Кола от UK, или другата страна на нещата...

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
Потребителски аватар
Cougar
потребител
потребител
Мнения: 590
Регистриран: 14 яну 2008, 09:34
Модел на автомобила: Ford Probe GT '93 2.5 V6 EB9003AH, Ford Cougar '00 2.0 16V EB9950AH
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Кола от UK, или другата страна на нещата...

Мнение от Cougar » 25 мар 2009, 08:59

То се е видяло...до 3 години движението в България ще е обратно :D
Продавам си колата !

Потребителски аватар
pantata
потребител
потребител
Мнения: 1374
Регистриран: 28 сеп 2006, 03:22
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 `89
Fiesta 1.25 '10
Subaru Legacy 3.0R Auto '07
Местоположение: Димитровград/София
Status: Извън линия

Re: Кола от UK, или другата страна на нещата...

Мнение от pantata » 25 мар 2009, 22:07

S_C написа:За съжалеие тук трябва да се присъединя към идеята да не се допуска регистрация и движение на автомобили/бусове/камиони с десен волан по нашите пътища.
Айде...колите лесни...ама утре някой ще започне да вкарва и ТИР-ове от Англия,щото са на далавера...тогава какво правим...
От тия тирове не мога да се вредя да изпреваря =)):
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Кола от UK, или другата страна на нещата...

Мнение от diesel1.6 » 25 мар 2009, 22:52

JohnnieSmoker написа::D Брат имам книжка за трактор от 17 годишен ... сега съм на 45 ... седалката на белоруса си е точно от дясно щото от ляво си има друга седалка ... и тука няма много ламборгнита :D
тук май е добре да се погледне на живо.
Аз си мисля, че воланът е леко вляво или по средата, а седалката е по средата. Отляво сядат хора нерегламентирано, просто защото в дясно е пълно с лостове, пък и вратите на тракторите са отляво в този клас.
Това е по спомени, скоро не съм разхвърлял кабина на някой от тракторите из двора.
Аз ако си взема десн волан, по пътя ще спра в някя морга да натоваря части за обръщане.

Потребителски аватар
VEGA
потребител
потребител
Мнения: 288
Регистриран: 04 фев 2009, 11:01
Модел на автомобила: Escort 1.8i 16V EFi '96 RKC
Местоположение: Sunshine State
Status: Извън линия

Re: Кола от UK, или другата страна на нещата...

Мнение от VEGA » 26 мар 2009, 00:14

От кола с дясен волан, стигнахме до трактори :lol:
Като не можеш да плуваш, няма да се събличаш!

Потребителски аватар
jlpetkov
потребител
потребител
Мнения: 729
Регистриран: 18 яну 2007, 08:59
Модел на автомобила: BMW 318ti 95'мтехник шпер; Ford Fiesta 1,6i 16V '94 АГУ
Местоположение: София, в едно гето наречено Обеля-2
Status: Извън линия

Re: Кола от UK, или другата страна на нещата...

Мнение от jlpetkov » 26 мар 2009, 09:35

аз бих си взел една такава със шантав волан с идеята да и обърна карантиите наопаки, за съжаление ако е новичка трудно ще намериш такова помачкано по моргите за части а и читав майстор да се справи безпроблемно с обръщането...

Потребителски аватар
pantata
потребител
потребител
Мнения: 1374
Регистриран: 28 сеп 2006, 03:22
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 `89
Fiesta 1.25 '10
Subaru Legacy 3.0R Auto '07
Местоположение: Димитровград/София
Status: Извън линия

Re: Кола от UK, или другата страна на нещата...

Мнение от pantata » 26 мар 2009, 10:00

jlpetkov написа:аз бих си взел една такава със шантав волан с идеята да и обърна карантиите наопаки, за съжаление ако е новичка трудно ще намериш такова помачкано по моргите за части а и читав майстор да се справи безпроблемно с обръщането...
Читави майстори има, а за по-нова на връщане от там можеш да се отбиеш в доста държави да си вземеш карантии, които ще ти трябват _friends_
Изображение

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1457
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Кола от UK, или другата страна на нещата...

Мнение от Conan_1 » 26 мар 2009, 19:53

точно това смятам да направя и аз наесен :D: _friends_ колата от англия а частите от германия или австрия
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Кола от UK, или другата страна на нещата...

Мнение от diesel1.6 » 06 яну 2010, 11:22

Колите с десен волан ми пречат, ако не са преработени за Бг. Открих защо ме заслепяват - кой да се сети, нали трябва да помисля малко за това - късите им вместо да имат тъмна зона, са насочени срещу водача на насрещнодвижещата се кола.
Експерти: Десният волан е опасен
Varna24.bg - 06 Януари 11:06
Колите с десен волан, които вече масово се внасят от Великобритания, крият голям риск. Те са най-големият бич за родните пътища, предупреждава зам.-председателят на Асоциацията на вносителите на автомобили Любомир Доросиев. Разположението на волана от дясната страна сериозно пречи на видимостта на водача и е предпоставка за сериозни инциденти на пътя, обясни той. / в. “Стандарт“

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Кола от UK, или другата страна на нещата...

Мнение от madboy » 06 яну 2010, 11:55

diesel1.6 написа:Колите с десен волан ми пречат, ако не са преработени за Бг. Открих защо ме заслепяват - кой да се сети, нали трябва да помисля малко за това - късите им вместо да имат тъмна зона, са насочени срещу водача на насрещнодвижещата се кола.
Естествено. То иначе отдавна да съм си взел ляв фар от ebay.co.uk (кат съм тъпак и мисля за тия дето карат срещу мен...)
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
pantata
потребител
потребител
Мнения: 1374
Регистриран: 28 сеп 2006, 03:22
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 `89
Fiesta 1.25 '10
Subaru Legacy 3.0R Auto '07
Местоположение: Димитровград/София
Status: Извън линия

Re: Кола от UK, или другата страна на нещата...

Мнение от pantata » 06 яну 2010, 12:20

Ама не обвинявайте колите, а техните шофьори, аз си карам със сертифицирани самозалепващи лепенки на фаровете и не преча никому. На излизане от UK има хиляди щикери и плакати да се поставят такива за комфорта и безопасноста на всички, но явно на много им се свидят 7 паунда за тях.
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Кола от UK, или другата страна на нещата...

Мнение от diesel1.6 » 06 яну 2010, 16:49

Аз чак сега се сетих защо има толкова заслепители из Бг от 3-4 години. Тези лепенки вършат ли работа? Сигурно влошават работата на фаровете.

Потребителски аватар
TED
потребител
потребител
Мнения: 304
Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Кола от UK, или другата страна на нещата...

Мнение от TED » 06 яну 2010, 18:13

Лепенките са временно и половичато решение, за кратко и бързо преминаване през европата на "обратните" коли!!! За тези дето ще спорят само да попитам, в Германия може ли да се мине TUV с лепенки :D (или пък въобще с "обратна" кола)

Част от моделите фарове позволяват да се сменя дирекцията, това е така само за прожекторните (с лупи). Например на кугара ми е така, като се завърта една пластина във фара на късите, която завърта преградата пред светлинният сноп. За всички модели рефлекторни фарове (било то кристални или не) това е невъзможно и единственото решение е подмяна.

На който му е интересно ето един link с повече подробности по въпроса за автомобилните фарове (също и за конверсията им към ксенон -> Back to Previous Menu):

http://faqlight.shopower.com/hl-aiming.htm

Изображение

Предполагам вече всеки може да се досети че тази картинка върху пътя не може да се постигне с никакви лепенки.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн

Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Кола от UK, или другата страна на нещата...

Мнение от S_C » 06 яну 2010, 18:39

На повечето коли,при които стъклото служи за разсейвател,може да се мине само с подмянана стъклата.Ако самия рефлектор върши тази работа,се подменя рефлектора.
Лошото че,че рефлектори и стъкла много рядко се намират в БГ отделно за продажба.Единични случаи.За търговците е далеч по-просто и на далавера да ви пробутат цял фар,вместо да продават стъкло/рефлектор.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Кола от UK, или другата страна на нещата...

Мнение от diesel1.6 » 06 яну 2010, 19:14

Забелязвам че по сериозни въпроси във форума се достига до доста смислени отговори след като "отлежат" малко. Както се казва, по-добре късно, отколкото никиога.
За мондео дизел спорихме поне година дали има "компютър" за двигателя, а сега поне аз загрявам пак след много месеци или година какво е същественият проблем с десните коли.
Бързата работа - срам за майстора! :) Лошото е, че 1,8тд вече не е "моден", добре е отсега да започнем със сегашните модели, че след 5-6 години да сме подготвени за поредните ни "нови" коли :idea:

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Кола от UK, или другата страна на нещата...

Мнение от Атанас » 06 яну 2010, 20:52

И аз имам въпрос:
- КАТ при регистрация на въпросното возило не искат ли някакъв документ от Технотест, че автомобилът отговаря на приетите норми в България? Американските автомобили минават от там, и им се преработват както задните мигачи, така и фаровете. Редно би било автомобилите, внос от Англия също да минават през подобна процедура.

Потребителски аватар
sangals
Потребител
Потребител
Мнения: 240
Регистриран: 25 ное 2007, 00:13
Модел на автомобила: KA 1 2006 1.3i 60 PS
Mondeo MK ІІІ 2.0 TDCI Ghia Clipper(комби) 2006
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Re: Кола от UK, или другата страна на нещата...

Мнение от sangals » 06 яну 2010, 22:36

Колеги,мен не ме интересува нечия далавера от покупката,навиците му да изпреварва и тем подобни "успокояващи" бъртвежи!!!Всички искаме евтини коли,НО на по-вечето от нас им пука за себе си и най-вече за останалите участници в движението!!
Така,че ако една кола е регистрирана в Англия,може да се движи в България с десен волан,разбира се при определени условия/срок на пребиваване,а не вечност на пребиваване/!!!
А регистрация в България не би трябвало да има за десни волани!!Просто тази дупка в закона трябва да се запуши!!
Приемам за изслушване всички аргументи ЗА десен волан и още от сега казвам,че НЕ приемам нито един!!Категорично!

Потребителски аватар
PcMan
потребител
потребител
Мнения: 1155
Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX
Местоположение: Ловеч
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Кола от UK, или другата страна на нещата...

Мнение от PcMan » 06 яну 2010, 23:09

Като карат с обратен волан, поне фаровете да си оправят! Не да ми светят в очите през нощта за спестени 10-50лв. 70% от пътищата в Б-я са с ужасно слаба маркировка на пътя (белите ленти на пътя, които през нощта са жизнено важни), ами и хората да ти светят в очите..

Решението е елементарно! на ГТП задължително(!) реглаж на фаровете със стриктен контрол! Ако реглаж не е възможен (при десен волан в някои случаи например), собственика сам да се оправя и кара без ГТП преди да си го оправи! И Реглажа да е задължителен цяла година, не само преди зимата и зимата. В момента е само препоръчителен.. Толкова лесно решение на много важен проблем..
Изображение ИзображениеИзображение My blood runs blue

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Кола от UK, или другата страна на нещата...

Мнение от S_C » 06 яну 2010, 23:41

Да...а някой помисли ли как точно се регулират фаровете на милион и нещо коли...Няма какда стане.Аз моите ги регулирам срещу една стена тука...Адски непрецизно е и в резултат почти никога не са ми регулирани фаровете.Другия вариант е на вилата,защото няма никакво осветление и веднага се вижда като не е регулиран някой фар.Спирам в поляната,настройвам светлото петно да е горе-долу където ми изглежда нормално да е и така.Тук наоколо никъде нямат по сервизите стенд за регулиране на фаровете.Просто нямат такова нещо.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Кола от UK, или другата страна на нещата...

Мнение от cenzor » 07 яну 2010, 08:21

S_C написа:Тук наоколо никъде нямат по сервизите стенд за регулиране на фаровете.Просто нямат такова нещо.
На много места препоръчват СБА за фаровете:
http://www.google.bg/search?q=%D1%81%D0 ... =firefox-a" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

3-4-5лв..
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

Потребителски аватар
PcMan
потребител
потребител
Мнения: 1155
Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX
Местоположение: Ловеч
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Кола от UK, или другата страна на нещата...

Мнение от PcMan » 07 яну 2010, 11:08

cenzor написа:
S_C написа:Тук наоколо никъде нямат по сервизите стенд за регулиране на фаровете.Просто нямат такова нещо.
На много места препоръчват СБА за фаровете:
http://www.google.bg/search?q=%D1%81%D0 ... =firefox-a" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

3-4-5лв..
Да, и това е за който му пука дали свети в очите на другите.. А на повечето не ни пука. Апаратурата не е скъпа и я има, може да се направи задължително - не всички милиони коли на веднъж минават ГТП в 1 център. Центровете са стотици, а хората не минават всеки ден, а се разпределят през годината. А и веднъж всички с реглаж, повечето коли за напред само ще им ги проверяват на стената, че са ОК. Само коли с десен волан, коли със сменени фарове и т.н. ще се регулират, другите само проверяват за отрицателно време, поради факта, че 1 път са минали всички вече. Решението е елементарно, но и държавата ни е такава, поне за сега.
100% и катастрофи са причинявали такива фарове. Дадени рефелектори при слагането на ксенон почват да светят буквално на всички посоки, което също има елементарно решение и отново никой не го интересува от регулаторните орграни, отновои лесно за контрол. :shock:
Изображение ИзображениеИзображение My blood runs blue

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта