Страница 1 от 1
като нямаме какво да правим в сервиза...
Публикувано: 06 юни 2008, 18:13
от traqn_savov
се занимаваме с глупости.

слагаме турбокомпресори на умрели бракми..
Това е ситроен ксара 1.4 с турбо от бе ем ве 2500 кубика..
Вече ситроенчето къса всякакви 2000 и на горе..
малуумна работа...
http://i.data.bg/08/06/06/990684_orig.jpg
http://i.data.bg/08/06/06/990682_orig.jpg
http://i.data.bg/08/06/06/990681_orig.jpg
Re: като нямаме какво да правим в сервиза...
Публикувано: 06 юни 2008, 18:31
от Aicken
ихаааааааа >:D<:
Re: като нямаме какво да правим в сервиза...
Публикувано: 06 юни 2008, 18:33
от cenzor

Сложете едно турбо и на
Ford Ka, това вече ще е забавно.

Re: като нямаме какво да правим в сервиза...
Публикувано: 06 юни 2008, 18:35
от traqn_savov
Ще епо забавно ка с двигател от сиера 2000 кубика косуард, със турбо, и да я кара блондинка..
Ех мечти..

Re: като нямаме какво да правим в сервиза...
Публикувано: 06 юни 2008, 18:37
от Sasho85
Някакви промени по КММ и буталната група направихте ли
Re: като нямаме какво да правим в сервиза...
Публикувано: 06 юни 2008, 18:42
от traqn_savov
Компресията е стандартна за сега, турбонадува е 0.9 което е страшно много, трябва или да се намали компресията, или надува, че вече става опасно..
предполагам ще предприемем евтиният вариантс намалянето на надува, защото с вдлъбнати бутала ще излезе скъпо, но пък ще стане свинщина за цикъл ще обработва по голям кубик гориво въздушна смес...
Знам аз как се прави но парите.... са убиец на мечтите.

Re: като нямаме какво да правим в сервиза...
Публикувано: 06 юни 2008, 20:18
от Sasho85
Пиши после как се държат основните лагери, защото те най много ме притесняват
Re: като нямаме какво да правим в сервиза...
Публикувано: 06 юни 2008, 20:36
от traqn_savov
държат се още, по някаква магия...
Защото това е простотия пълна на заводски 1.4 да сложиш турбина от 2500

Re: като нямаме какво да правим в сервиза...
Публикувано: 06 юни 2008, 20:46
от Sasho85
Пак са някакви разумни граниници горе долу. Аз си взех турбина от ГАЗ ама още нямам смелост да я сложа.
Re: като нямаме какво да правим в сервиза...
Публикувано: 06 юни 2008, 21:14
от traqn_savov
Sasho85 написа:Пак са някакви разумни граниници горе долу. Аз си взех турбина от ГАЗ ама още нямам смелост да я сложа.
Ако не намалиш степента на згъстяване, почти няма смисъл, двигателя ще гръмне, като турбината го наблъска с въздух става лошо..
Степента на сгъстяванете "това е компресионо съодношение между обема на цилиндъра и обема на камерата" трябва да е към 8-9..
Re: като нямаме какво да правим в сервиза...
Публикувано: 06 юни 2008, 22:58
от Sasho85
traqn_savov написа:
Степента на сгъстяванете "това е компресионо съодношение между обема на цилиндъра и обема на камерата" трябва да е към 8-9..
Знам какво е степен на сгъстяване

Даже знам и как да я намаля.Проблемът ми не е този.Двигателя е пресметнат за определени сили които действат на челото на буталото и от там се предават на бутални болтове, мотовилкови и основни лагери.
Като се слага някакъв надув се увеличават съответно и тези сили и температурата на изгаряне на гориво-въздушната смес. От тук идва и другият проблем-температурното разширение на буталото.
Re: като нямаме какво да правим в сервиза...
Публикувано: 07 юни 2008, 05:49
от traqn_savov
знам че знаеш, това е за хората който мерят степента на сгъстяване във атмосфери

им пояснявам какво е...
така сашо ако искаш наистина добре да си сложиш турбината....
Двигателя се сваля, правят се специални впръсквачки, да пръскат масло под буталата, ако се наложи яко охлаждане, се прави отделна маслена помпа, целта е буталата да не загряват повече от допустимото " има в нета как се слага точно на форд системата за охлаждане на буталата"..
слага се маслен радиатор, задължително, по голяма мощност, означава по голяма топлина за отвеждане, дори е хитро да минава първо през маслен радиатор, и после маслото да се подава за охлаждане на дъната на буталата..
маслото е специално, кастрол рейсинг, само от представителството на кастрол.
Намаля се компресионното одношение, атмосферните двигатели са със степен 10-11 че и на горе, да ама когато турбото наблъска става 30 това не е дизел все пак
И тук идват настройките, това е най сложното, повече въздух означава повече бензин, но инжекцията не е изчислена за надуване, за това се променят датчици и стойности..
да кажем че това долу горе е на любителско ниво...
На професионално ниво, се сменят компютри, разпределителни валове, титаниеви мотовилки и тем подобни...
Re: като нямаме какво да правим в сервиза...
Публикувано: 07 юни 2008, 21:24
от Sasho85
При мен си мисля, че ще стане по лесно с осигуряването на нужното количество гориво. Инжекционната с-ма е К-Jetronic и при нея няма датчици и компютър. Бензиновата помпа има дебит 200-220 л час и дава нялягане 5,5бар. Трябва само да сменя разпределителен вал и да си поиграя малко с регулатора на налягането
Re: като нямаме какво да правим в сервиза...
Публикувано: 08 юни 2008, 09:08
от HACKO
Дано точно това което смяташ за преимущество да не се окаже препъни камъка. Тъй като е механично всичко е фиксирано. Единствено ще можеш да варираш с налягането на горивото и може би с дебитомера но там нещата са доста прецизни.
Re: като нямаме какво да правим в сервиза...
Публикувано: 08 юни 2008, 10:18
от traqn_savov
На професионално ниво, компютрите могат да се обучават, но е скъпо..
На любителско ниво, е бутане на датчиците, от който зависи горивовъздушната смес.
Re: като нямаме какво да правим в сервиза...
Публикувано: 08 юни 2008, 10:51
от Sasho85
HACKO написа: Единствено ще можеш да варираш с налягането на горивото
Нали и аз това казвам. Дюзите на KE i К-Jetronic не се управляват от нищо. Те впръскват горивото непрекъснато с някакъв дебит. Ако се увеличи налягането ще се увеличи съответно и този дебит. Това вече трябва да се пресметне.
Re: като нямаме какво да правим в сервиза...
Публикувано: 08 юни 2008, 12:40
от traqn_savov
Не бързайте да се радвате, там не е така просто..
характеристиката на турбото не е линейна, тоест...
турбото се върти постоянно, но почва да блъска при някакви обороти на двигателя, да кажем при 3000 обм.
до тогава файда няма, тоест порцията на горивото не трябва да е голяма..
по скоро трябва нещо като компенсатор който да мери налягането в смукателният колектор, и да увеличава налягането на впръскване..
в противен случай колата ти ще се дави докато турбото се развърта...
Сложно е общо взето..
изисква изчисления, интерполация на различните режими..
При толкова обороти, от каква порция гориво се нуждае, за да е коефицента ламда рамен на 1 "мощностна смес"
не е проста работа.
Re: като нямаме какво да правим в сервиза...
Публикувано: 08 юни 2008, 15:42
от Sasho85
Имаш ли идея какъв е дебита на допълнителната дюза за първоначалното пускане на ДВГ.
Re: като нямаме какво да правим в сервиза...
Публикувано: 08 юни 2008, 22:05
от traqn_savov
Да може да пробваш това което си намислил, да вкючваш дюзата за обогатяване при студен старт, за да обогатява сместа..
Лошото е че ако коефицента не е 1 на сместа, и във двата случая има загуба на мощност.
Re: като нямаме какво да правим в сервиза...
Публикувано: 09 юни 2008, 08:51
от Sasho85
Коефицента не трябва да е 1, а 0,85 за най-голяма мощност. Но трябва да видя колко още гориво може да влезе през допълнителната дюза