Страница 1 от 2
НОВА КОЛА
Публикувано: 27 окт 2008, 23:47
от MAHOVIKA
Колеги мисля си за кола която да е на скромната цена от около 1000- 1500 лв и от всичко на пазара се спрях на форд ескорт за тези пари ми хареса най мн като кола обаче нз на кой модел да се спра точно, на по стария или по новия и дали да е дизел или бензин и какво ще ме посъветвате ? А относно двг дизел мисля че подръжката е мн скъпа спрямо бензиновия . Та как мислите на какво да се спра ?
Re: НОВА КОЛА
Публикувано: 28 окт 2008, 14:02
от Bijutera
за 1500 лв освен някой изнемогващ дарак друго не можеш да вземеш.Хубавите ескорти 95-96-97 година вървят по 2500-3000 лв и наистина са си добри за годините и състоянието,но за 1500 лв няма смисъл все едно си хвърляш парите на вятъра.Виж са за тия пари може да намериш доста по-свестна Фиеста,с малък и икономичен мотор която ще ти върши същата работа.А дали има смисъл да взимаш дизел на 10+ години ? Мисля че отговора е ясен.
Re: НОВА КОЛА
Публикувано: 28 окт 2008, 19:12
от amdinside
Бензин и само бензин
Хубав е само новия дизел
Но дали тук е мястото за тази тема...
Re: НОВА КОЛА
Публикувано: 06 ное 2008, 00:03
от MAHOVIKA
а защо не дизел какви са недостатъците на стария дизел ? подробно ако може ?
Re: НОВА КОЛА
Публикувано: 06 ное 2008, 14:10
от Bijutera
MAHOVIKA написа:а защо не дизел какви са недостатъците на стария дизел ? подробно ако може ?
Дизел се взима зимно време и ако пали значи е добър,но може да има един куп други неизправности,които после да ти излезат солено в сервиза.Една дюза ти е 200 лв в най-добрия вариант.А за кола на 200 000 + реални километри и занемарена поддръжка от предишния собственик това е много вероятно.
Като прибавим и претенциозните ГНП на някой марки + купища филтри за фино и грубо пречистване на нафтата и горивопроводите за високо налагяне стават много възможните рискове.Просто бензинката колкото и зле да е поддържана пак не е толко скъпа поддръжката и рисковете от нередности,докато дизела може да ти работи един месец след закупуването и после да изтропа мотора.Но има и качествени модели,зависи от бюджета ти.Но за 1500 лв свестен дизел няма,ако си намерил обява-да знаеш че взимаш дарак!
Re: НОВА КОЛА
Публикувано: 06 ное 2008, 15:54
от 1.8d
Bijutera написа:
Дизел се взима зимно време и ако пали значи е добър,но може да има един куп други неизправности,които после да ти излезат солено в сервиза.Една дюза ти е 200 лв в най-добрия вариант.А за кола на 200 000 + реални километри и занемарена поддръжка от предишния собственик това е много вероятно.
Като прибавим и претенциозните ГНП на някой марки + купища филтри за фино и грубо пречистване на нафтата и горивопроводите за високо налагяне стават много възможните рискове.Просто бензинката колкото и зле да е поддържана пак не е толко скъпа поддръжката и рисковете от нередности,докато дизела може да ти работи един месец след закупуването и после да изтропа мотора.Но има и качествени модели,зависи от бюджета ти.Но за 1500 лв свестен дизел няма,ако си намерил обява-да знаеш че взимаш дарак!
Глупости на търкалета...колега,ти карал ли си такъв дизел на Ескорт че да се изказваш така неподготвен

Това е един от най-непретенциозните дизелови двигатели...като изключиш помпата,по него няма какво друго да се счупи,но и помпата да изхлопа,много лесно се намират втора ръка..Старият ми ескорт го купих от Холандия през 2003 г с повредена помпа,тогава той беше 10 годишна кола.Тук му намерих нафтова помпа Бош,за умопомрачителната сума от 120 лв. и досега вече 5 години не е мръднала..Дюзите също ги смених когато сменях и помпата понеже в сервиза ми казаха че Бош и Лукас работят на различно налягане...За 45 лв ги купих в комлект и 4-те втора употреба,но въстановени....и от тогава съм отварял капака на двигателя само за смяна на маслото и за доливане на вода във стъкломиещото...Също така трябва да се има предвид че за 5 години откакто е в БГ,едва ли ще му се съберат и 10 пъти да е ходил на бензиностанция ескортчето...постоянно се кара с нафта купувана на черно,но от това му става още по-хубаво...на мен също

аз когато си купих Мондеото,подарих Ескорта на брат ми,той му смени само предните амортесьори,защото били изтървали и единия тампон на двигателя,защото се скъсал...това е.Брат ми също си го търкаля вече 3 години с евтина нафта и не слиза от него.....Така че,ако не искаш да имаш проблеми,дизела е по-доброто решение...вярно че е тромав,но както казах,това е един от най-непретенциозните и прости двигатели,по които има много малко неща които могат да се повредят...Какви горивопроводи,какви финни частици,какви 5 лева...Има един горивен филтър който се сменя на 3-4 год и това е,горивопроводите са най-обикновенни маркучета за по 50-60 ст. метъра
Re: НОВА КОЛА
Публикувано: 06 ное 2008, 21:53
от pepy1
явно май нещо не се разбрахте или аз не ви разбрах
единия говори за чист дизел ,а другия за нещо по модерно (помпа -дюза)
и на двата двигателя общото е че са дизелови ,май само това са приликите
Re: НОВА КОЛА
Публикувано: 06 ное 2008, 22:21
от sanndo
pepy1 написа:явно май нещо не се разбрахте или аз не ви разбрах
единия говори за чист дизел ,а другия за нещо по модерно (помпа -дюза)
и на двата двигателя общото е че са дизелови ,май само това са приликите
Кола с помпа-дюза за 1500 лв. няма

Re: НОВА КОЛА
Публикувано: 06 ное 2008, 22:26
от Svetlix
pepy1 написа:явно май нещо не се разбрахте или аз не ви разбрах
единия говори за чист дизел ,а другия за нещо по модерно (помпа -дюза)
и на двата двигателя общото е че са дизелови ,май само това са приликите
Няма Ескорти с помпа-дюза ... само VW вграждат такива мотори

На ескорт се слагат само 1.6д, 1.8д, 1.8ТД (72 или 90 коня). Само Галаксито е помпа-дюза ... сещате, се че мотора не е Форд
И факт, е че атмосферките са хипер непретенциозни мотори и няма кво да им се чупи. Моя орион съм го карал и с хубава нафта, карал съм го и с такава за утопление и за почти 70 000 км заедно никви грижи. Факт, е че малко тресе и хода му не е особено развномерен ... но пък разход от 4-5/100

При 1.8-цата няма груб филтър ... филтъра е само 1 и той струва 15-на лева (или поне толкоз струваше докато аз карах такава).
Re: НОВА КОЛА
Публикувано: 06 ное 2008, 22:53
от nikolovvd
Ескорт/Орион дизел има един основен проблем.
При нормално каране дава 4 на 100 разход. От тук идва и основния проблем - ЗАБРАВЯШ КОГА СИ ЗАРЕДИЛ!
Поради това има риск да останеш без гориво на пътя от разсеяност.
Re: НОВА КОЛА
Публикувано: 08 ное 2008, 16:33
от Svetlix
nikolovvd написа:Ескорт/Орион дизел има един основен проблем.
При нормално каране дава 4 на 100 разход. От тук идва и основния проблем - ЗАБРАВЯШ КОГА СИ ЗАРЕДИЛ!
Поради това има риск да останеш без гориво на пътя от разсеяност.
100% потвърждавам и то от личен опит! Резервоара е 47 литра, без никви грижи минаваш 1000 км с едно зареждане и ... уловката е че няма ламПИЧКА за горивото, която да те подсети, че е време да заредиш

Re: НОВА КОЛА
Публикувано: 08 ное 2008, 16:46
от Conan_1
Твърдо съм за дизел колега!!За тези пари 1,8 чист дизелак 92-93 ще се намери !Много непретенциозен и икономичен двигател,на прав път под 5л бута и то доста!Вземи си дизел и неслушай глупости от рода на "хубав дизел е новият дизел".Дизелът има много по-масивен и бавно износващ се двигател от бензина и ще ти служи дълго при добра потдръжка

,която не е по-скъпа от тази на бензиновите.
Re: НОВА КОЛА
Публикувано: 09 ное 2008, 14:47
от MAHOVIKA
1.8d написа:Bijutera написа:
Глупости на търкалета...колега,ти карал ли си такъв дизел на Ескорт че да се изказваш така неподготвен

Това е един от най-непретенциозните дизелови двигатели...като изключиш помпата,по него няма какво друго да се счупи,но и помпата да изхлопа,много лесно се намират втора ръка..Старият ми ескорт го купих от Холандия през 2003 г с повредена помпа,тогава той беше 10 годишна кола.Тук му намерих нафтова помпа Бош,за умопомрачителната сума от 120 лв. и досега вече 5 години не е мръднала..Дюзите също ги смених когато сменях и помпата понеже в сервиза ми казаха че Бош и Лукас работят на различно налягане...За 45 лв ги купих в комлект и 4-те втора употреба,но въстановени....и от тогава съм отварял капака на двигателя само за смяна на маслото и за доливане на вода във стъкломиещото...Също така трябва да се има предвид че за 5 години откакто е в БГ,едва ли ще му се съберат и 10 пъти да е ходил на бензиностанция ескортчето...постоянно се кара с нафта купувана на черно,но от това му става още по-хубаво...на мен също

аз когато си купих Мондеото,подарих Ескорта на брат ми,той му смени само предните амортесьори,защото били изтървали и единия тампон на двигателя,защото се скъсал...това е.Брат ми също си го търкаля вече 3 години с евтина нафта и не слиза от него.....Така че,ако не искаш да имаш проблеми,дизела е по-доброто решение...вярно че е тромав,но както казах,това е един от най-непретенциозните и прости двигатели,по които има много малко неща които могат да се повредят...Какви горивопроводи,какви финни частици,какви 5 лева...Има един горивен филтър който се сменя на 3-4 год и това е,горивопроводите са най-обикновенни маркучета за по 50-60 ст. метъра
Колега продаваш ли го този стар ескорт ? :Д
Re: НОВА КОЛА
Публикувано: 10 ное 2008, 18:54
от msotiroff
Още един глас за дизелов мотор... само че необходимо и достатъчно условие е да е бил добре поддържан.
Аз имам един бензинов(на газ) и един дизелов Форд... и двата са горе-долу еднакво икономични(калкулирано в лв/100км)... разликата е, че бензиновия през зимата не пали

Re: НОВА КОЛА
Публикувано: 11 ное 2008, 00:17
от diesel1.6
MAHOVIKA написа:
Колега продаваш ли го този стар ескорт ? :Д
В раздел продавам се продава един бял ескорт комби с икономичния тркаторски 1,6 д.
Re: НОВА КОЛА
Публикувано: 11 ное 2008, 17:33
от 1.8d
MAHOVIKA написа:
Колега продаваш ли го този стар ескорт ? :Д
Аз съм обяснил че още преди 3 год. го подарих на брат ми и той си го кара и си го котка...Дори наскоро го бъзиках че вече е време да му подаря Мондеото ама той не ще...Тъкмо бил свикнал на Ескорта,а и Мондеото едва ли щяло да му сваля разхода под 5/100...Освен това големият племенник след 2 год. става на 18 и най-вероятно това ще му е 1-вата кола,защото аз го разболях на тема Форд още от сега

Re: НОВА КОЛА
Публикувано: 11 ное 2008, 20:21
от MAHOVIKA
Re: НОВА КОЛА
Публикувано: 11 ное 2008, 20:23
от MAHOVIKA
А ако някой случайно продава ескорт за по малко от 1000 лв и да е кола която да си струва , да пише
Re: НОВА КОЛА
Публикувано: 11 ное 2008, 21:34
от pepy1
MAHOVIKA написа:А ако някой случайно продава ескорт за по малко от 1000 лв и да е кола която да си струва , да пише
а искаш ли да ти дадат 1000 лв. за да ти дадат един ескорт?

Re: НОВА КОЛА
Публикувано: 11 ное 2008, 23:06
от diesel1.6
MAHOVIKA написа:А ако някой случайно продава ескорт за по малко от 1000 лв и да е кола която да си струва , да пише
къФ ескорт?
аз трябва да се разделя с един, че са ми много, ама няма да е много млад. Иначе бива.... екзотична кола ще е.
По-малко от 1000 лв.
Това е темата, в която съм писал за колата -
http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=39&t=22312