Подкрепа в стачката на учителите!
- dydo
- потребител
- Мнения: 525
- Регистриран: 03 юли 2007, 15:19
- Модел на автомобила: Най-различни!
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
И аз преди време си мислех същото, но то определено не се отнася за по-големите компании. Викам си как бе, частника иска да му изкарваш пари за това, че ти плаща, т.е. връзките тук нямат значение, защото все пак му бъркаш в джоба, а в същото време нищо не допринасяш. Да, ама не. Една позната от човешките ресурси на голяма далекосъобщителна компания /няма да я споменавам/ ми каза, че баш босовете въобще не се интересували от личния състав-кой какъв е и какъв опит има, особено за не чак толкова висшите длъжности. Там подбора си се правел от съответния началник, който естествено вкарва свой човек обикновено некадърен и мързелив. Работата съответно се покрива от другите.
Може да се каже, че има случаи и на добри попадения връзкари. Така става когато между двама наистина добри кандидати, просто единия е с конкретните контакти или препоръки. И когато се чудиш кой да назначиш, изборът ти се спира на твоя човек.
Може да се каже, че има случаи и на добри попадения връзкари. Така става когато между двама наистина добри кандидати, просто единия е с конкретните контакти или препоръки. И когато се чудиш кой да назначиш, изборът ти се спира на твоя човек.
- форд мк2
- потребител
- Мнения: 828
- Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
- Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Големи гадове са българските политици вече сами се излагат пред хората до такава степен че вече стана нормално да го виждаш . Няма значение даскли, професори, бизнесмени, бачкатори , модератори и т.н. всички сме ЕДИН НАРОД . Нас масата българи кво прайм чакаме по-добър живот а такъв без подкрепа,търпение и солидарност едни към други НЯМА. То е ясно че винаги ще има и ще се намерят черногледци,лъжци, бандити и др. ама не знам май само вярата ни остана затова Ви приканвам :
--------------------------------------------------------------------------
Синдикатите призоваха българските учители, непедагогическия персонал и всички български граждани на национален протестен митинг в четвъртък от 11.00 ч. пред сградата на правителството и от 14.00 ч. - пред парламента.
http://news.netinfo.bg/?tid=40&oid=1107039" onclick="window.open(this.href);return false;
--------------------------------------------------------------------------
Да се субидим от тая "европейски приказка" с която ни приспиват и да си потърсим правата, конституционно и задружно ! Аз не съм даскал, нито поп но искам да кажа следното един народ се сплотява точно покрай такива "събития" и това е шанс да си променим доколкото можем предопределим "бъдещето" . Всичко от НАС зависи никои няма да доиде отвън и да ни "оправи" .
--------------------------------------------------------------------------
Синдикатите призоваха българските учители, непедагогическия персонал и всички български граждани на национален протестен митинг в четвъртък от 11.00 ч. пред сградата на правителството и от 14.00 ч. - пред парламента.
http://news.netinfo.bg/?tid=40&oid=1107039" onclick="window.open(this.href);return false;
--------------------------------------------------------------------------
Да се субидим от тая "европейски приказка" с която ни приспиват и да си потърсим правата, конституционно и задружно ! Аз не съм даскал, нито поп но искам да кажа следното един народ се сплотява точно покрай такива "събития" и това е шанс да си променим доколкото можем предопределим "бъдещето" . Всичко от НАС зависи никои няма да доиде отвън и да ни "оправи" .
Be happy
- MegatroniC
- потребител
- Мнения: 717
- Регистриран: 29 апр 2006, 22:42
- Модел на автомобила: Fiesta MK IV Ghia 1,25i 16V Zetec-S
Honda Jazz II 1.3 iDSI - Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
- MegatroniC
- потребител
- Мнения: 717
- Регистриран: 29 апр 2006, 22:42
- Модел на автомобила: Fiesta MK IV Ghia 1,25i 16V Zetec-S
Honda Jazz II 1.3 iDSI - Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
- Атанас
- потребител
- Мнения: 857
- Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Ако вдигнат заплатите на учителите, дали ще се повиши качеството на образованието? Дали учител по физика, който до сега не е правил разлика между плътност и твърдост ще започне да прави?
Отговорът е НЕ.
Преди 89-та година за да си смениш работата или мястото в което живееш трябваше разрешение. Сега не е така. Всеки може да избира какво да работи и къде да работи. В даден момент ако реша, че работодателя ми не ми плаща достатъчно няма да излезна да стачкувам, да го изнудвам, а ще си сменя работата
Още нещо, за мен поведението им е цинично - много от моите колеги и колежки си взеха отпуска (по това време на годината, в общия случай вече си ползвал правото на "платен отпуск" ) или си водят децата на работа, защото няма кой да ги гледа... Може да се пише много, но... нямам желание.
Хайде със здраве
Отговорът е НЕ.
Преди 89-та година за да си смениш работата или мястото в което живееш трябваше разрешение. Сега не е така. Всеки може да избира какво да работи и къде да работи. В даден момент ако реша, че работодателя ми не ми плаща достатъчно няма да излезна да стачкувам, да го изнудвам, а ще си сменя работата
Още нещо, за мен поведението им е цинично - много от моите колеги и колежки си взеха отпуска (по това време на годината, в общия случай вече си ползвал правото на "платен отпуск" ) или си водят децата на работа, защото няма кой да ги гледа... Може да се пише много, но... нямам желание.
Хайде със здраве
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Няма държава със 100% събираемост на данъците. Проблем и недостатък на държавата е ако няма закони и механизми, чрез коити да се събират повече данъци.
Преди 10-20 години, който не можеше да влезе във нормален ВУЗ записваше педагогика. Гадно звучи, но беше така.
Съзнание, любов към професията и пр. са марксистки категории. Човекът не е нищо повече от едно социално животно. Водещи в цялото му битие са стремежът към обогатяване и страхът от глада.
Ако не ми е пълен стомаха, ако нямам дом и не съм сигурен за живота си, не очаквайте от мен да имам сетива за изкуство и култура, да различавам доброто от лошото, да ми пука за бездомните кучета и за децата в неравностойно положение.
Държава, в която няма войни и размирици, стихийни бедствия или пустинен климат, и която не може да осигури нормален живот на населението си, няма право на съществуване.
Преди 10-20 години, който не можеше да влезе във нормален ВУЗ записваше педагогика. Гадно звучи, но беше така.
Съзнание, любов към професията и пр. са марксистки категории. Човекът не е нищо повече от едно социално животно. Водещи в цялото му битие са стремежът към обогатяване и страхът от глада.
Ако не ми е пълен стомаха, ако нямам дом и не съм сигурен за живота си, не очаквайте от мен да имам сетива за изкуство и култура, да различавам доброто от лошото, да ми пука за бездомните кучета и за децата в неравностойно положение.
Държава, в която няма войни и размирици, стихийни бедствия или пустинен климат, и която не може да осигури нормален живот на населението си, няма право на съществуване.
Последна промяна от cocoff на 09 окт 2007, 11:49, променено общо 2 пъти.
- dydo
- потребител
- Мнения: 525
- Регистриран: 03 юли 2007, 15:19
- Модел на автомобила: Най-различни!
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Сутринта гледах едно предаване, в което участваше един представител на учителските синдикати. Той каза, че такава учителска стачка не е имало от 1938 г. И забележете, покупателната способност на заплатите които взимали тогава са се равнявали, все едно сега да получават по 2 000 лв. Като знаем, учителите винаги са били по-ниско платени в сравнение с другите професии, та представете си с каква икономика сме били тогава. Аз лично съм слушал от много стари хора, че БГ през 30-те години е била цветуща държава, а например в Италия, Гърция и т.н. са умирали от глад. Как стана така, че се докарахме до тук и аз не знам. Няма никаква логика в една държава като Македония стандарта на живот да е по-висок. Нито имат нашия туризъм, нито имат нашата база, нито каквито и да е било други по-условия. Някъде нишката се къса и трябва да има логичен отговор, защо е така!
-
- потребител
- Мнения: 457
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
- Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V - Местоположение: Colorado
- Status: Извън линия
cenzor написа:
Тази пък глупост как я измисли?Яка РЕФОРМА е жизнено необходима на най-лошото образование в Европа, а не пари за нищо.
М-да, може и да откриеш топлата вода някога, но ще трябва да поучиш малко чужди езици и да почнеш да четеш повечко за да разшириш кръгозора си към Европа и света. Е, не ти обещавам, че това което ще откриеш да казват за нас експертите ще ти хареса!
(за политиците) Е хайде сега, та това е елита на народа ни, избран от самия него! Стой та гледай какво ще си избере на следващите избори!dydo написа:Очевидно това е причината............некадърници и престъпници.
А сега, тъй като от плювни файда няма, да сложим нещо по-смислено та да се поосведомим малко по въпроса за образованието и заплащането на учителите в развитите страни:
(ако нещо в тази статия не хареса на някой учител, то това не е случайно и причината е в самия него)
"Образованието в развитите страни!
Автор: Петър Ганев
Институт за пазарна икономика, Преглед на стопанската политика, брой 346
В наскоро публикуван доклад на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие за образованието могат да бъдат намерени интересни факти, които да ни позволят да погледнем от различен ъгъл върху проблемите на българските учители.
Наливането на повече пари в образователната система не е достатъчно условие за постигането на по-високо качество. Изчисленията показват, че моментното качество на образованието в ОИСР може да бъде постигнато с 30 % по-малко средства. Интересно е също така, че по-качествено образование се получава в по-големите училища, като частното финансиране има силен положителен ефект.
...
В развитите страни е силно развита системата на диференцирано заплащане на учителите. Най-добре платените учители в ОИСР получават средно по 70 % по-високи заплати спрямо стартовата заплата за началните училища. Възнаграждението на учителите се определя на база опита, квалификацията и усилията на учителя. Това е силно мотивиращ фактор, който предопределя по-високото качество на образованието в тези страни. Друг фактор е, че в повечето страни учителите преминават през едногодишен изпитателен срок, което спомага за по-високата квалификация на учителския персонал.
Важен елемент от заетостта на учителите има формата на договор, с който са наети. В повечето страни в ОИСР един от всеки шест учители е зает на почасова работа в основното и средно образование. Положението е различно в отделните страни - в Гърция и Мексико при основното образование не е позволено наемането на почасова работа на учителите. В девет страни от ОИСР почасовата работа е разрешена, но за максимум 10% от учителите в едно училище. В останалите десет изследвани страни повечето преподаватели са наети почасово. В преобладаващите случаи решението за почасова работа се взема от училището или местната власт. По този начин се повишава гъвкавостта на учителите от една страна, което позволява допълнителни доходи, а от друга - по-лесно самите училища реагират и наемат необходимите им специалисти.
Допълнителни плащания се предоставят на учители за добри резултати в 13 страни в ОИСР. В девет от тях (Чехия, Дания, Великобритания, Холандия, Нова Зеландия, Финландия, Словения, Унгария и Швеция) решенията за тези бонуси се вземат на ниво училище. Начините за изчисляването им са различни. В някои страни за критерии се използват постиженията на учениците в комбинация с квалификацията и опита на учителите. В други, бонусите се изчисляват от директора на училището или от местната структура на образователното министерство.
Последното десетилетие се характеризира с все по-голяма децентрализация на образователната система в страните от ОИСР, която означава повече свобода и отговорности за училищата. Исканията на българските учители за по-големи заплати и по-голям дял от БВП за образование са реалистични само в условията на децентрализация и свобода на отделните училища да решават съдбата си. Системата на диференцирано заплащане е силно наложителна, както за да повиши качеството на образованието, така и за вдигне доходите на учителите."
Мой коментар: Е какво общо има гореизложеното с целите на учителската стачка? Нищо? Ами естествено, та образованието е може би най-нереформираната област, по-назад и от съдебната система.
Ето защо истинската нужда на обществото е от сериозна реформа на образователната система, с което да отговори на нуждите на икономиката ни от образовани и квалифицирани кадри (с което като следствие се решава и въпроса със оценката и заплащането на учителите), а не от пари на калпак за временно решаване на социални нужди на дадено съсловие, чрез уравниловка и толериране на посредствеността и лошия продукт, път водещ наникъде.
- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
acj написа:cenzor написа:
Тази пък глупост как я измисли?Яка РЕФОРМА е жизнено необходима на най-лошото образование в Европа, а не пари за нищо.
М-да, може и да откриеш топлата вода някога, но ще трябва да поучиш малко чужди езици и да почнеш да четеш повечко за да разшириш кръгозора си към Европа и света. Е, не ти обещавам, че това което ще откриеш да казват за нас експертите ще ти хареса!
Аз ли трябваше да почета и да откривам топлата вода?!
Чужди езици знам 2 , имам диплома за висше образование от чужд универиситет, работя в компания с чуждестранен мениджмънт и имам доооста конакти с чужденци , включително и съм излизал доста из "Европата" .
Експертите( а познавам доста ) казват, че българските екипи вършат работа по международните проекти в пъти по-бързо и качествено от австрийци , англичани, германци и прочие. Затова и предпочитат да възлагат работа точно на българи.
Да , има и глупци. Има и мързелани. Но навсякъде ги има.
Така че, хайде спести ги коментарите.
-
- потребител
- Мнения: 457
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
- Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V - Местоположение: Colorado
- Status: Извън линия
Продължаваш да се излагаш, твърде ти е ниско нивото на познание по материята.
Последна промяна от acj на 09 окт 2007, 21:02, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 457
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
- Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V - Местоположение: Colorado
- Status: Извън линия
Бизнес и икономика. Мнението ти за състоянието на образованието у нас, както и на квалификационното равнище на пазара на труда противоречи на анализите в официалните доклади, изготвени по поръчка на съответните европейски комисии и техните изводи по отношение необходимостта от реформи и тяхната посока.cenzor написа: По коя материя? Нивото на обучение , компетентността на учителите, принцип на заплащане ли ? Или това дали учителите са адекватно заплатени?
Коя точно материя?
Същото по отношение на икономическите въпроси, и оттам недобра преценка за правилните методи за решаване на проблема.
Проблем не само има, но той е много по-тежък и сериозен от изолирания въпрос със заплатите сам по себе си. Според мен от незабавното започване на работа по правилно решаване на проблема, зависи много бъдещето ни развитие, и оттам опасността от резултата от тази стачка. Мисля че в по-горната статия би се открила достатъчно простичка идея за правилната посока в която следва да се извършат спешни реформи в образованието, оттам и парите за адекватно заплащане на труда на тези учители, които би трябвало да останат.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта