Страница 1 от 1
По-икономично ли е ?
Публикувано: 20 авг 2009, 18:45
от nosfera7u
Видях в на един приятел колата( Рено Лагуна RXE 2,0л 16клапана 139коня 97ма година) , че е бордовият компютър показва като по-икономичен режим, да вместо да освобождаваш от скорост по наклон да я оставяш на скорост, но просто да не натискаш педала на газта. И той ми развиваше теорията, че това бил начина да се карат пълните инжекциони. Интересно ми е дали е така и някой има ли поглед над това ?
Re: По-икономично ли е ?
Публикувано: 20 авг 2009, 18:58
от dydo
Не знам дали е по икономично,
но НИКОГА, АМА НИКОГА не изключвам от скорост по наклон. Ако си караш така, твоя работа, но не го прави зимата или на мокър път...........а пък ако това е комбинирано и със завои.............риск голям поемаш братле

Re: По-икономично ли е ?
Публикувано: 20 авг 2009, 19:55
от DigiPro
Разбира се, че така е по икономично. Като изключиш от скорост компютъра подава гориво за да не угасне двигателя. Когато си на скорост по наклон и не подаваш газ двигателя се върти от въртенето на колелата и не му трябва гориво.
Това важи и за бензиновите и дизеловите двигатели.
Re: По-икономично ли е ?
Публикувано: 20 авг 2009, 21:43
от HACKO
И не само за пълните инджекциони, ами и за моно и повечето карбуратори след 80г. (даже и руските).
Re: По-икономично ли е ?
Публикувано: 20 авг 2009, 22:00
от mrdds
Пестиш и от накладки и дискове

>:D<:
Re: По-икономично ли е ?
Публикувано: 21 авг 2009, 00:07
от dydo
mrdds написа:Пестиш и от накладки и дискове

>:D<:
Предполагам го казваш на шега

Иначе е точно обратното. Ако не си с включена предавка, когато се спускаш автомобилът ще ускорява и постоянно ще трябва да натискаш спирачката, особено ако си на път със завои. А като редиш предавките в низходящ ред в зависимост от наклона и ускорението, няма нужда да натискаш спирачка, ако хептен не трябва някъде да го направиш.
Някои даже гасят и автомобила..........говоря за тези, които нямат хидравлика, която не функционира при загасен двигател -убийци
Апропо, предполагам сте шьофори не от вчера и тез нещица си ги знаете, ама друго е да спестиш някой грам гориво

Re: По-икономично ли е ?
Публикувано: 21 авг 2009, 01:07
от bateto_toshko
гориво е ясно , че се пести , но двигателя не се ли износва повече , поради факта , че се кара на по високи обороти по често , вместо да изключиш от скорост и да си на 900 об/мин ?

Re: По-икономично ли е ?
Публикувано: 21 авг 2009, 09:18
от mrdds
dydo написа:mrdds написа:Пестиш и от накладки и дискове

>:D<:
Предполагам го казваш на шега
Никак даже...
Идеята на въпроса беше пести ли се като се спуска на скорост.Явно не разбра за какво говоря,защото това,което си написал е аналогично с идеята ми,която е ,че пестиш от спирачки когато се спускаш на скорост.

Re: По-икономично ли е ?
Публикувано: 21 авг 2009, 09:29
от 21grams
Пестиш и от износване на съеденител-щот ако изкл от скорост и после трябва да включиш-тва са ти 2 натискания на съеденителя,а също пестиш и от износване на гуми-щот ако изкл от скорост трябва да натискаш спирачка и така триенето на гумите с Хасфалта е по-голямо!Абе ако си на скорост напрао удряш в десетката.

Re: По-икономично ли е ?
Публикувано: 21 авг 2009, 10:24
от HACKO
По въпроса със спирачките, ако си с голям камион и решиш да спускаш по инерция си мъртъв. След 5км спирачките са прегрели и вече не държат а натоварен камион даже и да има синхронизатори на скоростите (старите нямат) много трудно се включва на скорост. Ако имаш късмет да намериш походящ склон, където да катастрофираш-добре, ако не дерето те очаква. Принципа е спускаш на предавката на която се изкачваш.
Re: По-икономично ли е ?
Публикувано: 21 авг 2009, 11:13
от noface
Преполагам колегата не го интересуват камионите,там тежестите са други,спирачките не държат толкова и спирачния път сие бая

Според мен за да покаже по-малко компа на колата явно се бърка от вакума който е в смук. колектор и това колко бензин впръскват дюзите,а те си впръскат гориво за свободен(празен) ход ~850 об/мин.Имам идея как може да го изпробваш това с твоя приятел.Спускайте на 5-та със 100км/ч и след това на 4-та пак със 100,по възможност на същия наклон.Ако покаже че още по-малко гори,гледай да го убедиш да спуска на 1-ва със 100 може и да му напълни резервоара с бензин,знам ли

Re: По-икономично ли е ?
Публикувано: 21 авг 2009, 11:20
от foxy
За другите двигатели незнам, но за инжекционите и аз знам (малко), че при спускане на скорост дюзите впръскват по-малко количесвто гориво и съответно е нормално компютъра да го показва. Може и изобщо да не впръскват - ама това да го каже някой по-разбиращ.
Както каза НАСКО принципа е "На каквато предавка се качваш - на такава спускаш" - тъй като в противен случай може да се окаже, че не можеш да спреш или пък да поизправиш завоя.
За икономията на съединители, накладки и дискове изобщо няма да коментирам - да спестяваш от нещо, което е направено само разходи да ти прави - незнам как точно ще стане....
Re: По-икономично ли е ?
Публикувано: 21 авг 2009, 11:22
от orlinm
Аз никога не изключвам от скорост. Не съм за 5 грама бензин циганин.
Re: По-икономично ли е ?
Публикувано: 21 авг 2009, 12:20
от petkoff_pl
Ето ви такава тема започната още през 2006 г тук във форума
Вярно ли е
там
disc е обяснил защо и как
Re: По-икономично ли е ?
Публикувано: 21 авг 2009, 13:16
от nosfera7u
благодаря ви за отговорите колеги, но определено disc е обяснил точно как седят нещата

разбрах за какво иде реч