватели.
Представи си, че бачкам у някоя държавна институция, в която работата ми е да следя как се спазват някакви правила или още по-лошо- пиша ги, измислям ги от бял лист. И идва някоя партия, която на избори ми обяснява как трябва да се съкратят малко държавни служители, щото били повечко от нужното и се занимават с абсолютно ненужни неща. А правилата вече са толкова много, че започват да си противоречат помежду си. ДОкато хората, които са ме назначили...(в повечето случаи роднини), ми обещават следващата година 10% отгоре. Изборът май е ясен...

Има едни интересни графики за населението на София...то расте всяка година средно с 10 хиляди човека. В годината, когато ГЕРБ печели първите парламентарни избори, населението на София е нарастнало с 50 хиляди. Това не се е случвало никога преди това, не се е и повтаряло после! Публичният сектор формира близо 30% от затетостта. Това е колосална цифра, чудовищен мащаб и най-сигурният белег за тотална централизация, сливане между власт и икономика, което ни гарантира за десетилетия напред еднолично, авторитарно управление, деградация на най-базовите принципи на демокрацията и нарастване на държавните разходи всяка година! Източниците, от които може да се финансира този спираловидно развиващ се цикъл не са толкова много. И нямат общо с ориента, защото в съседна Турция държавният дял в икономиката е има-няма 12-13%. Къде е ориента, къде са нашите почти 30%. На има-няма два пъти разлика...
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 12337
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FIESTA 97г/1.25/ X 3493 KA
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Мнение от HACKO » 24 апр 2018, 00:48

Това са пълни глупости, изсмукани от пръстите набързо, без замисляне, без консултации със специалисти от хора които си нямат хал хабер от материята.
Проблема не е от бобината, а от магарето в кабината
(народна мъдрост)

Отговори

Върни се в “НОВИНИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта