Устройство за икономия на течни горива

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 25 яну 2008, 08:35

[Не съм много съгласен. Твърдения, че ДВГ е достигнал максумума на възможностите си имаше и преди въвеждането на интеркулера, турбото, ЕКУ-то, както и на сума добавки, слагани в горивата. Пътища към по-икономични/ефективни двигатели сигурно има много (и физически и химически). Силните магнитни полета доказано променят структурата на въглеводотодите, а това, че днес методът не е масово приложим, не значи, че няма да стане такъв след 5-10 г.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
zar
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 26 фев 2006, 10:29
Модел на автомобила: MONDEO MKIII,O7' 2.0TDCI
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от zar » 25 яну 2008, 08:53

Абе някой не се ли замисли че ако е толкова ефикасно това устройство и ако го сложим да кажем на някой ново поколение ДВГ с тези силни магнитни полета може да се прецака цялата електроника дето осигурява мениджмънта на двигателя или пък да смущава нейната работа е може и да не е ама знае ли човек :idea:

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 25 яну 2008, 08:57

Това е възможно при криоелектониката. :lol:

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 25 яну 2008, 09:11

Сетих се за една случка от преди 40-ина години. Руска газка насред плаца в N-ското танково поделение. Обявяват тревога и нито един танк не може да запали :) Не знам истина ли е, но вероятно има такива "магнитни бомби", дето правят безполезна всякаква електроника...
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 25 яну 2008, 10:17

cocoff написа:[Не съм много съгласен. Твърдения, че ДВГ е достигнал максумума на възможностите си имаше и преди въвеждането на интеркулера, турбото, ЕКУ-то, както и на сума добавки, слагани в горивата. Пътища към по-икономични/ефективни двигатели сигурно има много (и физически и химически). Силните магнитни полета доказано променят структурата на въглеводотодите, а това, че днес методът не е масово приложим, не значи, че няма да стане такъв след 5-10 г.
Не коментираме подобряване на ефективността на двигател по какъвто и да е начин, а само чрез промяна на горивото при еднакво останали условия.
Да го кажа по друг начин.
В най-лош режим, на празен ход, колата има CO и CH емисии (това са недоизгорелите горива) по книжка към 1,5%.
Когато караш същите вещества са по-малко.
Останалите газове са или инертни в двигателя, или са реагирали докрай и са отдали абсолютно всичката енергия от хим реакция - т.е. от тях няма какво да се печели, освен да се отнеме топлината им. Последното е тема на друг разговор и други машини, не е за колите ни.
Тези 1-2% полуреагирали въглеводородни съединения все пак са отдали част от енергията, примерно половината (ако има повече CH, е загуба - там няма енергия - но CH e части от процента, малко е)
нашите турбо-магически-хайтек-ултрапатентни магнити и електроника подобряват (доколко ли?) изгарянети и какво става - намаляват недоокислените газове примерно с 90%. Значи от загубите (1/2 от 1 до 2%) недоокислено гориво спестяваме 90% - нека да са 100% - или около 0,5 до 1 % намаление на разхода на гориво. По-малко от 20 е. И ако струва 50 лв, щяхме да го имаме по колите.
Това беше за карбураторна кола. Колите с ламбда контрол имат по-малко недоизгаряне, по-рядко имат лоши режими.

Други идеи за произхода на икономията? :)
Естествено, с промяна на конструкцията на двигателя и с усъвършенстване на контрола на горивния процес има ефект, но това е друго - писахме го в темата за екобуст на форд.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 25 яну 2008, 11:24

Нима мислите, че светът е скръстил ръце и прави изчисления кога ще свършат запасите от петрол. Аз лично попаднах на поне десетина научни звена, работещи в посока променяне качествата на въглеводородните горива, чрез всевъзможни физико-химични въздействия с йонизиращи лъчения, студена плазма, магнитни полета и какво ли още не. Повтарям: в лаботраторни условия, чрез въздействие с мощно магнитно поле е постигнато сннижаване на разхода и вредните емисии на ДВГ. Вероятно тези научни открития са дали повод на някои производтели да пуснат на пазара коментираното устройство. Какъв е ефектът от него аз не знам. Не смея обаче да твърдя, че е достигнат таванът във възможностите на въглеводородните горива.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 25 яну 2008, 11:53

Ако изкарваме 98% от възможното за колата, като и сложиш магнит или друго нещо, не може да икономисаш 20% с оптимизиране на изгарянето на тези 2, които се прахосват.
Въобще на сегашните двигатели никак не им куца смесообразуването, освен на огромните американски танкове, докато са студени.
Едиснтвените лимити в тази насока са при високооборотните дизели с директно впръскване, при които се стремят да намалят емисиите на азотни окиси, но там за момента произвежданите коли са си най-икономични и нямат недоизгаряне на горивото - т.е. проблемът в съществуващите конструкции е решен успешно и караме тези коли.

Коментираното устройство е измама, ако се очаква от него икономия над 1%. Лично моето мнение е, че и толкова икономия не може да предложи, но нека да сме обективни и затова сметнах какво става по-горе.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 25 яну 2008, 12:19

diesel1.6 написа:Ако изкарваме 98% от възможното за колата
ОК, "изкарали" сме 98%, но от горивата в сегашният им вид. Защо не приемем, че има начин горивата да бъдат модифицирани.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Мнение от schrack » 25 яну 2008, 13:41

Представяте ли си да караш на газ :shock: и да имаш аквариум под капака си
който ти дава :shock: някакъв процент гориво и ти си супер доволе защото ти излиза евтино :lol:

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 25 яну 2008, 15:50

Тогава щях да съм много по-добре от вас. С Дунав под ръка. :lol:

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 25 яну 2008, 16:09

cocoff написа:
diesel1.6 написа:Ако изкарваме 98% от възможното за колата
ОК, "изкарали" сме 98%, но от горивата в сегашният им вид. Защо не приемем, че има начин горивата да бъдат модифицирани.
Това приказвам и аз - ама в друг словоред. Нека има начин, но няма да се спечели 20%, ами 0,5-1-2%, и то ако наистина имаме сигурна технология. Хитрини за това има много - да се впръсквт пари, двугоривни системи от газ и течно гориво, използваните системи за впръскване, впръскване в цилиндъра... ей, дажо докато пиша се сетих как последната технология може да докара икономии :)

Двигателите са ограничени от теоритичния си цикъл, а не от технологични проблеми с гирвната система.

Аз съм привърженик на инженерния светоглед - да се провери кое как става и да се стигне до ясен отговор. За неясните неща си имаме навици да ги обясним с ясните си понятия - справка в математически анализ :) - така, че няма как да ни преметнат братята китайци и американци.

acj
потребител
потребител
Мнения: 457
Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V
Местоположение: Colorado
Status: Извън линия

Мнение от acj » 25 яну 2008, 18:44

Освен наколенки на доктор Ливайн (лявата за бензин, дясната за газ), си сложих Космодиск на задното гърне, страхотно подобрение има. Сега като пр.дна в купето, изобщо не мирише.

Ей това нАуката с ударение на а-то си е голяма работа.


Между другото в началото на 80-те миналия век, на битака в София се продаваха тия чудеса за подобряване икономията на гориво на Москвичите с 50%. Правеха се с магнитчета" 0-пръстен, които пък се купуваха за 1-2 стотинки от магазин "Млад техник" на бившия булевард "Георги Димитров", сега Мария Луиза (феромагнитните материали са много евтини). Имаше и спорадични милиционерски хайки на битака (търговията извършвана от граждани беше инкриминирана в наказателния кодекс като спекула), ама това само ако ги хванат.

В краяна 80-те, с излизането на живковия указ 56 за стопанската дейност, се появиха еднолични фирми, произвеждащи подобрени (по-красиви)версии от пластмасови филтърчета за гориво облепени с магнитчета, или нанизани на входната и изходната тръбичка на филтърчето. Те осигуряваха 40% икономия на гориво на Лада. По това време се пръкнаха и първите пловдивски игри пирамиди, после варненски и в други градове, но това явление сигурно няма връзка. Или пък има? Таргет групата?

Сега 20%? Двайсет ама сигурни. Патентована работа! :-)


А иначе вие давайте, поразчепкайте малко нещата от "нАучна" и "инжИнерна" гледна точка. Все ще измислите нещо (като умната жена от вица).
Напред, науката е слънце! :lol:

ваш бивш н.с. II ст. инжЕнер acj

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 25 яну 2008, 20:53

Е те такива веселяци затриха науката в България :D
Глупаците по света дават по >5% от БВП за наука...
Един бивш веселяк, председател на селскостопанска академия викаше: "Мене не ми требват томове, мене ми требват тонове" :)
А на въпроса: "Защо още през 80-те са слагали магнитчета, а не дъвка или локум", отговорът е много прост. Защото от края на 70-те се знае, че магнитното поле модифицира въглеводородните горива (и не само тях). Друг е въпросът кой какво разбира под "магнитно поле" :) При наколенките положението е сходно. В цял свят физикалната медицина използва магнитното поле и УВЧ като мощни средства, ускоряващи оздравителния процес при стотици заболявания.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 25 яну 2008, 23:05

cocoff написа:А на въпроса: "Защо още през 80-те са слагали магнитчета, а не дъвка или локум", отговорът е много прост. Защото от края на 70-те се знае, че магнитното поле модифицира въглеводородните горива (и не само тях).
Онова не икономисва 20 или 2%, ама дай да видим как и какво се променя, и полезно ли е променянето на горива или друго от магнити или поле. Явно си почитател на такива теории, дай някоя насам да се поучим или повеселим.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 26 яну 2008, 10:54

cocoff написа:
...Рекламният анонс е безумен...
diesel1.6 написа:...Явно си почитател на такива теории...
Вероятно не съм се изразил добре. Не съм почитател на "такива теории", а съм противник на сляпото отричане на всичко, което не разбираме :)
За проценти икономия не съм споменавал никъде.
Ако наистина те интересува молекулярната асоциация и кондензация, формирането на клъстери и полимеризацията при въглеводородите, които пречат на пълното им окисляване, има купища литературни източници.
Нататък продължавай сам :) Много хора съм образовал, но никога не е било безплатно... :P
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 26 яну 2008, 11:23

Икономията на гориво зависи най-вече от десния крак.,състоянието на колата и местноста.Всичко друго е търговия,алъш-вериш.
*00133*

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 26 яну 2008, 13:28

Вероятно не съм се изразил добре. Не съм почитател на "такива теории", а съм противник на сляпото отричане на всичко, което не разбираме :)
За проценти икономия не съм споменавал никъде.
....... които пречат на пълното им окисляване, има купища литературни източници.
Нататък продължавай сам :) Много хора съм образовал, но никога не е било безплатно... :P
Изрази се, давайки ни в онзи линк следната информация "То увеличава километрите, изминати с едно зареждане, съответно до 12%-20% с FuelMAX® . Едновременно с това значително намаляват и замърсяванията от горенето. Работи с всички хомогенни течни горива, като отоплителна", срещу което аз ти възразявам, пресмятайки приблизително максималната икономия, която е 10 пъти по-малка в най-оптимистичния вариант. Така отричам аргументирано този продукт и тази технология за икономисване на 12 до 20% от горивото.
За пълното окисляване - прочети нагоре - имаме го над 99% и няма какво да му се подобрява в повече от оставащия 1%.
Произвежданите двигатели могат да се узъвършенстват и се знае как, просто сега се продава необходимото на маркетинга, новото следва.
Прочети нагоре, повтаряме се.
Ако ще пише за фантазии и за нови идеи и за рационални идеи - то е за друга тема, ефективност или нещо такова, няма да е за това псевдо хай-тек устройство.

Потребителски аватар
GUYVER
потребител
потребител
Мнения: 22
Регистриран: 13 мар 2007, 17:09
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.6 D
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Устройство за икономия на течни горива

Мнение от GUYVER » 29 апр 2009, 03:25

Незнам за магнитите как деистват на горивото, но аз попаднах на ето това преди доста време http://www.beinsa.info/index.php?option ... &Itemid=22" onclick="window.open(this.href);return false;
няма да коментирам понеже не съм го изпробвал :shock: :-/:
Изображение

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта