Как да караме по-евтино/Алтернативни горива!!!
-
- потребител
- Мнения: 197
- Регистриран: 25 ное 2005, 19:02
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,3mi.`95, центр. закл., ел стъкла, 2Airbags SRS, LPG system
- Местоположение: Sofia, д`ге
- Status: Извън линия
Как да караме по-евтино/Алтернативни горива!!!
Започвам с това като едно добро начало...мисля, че ще е полезна тема! Очаквам от вас да прецените къде и е мястото.
http://peugeotclub.info/forum/viewtopic.php?t=2626
Търсенето на биодизел нараства навсякъде по света. В Германия той се предлага на по-ниска цена от петродизела на повече от 2000 бензиностанции. Повишаването на цената на петрола, съчетано с поскъпването на долара, доведе до рекордно високи цени на течните горива у нас. При изключително благоприятните условия в България за отглеждане на рапица, слънчоглед и други маслодайни култури, вече е икономически изгодно за автомобилно гориво да се ползват горива, произведени от растителни и/или животински мазнини. Те могат да бъдат смесвани и с петролни продукти. Биогоривата са подходящи за дизелови двигатели и са екологично чисти, поради което не се облагат с акциз, както петрогоривата. А това представлява силен икономически стимул за производството и използването им. Масовото използване на биодизел за транспортните средства у нас, по всяка вероятност ще се развива подобно на навлизането на други алтернативни автомобилни горива, като пропан-бутана, например. Както в Западна Европа и Северна Америка, така и у нас се очаква по-масово да се използват горивни смеси (блендове от биодизел и петролни деривати и/или биомазнини и петрогорива)
Мазнините сами по себе си, като въглеводороди, са подобни на петродизела и могат, след известна преработка, да се смесват с него и да се използват като гориво в повечето дизелови двигатели без никакво преустройство. Преработката на мазнините и смесването им с петролен дизел, най общо, се нарича блендинг. Блендинг горивата могат да се използват и за изгаряне в различни видове промищлени и жилищни отоплителни инсталации, фурни, сушилни, печки и т.н.. Биодизелът се произвежда от органични масла чрез химическа реакция с алкохол (етанол или метанол) в присъствието на катализатор. Получават се, съответно, етилови или метилови естери. Добивът на алкохолните естери (100% биодизел) се увеличава, когато реакцията протича при излишък на алкохол и се ускорява при повишаване на температурата. Този процес се нарича преестерификация или трансестерификация на мазнините. При преесетерификацията се получава глицерин. С различни допълнителни технологични процеси глицеринът може да се обработва, както и да се получават сапунени продукти (калиев фосфат).
Биодизел може да се добие от соево, палмово, рапично, слънчогледово, царевично масло, животински и растителни мазнини, отпадни кухнененски мазнини чрез преестерификация, както и от талаш и други дървесни отпадъци, микро-водорасли, селскостопански растителни остатъци чрез пиролиза. Пиролизата е процес на получаване на течни и газообразни горива при температури 500-800 0 С при силен кислороден дефицит. Остатъкът е активен въглен.
Биодизелът в Европа днес представлява индустрия за $ 500 милиона, като консултантската агенция Фрост & Съливан предсказва нарастване до $ 2,4 милиарда с годишни продажби от 4,5 милиона тона до 2007 г.
У нас се използват десетки хиляди тона годишно биодизел за транспортни и други цели. В съвременното екологично растиениевъдство опазването на почвите от замърсяване е от първостепенно значение за покриване на изискванията за биологично земеделие (organic farming). При биологичното земеделие и животновъдство селскостопанският транспорт и механизация задължително следва да използват 100% органични горива (биодизел, етанол, биогаз), които не замърсяват почвата, повърхностните води и въздуха и по този начин се гарантира екологично чисто производство.
Директивата на ЕС 30 от 2003 г. ни задължава рязко да увеличим екогоривата, за сметка на петролните деривати. В това отношение биодизелът (и на второ място етанолът) ще заместват все по-голяма част от петрогоривата. Този процес у нас се развива сравнително бързо през последните няколко години. В България има идеални климатични условия за производство на рапица, и то върху пустеещи земи. За една година у нас е произведен над 26 тона биодизел от употребявани мазнини от фритюрници и растителни масла.
Източник:
http://www.b2b.bg/ecooil.html там ще откриете още:
Принципните подходи за производство на биодизел
Екологични предимства на биодизела
Автомобилът и биодизела
Етанолът като автомобилно гориво....пак там
http://peugeotclub.info/forum/viewtopic.php?t=2626
Търсенето на биодизел нараства навсякъде по света. В Германия той се предлага на по-ниска цена от петродизела на повече от 2000 бензиностанции. Повишаването на цената на петрола, съчетано с поскъпването на долара, доведе до рекордно високи цени на течните горива у нас. При изключително благоприятните условия в България за отглеждане на рапица, слънчоглед и други маслодайни култури, вече е икономически изгодно за автомобилно гориво да се ползват горива, произведени от растителни и/или животински мазнини. Те могат да бъдат смесвани и с петролни продукти. Биогоривата са подходящи за дизелови двигатели и са екологично чисти, поради което не се облагат с акциз, както петрогоривата. А това представлява силен икономически стимул за производството и използването им. Масовото използване на биодизел за транспортните средства у нас, по всяка вероятност ще се развива подобно на навлизането на други алтернативни автомобилни горива, като пропан-бутана, например. Както в Западна Европа и Северна Америка, така и у нас се очаква по-масово да се използват горивни смеси (блендове от биодизел и петролни деривати и/или биомазнини и петрогорива)
Мазнините сами по себе си, като въглеводороди, са подобни на петродизела и могат, след известна преработка, да се смесват с него и да се използват като гориво в повечето дизелови двигатели без никакво преустройство. Преработката на мазнините и смесването им с петролен дизел, най общо, се нарича блендинг. Блендинг горивата могат да се използват и за изгаряне в различни видове промищлени и жилищни отоплителни инсталации, фурни, сушилни, печки и т.н.. Биодизелът се произвежда от органични масла чрез химическа реакция с алкохол (етанол или метанол) в присъствието на катализатор. Получават се, съответно, етилови или метилови естери. Добивът на алкохолните естери (100% биодизел) се увеличава, когато реакцията протича при излишък на алкохол и се ускорява при повишаване на температурата. Този процес се нарича преестерификация или трансестерификация на мазнините. При преесетерификацията се получава глицерин. С различни допълнителни технологични процеси глицеринът може да се обработва, както и да се получават сапунени продукти (калиев фосфат).
Биодизел може да се добие от соево, палмово, рапично, слънчогледово, царевично масло, животински и растителни мазнини, отпадни кухнененски мазнини чрез преестерификация, както и от талаш и други дървесни отпадъци, микро-водорасли, селскостопански растителни остатъци чрез пиролиза. Пиролизата е процес на получаване на течни и газообразни горива при температури 500-800 0 С при силен кислороден дефицит. Остатъкът е активен въглен.
Биодизелът в Европа днес представлява индустрия за $ 500 милиона, като консултантската агенция Фрост & Съливан предсказва нарастване до $ 2,4 милиарда с годишни продажби от 4,5 милиона тона до 2007 г.
У нас се използват десетки хиляди тона годишно биодизел за транспортни и други цели. В съвременното екологично растиениевъдство опазването на почвите от замърсяване е от първостепенно значение за покриване на изискванията за биологично земеделие (organic farming). При биологичното земеделие и животновъдство селскостопанският транспорт и механизация задължително следва да използват 100% органични горива (биодизел, етанол, биогаз), които не замърсяват почвата, повърхностните води и въздуха и по този начин се гарантира екологично чисто производство.
Директивата на ЕС 30 от 2003 г. ни задължава рязко да увеличим екогоривата, за сметка на петролните деривати. В това отношение биодизелът (и на второ място етанолът) ще заместват все по-голяма част от петрогоривата. Този процес у нас се развива сравнително бързо през последните няколко години. В България има идеални климатични условия за производство на рапица, и то върху пустеещи земи. За една година у нас е произведен над 26 тона биодизел от употребявани мазнини от фритюрници и растителни масла.
Източник:
http://www.b2b.bg/ecooil.html там ще откриете още:
Принципните подходи за производство на биодизел
Екологични предимства на биодизела
Автомобилът и биодизела
Етанолът като автомобилно гориво....пак там
Последна промяна от runtavguz на 30 апр 2006, 19:26, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 197
- Регистриран: 25 ное 2005, 19:02
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,3mi.`95, центр. закл., ел стъкла, 2Airbags SRS, LPG system
- Местоположение: Sofia, д`ге
- Status: Извън линия
Биогазът като гориво
Засега това е може би единственото гориво на пазара без акциз!!!(поне докато не надхвърли 2% от общото потребление на горива в БГ. Това е официалната позиция на правителството)
Източник: http://www.b2b.bg/ecooil.html
Биогазът е горим газ, в който основната съставка е метанът - CH4. В него процентно съдържание на CH4 е от 50 до 70%. Природният газ съдържа над 90% метан. Метан базираните горива имат характерно свойство на метана, което е високата точка на запалване - около 650 0 по Целзий. Затова той може да се използва в двигатели с вътрешно горене, които имат запалителна система в цилиндрите си. Такива са популярните бензинови двигатели, използващи Ото. Те най-често имат електрически свещи. Дизеловите двигатели, които нямат запалително система, използват свойството на дизеловото гориво да се самозапалва при много по-ниски температури, в сравнение с метана. за да може биоогазът или природният газ да се ползват за гориво на класически дизелово гориво е неолходимо да се осигури тяхното запалване. това най-лесно става, като биогазът се подова в цилиндрите им заедно с течно гориво, което се самозапалва. това може да бъде дизел или дреги по-тежки фракции от петрорафинериите. В София и някои други градове, в дизеловия градски транспорт се използва за гориво комбинация от метан и дизел.
Как да конвертирате вашия автомобил на Биогаз(метан)
за бензин http://www.avtometan.com/bg/auto_systems_petrol.html
за дизел http://www.avtometan.com/bg/auto_systems_diesel.html
Засега това е може би единственото гориво на пазара без акциз!!!(поне докато не надхвърли 2% от общото потребление на горива в БГ. Това е официалната позиция на правителството)
Източник: http://www.b2b.bg/ecooil.html
Биогазът е горим газ, в който основната съставка е метанът - CH4. В него процентно съдържание на CH4 е от 50 до 70%. Природният газ съдържа над 90% метан. Метан базираните горива имат характерно свойство на метана, което е високата точка на запалване - около 650 0 по Целзий. Затова той може да се използва в двигатели с вътрешно горене, които имат запалителна система в цилиндрите си. Такива са популярните бензинови двигатели, използващи Ото. Те най-често имат електрически свещи. Дизеловите двигатели, които нямат запалително система, използват свойството на дизеловото гориво да се самозапалва при много по-ниски температури, в сравнение с метана. за да може биоогазът или природният газ да се ползват за гориво на класически дизелово гориво е неолходимо да се осигури тяхното запалване. това най-лесно става, като биогазът се подова в цилиндрите им заедно с течно гориво, което се самозапалва. това може да бъде дизел или дреги по-тежки фракции от петрорафинериите. В София и някои други градове, в дизеловия градски транспорт се използва за гориво комбинация от метан и дизел.
Как да конвертирате вашия автомобил на Биогаз(метан)
за бензин http://www.avtometan.com/bg/auto_systems_petrol.html
за дизел http://www.avtometan.com/bg/auto_systems_diesel.html
-
- потребител
- Мнения: 197
- Регистриран: 25 ное 2005, 19:02
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,3mi.`95, центр. закл., ел стъкла, 2Airbags SRS, LPG system
- Местоположение: Sofia, д`ге
- Status: Извън линия
Може би всичко това е излишно...при положение, че колегите от други форуми са открили вече топлата вода
http://peugeotclub.info/forum/viewforum ... =0&start=0
http://peugeotclub.info/forum/viewforum ... =0&start=0
- snaiperisto
- потребител
- Мнения: 963
- Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
- Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
- Местоположение: София-Кв. Бенковски
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 197
- Регистриран: 25 ное 2005, 19:02
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,3mi.`95, центр. закл., ел стъкла, 2Airbags SRS, LPG system
- Местоположение: Sofia, д`ге
- Status: Извън линия
Ако позадълбочиш в четенето ще разбереш, че биодизелът, който се продава на бензиностанциите е всъщност 10% биодизел и 90%обикновен минерален(целата е да се избегнат негативние влияния на биодизела върху ДВГ ). В някои страни в Европа производителите на такова гориво получават субсидии и дотации от държавата, то обикновено е освободено от акцизи(или те са значително по-ниски)...А това позволява на потребителите да го зареждат на бензиностанциите от 10 до 20 евроцента по-евтино. Въпрос на ЕКО политика на централната власт.
За метана вече предполагам знаеш..., но за мен новото бе приложението му при дизеловите автомобили.
Целта на темата е да знаем какво правят в хората по света и особено в Европа, защото след няколко години и нашата страна ще е задължена да се съобразява с наложените изисквания на ЕС. Все пак правим първи стъпки при употребата на биогоривата в БГ. Считам, че именно от такива неформални организации като нас могат да тръгнат добри идеи...подписка примерно, която да обиколи автомобилите клубове,за да и се осигури достатъчно голямо лоби и да бъе внесена по надлежния ред, където трябва, за да стане част от правителственат политика.(Тук вложените пари за екология биха могли да се възвърнат при отварянето на пазара за вредни емисии...но това е достаобширна тема)
За други тази тема може да бъде лампичка за нов бизнес, зашото този сегмент само след няколко години, ще се радва на пари от държавата, а към ден днешен е добър начин да впрегнеш предприемчивия си дух и да усвоиш пари от Еврофондовете !
И не на последно място тази тема има за цел да обогати общата култура на сиромасите, които само ще гледат отстрани и ще плюят!
За метана вече предполагам знаеш..., но за мен новото бе приложението му при дизеловите автомобили.
Целта на темата е да знаем какво правят в хората по света и особено в Европа, защото след няколко години и нашата страна ще е задължена да се съобразява с наложените изисквания на ЕС. Все пак правим първи стъпки при употребата на биогоривата в БГ. Считам, че именно от такива неформални организации като нас могат да тръгнат добри идеи...подписка примерно, която да обиколи автомобилите клубове,за да и се осигури достатъчно голямо лоби и да бъе внесена по надлежния ред, където трябва, за да стане част от правителственат политика.(Тук вложените пари за екология биха могли да се възвърнат при отварянето на пазара за вредни емисии...но това е достаобширна тема)
За други тази тема може да бъде лампичка за нов бизнес, зашото този сегмент само след няколко години, ще се радва на пари от държавата, а към ден днешен е добър начин да впрегнеш предприемчивия си дух и да усвоиш пари от Еврофондовете !
И не на последно място тази тема има за цел да обогати общата култура на сиромасите, които само ще гледат отстрани и ще плюят!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 81 госта