Страница 4 от 4

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Публикувано: 14 май 2018, 22:25
от S_C
С МВР-то са трагични нещата. Периодично се подобряват, след това пак надолу. Например светоотразителните жилетки. В момента масово не носят. Що така не знам. Няма ли, някаква заповед ли има...много често ги виждам нощем без жилетки. Което не е ОК нито за водачите, нито за самия полицай на пътя. Светоотразителните елементи по униформите са крайно недостатъчни. Приемам за нормално да не ги носят когато вършат някаква друга работа. Обаче на пътя...то е за тяхна безопасност-нали трябва да го видиш тоя полицай, че е там.
Второто много грозно нещо, което си е баш връщане към цецо-цветановщината от времето на първия мандат на ГЕРБ-промените в закона, коит позвоялват използване на необозначени автомобили.

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Публикувано: 14 май 2018, 23:04
от madboy
S_C написа:
14 май 2018, 22:25
..... Например светоотразителните жилетки. В момента масово не носят. Що така не знам. Няма ли, някаква заповед ли има...
Те да не са вечни тия жилетки. Та в тоя ред на мисли, може да се точи някоя обществена поръчка за нови.. :mrgreen:

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Публикувано: 15 май 2018, 11:52
от BOROOO
HACKO написа:
14 май 2018, 20:33
BOROOO написа:
14 май 2018, 19:13
..... С какво го даде, със среден пръст ли? Къде ти е ? ......
Ами четете ги тези закони и правилници, там всичко е написано, ама мрънкането е по-лесно.
Мислиш ли, че не знам какво пише в закона? Може да ръкомаха колкото иска, но точно този полицай нищо не правеше, а аз не съм врачка. Това за пръста е ирония, а стоп-палката може и да не е задължителна, но когато има ПТП е редно да се дават ясни знаци, които да бъдат разбрани от всички участници в движението. Сега по-ясен ли съм?
И целта не ми е да плюя по полицията, но има индивиди, които определено не им е там мястото.

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Публикувано: 15 май 2018, 12:50
от HACKO
madboy написа:
14 май 2018, 23:04
S_C написа:
14 май 2018, 22:25
..... Например светоотразителните жилетки. В момента масово не носят. Що така не знам. Няма ли, някаква заповед ли има...
Те да не са вечни тия жилетки. Та в тоя ред на мисли, може да се точи някоя обществена поръчка за нови.. :mrgreen:
Не бе има, обаче се полагат само на униформените от Пътен контрол. На мене не ми се полага, на разследващите също. Искал съм многократно да бъдат зачислени 2 или 3 на дежурния автомобил, които да се ползват от групата при огледа и това не можело. Отговора е "ами катаджиите да ви пазят", ама това не винаги е възможно, а и както колегата BOROOO отчете, не всички са адекватни, пък другите шофьори не се сещат като видят произшествие да намалят (чакат излишен сигнал). Затова напълно умишлено спирам буса така, че да ни пази и да пречи на останалите за да намалят.

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Публикувано: 02 сеп 2020, 19:52
от ЯЛТА

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Публикувано: 02 сеп 2020, 20:42
от pepy1

Няколко факта за осмисляне от възмущаващите се коментатори:

1. Обсъжданите в статията принудителни мерки са такива, които са изрично предвидени в ЗАКОН. Става дума за действащ ЗАКОН, не за някакъв „почин на МВР“, както е коментирано в статията.

2. МВР нито да приема, нито изменя ЗАКОНИТЕ в тази държава. Тази власт има единствено Народното събрание на Република България.

3. МВР е длъжно да прилага законите, така както са приети от НС, без оглед на това дали тези закони се харесват или не.

4. Извън реализирането на предвидените в закона принудителни мерки – МВР няма задължения, нито правомощия по принудително събиране на глоби. Принудителното събиране на неплатени в срок глоби е в правомощията и е задължение на НАП.

6. Конституционният съд (който впрочем не е част от съдебната система) е единственият държавен орган, който може да прогласи противоконституционност на ЗАКОН. Едва от този момент, законът следва да не се прилага.
Съдилищата в тази страна, в т.ч. ВКС следва да прилагат законите – така както те са приети от НС, без оглед дали им харесват или не.

Становището на съдия от ВКС – дали един закон съответства или противоречи на Конституцията има своята консултативна, експертна тежест, но има нулева правна стойност, относно валидността на закона.

7. Съгласно статията, становището на съдия Белазелков е в насока, че спирането от движение на МПС, както и отнемането на шофьорската книжка, са мерки които несъразмерно и поради това недопустимо засягат основни права.

Всеки има право на професионално становище.

За мен остава любопитно, как същият съдия би коментирал факта, че в Германия например, неплащането на глоба за срок от над 90 дни след крайната дата за доброволно плащане, води не до спиране на МПС от движение или до отнемане на книжка, а до ЗАМЯНА на глобата с ЛИШАВАНЕ ОТ СВОБОДА, за период от време, пропорционален на задължението по глобата.

Щото докато ние тук в България се притесняваме, как спирането от движение на МПС – собственост на нарушителя неплатил глобите си, недопустимо и непропорционално му нарушава правата, то в други държави членки на ЕС, явно не се притесняват директно да лишат нарушителя от едно от най-висшите му човешки права, а именно личната свобода.

Изглежда законите в Германия са съвсем непропорционални.
Особено гледано през призмата на становището на съдия Белазелков.

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Публикувано: 02 сеп 2020, 21:23
от ЯЛТА
pepy1 написа:
02 сеп 2020, 20:42
Няколко факта за осмисляне от възмущаващите се коментатори:
За мен остава любопитно, как същият съдия би коментирал факта, че в Германия например, неплащането на глоба за срок от над 90 дни след крайната дата за доброволно плащане, води не до спиране на МПС от движение или до отнемане на книжка, а до ЗАМЯНА на глобата с ЛИШАВАНЕ ОТ СВОБОДА, за период от време, пропорционален на задължението по глобата.
Ами порасна ти стандарта след гурбета, явно кат немския...........
Аз съм съгласен да полежа у затвора и да не си плащам глобите, ма като станат глобите както във Финландия- според осигуровките. И у затвора ще си карам "академията", а чорбаджиите да си плащат десетки хилядарки, пропорционално на обявените си доходи. Тамън и НАП ще имат работа как някой е бездоходен, пък има автомобил за 200-300 бона.

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Публикувано: 02 сеп 2020, 22:15
от pepy1
И лежиш и плащаш, но там почти не се лежи защото се плаща веднага. Но го има в закона като опция. Аз като чужденец карах изпит за шофьор/листовки само/ Има някои различия. И да ти кажа никак не са им малки глобите в немечко, особено ако правиш едно и също нарушение втори път, а трети...Васе, на нас мисленето ни трябва да се промени. Давам ти примир от северното ни черноморие от преди няма и месец. На румънците им казват не може, и те казват добре и отиват на друго място. А нашите/в случая винкели/ почнаха с ....... не ми се коментира. А уж румънците били по-зле от нас. Не е вярно, че са по-зле, видях с очите си. Както и да е отклоних се от темата.

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Публикувано: 02 сеп 2020, 23:18
от ЯЛТА
Пепи, за какво спорим, че у немачко се крият по храстите милиционери ли, или че две години не знаеш че имаш глоба, и още, и още.
Слез на земята, щот сме в България,- където много обичаме да мразим, и да се самоизтъкваме. Абстрахирай се кво било по света, защото ако знаеш всичко, няма да искаш да стъпиш там, но като си гурбетчия ще слушкаш, че иначе ти отива файдата от гурбета.

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Публикувано: 11 ное 2022, 19:59
от boristraikov
Само като видя "СНЦ Институт за пътна безопастност" и неговия шеф Богдан Милчев и всичко ми става ясно. Ще поясня защо пиша това.

Познавам Богдан още откакто беше старшина в КАТ - София. Издигането му в ръководството на КАТ започна, след като татко му натисна някои политически връзки и синето бе произведено в чин ст. лейтенант. Шеметната му кариера като редови офицер в службата премина през всички отдели, но не можа да се задържи поради некомпетентност. Наложи се да се премести в ГДП (главна дирекция на полицията, сградата на Лъвов мост). За около три години му загубих дирите и в един прекрасен есенен ден нашия цъфна като началник на столичния КАТ. Такава простотия (не, че други началници не са правели щуротии) до тогава не бях виждал в службата. Той изгони всички началник сектори и се обгради със свои хора. Разби тотално работата на отдела, единствен му се опъна началника на 2 сектор, но той охранява и осигурява (2 сектор) народното събрание и президента. Поради тази причина Богдан не затри и този сектор от службата.

Както и да е, мина време и големите шефове в системата разбраха, че Богдан Милчев е едно недоразумение и нашият тихомълком бе отстранен. След което той основа въпросната институция - да дава акъл на хора професионалисти в своята област.

Та това е.

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Публикувано: 11 ное 2022, 22:40
от ЯЛТА
boristraikov написа:
11 ное 2022, 19:59
Само като видя "СНЦ Институт за пътна безопастност" и неговия шеф Богдан Милчев и всичко ми става ясно. Ще поясня защо пиша това.
Богдан
Абсолютно си прав, нищо не става от него, но пак си намери синекурна длъжност, и пак със същите некадърни послушници е обграден, с единствената цел-печалба без работа и труд.

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Публикувано: 11 ное 2022, 22:56
от ivchotr
А тези освен да дават интервюта по телевизиите и да ходят с едни джаджи да мерят колко е дебела положената маркировка, друго правят ли? И, ако да - кой го **** тяхната дейност?

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Публикувано: 13 ное 2022, 08:59
от pepy1
Проблеме е, че правят почти нищо, чудя се не карат ли коли, и не виждат ли в какво състояние са пътищата. Поне да дадат зор за ремонтите. Например в сухо и слънчево време асфалта на много места е лъскав - вижда се с невъоръжено око. Това значи че няма добро сцепление между гумите и него. А капне ли малко дъжд ... просто не ми се говори. В петък се отвисях преди Микре, посока София. Валеше и имаше мъгла на места, а новите катастрофирали коли бяха ...Не знам защо някои си мислят, че като карат нова кола/до 3г да речем/ няма шанс да катастрофират защото има много системи за безопастност.

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Публикувано: 13 ное 2022, 15:54
от Major_Koenig
Всъщност проблема е, че държата и обществото са абдикирали трайно от задълженията си.....

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Публикувано: 13 ное 2022, 17:19
от Ozzie
"Проблема" на новите автомобили е, че много от тях са с автоматични дневни светлини. По регламент, при дневни светлини светят само те. Няма габарити, няма осветление на таблото - нищо. Та проблема е и във водачите, които не се сещат, като влязат в мъгла или тунел или пък като завали, да включат късите светлини и да направят автомобила видим от по-голямо разстояние.

P.S. Режим AUTO основните светлини не гарантира включването им при мъгла или дъжд. Проверено.

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Публикувано: 13 ное 2022, 21:08
от ivchotr
pepy1 написа:
13 ное 2022, 08:59
... Поне да дадат зор за ремонтите ...
Както казах по-горе, никой не го *** за техните констатации и препоръки.

П.П.
Благодаря на модератора, който е сложил звездичките в предишния ми пост. Бях малко емоционален, когато го писах.

Вчера и днес минавах по трасето Симитли - Банско. Асфалтират някакъв участък, да не казвам почти целия, и там, където вече е положен износоустойчивият слой, нещата не са никак розови. Може и да не съм прав, но ми се стори твърде гладък. Зимъска, когато падне снегът, ще стане голямата пързалка.