Страница 1 от 1

Ескорт или Мондео?

Публикувано: 20 фев 2006, 22:08
от tromberair
абе колеги замислям се да сменя ескорта с някое мондео същата година пак бензин гледам няма голяма разлика в цената струва ли си ????? :idea:

*****
Смених името на темата! Има поне още няколко със заглавие"Питане?????????????????"
Колеги, слагайте разбираеми заглавия, по възможност свързани с това, за което пишете

Brock

Публикувано: 20 фев 2006, 22:30
от Dundee
Ако трябваше аз да решавам - зависи къде ще го карам и за какво ще го ползвам. Както доста колеги викат на своето мондео - това си е един кораб. Сравнително голяма кола, не е много удобна за градско каране откъм паркиране, завиране из тесни улички, между колите в задръстване и т.н. Освен това разхода ще е малко по-голям. Обаче ако се кара предимно на дълъг път, тогава предимствата на голямата кола са повече - удобна, стабилна, сигурна.
А относно дефекти и надеждност - имаше една тема за това колко пъти на година едно мондео влиза в сервиз. Останах с впечатление че са здрави.
И още нещо, преминаването в по-горен клас малко или много е символ за подобряване на финансовото положение, а може би и на семейното :wink:
Това е от мен :)

Публикувано: 21 фев 2006, 09:14
от Brock
Наистина си забелязал, че сходни по характеристики модели - ескорт и мондео - са почти на една и съща цена. Ако аз пак трябваше да избирам между ескорт и мондео, пак бих си взел мондео. За да не каже някой, че говоря така, защото имам мондео - ще кажа НЕ - баща ми има ескорт и като ги сравня, мондеото е няколко класи нагоре. Като се почне от "лукса" и екстрите в купето та се стигне до возията.

Според мене в БГ има някакъв мит за малките коли и просто заради това те държат нереално висока цена, както и големите държат нереално ниска цена - това, разбира се, е продиктувано и от търсенето и предлагането на пазара.

Относно паркирането - ами аз раотя в центъра на София - до НДК - и нямам проблеми с паркирането - в 90% от случаите местото което има за паркиране е достатъчно дори и за "кораба мака" - не отричам, че понякога ми се е случвало да не мога да палкирам в "дупки" които са с 10см по-голями от колата, но това е рядко.

Та с две думи - предпочитам мондео

:twisted:

Публикувано: 21 фев 2006, 09:21
от Любо
Напълно подкрепям мнението на Брок. И също не е защото карам Мондео.
Мондеото го карам основно градско - просто рядко излизам от София. Та за две години и два месеца съм направил 40 хил. км. софийско каране и никога не съм имал проблеми с паркирането. Имай предвид, че Мондеото е по-маневрено от ескорта. Сравнявам го с ескорт 16v от 94 год, комби (на баща ми е) - вярно, че е по-къс, но радиуса му на завой ми се струва по-голям.

Публикувано: 21 фев 2006, 09:49
от apock
Няколко пъти съм казвал, че Ескорта не е много сполучливо комби. Тесничко е някак си на задния ред :lol:
Ако е обаче изключително за градски условия - Ескорт, ако пък не ти трябва комби - Мондео :-). Ако е за извън града и трябва д ае комби - пак Мондео :-)
Колкото до екстрите, brock кажи ми 3 неща, които Мондео 97-ма има повече от моя Ескорт! (като изключим борд компютъра :-))

Публикувано: 21 фев 2006, 10:30
от Brock
apock написа:Колкото до екстрите, brock кажи ми 3 неща, които Мондео 97-ма има повече от моя Ескорт! (като изключим борд компютъра :-))
Ами, аз ги нямам всичките, но ще спомена:
1. Електрическо нагласяне на седалките
2. Климатроник
3. Чупещ волан в две направления - нагоре/надолу и по дължина навътре-навънка
*00147* за друго не се сещам в момента, но ги направих 3 *00138*

:twisted:

Публикувано: 21 фев 2006, 10:42
от Polly
Нямам впечатления за екстрите, но Мондео след 97-98 г, 16 V е с пъти по-стабилно на пътя сравнено с ескорта, при скорост около 160 км и е доста маневрено, макар че е по-голямо:lol:
В тази връзка добавям, качеството "стабилност".

Публикувано: 21 фев 2006, 11:40
от apock
Brock написа:
apock написа:Колкото до екстрите, brock кажи ми 3 неща, които Мондео 97-ма има повече от моя Ескорт! (като изключим борд компютъра :-))
Ами, аз ги нямам всичките, но ще спомена:
1. Електрическо нагласяне на седалките
2. Климатроник
3. Чупещ волан в две направления - нагоре/надолу и по дължина навътре-навънка
*00147* за друго не се сещам в момента, но ги направих 3 *00138*

:twisted:

1. Електрическо нагласяне на седалките - имам на горе и на долу на шофьорската...но няма да споря повече :wink: съгласявам се :D

Публикувано: 21 фев 2006, 11:44
от Brock
В момента не спориме - просто обсъждаме - и на мене ще ми е интересно да разбера каки са разликите

:twisted:

Публикувано: 21 фев 2006, 13:14
от apock
Именно :-)
На мен пък ми е интересно защо нямам борд компютър а един Ескорт 94-та например, седан има.

Публикувано: 21 фев 2006, 14:22
от cossy
3. Чупещ волан по дължина навътре-навънка

Tфа го имам аз :D

Публикувано: 21 фев 2006, 14:33
от apock
И аз, но тъй като не го използвам, тоест винаги е в едно положение забравям за него.

Публикувано: 21 фев 2006, 14:40
от Dundee
Не е лошо да се направи сравнение и на разхода, а и на цените на резервните части. :idea:

Публикувано: 21 фев 2006, 15:33
от Любо
Такова сравнение незнам колко ще е точно от гледна точка на това, че ползваме части с различни производители (имам предвид за един и същи модел), а от тук и различна цена (а може би и качество).
Относно разхода - може би ако един човек кара и двата модела, може да даде най-точна оценка, защото имаме различни маниери на каране и както пише в темата за раход на колите се оказва, че почти няма два еднакви автомобила, които да харчат едно и също количество гориво. Така че грубата оценка, според мен, е че ескорта е вероятно да харчи до кило на 100 по-малко и то основно заради килограмите. Изхождам от това, че мойто Мондео е 2 тона (седана и хечбека не съм се интересувал колко тежат, но едва ли разликата е повече от 150 кила).

Публикувано: 21 фев 2006, 17:18
от demiro
Седана двата литра,тежи пълен 1840 кг. :wink:

Публикувано: 21 фев 2006, 20:42
от tromberair
:(( ЕИИИ КОЛЕГИ НЕ МИСЛЕТЕ ЗА МЕН ДА СЕ НАМЕСЯТ КОЛЕГИТЕ С ЕСКОРТИТЕ:)ТЯ ГЛАДНИ ГОДИНИ МАЛКО МИ ТРЯБВА ДА ПОДПАЛЯ А ТЪКМО СИ ПОНАПРАВИХ ЕСКОРТА

Публикувано: 21 фев 2006, 22:24
от Dundee
Изглежда колегите с големите коли са по-наперени и с повече самочувствие (в което няма нищо лошо :D )
А ние с ескортчета го раздаваме по-скромно. :oops:
Моя го карам само от три месеца и съм доволен че избрах точно тая кола. Но алтернативата не беше мондео, а венто, голф или астра. За парите на ескорта не се намират голф и астра на 10 години. Да не говорим за венто. Форда ги бие освен по години и по возия, и по външен вид, и по вътрешен вид. :D За издръжливост не мога да кажа щото още не се е чупил (и дано дълго изкара така). Много плюят фордовете по тоя показател, ама ми се струва че е незаслужено.

Публикувано: 23 фев 2006, 18:39
от 1.8d
Голяма е разликата,като се качиш на Мондео от Ескорт.Екстри,возия,комфорт,всичко е с класа отгоре.На Ескорта му бях свикнал на 60-те кончета и сега Мондеото колкото и тежко да е ми се вижда самолет 8) Относно разхода,Монката е с литър отгоре.Ескорта ми харчеше 5 - 5,5/100,докато Монката на спокойно каране не пада под 6,3 - 6,5/100.Е разбира се аз още не съм му се нарадвал и доста често като съм сам го издувам за проба докъм 160-170.Единственото нещо по което Ескорта бие Мондеото са страничните огледала.На ескорта са по големи и се вижда доста повече,докато Монката е широк и отзад непосредствено зад колата не виждам нищо.

Публикувано: 25 фев 2006, 20:08
от tromberair
лелееее днес минах покрай няколко авто салона направо щеше да падна че той ескорта станал по скъп от мондеото за едни и същи години става въпрос 94.95g