Всеки е прав за себе си разбира се.
Аз преди година и половина бях пред същия избор. Само че като добавим и Астра. Критериите ми бяха:
1. Дизел, поне 1.9 с поне 300 НМ и 140 НР;
2. Комби;
3. Стабилно пътно поведение при над 150 км/час, както и в къси и остри завои, добра обратна връзка с пътя;
4.
Задължително предни седалки Рекаро;
На условия 1 и 2 никой нямаше проблем разбира се. Обаче след тест драйв на всичко, което си споменал и астрата, останаха само Фокуса и тя. Единствената причина за това е, че само те отговаряха на условие 3. Продължавайки нататък, се оказа, че на 4 отговори само астрата, разбира се със специална поръчка и 4 месеца срок на доставка. Взех я с най- високото ниво на оборудване и с няколко допълнителни екстрички.
Та така направих моя избор, от който съм изключително доволен и до момента. Обаче в личната ми класация по дизайн определено води Пежо следвано от Ц4 разбира се
А, в тази връзка малко инфо за цената на подръжката:
ТО на 5000 км: 28 лева с ДДС- Булвария;
ТО, масло и филтри на 15000 км: 268 лв. с ДДС- Булвария
ТО, масло и филтри на 30000км: 346 лв. с ДДС- Булвария
Докато проучвах, установих, че на практика няма лош дизел при пробег до 200000 км. При всички марки проблемите са след това и възникват основно от качеството на горивото.
А, между другото, в последствие установих, че май съм сбъркал при избора на горивото. При годишен пробег под 20000 км, какъвто е моят случай, май е оправдано да си вземеш бензин, а не дизел, понеже като сметнеш всичките разходи и като отчетеш разликата в цената на автомобила то това става очевидно.
В продължение на темата за избора и сравнението, в последствие взех служебен Меган (от 20.02.2009г), ама не от най- новия модел разбира се, а предишния, чисто нов, 1.9 дизел, 130НР, 300НМ, седан. Та сравнявам върховите дизели на автомобили в един клас. Нямам оплаквания от него (освен някои дреболии), но все пак не бих го купил за личен автомобил, просто астрата и фокуса са по- добри автомобили според моите критерии. Мегана веднага се отличи с по- лошо пътно поведение (вследствие на мекото и комфортно френско окачване), по- лоша динамика, липса на каквото и да било усещане за пътя, недобър баланс на автомобила (твърде малко натоварване на предния мост) и т.н. Интериора се раздрънка на 10000км, за разлика от астрата, която на 30000 е като нова. Но пък возията на мегана е прекрасна. А цената му е като на астрата и фокуса.
Японски автомобили не съм гледал поради относително по- високата им цена- покупна на автомобила, на подръжката и на резервните части. Разбира се не се и съмнявам, че са може би по- добри по много показатели, но просто не ми бяха по джоба. Та за тях може би някой друг колега ще успее да ти помогне.
Всеки си има право на избор. Но какъвто и избор да направиш, то той ще бъде най- верният за теб самия.