Да спрем войната по пътищата!

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Да спрем войната по пътищата!

Мнение от cossy » 28 мар 2005, 12:55

Изображение

За повече инфо тук!

Потребителски аватар
Overclock
потребител
потребител
Мнения: 358
Регистриран: 15 апр 2005, 19:19
Модел на автомобила: Sierra 1,8TD, BMW 316 96'
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Overclock » 28 мар 2005, 19:38

Войната по пътищата могат да я спрат единствено и само полицайте! Ние колкото и да си приказваме, колкото и предавания да се правят по темата, МАЛОУМНИЦИТЕ си остават на улицата абсолютно ненаказани.И това ще продължава докато МАЛОУМНИЦИТЕ с фурашките спят по патрулките и само харчат държавен бензин и бездействат.На мен лично ми се събират около 10дни в годината без шофиране.Останалите 355 съм зад волана, всеки ден съм свидетел на десетки опасни нарушения, извършени пред очите на полицайте, но нито веднъж не съм видял някаква адекватна реакция от тяхна страна.Имах познат които от около 5год. не съм го виждал трезвен, сутрин в 6:00 - 6:20 е вече на 2 водки и след това сяда зад волана.Същия този човек има зад гърба си над 300 000км и твърди, че максималния рушвет които е давал на "полицай" е 20лв :x
Ако при всяко минаване на червено или каране в насрещното се бъркаме по 200-800лв. много бързо ще се научиме на ред!

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Психиатрията, наречена „автомобил”

Мнение от cossy » 29 мар 2005, 00:09

Завчера BMW се вряза в автобусна спирка и уби 1 човек. Миналата седмица шофьор без книжка със Citroen уби друг – отново на тротоара. Във втория случай става дума за пързалка на завой и бърза скорост. А в първия случай било изпреварване уж отляво, загуба на управление и обръщане на цялата кола.

Сривът в културата на българския шофьор мина всякакви граници. Автомобилът не е транспортно средство, а е бойна машина. Родният водач кара все едно, че е на война. На която закономерно се дават и „цивилни” жертви.

Българинът като се качи на 15-годишен „Голф” – втора ръка, си мисли, че е в болид от „Формула 1”. Много точно по този начин описа състоянието на „нещата” автор от автомобилните сайтове. Сяда зад волана и натиска предимно педала на газта. Няма значение, че по този начин амортизира повече и собствената си кола – важното е „тръпка” да има. Няма значение и, че въпросната кола е морално и материално остаряла и изобщо не може да гарантира никаква сигурност. Няма значение и това, че все пак става дума за западна кола, която е предвидена да се кара по сравнително безопасните западни пътища. А не по нашия лунен пейзаж.

Ако човек обиколи по многобройните автомобилни форуми на различните марки, ще се натъкне на стотици истории на шофьорско безумие. На някой като му се случи някоя лудост на пътя, има възможност да се успокои поне като сподели преживяното с други. В повечето „форумни” истории краят не е отрицателен. Не е положителен, но поне не е и трагичен. Но въпреки това хората са потресени от невъзможността да се чувстват в безопасност на пътя и от невъзможността да разчитат на останалите водачи за постигането на някакъв ред. Като се отчете и, че само със собствени сили ред не може да се постигне – защото не можеш да контролираш колата на другия, излиза че липсата на уважение и на взаимно помагане на пътя, води до неизбежен страх и несигурност. Това е силно стресираща ситуация, която допълнително увеличава риска от катастрофи.

Българинът или се е зомбирал, или не му е останал никакъв инстинкт за самосъхранение.
На мен лично най-редовно ми се случват безумия от типа на това да се изпреварват като си се престроил за ляв завои и вече си започнал да го извършваш, или някой „тарикат” да изпревари по трамвайната линия чакащите на светофар и да спре пред всички – накриво – в средата на кръстовището. И то докато все още е зелено на другия път. Класическо изпълнение е и да те изпреварят отляво, докато чакаш светофар, за да направят десен завой още на „червено”...

Преди дни се чудех да се смея ли или да плача на следната случка:
„Голф 3” спрял на червено и си изчаква светофара за ляв завой. Аз спирам зад него. До него – на трамвайната линия, спира „Голф 2” – и той за ляв завой. „Тройката”, очевидно подразнен от нахалството на другия водач, подкара колата си малко напред – така че да може да се изстреля пръв при зеленото. „Двойката” – за да не се мине, и той дръпна малко напред и препречи пътя. „Тройката” продължи да упорства и се премести още напред – навлезе в кръстовището на „червено”. „Двойката” и тя след него. И така след серия дребни придърпвания в един момент се оказа, че мога да преместя себе си с цяла кола напред и да се окажа първи на светофара. Но къде се озоваха двата „Голфа”? Ами в средата на кръстовището – почти изцяло завили наляво и очакващи само „зеленото” за старт. В същото време улицата перпендикулярна на нашата имаше „зелено”... Ами ако там имаше коли? Стоят двама „инати” в средата на кръстовището и се дебнат кой първи ще мине... Мина този с „тройката”...

Автомобилът вероятно е единственото нещо в живота на българина, което той може да контролира. Кара го да се чувства значим. И вероятно в тази област се изливат и избиванията на всички комплекси на нашенеца, притиснат от всякъде другаде в живота.

Колата ти е напълно подчинена. Можеш да натискаш газ и спирачка и да си изкарваш произволен гняв на нея. Можеш да се изкараш велик като изпревариш някой друг. Можеш да се кефиш на вибрацията от форсирания мотор...
Но можеш и да убиеш някого по възможно най-нелепия и безмислен начин.

Опитите да се избиват комплекси и напрежение чрез шофиране са все едно да го правиш с пистолет. Разликата е, че пистолетът е очевидно средство за убиване и едва ли ще тръгнеш да си играеш с него. Колата – поне официално, не е оръжие, и не съществуват предпазни рефлекси. Само че и тя убива по същия начин.

В България наскоро бе приет закон за отнемане на незаконно придобито имущество. Нещо, от което едва ли имаме нужда. Но в България има нужда от закон за борба с транспортните психарии. Има нужда от армия от психиатри, които да освитедетелстват всеки кандидат за шофьор и да поставят рисковите субекти под по-строг контрол. Например те да имат по-малко точки в талона, да знаят, че ако нарушат правилника, ще плащат по-големи глоби, ще си загубят за повече време книжката и пр. България има нужда може би и от някакъв вид „условни книжки”, които с несигурния си статут да озаптяват шофьорите. България има нужда от модификация на Указа за борба с дребното хулиганство, която да обхване и безумното шофиране. Това е същият онзи Указ, по който можеш да влезеш до 14 дни в ареста без право на обжалване. Защото щом Евгени Минчев може да откара 2 седмци „на топло” за това, че обидил полицай, защо да не пращаме там и тези, които застрашават живота ни...

Нищо не пази така добре от беди като страхът. Той е по-силен от всякаква психоза... А повечето от най-големите катастрофи стават след неумишлени нарушения, които се класифицират като „дребни”. Т.е. убийците по пътищата са предимно не някакви злодеи и рецидивисти, или наемни убийци, а са обикновени хора, които не са спазили правила, които са подценили. Страхът много добре пази точно от такива „дребни” нарушения.

Масовата пътна комплексарщина е характерна не само за подтиснатите от живота. Собствениците на лъскави лимузини често са по-големи безумци от бедняците. Самото купуване на ненужно скъп автомобил е стъпка към величието. След това шофирането му е демонстрация на власт и надмощие над простосмъртните. А простосмъртните пък изключително се дразнят от наглостта на новобогаташите и мутрите. И отново им го връщат на пътя. Една от най-разпространените реплики е: „Като са се качили на такива коли, си мислят, че пътят е техен...” Без да се прави разлика между шофьорите на лимузините, някои от които може и да са нормални. Отново фактор на риск.

Класиката в арогантността на лимузинаджиите е да спрат на светофара и да започнат да се готвят за старт. Да покажат на трошката до тях каква супер кола имат. Но то какво има да се доказва като си с возило за 100 хиляди евро, а онзи кара 10 годишна n-та употреба за 4-5 хиляди лева.
Супер класика е да спрат един до друг ново BMW с 300 конски сили и „Голф” с неизвестна възраст и 90 конски сили. Е с кого друг, ако не с BMW да се заядеш. Но той и шофьорът на BMW-то мозъкът му като на патица – тръгва и той да се доказва. Както се казва, никой не си купува кола 300 коня, за да кара кротко...

Интересно е, че никой от великите шофьори с великите коли не ходи да се състезава там където е позволено. Преди няколко години, за да спре незаконните „гонки”, Общината разреши такива да се случват на празната самолетна писта в Божурище. Осигурена беше и линейка, а състезанието става по правила.
Но комплексарите не ходят на Божурище. Защото се знаят какви шофьори са и се страхуват да не станат смешни. На Божурище има шофьори с добре подготвени „Лади”, които печелят срещу нови западни коли... Къде са тук лимузините и опонентите им - бедните „ръчкачи”, които се перчат по пътищата?

Божурище има една единствена голяма слабост – не може да бъде психиатрия. Никое честно състезание, основано на ясни правила, не може да послужи за избиване на комплекси. Божурище може дори да засили психясването на хора, които не могат да се докажат там.
По българските пътища могат да се видят всевъзможни лудости. Вече на никого не прави впечатление ако тръгне да изпреварва някого, движещ се бавно и онзи тогава започне да ускорява. Много интересно – хайде да се състезаваме... Има обаче и нови развития на този феномен – като се откажеш да вървиш по акъла на „патицата” и го оставиш да си кара пред теб, пак не си сигурен ще успееш ли да съхраниш безопасността. Защото са се появили и нови заядливци, които започват да намаляват. И не ти дават да се прибереш. Е тогава какво остава – да се надбягвате докато ти се набиеш в насрещното движение, или просто да спреш и да задръстите пътя. Това си е откровена форма на умишлено застрашаване на безопасността, която би следвало да се санкционира. И то по-жестоко, заради умишления си характер...

През 2003 г. само в София са загинали 107 души в резултат на ПТП. Това е точно 13 пъти повече от жертвите ни в Ирак. И всички тези загинали хора са в резултат дори не на „приятелски огън”. А на наш собствен самоубийствен отстрел.
Статистиката на КАТ показва, че 67 от убитите са блъснати пешеходци. Те са 3 пъти повече от 20-те убити при сблъсъци на коли и 7 пъти повече от 9-те загинали при сблъскване в стълб. Т.е. мнозинството от жертвите са хора, които не са управлявали коли. Същата статистика сочи, че в две трети от случаите вина за произшествието е имал водачът...

Българските политици „ореваха” света до небесата за това кой как и защо е виновен за смъртта на един наш войник. Но не си правят труда да помислят за стотиците, които биват избивани всяка година по улиците. Не си правят труда да променят законите и да заставят полицията да си върши работата, вместо да работи „на частно” с радари и алкохолни дрегери. Политиците не си правят труда да се скарат за простия факт, че у нас пътно-транспортните произшествия са много повече, отколкото са усреднено в Европа. Политиците уж ни водят към Европа, а не правят нищо, за да имаме европейско поведение в която и да било област от живота ни.

Всъщност, истината е, че ние трябва да имаме не европейско поведение. Ние трябва да имаме по-строго и по-жестоко отношение към нарушителите, защото сме по-ниско културни, по-психирани сме и сме по-големи комплексари. Т.е. на нас европейските норми няма да са ни достатъчни. Ще трябва много повече.
Българинът едва ли ще промени мисленето си в кратки срокове. Следователно единственият начин за регулация е като спрямо по-нецивилизовани народи. Т.е. с по-нецивилизовани средства. Дори и някои от тях да не са съвсем демократични. Защото в крайна сметка е по-добре да си жив без демокрация и прекалени права, отколкото мъртъв...
благодарение на slavi oт http://www.e-bane.net/" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 01 апр 2005, 14:51

Уважаеми колеги и приятели автомобилни ентусиасти!
Макар и едва на няколко дена, около инициативата DRIVESAFE се раздуха бая въздух из основните места за Интернет комуникация - форумите. Изказаха се много и разнообразни мнения - от "браво, крайно време беше някои да го направи" до "нищо няма да излезе". Единственото, което не се чу беше "всъщност аз съм един от тези които карат опасно"...

Неизбежно се стигна до основния въпрос - за какво именно се прави всичко това? Изразиха се мнения - за граждански протест, за лепенки, за плакати, за медийна подкрепа... Всичко това е чудесно, но има една основна спънка - тя се нарича "всяко чудо за три дни".

Защото безопасното шофиране, колеги, не опира до протест. Спазването на закона не опира до плакат. Органите на реда безспорно не са най-свeтите хора на света, но все пак не полицията налага закона - тя само следи за неговото спазване. Иначе ставаме полицейска държава.

Спазването на закона, колеги, опира до индивида. До морал, етика и съвест. Не може до всеки шофьор да има полицаи - не може на всяко кръстовище да има патрулка. Всичко ТРЪГВА от нас и СВЪРШВА при нас - полицията, дупките по пътищата, парламента - всичко останало са второстепенни неща. Ако човек има мислената нагласа да нарушава закона (още повече подкрепена със съответната финансова подкрепа на мама и тати), и НСБОП няма да му направи нищо.

Ние не искаме да променим хората. Искаме просто ВСЕКИ да се замисли, за какво е тая лудница по пътищата? За да се изкара мъж пред тинейджърките ли? За да си избие собствения комплекс за малоценност ли? Всеки обича да върти гуми и да кара опасно - но за това си има места. Ако някои го е страх да отиде там, където се събират ентусиастите, за да не стане за резил, и се прави на интересен и бърз пред кварталните колеги, е тема на друг разговор. БЕЗОПАСНО каране не значи "бабешко" каране, както си мислят повечето хора. Безопасно каране е когато трезво преценяваш собствените си възможности, възможностите на колата си, пътните условия, и ред други неща, които всеки един професионален автомобилен ентусиаст би трябвало да знае.

И неизбежно стигаме до въпроса - какво да правим? Тъжната истина е, че няма какво. Освен да караме внимателно, да пазим собствените си животи, както и животите на останалите на пътя, дори и на тези, които за съжаление, не пазят нашите. Да не се въвличаме в т.нар. "агресия на пътя" (макар че, вярвайте ми, и на мен ми е идвало не веднъж и дваж да раздам няколко педагогически плесника). Да не участваме, подкрепяме и насърчаваме подобен вид начинания, особено от хора, които са доказали че коефициента им на интелигентност е под стайна температура.

Всичко останало са празни приказки.

DRIVESAFE иска да изкаже специалните си благодарности на всички, които изказаха мнение по темата - и добро, и лошо. ОСОБЕННИ благодарности на колегата bonbonev, който на дълго и на широко е описал основните правила за безопасно шофиране в BMW форума. Благодарности на клубовете на FORD, Peugeot и Lada за бързата им и адекватна подкрепа. Благодарности на всички, които подкрепиха идеята без "НО"-та, "АМА"-та и "ОБАЧЕ"-та. Благодарности на всички хора, които изпратиха мейл с по едно изречение - "браво, момчета, евала". Благодарности на тези, които НАИСТИНА се замислиха и почнаха да карат умно.

Благодарности на всички, които ни оплюха - това е най-сигурния начин да разберем, че сме прави.



Източник: DRIVESAFE :arrow:


*****

:twisted:

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4778
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 01 апр 2005, 21:50

моля Ви сложете 10правила на Бонбонев от бмв форума в нашия
нека всички се замислим как караме и как всъщност трябва да караме :P :P
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 04 апр 2005, 17:23

pepy1 написа:моля Ви сложете 10правила на Бонбонев от бмв форума в нашия
нека всички се замислим как караме и как всъщност трябва да караме :P :P
Ето ги 8)
*****
bonbonev
кандидат ентусиаст


Кара: '93 BMW 520i 24V VANOS (М50 Б20 -е34) ;)
Регистриран на: 01 Фев 2005
Мнения: 49
Местожителство: София - най-голямото село...


Нека първо да кажа, че съм ЗА !

но - хммм - аз си мисля, че границата м/у спортната кола с много коне и примерното шофиране е много, много размита. Шофирането, само по себе си представлява сбор от множество фактори, (психическо равновесие, стрес, шофьорски стаж, опит, талант, преценка на ситуации, инстинкти, зрение, здраве и мн. други подобни) които като цяло разграничават "добър" от "лош" шофьор в дадена ситуация...

Незнам дали сте се замисляли - чувате как някой си пали колата, като очевидно се мъчи, ако може и да тръгне на стартер - и отсичаме(наглас или на ум) -лош шофьор!(ше си скапе стартера..) ОБАЧЕ - тръгва човека и не успява да удари никой, от гъсто паркиралите до него автомобили...- хмм - не е чак толкова лош (шофьор)...Виждаме как същият този "лош" шофьор - минава бавно през локвата, за да не изкъпе минаващите наблизо хора, дава мигачи - за да не се чудят всички наоколо как, накъде и какво ще предприеме...Още съвсем малко успяваме да проследим как излизайки на главната улица - не засича грубо останалите участници в движението, дава си мигачи и елегантно се престроява - без да "разчита", че мигача давал предимство... ----Еее - не е чак толкова лош шофьор - признаваме си на ум ние....

Как различаваме добрият от лошия шофьор?? - критерйи много

За мен добрият шофьор, е внимателния шофьор...(примерно внимателно дрифтвайки между витрината на ЕКО-то и съседната бензиноколонка - без да помели всичко наоколо - визирам голяма част от хората идващи на сбирките )

Мисълта ми е:

Аз карам кола със спортен дух, с не малко коне, доста тежка (спира по-трудно), тъмна на цвят - забелязва се по-трудно(което е доста опасно) И съм млад човек - няма вариант да не я изръчкам чат пат, изстрелвам се от светофар до светофар(когато обстоятелствата го позволяват!), НЕ СЪМ пенсионер - иначе просто oщe щях да си карам кадета (60 к.с.),....

НО бивайки самокритичен към себе си - в смисъл опитвам се да определя РЕАЛНО, до колко ми се простират възможностите в дадена ситуация, която дори още не се е случила (примерно ако ми се наложи да спра внезапно с моментната ми скорост - дали ще успея???) - съм си набелязал в следствие на стажа и опита си някои прости правила, които ако всеки спазваше - много от инцидентите по улиците нямаше да са факт и черна хроника...


1. НИКОГА НЕ КАРАМ УПОТРЕБИЛ АЛКОХОЛ!!! /някои последствия: забавени реакции, нереална преценка на ситуации, надценяване на възможностите (собствени и на МПС-то)/

2. в 90% от случаите КАРАМ НА КЪСИ СВЕТЛИНИ!!! /някои последствия: по-лесно те забелязват, повече се пазят пешеходците от МПС със светнати фарове, останалите участници в движението също се оглеждат повече/

3. Старая се, ВИНАГИ ДА ДАВАМ МИГАЧИ!!! /някои последствия: и пешеходците и шофьорите, виждат каква маневра се опитвам или ще предприема - виждат, че се опитвам да им улесня живота и се съобразяват с мен...

4. КОГАТО СЕ НАЛАГА ДА СПИРАМ РЯЗКО, ИМА ЛЕКА КАТАСТРОФА ИЛИ ОПАСЕН УЧАСТЪК ОТ ПЪТЯ - "удрям" по едни АВАРИЙКИ комбинирани със СТОП-ове, за да ПРЕДУПРЕДЯ зад мен за евентуална опасност / някои последствия: предотвратява се (в голяма степен) възможността да ме "катастрофират" или да стане верижна катастрофа/

5. КОГАТО ПОПАДНА НА ТЕЖКА КАТАСТРОФА и имам възможност, се стремя ДА ОБЕЗОПАСЯ ПО НЯКЪКЪВ НАЧИН, с цел да не стане катастрофата още по-тежка (примерно с поставяне на светлоотразителен триъгълник на разтояние преди въпросната ситуация) и СЕ ОБАЖДАМ ДА УВЕДОМЯ СЪОТВЕТНИТЕ ОРГАНИ /някои последствия: спасяване на човешки живот.../

6. СМЕНЯМ СИ ПРИ ПЪРВА ВЪЗМОЖНОСТ ИЗГОРЕЛИТЕ КРУШКИ НА жизненоважни системи, като ФАРОВЕ, СТОПОВЕ и СТОП СВЕТЛИНИ!!! /някои последствия: спестяват се множество главоболия, като : влизане в дълбоки дупки, удари отзад - понеже не могат да видят, че спирам или просто защото не са ме видели/

7. ДАВАМ ПРЕДИМСТВО ПРИ РАЗМИНАВАНЕ С ДРУГИ АВТОМОБИЛИ /някои последствия: спестявам си евентуално задръстване и получавам благодарност, на което се радвам повече, отколкото да мина пръв при разминаването../

8. старая се да СПИРАМ НА ПЕШЕХОДНИ-те ПЪТЕКИ /някои предимства: получавам благодарност, за нещо което най-често съм длъжен да направя по закон! а пък и аз ходя пеша доста често/

9. КАРАМ БАВНО В КВАРТАЛНИ и ТЕСНИ УЛИЧКИ - децата и възрастните нямат спирачки!!!! /някои предимства: спестявам си евентуална присъда и затвор/

10. НАМАЛЯВАМ И ПОЧТИ СПИРАМ, КОГАТО ПО УЛИЦАТА СЕ ДВИЖИ МАИКА С БЕБЕ В КОЛИЧКА!!! /някои предимства: спокоен съм, че няма да затрия бъдещото поколение/

11. ОСОБЕННО СТРИКТНО СПАЗВАМ ЗАНЦИТЕ И ПЪТНАТА МАРКИРОВКА НА МЕСТА С ПРЕДИМСТВО И ЗНАЦИ "СТОП" (вкл. светофарите) /някои предимства: спестявам си катастрофи, актове и разправии/

12. ОГЛЕЖДАМ СЕ НЕПРЕКЪСНАТО И СЕ ОПИТВАМ ДА ПРЕДПОЛОЖА ДЕЙСТВИЯТА НА ОКОЛНИТЕ УЧАСТНИЦИ В ДВИЖЕНИЕТО!!! /някои предимства: спестявам си изненади и нерви от опасни маневри/

13. СЛАГАМ СИ КОЛАН И ЗАДЪЛЖАВАМ АКО ИМА ВОЗЕЩ СЕ НА СЕДАЛКАТА ДО МЕН, ДА СИ СЛОЖИ КОЛАНА! / някои предимства: в 80% от случаите колана може да спаси човешкият живот!!!/

14. СТАРАЯ СЕ ДА КАРАМ ВНИМАТЕЛНО!!! /някои последствия: пазя околните и себе си/

И така в общи линии, ако всички шофьори спзваха поне част от тези писани и неписани правила - шофирането щеше да носи много по-голямо удоволствие на всички...

П.С. Предвид това, че сме БЪЛГАРИ в БЪЛГАРИЯ - според мен логото трябва да е не - "карай внимателно" (,защото това е просто поредния сух съвет, който виждайки всички да потъпкват - не ти прави никакво впечатление) ЛОГОТО ТРЯБВА ДА Е ПОСЛАНИЕ И КЪМ ТЕЗИ КОИТО НЕ КАРАТ С НЕГО!!!). С други думи ЛОГОТО залепено на задното стъкло на водача пред мен тябва да ме накара да се замисля - дори и той да не кара безопасно и внимателно!!! "МИСЛИСШ ЛИ?" - това е ключова фраза, която наистина те кара да се замислиш над този прост въпрос...

"МИСЛИШ ЛИ? - КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО!" - ето това лого би ме накарало да се замисля за себе си - дори и тоя пред мен, дето си го е лепнал да кара като смахнат...

Но никой май не се замисля, дали мисли...

*****

:twisted:

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4778
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 05 апр 2005, 20:47

благодаря за постването на правилата :P 100% съм сигурен че ще има полза от тях :D
времето е като парите-никога не стига

mick
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 17 фев 2005, 12:19
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 '88 (MK2 FBD)
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от mick » 05 май 2005, 11:43

Поглед от другата страна на потърпевш !
http://www.sota.perm.ru/forum/index.php ... ic=1964&hl" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4778
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 05 май 2005, 22:03

направо си глътнах езика
това не го пожелавам и на най големия си враг
това е воина която наистина трябва да спре

sergo111
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 06 яну 2005, 13:22
Местоположение: Ford Mondeo II
Status: Извън линия

Истината не е в нас

Мнение от sergo111 » 02 юли 2005, 21:48

Истината не е в нас. Не можеш да караш нормално, когато всички около тебе хвърчат като луди. На улицата, по която отивам всяка сутрин на работа почти всеки ден има катастрофа от типа - спира първия да пусне пешеходците на пътеката, отзад го нацепва "състезателя".
Да ви питам - колко съставени акта имате ? (един, два, три...)
А сега - колко от тях сте платили ? (нула, нали ?)
Това е основната причина за лудостта по нашите улици - безнаказаност !
Дали европейците са дисциплинирани шофьори ?
Не - просто там глобите са солени, плащат се начаса (иначе текат яки лихви) и има безброй камери по улиците !
След 15 години убийства по улиците в България сега се сещат за слагане на камери. Остана да вземат да се събират и глобите бързо и всичко ще си дойде на мястото.
А иначе и аз карам кротко, винаги на къси, спазвам дистанция, пускам пешеходците, пускам дори таксиджии да се престрояват !

Най ме е страх от жени. Да ме извинят, ама никаква мисъл няма в карането !
НИКОГА не гледат в огледалото НАЗАД - т.е. поглеждат, ама само да си оправят грима (научно е доказано !). Оня ден на Цариградско - ама се залепила девойката зад мен и яко настъпва. Добре, че си знам стоката - спирам отдалече. На нея й запушиха гумите и се завъртя (то и колата й беше леко старичка).

Потребителски аватар
dignatov
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 16 авг 2005, 20:19
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1,6 16V Ghia Комби
Форд Галакси 2,3 16V Ghia Автоматик
Контакти:
Status: Извън линия

БЕЗОПАСТНОСТ НА ПЪТЯ

Мнение от dignatov » 26 ное 2005, 01:41

Привет на всички колеги. Нека споделя че съм съгласен с правилата по горе и също така гледам да ги спазвам но уви дори баща ми който кара внимателно едва не загина заради бавно и спокойното си шофиране. Та моя съвет карайте с потока, доказано е че това е най безопастното шофиране, не правете задръствания и да принуждавате тежки камиони да правят рискови изпреварвания и ви умолявам да предизвиквате другите да правят същото, например когато има мъгла или вали дъжд, сутрин или при залез когато колегите са заслепени от слънцето, дори при студено време и изпотени стъкла и мокри огледала карайте със включени светлини и ако ниакои ви кара насреща без фарове то можете да му премигнете и да го подсетите да си включи и той светлините. Аз лично смених ескорта с по голяма и тежка кола "Мондю" и сега определено си карам по бавно и спокойно а може и заради двумесечната ми дъщеря да е няма абсолютно никакво значение причината важен е само крайният резултат. Безаварийно на всички.

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта