Страница 5 от 7

Re: F1 2022

Публикувано: 30 апр 2022, 23:18
от ЯЛТА

Re: F1 2022

Публикувано: 02 май 2022, 17:04
от freeway
Преди 28год., на 1май при трагичен инцидент на Имола загива Айртон Сена.

Изображение

Айртон Сена-Майсторски клас...

Re: F1 2022

Публикувано: 09 май 2022, 01:02
от ЯЛТА
Изображение

Най добрите се проявиха !

Re: F1 2022

Публикувано: 09 май 2022, 22:02
от freeway
Печеливша стратегия за Ръсел.Иначе Шарл отново казва,че бил разочарован(предполагам от себе си).Определено шампиона има психологическо предимство след като го сгъна за втори път.Жалко за Ландо Норис.

Re: F1 2022

Публикувано: 13 май 2022, 18:30
от ЯЛТА
Я позицията на пилота във F - 1

Изображение

Re: F1 2022

Публикувано: 14 май 2022, 11:03
от fordmaniac

Re: F1 2022

Публикувано: 15 май 2022, 20:54
от F Focus
Относно позицията на пилотите във Ф-1, която постна Ялта (благодаря, за което)-никога не съм предполагал, че стъпалата на краката са високо вдигнати на нивото на раменете-вероятно се свиква и не е проблем, но на мен ми се струва доста неудобно-може и да греша, разбира се-не съм съм сядал, еле пък управлявал съвременен болид от Ф-1, а по всичо личи, че няма и да ми се случи, което ще е за добро, че, като нищо ще го потроша, и него, и себе си! :wink:

Re: F1 2022

Публикувано: 15 май 2022, 21:50
от ЯЛТА
F Focus написа:
15 май 2022, 20:54
че стъпалата на краката са високо вдигнати на нивото на раменете-
Всичко е от медицинска гледна точка изчислено- равномерно кръвоснабдяване, предвид напрежението по време на състезание.

Re: F1 2022

Публикувано: 15 май 2022, 21:57
от HACKO
Надали е мислено за ергономията на пилота, всичко е продиктувано от аеродинамиката, ако след време решат, че е по-добре пак да свалят носовете ниско долу и краката на пилота ще са долу.

Re: F1 2022

Публикувано: 15 май 2022, 22:04
от F Focus
Съгласен съм, Наско( ти си от тези, които ме кефиш-не ти се слагам, никога не бих го направил :D ), защото при аеродинамиката въздушното съпротивление е на квадрат от скоростта(запомнете го, ако желаете) и при високи скорости е първостепенен фактор, който "изяжда" основната мощност на двигателя!! Надали някой от "специалистите" тук със самочувствие са наясно за какво изобщо иде реч! Ако някой го инетересуват подробности да ми пише на ЛС, за да избегна некомпетентни(много меко казано) коментари, щото нямам нерви за тъпи спорове вече-sorry!
Поздрави и лека Ви нощ! :wink: !

П.С. За Протокола и съвсем накратко:
Съпротивлението на тела, движещи се във въздушна среда зависи от:
-Челната проекция на тялото( в квадратни метра).
-Аеродинамичната м/у форма(или липсата на такава) със съответният и коефициент на съпротивление.
-Скоростта на КВАДРАТ!
-Плътността на въздуха, която зависи от температурата и надморската височина.
Вероятно мнозина ще са изненадани, че болидите от Ф-1 са най-анти-аеродинамичните коли, което е, заради мощните анти-крила отпред и отзад (в очакване съм на отговор от Ялта с каква сила и при каква скорост притискат болида надолу?), но мощността на двигателят се справя, а и сцеплението е много важно, та без компромис няма начин да се случат нещата.
Надявам се да Ви е било интересно, и полезно!

Re: F1 2022

Публикувано: 16 май 2022, 00:45
от ЯЛТА
Ми толкова са аеродинамични, че над 160 км/ч. могат да се движат по тавана на тунел.

Re: F1 2022

Публикувано: 16 май 2022, 12:42
от ivo_63
Не видях къде е силата на триене гуми/настилка , че нея ако я няма не може се отлепи болида и във вакуум :D

Re: F1 2022

Публикувано: 16 май 2022, 19:21
от F Focus
Васко -в голяма заблуда си!
Факторът въздушно съпротивление по принцип, а особенно при Ф-1 е този, който основно "изяжда" мощността на двигателя, еле с увеличението на скоростта-всичко останало направо бледнее.
Ще върви по тавана на тунел, защото антикрилата притискат болида с каква сила...колко да те чакам да кажеш? :wink: Но, ако скоростта падне до 100км./ч. ще падне от тавана на тунела-вярвай ми!
Твоята лична кола е с по-добър коефициент на възд. съпротивление(някъде около 0.38- 0.42-влез в Гугъл и напиши после, ако не те е срам колко е на Ф-1, ок) от Ф-1, колкото и да ти е странно-както казах анти-крилата отпред и отзад, и огромните непокрити гуми са основните "виновници". Но антикрилата са важни, за да се вземат завоите с висока скорост, където всяко Порше, или Бугати-Вейрон ще станат смешни, въпреки, че са с много нисък коеф. на възд. съпротивление!
Накратко-увеличавате скоростта два пъти-възд. съпротивление се увеличаяа четири пъти, увеличавате скоростта 6 пъти( от 20 до 120км/ч., например)-възд. съпротивление се увеличава почти 36 пъти! А, от 20 до 300км./ч. кВо се случва...? Доколкото помня от училище 15 на корен квадратен е 225, нали?
При ускорение от 0 до 100км./ч. възд. съпротивление все още не се е проявило в цялата си "прелест".
Естествено, че мощният двигател успява да се "пребори" и болида постига висока скорост.
Такива ми ти работи...
От мен толкоз, който не вярва и желае нещо да понаучи в днешно време поне има "Гугъл", а който не желае да си остане с неговите си грешни убеждения, но би било добре да не си ги налага тук, като "последна инстанция"! За останалите се надявам да са научили нещо ново и учудващо непознато за тях.

П.С. Обясних всичко максимално сбито и надявам се разбираемо, и занапред повече няма да влизам в необосновани с нищо, освен с лично, и некомпетентно мнение в спорове! Което знам-знам, но го казвам веднъж, най-много два пъти, както ме посъветва един умен човек тук. За, което не знам питам, чета, слушам, гледам, преценявам и не споря! И благодаря, а не пускам ехиднички и некомпетентни коментари!

Re: F1 2022

Публикувано: 16 май 2022, 21:27
от ЯЛТА
Пламене, аз по физика и математика имах двойки, може и да ти ги снимам даже. Аз съм практик, и теорията не ме интересува, и патенти нямам, и акъл не приемам щот съм зодия "Кози рог".
Само ти отбелязах че може и по тавана да се движи, и не очаквам като на малоумен да ми разясняваш това онова.
F Focus написа:
16 май 2022, 19:21
Но, ако скоростта падне
Но, ако баба ти беше мъжка, щяха да и викат дядо, и теб нямаше да те има.
Та като ми пишеш за наука,- там ако няма.

Re: F1 2022

Публикувано: 16 май 2022, 21:37
от F Focus
В случая мога само да ти кажа наздраве, като отговор, Васко! :wink:
Вече съм на две ракии(или три?), ама гледам поне правописът ми да е изряден, та се старая, както виждаш, за да не ми личи, щото ме дебнат...! :D
Пък ти поне недей да продължаваш да спориш и "контрираш" някак-или не можеш?
Ако продължиш в същият дух ще ти отговарям с "наздраве", или няма да отговарям-нямам за цел да се заяждам, а още повече да обиждам, пък и те уважавам!
А, за продължаване на спор по темата и повече обяснения казах, че няма да стане!
Надявам се, че поне съм те направил щастлив, че колата ти е с много по-нисък коеф. на възд. съпротивление от Ф-1 :wink:

Re: F1 2022

Публикувано: 16 май 2022, 21:37
от freeway
Позицията на пилот от Ф1 се определя от правилата на FIA относно болидите.Малки промени в шасито налагат нова позиция на пилота.Оттам нататък технологии се опитват да направят тази позиция максимално удобна, но дали успяват...?!?
Седиш ли удобно?

Re: F1 2022

Публикувано: 16 май 2022, 21:44
от F Focus
Полезен пост по темата-благодаря!
По мое време стъпалата бяха долу, което ми се струва, че е по-удобният вариант за пилота-само мое мнение. Явно за пилотите става по-трудно.
Протече ми мисъл( :lol: )-не твърдя, че е правилна, но преди имаше случаи на смачкани стъпала и крака на пилоти при катастрофа, а сега при вдигнати високо крака това няма как да се случи. То да пази Господ, де...!

Re: F1 2022

Публикувано: 17 май 2022, 00:27
от HACKO
По твое време, носовете на автомобилите бяха долу. После Бенетон изкара революционна концепция с високо вдигнат нос и спойлер на конзола ниско долу, с този автомобил Шумахер спечели първата си титла. След това почти всички изкопираха концепцията и вдигнаха носовете. После пак ги свалиха и сега пак са горе. През цялото това време се е целяло по-добри резултати, които са се променяли при различните условия продиктувани от техническите правила. А пък на пилотите им се плаща да карат, а на някои и да побеждават а не да им е комфортно, който иска комфорт да се вози на лимузина.

Re: F1 2022

Публикувано: 17 май 2022, 19:47
от ivo_63
Не искам да ви вкарвам в 8-клас в час по физика , но да кажа на Пацо :
Мощността определя фактора на ускорението - колкото повече кс има една кола , толкова по-дълго може да ускорява, ако няма съпротивление ще ускорява до скоростта на светлината и малко отгоре - това е физика не мое твърдение
Ако една кола е 1 кс и няма съпротивление ще ускорява до безкрай също , само че просто по-бавно
Пак ти казвам - не си включил силата на триене , която е обратна на челното съпротивление, когато челното съпротивление изравни силата на триене колата спира, ако я надвиши даже ще те пързаля назад
Изобщо ще стане мазало ако продължавате, защото спор между неспециалисти е безмислен - всички сме безхаберни в някаква степен.

Re: F1 2022

Публикувано: 17 май 2022, 20:50
от F Focus
Силата на триене обратна на челното съпротивление-вЕрно ли това написа, бе Иво...?! :lol: Ужас! :oops: Прочетох поста ти няколко пъти и не мога да повярвам! Аз ли не обясних подробно на два пъти на половин страница какво имам предвид...?
Явно съм се объркал, че и двете сили са идентични-челното съпротивление е сила на триене с въздуха, а силата, която визираш е механична(гуми спрямо настилка, вътр. триене в двигател, ск. кутия, лагери и т.н.) и не я пропускам-просто е много по-малка от възд. съпротивление, особенно при висока скорост, като и двете забавят болида и никоя не го ускорява!
Изобщо не те разбрах какво искаш да кажеш, но се постарах! :wink:
Не се имам за голям спец, но което съм написал е така и никак иначе.
Пожелавам ти да си здрав!
Пък, ако решиш да ми изпратиш 5-10л. от твоята ракия(за цена не питам) ще се съглася с всичко, което напишеш! :lol: