Кола от UK, или другата страна на нещата...
- Cougar
- потребител
- Мнения: 590
- Регистриран: 14 яну 2008, 09:34
- Модел на автомобила: Ford Probe GT '93 2.5 V6 EB9003AH, Ford Cougar '00 2.0 16V EB9950AH
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Кола от UK, или другата страна на нещата...
То се е видяло...до 3 години движението в България ще е обратно
Продавам си колата !
- pantata
- потребител
- Мнения: 1374
- Регистриран: 28 сеп 2006, 03:22
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 `89
Fiesta 1.25 '10
Subaru Legacy 3.0R Auto '07 - Местоположение: Димитровград/София
- Status: Извън линия
Re: Кола от UK, или другата страна на нещата...
От тия тирове не мога да се вредя да изпреваряS_C написа:За съжалеие тук трябва да се присъединя към идеята да не се допуска регистрация и движение на автомобили/бусове/камиони с десен волан по нашите пътища.
Айде...колите лесни...ама утре някой ще започне да вкарва и ТИР-ове от Англия,щото са на далавера...тогава какво правим...
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Кола от UK, или другата страна на нещата...
тук май е добре да се погледне на живо.JohnnieSmoker написа: Брат имам книжка за трактор от 17 годишен ... сега съм на 45 ... седалката на белоруса си е точно от дясно щото от ляво си има друга седалка ... и тука няма много ламборгнита
Аз си мисля, че воланът е леко вляво или по средата, а седалката е по средата. Отляво сядат хора нерегламентирано, просто защото в дясно е пълно с лостове, пък и вратите на тракторите са отляво в този клас.
Това е по спомени, скоро не съм разхвърлял кабина на някой от тракторите из двора.
Аз ако си взема десн волан, по пътя ще спра в някя морга да натоваря части за обръщане.
- VEGA
- потребител
- Мнения: 288
- Регистриран: 04 фев 2009, 11:01
- Модел на автомобила: Escort 1.8i 16V EFi '96 RKC
- Местоположение: Sunshine State
- Status: Извън линия
Re: Кола от UK, или другата страна на нещата...
От кола с дясен волан, стигнахме до трактори
Като не можеш да плуваш, няма да се събличаш!
- jlpetkov
- потребител
- Мнения: 729
- Регистриран: 18 яну 2007, 08:59
- Модел на автомобила: BMW 318ti 95'мтехник шпер; Ford Fiesta 1,6i 16V '94 АГУ
- Местоположение: София, в едно гето наречено Обеля-2
- Status: Извън линия
Re: Кола от UK, или другата страна на нещата...
аз бих си взел една такава със шантав волан с идеята да и обърна карантиите наопаки, за съжаление ако е новичка трудно ще намериш такова помачкано по моргите за части а и читав майстор да се справи безпроблемно с обръщането...
- pantata
- потребител
- Мнения: 1374
- Регистриран: 28 сеп 2006, 03:22
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 `89
Fiesta 1.25 '10
Subaru Legacy 3.0R Auto '07 - Местоположение: Димитровград/София
- Status: Извън линия
Re: Кола от UK, или другата страна на нещата...
Читави майстори има, а за по-нова на връщане от там можеш да се отбиеш в доста държави да си вземеш карантии, които ще ти трябватjlpetkov написа:аз бих си взел една такава със шантав волан с идеята да и обърна карантиите наопаки, за съжаление ако е новичка трудно ще намериш такова помачкано по моргите за части а и читав майстор да се справи безпроблемно с обръщането...
- Conan_1
- потребител
- Мнения: 1457
- Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Кола от UK, или другата страна на нещата...
точно това смятам да направя и аз наесен колата от англия а частите от германия или австрия
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Кола от UK, или другата страна на нещата...
Колите с десен волан ми пречат, ако не са преработени за Бг. Открих защо ме заслепяват - кой да се сети, нали трябва да помисля малко за това - късите им вместо да имат тъмна зона, са насочени срещу водача на насрещнодвижещата се кола.
Експерти: Десният волан е опасен
Varna24.bg - 06 Януари 11:06
Колите с десен волан, които вече масово се внасят от Великобритания, крият голям риск. Те са най-големият бич за родните пътища, предупреждава зам.-председателят на Асоциацията на вносителите на автомобили Любомир Доросиев. Разположението на волана от дясната страна сериозно пречи на видимостта на водача и е предпоставка за сериозни инциденти на пътя, обясни той. / в. “Стандарт“
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7254
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Кола от UK, или другата страна на нещата...
Естествено. То иначе отдавна да съм си взел ляв фар от ebay.co.uk (кат съм тъпак и мисля за тия дето карат срещу мен...)diesel1.6 написа:Колите с десен волан ми пречат, ако не са преработени за Бг. Открих защо ме заслепяват - кой да се сети, нали трябва да помисля малко за това - късите им вместо да имат тъмна зона, са насочени срещу водача на насрещнодвижещата се кола.
Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- pantata
- потребител
- Мнения: 1374
- Регистриран: 28 сеп 2006, 03:22
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 `89
Fiesta 1.25 '10
Subaru Legacy 3.0R Auto '07 - Местоположение: Димитровград/София
- Status: Извън линия
Re: Кола от UK, или другата страна на нещата...
Ама не обвинявайте колите, а техните шофьори, аз си карам със сертифицирани самозалепващи лепенки на фаровете и не преча никому. На излизане от UK има хиляди щикери и плакати да се поставят такива за комфорта и безопасноста на всички, но явно на много им се свидят 7 паунда за тях.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Кола от UK, или другата страна на нещата...
Аз чак сега се сетих защо има толкова заслепители из Бг от 3-4 години. Тези лепенки вършат ли работа? Сигурно влошават работата на фаровете.
- TED
- потребител
- Мнения: 304
- Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07 - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Кола от UK, или другата страна на нещата...
Лепенките са временно и половичато решение, за кратко и бързо преминаване през европата на "обратните" коли!!! За тези дето ще спорят само да попитам, в Германия може ли да се мине TUV с лепенки (или пък въобще с "обратна" кола)
Част от моделите фарове позволяват да се сменя дирекцията, това е така само за прожекторните (с лупи). Например на кугара ми е така, като се завърта една пластина във фара на късите, която завърта преградата пред светлинният сноп. За всички модели рефлекторни фарове (било то кристални или не) това е невъзможно и единственото решение е подмяна.
На който му е интересно ето един link с повече подробности по въпроса за автомобилните фарове (също и за конверсията им към ксенон -> Back to Previous Menu):
http://faqlight.shopower.com/hl-aiming.htm
Предполагам вече всеки може да се досети че тази картинка върху пътя не може да се постигне с никакви лепенки.
Част от моделите фарове позволяват да се сменя дирекцията, това е така само за прожекторните (с лупи). Например на кугара ми е така, като се завърта една пластина във фара на късите, която завърта преградата пред светлинният сноп. За всички модели рефлекторни фарове (било то кристални или не) това е невъзможно и единственото решение е подмяна.
На който му е интересно ето един link с повече подробности по въпроса за автомобилните фарове (също и за конверсията им към ксенон -> Back to Previous Menu):
http://faqlight.shopower.com/hl-aiming.htm
Предполагам вече всеки може да се досети че тази картинка върху пътя не може да се постигне с никакви лепенки.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
- S_C
- потребител
- Мнения: 4597
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Кола от UK, или другата страна на нещата...
На повечето коли,при които стъклото служи за разсейвател,може да се мине само с подмянана стъклата.Ако самия рефлектор върши тази работа,се подменя рефлектора.
Лошото че,че рефлектори и стъкла много рядко се намират в БГ отделно за продажба.Единични случаи.За търговците е далеч по-просто и на далавера да ви пробутат цял фар,вместо да продават стъкло/рефлектор.
Лошото че,че рефлектори и стъкла много рядко се намират в БГ отделно за продажба.Единични случаи.За търговците е далеч по-просто и на далавера да ви пробутат цял фар,вместо да продават стъкло/рефлектор.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Кола от UK, или другата страна на нещата...
Забелязвам че по сериозни въпроси във форума се достига до доста смислени отговори след като "отлежат" малко. Както се казва, по-добре късно, отколкото никиога.
За мондео дизел спорихме поне година дали има "компютър" за двигателя, а сега поне аз загрявам пак след много месеци или година какво е същественият проблем с десните коли.
Бързата работа - срам за майстора! Лошото е, че 1,8тд вече не е "моден", добре е отсега да започнем със сегашните модели, че след 5-6 години да сме подготвени за поредните ни "нови" коли
За мондео дизел спорихме поне година дали има "компютър" за двигателя, а сега поне аз загрявам пак след много месеци или година какво е същественият проблем с десните коли.
Бързата работа - срам за майстора! Лошото е, че 1,8тд вече не е "моден", добре е отсега да започнем със сегашните модели, че след 5-6 години да сме подготвени за поредните ни "нови" коли
- Атанас
- потребител
- Мнения: 857
- Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Кола от UK, или другата страна на нещата...
И аз имам въпрос:
- КАТ при регистрация на въпросното возило не искат ли някакъв документ от Технотест, че автомобилът отговаря на приетите норми в България? Американските автомобили минават от там, и им се преработват както задните мигачи, така и фаровете. Редно би било автомобилите, внос от Англия също да минават през подобна процедура.
- КАТ при регистрация на въпросното возило не искат ли някакъв документ от Технотест, че автомобилът отговаря на приетите норми в България? Американските автомобили минават от там, и им се преработват както задните мигачи, така и фаровете. Редно би било автомобилите, внос от Англия също да минават през подобна процедура.
- sangals
- Потребител
- Мнения: 240
- Регистриран: 25 ное 2007, 00:13
- Модел на автомобила: KA 1 2006 1.3i 60 PS
Mondeo MK ІІІ 2.0 TDCI Ghia Clipper(комби) 2006 - Местоположение: Козлодуй
- Status: Извън линия
Re: Кола от UK, или другата страна на нещата...
Колеги,мен не ме интересува нечия далавера от покупката,навиците му да изпреварва и тем подобни "успокояващи" бъртвежи!!!Всички искаме евтини коли,НО на по-вечето от нас им пука за себе си и най-вече за останалите участници в движението!!
Така,че ако една кола е регистрирана в Англия,може да се движи в България с десен волан,разбира се при определени условия/срок на пребиваване,а не вечност на пребиваване/!!!
А регистрация в България не би трябвало да има за десни волани!!Просто тази дупка в закона трябва да се запуши!!
Приемам за изслушване всички аргументи ЗА десен волан и още от сега казвам,че НЕ приемам нито един!!Категорично!
Така,че ако една кола е регистрирана в Англия,може да се движи в България с десен волан,разбира се при определени условия/срок на пребиваване,а не вечност на пребиваване/!!!
А регистрация в България не би трябвало да има за десни волани!!Просто тази дупка в закона трябва да се запуши!!
Приемам за изслушване всички аргументи ЗА десен волан и още от сега казвам,че НЕ приемам нито един!!Категорично!
- PcMan
- потребител
- Мнения: 1155
- Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
- Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX - Местоположение: Ловеч
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Кола от UK, или другата страна на нещата...
Като карат с обратен волан, поне фаровете да си оправят! Не да ми светят в очите през нощта за спестени 10-50лв. 70% от пътищата в Б-я са с ужасно слаба маркировка на пътя (белите ленти на пътя, които през нощта са жизнено важни), ами и хората да ти светят в очите..
Решението е елементарно! на ГТП задължително(!) реглаж на фаровете със стриктен контрол! Ако реглаж не е възможен (при десен волан в някои случаи например), собственика сам да се оправя и кара без ГТП преди да си го оправи! И Реглажа да е задължителен цяла година, не само преди зимата и зимата. В момента е само препоръчителен.. Толкова лесно решение на много важен проблем..
Решението е елементарно! на ГТП задължително(!) реглаж на фаровете със стриктен контрол! Ако реглаж не е възможен (при десен волан в някои случаи например), собственика сам да се оправя и кара без ГТП преди да си го оправи! И Реглажа да е задължителен цяла година, не само преди зимата и зимата. В момента е само препоръчителен.. Толкова лесно решение на много важен проблем..
- S_C
- потребител
- Мнения: 4597
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Кола от UK, или другата страна на нещата...
Да...а някой помисли ли как точно се регулират фаровете на милион и нещо коли...Няма какда стане.Аз моите ги регулирам срещу една стена тука...Адски непрецизно е и в резултат почти никога не са ми регулирани фаровете.Другия вариант е на вилата,защото няма никакво осветление и веднага се вижда като не е регулиран някой фар.Спирам в поляната,настройвам светлото петно да е горе-долу където ми изглежда нормално да е и така.Тук наоколо никъде нямат по сервизите стенд за регулиране на фаровете.Просто нямат такова нещо.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Кола от UK, или другата страна на нещата...
На много места препоръчват СБА за фаровете:S_C написа:Тук наоколо никъде нямат по сервизите стенд за регулиране на фаровете.Просто нямат такова нещо.
http://www.google.bg/search?q=%D1%81%D0 ... =firefox-a" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
3-4-5лв..
- PcMan
- потребител
- Мнения: 1155
- Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
- Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX - Местоположение: Ловеч
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Кола от UK, или другата страна на нещата...
Да, и това е за който му пука дали свети в очите на другите.. А на повечето не ни пука. Апаратурата не е скъпа и я има, може да се направи задължително - не всички милиони коли на веднъж минават ГТП в 1 център. Центровете са стотици, а хората не минават всеки ден, а се разпределят през годината. А и веднъж всички с реглаж, повечето коли за напред само ще им ги проверяват на стената, че са ОК. Само коли с десен волан, коли със сменени фарове и т.н. ще се регулират, другите само проверяват за отрицателно време, поради факта, че 1 път са минали всички вече. Решението е елементарно, но и държавата ни е такава, поне за сега.cenzor написа:На много места препоръчват СБА за фаровете:S_C написа:Тук наоколо никъде нямат по сервизите стенд за регулиране на фаровете.Просто нямат такова нещо.
http://www.google.bg/search?q=%D1%81%D0 ... =firefox-a" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
3-4-5лв..
100% и катастрофи са причинявали такива фарове. Дадени рефелектори при слагането на ксенон почват да светят буквално на всички посоки, което също има елементарно решение и отново никой не го интересува от регулаторните орграни, отновои лесно за контрол.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта