БЕНЗИН (пълна инжекция) или ДИЗЕЛ (коман реал)

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
stanef
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 18 фев 2006, 19:11
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8 DISEL
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

БЕНЗИН (пълна инжекция) или ДИЗЕЛ (коман реал)

Мнение от stanef » 29 май 2006, 22:14

Колеги, нека разчепкаме и тази тема.
За и против.
Колко горят, колко струват, поддръжка и т.н.
БЕНЗИН - FI
- цената на бензина и дизела почти се изравни;
ДИЗЕЛ - CR
- дизелите като цяло са по скъпи от бензиновите;
- само едната дюза-помпа струвала около 600 лв;
- помпата за гориво в зависимост от модела от 1200 до 4000 лв;

Потребителски аватар
Georgiev
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Georgiev » 30 май 2006, 01:57

Първо ако сравняваме по първия показател Разхода. Дизеловия двигател има по нисък разход от Бензиновия поради по пълното изгаряне на горивото в горивната камера.От там идва и по високия КПД на дизеловите двигатели.
По отношение на поддръжката ще цитирам изречение от книгата за техническо обслужване на Форд Ескорт/Орион издателство на AutoPoint "Горивната система в дизеловите двигатели е безотказна при условие , че се използва чисто гориво, а техническото обслужване се извършва своевременно". Според мен това важи и за Бензиновите двигатели.
А пак за дизела да кажа , че във форума имаше една тема мисля че беше "За дизела и нафтата" или нещо такова в която колегата много добре описва само дизеловите агрегати.

stanef
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 18 фев 2006, 19:11
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8 DISEL
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

FI или CR

Мнение от stanef » 30 май 2006, 17:34

Колега Георгиев,
Това за дизела го четох и е много професионално и полезно.
Като гледам обаче и следващата ми кола ще е втора ръка.
Затова искам да предизвикам тази дискусия. Като ще е втора ръка,
то поне да е с едно ниво по нагоре.
Ако се споделят предимствата и недостатъците и на двете възможности от колеги запознати с проблемите им, човек ще си направи по добре сметката, коя е по малката беля, при кой избор ще се набута по малко, при втора ръка на:
- бензин - пълна инжекция или
- дизел - коман реал.
Благодаря.

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 30 май 2006, 19:12

Ще те "скъсат" и при двата варианта...аз бих рискувал с дизела...от перверзия.
...дрън-дрън...мноо важно...

Потребителски аватар
achkob
модератор
модератор
Мнения: 484
Регистриран: 25 май 2005, 22:44
Модел на автомобила: focus 1.8TDDi ambiente wagon
Местоположение: софия
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от achkob » 30 май 2006, 22:31

ами не взимай комъм рейл,вземи по-старите,тди...пак са много икономични...но има огромно значение как е каран преди това и с какво гориво...ако има как да го разбереш е добре...
Биалетка за 140лв??? ДА-ДА...

Потребителски аватар
Georgiev
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Georgiev » 30 май 2006, 22:43

Когато избираш кола втора употреба, фактора "КЪСМЕТ" е от голямо значение.Пък ако щеш и с реактивен двигател кола да вземеш.

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 30 май 2006, 22:54

От 3-4 месеца карам дизел (TDI), макар и не комън рейл и мисля скоро няма да я сменя. Просто ме кефи динамиката която постига.

Потребителски аватар
cybernone
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 02 юли 2005, 16:28
Модел на автомобила: Ford Sierra 2.0 OHC; Escort 1,8 16V Mk7 (105 Ps)
Местоположение: Sofiq
Status: Извън линия

Мнение от cybernone » 31 май 2006, 00:27

Абе и при двата случая си е набиване яката работа, се пак новото си е ново откъм каско, части и туй оноуй, но пък при избор на по нови като ЕГН коли, факторът късмет (както по-горе споменаха) става все по малък. Те са така да се каже иНтелигиентни и просто ти трябва качествена диагностика, не при некой квартален "майстор" и ще си покаже сичко...
Комън рейл според мен е по добрия вариант, защото от разликата в разхода, а от там и в цената на километър, си избива парите доста по бързо, и един евентуален ремонт на 100 000 от 1000лв няма да идва толкова нанагорно.... въобще не слушай некои майстори че новите коли били чупливи, нема такова нещо...
Love sucks......true love swallows!

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 06 юни 2006, 22:32

е тук доста важно е колко се кра тази кола и за какво.
въпреки по-скъпата си поддръжка(а тя не е и толкова по-скъпа) комънрейла е за спестяване на пари. много малко горят тия машинки,а както и повечето са със турбинки и си вървят прилично. /дюза помпа е технология на VW. не е комънрейл/

ама безина си е истинско гориво :twisted:
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

arabiata
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 25 яну 2006, 17:40
Модел на автомобила: Фиеста
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от arabiata » 07 юни 2006, 19:44

Моя глас е за дизела,по малко проблеми ще имаш но на първо място както казват колегите е КЪСМЕТАААА!

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта