Гордостта на "Форд" - 155 к.с. срещу стотинки
Публикувано: 03 мар 2007, 22:42
Колко голям и мощен двигател според вас може да дава разход на гориво от 4,9 л на 100 км? Добре уточняваме - горивото е дизел. 90 коня? 110 коня? 130 коня? Е, стига бонуси. Все още сме твърде далеч от истината. Защото 2,2-литрвовият двигател Duratorq TDCi на "Форд" не само че има мощност от 155 к.с., но всичо това е комбинирано с изключителна икономичност.
Наистина при извънградско шофиране този агрегат дава разход от 4,9 л., в градски условия той се вдига на 8,2 л на 100 км, а в смесени условия, разходът е 6,1 л. Това обаче не е най-важното. С максимален въртящ момент от 360 Нм при 1800 оборота този двигател показва изключителна еластичност. Много бързо четвъртата предавка (от общо 6 при ръчна скоростна кутия) се превръща в любима за водача. Задминаването на дълъг път става с лекота, а петата и шестата само помагат на автомобила да лети. От стартова позиция до 100 км/ч се постига за 8,7 сек.
В американската компания със синия овал наистина могат да се гордеят с разработката си. Въпреки че от няколко години "Форд" и френският концерн PSA ("Пежо" и "Ситроен") работят заедно върху дизеловите двигатели, до момента съвместни концепции са само вариантите от 1,4, ,1,6 и 2,7 литра. За 2,2-литровия Duratorq TDCi се смята, че също e замесен от маята на френско-американскот осътрудничество, но във "Форд" си приписван резултата в своята сметка.
Този двигател се предлага в България върху флагмана на "Форд" - Mondeo, който вече се продава с отстъпка от 4500 лв. Така базовата цена с 2,2-литровия двигател Duratorq TDCi е 37 560 лв., като в оборудването стандартно влизат ABS-EBD, автоматичен климатик, предни и странични въздушни възглавници, предни и задни ел. отоплителни стъкла, централно заключване с дистанционно, фарове за мъгла и др.

Наистина при извънградско шофиране този агрегат дава разход от 4,9 л., в градски условия той се вдига на 8,2 л на 100 км, а в смесени условия, разходът е 6,1 л. Това обаче не е най-важното. С максимален въртящ момент от 360 Нм при 1800 оборота този двигател показва изключителна еластичност. Много бързо четвъртата предавка (от общо 6 при ръчна скоростна кутия) се превръща в любима за водача. Задминаването на дълъг път става с лекота, а петата и шестата само помагат на автомобила да лети. От стартова позиция до 100 км/ч се постига за 8,7 сек.
В американската компания със синия овал наистина могат да се гордеят с разработката си. Въпреки че от няколко години "Форд" и френският концерн PSA ("Пежо" и "Ситроен") работят заедно върху дизеловите двигатели, до момента съвместни концепции са само вариантите от 1,4, ,1,6 и 2,7 литра. За 2,2-литровия Duratorq TDCi се смята, че също e замесен от маята на френско-американскот осътрудничество, но във "Форд" си приписван резултата в своята сметка.
Този двигател се предлага в България върху флагмана на "Форд" - Mondeo, който вече се продава с отстъпка от 4500 лв. Така базовата цена с 2,2-литровия двигател Duratorq TDCi е 37 560 лв., като в оборудването стандартно влизат ABS-EBD, автоматичен климатик, предни и странични въздушни възглавници, предни и задни ел. отоплителни стъкла, централно заключване с дистанционно, фарове за мъгла и др.

