Страница 1 от 10
Софийското паркиране
Публикувано: 11 апр 2010, 20:47
от petermr
Re: Софийското паркиране
Публикувано: 11 апр 2010, 20:53
от S_C
И на мен понякога ми се случва да паркирам като арабин в пустиня...ама гледам да е рядко и да не съм единствения арабин наоколо.
Re: Софийското паркиране
Публикувано: 11 апр 2010, 22:07
от pepy1
тия случаи вече не ме впечатляват просто съм ги приел за нормално,пък и докато общината (столична голяма)не направи нещо по въпроса с паркирането ,неможе да санционира никой
Re: Софийското паркиране
Публикувано: 12 апр 2010, 00:18
от peterdi_bg
Е да, ама за такива като лендровера КАТ може.
Re: Софийското паркиране
Публикувано: 12 апр 2010, 10:44
от orlinm
Мдааа, до колкото знам акта за паркиране в тревна площ е бая суров.. Обаче на КАТ пак не им се занимава, къде къде по-лесно е да дебнеш от засада зад някое кръстовище и да прибираш двайсетолевки от всеки говорещ по телефона....
Re: Софийското паркиране
Публикувано: 12 апр 2010, 22:10
от pepy1
за да те санкционират че паркираш на тревна площ,трябва да ти осигурят място на нетревна площ ,а в София такова място никой неможе да осигури
проверено е ,даже имаше предаване по една национална ТВ и общинарите си казаха -нищо неможем да направиме
Re: Софийското паркиране
Публикувано: 12 апр 2010, 23:32
от PcMan
Re: Софийското паркиране
Публикувано: 13 апр 2010, 12:13
от peterdi_bg
В Студентски град трябва не само от 1 до 4 блок да ги изтарашат, да видят какво е срещу УНСС, пред 50-ти и на други места... да не говорим за отсечката от Зала Христо Ботев и Фантастико до Баба Яга, всички спират в нарушение. Вместо да прецакват всички зелени площи, да бяха говорили с общината да направи някъде паркинг, а те сега с новия ПУП ще застроят всичко и ще стане още по-зле.
Re: Софийското паркиране
Публикувано: 14 апр 2010, 09:43
от PcMan
И да бяха говорили общината щеше да построи още паркинги колкото го направи в останалата София със същия проблем.
Те улиците не се чистат от калта и прахта и чакайки на спирките или просто ходейки около пътя си пишеш в здравната книжка, още паркинги биха направили ако някой си поиска.. Това 1 път в годината да се чистят улиците от тоновете прах и кал от циганки, които реално подобряват ситуацията с 1%, и безконтролието на камионите, които вкарват тази кал от строежи и пр. само в Б-я го има. Направо сме позор.. Да нямаш едни изчистени пътища, в кой ли век другите са били така ?
Ситуацията от 1ви до 4ти блок е далеч по-добре от местата, които изброи. За сметка на това само там глобяваха.. А парите ще отидат за циганките, защото сме 1920ра и машини за чистене на улици Няма, а ако не сме 1920 пари за такива машини Няма в 2милионен град с най-високия стандарт в Б-я.
Re: Софийското паркиране
Публикувано: 14 апр 2010, 16:46
от nikky
Естествено, че в Студентски град трябва да се дисциплинират най-много, там се събрали от цяла България да си покажат номерата в София.
Re: Софийското паркиране
Публикувано: 14 апр 2010, 20:41
от PcMan
nikky написа:Естествено, че в Студентски град трябва да се дисциплинират най-много, там се събрали от цяла България да си покажат номерата в София.
А колко нула пъти си бил в студентски град в последната година? Говорим не да си минал с колата по път за околовръстното. Много ме радва мисленето за селянина зад волана и чистия генетичен софиянец зад волана, преценени само и единствено по първите 2 букви на номера
И какви номера, любопитни са ми доводите на твърдението ти.

Re: Софийското паркиране
Публикувано: 14 апр 2010, 22:24
от pepy1
nikky написа:Естествено, че в Студентски град трябва да се дисциплинират най-много, там се събрали от цяла България да си покажат номерата в София.
мога само да ти кажа ,че тези по тарикатите които не са коренняци софиянци си регистрират колите на софийски адреси(защо ли?)
макар че да се живее в Студентски Град освен че не е модерно е и по скъпо
а останалите с несофийските номера все още не са свикнали с лудото и натоварено движение в големия град -за което не ги виня и то защото виждам същото разбиране от тях когато аз карам в техните градове
Re: Софийското паркиране
Публикувано: 15 апр 2010, 14:43
от nikolovvd
Споко и този проблем ще се реши.
Кога ли? Ще ви отговоря, но ще засегна 90% от хората!
Когато започна за плащам 40 лв. (вместо 430) данък за кола с Евро 5, а тези с 10-15-20 годишни коли съответно 100-500-1000 лв., а след 25-тата година 5000 лв.
Знам какво ви идва в главите! Да, но до тогава заплатите ни ще са на Европейско ниво.
С други думи - някой няма да го доживее!

Re: Софийското паркиране
Публикувано: 15 апр 2010, 23:27
от nikky
Много ме радва мисленето за селянина зад волана и чистия генетичен софиянец зад волана, преценени само и единствено по първите 2 букви на номера
Като видя някой със регистрация С или СА да кара селски из Студентски град, не преценям по регистрацията, а съм на 99% сигурен, че кара с пълномощно или колата е на лизинг.
В Студентски град като смесиш хормони, хора, които се разхождат по булевардите все едно са на централната пешеходна на родния си град, наточените М3-ки и желанието да демонстрираш умения, които в повечето случаи надхвърлят реалните възможности, се получава манджа с грозде.
Класацията ми по кофти и неадекватно каране е следната -
ВР, тия хора нямат страх от смърт, господ или КАТ,
РА,
ЕН,
М,
ТХ,
Т,
ВН,
КН,
Е. Перничани в общи линии лежат на стари лаври, доста добре се оправят в София. Не казвам, че всички от провинцията карат кофти, и обратното, че всички в София са перфектни, но в общи линии е по-скоро така.
Re: Софийското паркиране
Публикувано: 16 апр 2010, 00:06
от Conan_1
забрави да добавиш СМ и Х много страх съм брал и покрай тях на извънградско,

а за паркирането, тука в Плд. общинска охрана си минава редовно сутрин към 11 часа и следобеда до към 5 след това вечерта не ти лепят глоби за това къде си паркирал ако не е фрапиращо гадно стига на сутринта до към 9-10 да си махнал колата от пешеходните зони и тротоари и тогава пак почват да лепят
Re: Софийското паркиране
Публикувано: 16 апр 2010, 08:55
от pantata
Аз имам приятели, които си признават, че не са карали из София и малко ги е страх от трафика. Карал съм из много европейски столици като Лондон, Париж (случи ми се на 50 метра преди мега огромно кръгово да правя обратен на двупосочна уличка с 2 маневри, тихо и кротко ме изчакаха 10 секунди, а не слезе никой от колата да ме бие или да се опита да ме проглуши с клаксон), Амстердам и т.н. и с ръка на сърцето признавам, че в София се кара като в Индия. Тези със "С" и "СА" не са по-добри, напротив, те провокират всичко това, а това че изглеждат по-ориентирани е защото сами са си създали тоя хаос и имат най-много експириънс.
Re: Софийското паркиране
Публикувано: 16 апр 2010, 09:04
от nikolovvd
Преди 6-7 години имах интересен случай в Несебър.
От триъгълника, където спира влакчето от Равда към входа за стария град има улица около 2-3 км, където бе разрешено спирането от дясно.
Вървя с жена ми и детето и на 200-300 м. пред нас виждам 3 коли спрени напреко на другите. Казвам на жена ми - "Познай от къде са онези три коли".
Естествено нямаше как да знае, че са от Северозападна България. Така се и оказа - две бяха от Враца и една от Монтана. Няма да ви описвам от Мездра до Ботевград какви случки съм имал на пътя с автомобили Врачанка регистрация. Последния бе с едно Ауди А6, което ме изпревари на завой без видимост и ако не внимавах и не бях спрял щеше да стане мазало. Тия хора наистина се мислят за безсмъртни.
Re: Софийското паркиране
Публикувано: 16 апр 2010, 09:16
от urgan
Когато започна за плащам 40 лв. (вместо 430) данък за кола с Евро 5, а тези с 10-15-20 годишни коли съответно 100-500-1000 лв., а след 25-тата година 5000 лв.
То май само в България е така тъпо измислено, колкото ти е по-стара колата толкова по малко данък плащаш. Нелогични неща!
Re: Софийското паркиране
Публикувано: 16 апр 2010, 10:25
от Edinuser
Напротив има логика за данъка:
Направата на един автомобил генерира по-вече вредни емисии(СО2 и др.)
от колкото изгарянето на автомобилно гориво за около 250-300 000 км.
И за това е идеята за данъка. И понеже изминатите км. могат да се манипулират се използва разделение по години. Освен това в БГ не се произвеждат автомобили и няма икономически смисъл да се стимулира купуването на нови автомобили - това само ще влошава търговския ни баланс и ще стимулира автомобилното производство в чужди държави.
Колкото до безопасността - и най-съвършената система не може да помогне ако нямаш акъл в главата.
Разликата във вредните емисии между автомобил произведен миналата и преди 10 години не е толкова голяма, че да компенсира смяната на автомобила на всеки 3 години.
Друг е момента, че има нови автомобили на 3-5 години с навъртени 250-300 000 км. и такива на 10 години със 150-200 000 км. Като първите са в много по-лошо техническо състояние.
Значи ти искаш човека дето си е взел кола преди 10 години и си я кара по 10-12 000 км. на година да го принудиш да купува нова защото колата му е на 10г. нищо, че е в перфектно състояние ???
Както виждаш въпроса не е толкова лесен.
По правилно е според мен както е немската система - сертифициране по TUV (вместо формалните прегледи сега). А там си има доста тежки изисквания - например не се допуска лепене броня ( ако я спукаш - направо смяна), изчукване на калници и др. И от един момент нататък поддръжката на стария автомобил става доста скъпа.
Re: Софийското паркиране
Публикувано: 20 апр 2010, 10:07
от nikky
Коли на 10 години са си в реда на нещата, все пак не сме Монако. При колите над 20 години нещата вече са повече от сериозни и трябва да бъдат обложени с брутални данъци в големите градове, за да се ликвидират демократично

В по-малките общини не виждам проблем да се движат докато могат.
1. Екологично са адски неефективни, друг е въпроса как минават прегледите, особено в частта спирачки и екотеста.
2. Опасни са за останалите - спирачният им път е нещо страшно, а и ламарините за разлика от колите след 94-та са си брутални - това блъсне ли човек или кола, си го потрошва, а не поема удара. Замислете са за спирачния път на някоя Лада и за същия на новото Мондео с ABS, EBD, EBA и вентилирани дискови спирачки. Дори и при 60 километра и спазена дистанция нещата са ясни. Сещате ли са металните брони на Лада и Жигула - това смазва колена като стой та гледай дори с ниска скорост, а от друга страна -
http://ford.bg/files/cp/New%20Ford%20Mo ... Safety.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; , е направено така че максимално да предпази останалите. Мерцедес има система, при която капака се надига, за да предпази пешеходеца, недай си боже... Дори при така наречената френска целувка, при която разблъскваш леко леко колите пред и зад теб, съветските шосейни боксьори не се вписват грам.
3. Голяма част от тях са част от така наречените "мобилни" мазета, са си закотвени на едно и също място, което просто се похабява. При все, че са минали преглед и имат ГО - да, да...
4. Лошата или никаква подръжка им е присъща, защото малко са хората, които биха дали 300 лева за нови гуми на кола за 350. Загледайте се и ще видите, че повечето закъсали автомибили, които подпомагат лесното и бързото движение са на достолепна възраст.