Може ли...?

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
Потребителски аватар
Georgiev
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Може ли...?

Мнение от Georgiev » 24 юли 2006, 11:02

Екстремно ли е за двигателя намаляването от 5 на 2-ра предавка със скорост 80 -90 км.Без помощ със спирачки.Колата е 1.8 турбо дизел.Може ли да се окаже пагубно за ДВГ-то.Или само за скоростната кутия е натоварването.

Потребителски аватар
MasterBo
потребител
потребител
Мнения: 94
Регистриран: 21 фев 2006, 08:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.4i / 93
Ford Fiesta 1.4 16v / 2008
Ford Focus 2.0 TDCI / 2007
Местоположение: Pleven / Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от MasterBo » 24 юли 2006, 11:20

Определено е екстремно да го вкараш от 2000 об/мин (90км/ч 5та предавка) на 6000 об/мин (90км/ч 2ра предавка). Не прави това ако не искаш да излязат буталата през капака да ти се скарат ;)
-=* Brain Powered by SlackWare *=-

Потребителски аватар
Georgiev
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Georgiev » 24 юли 2006, 11:27

Вече го направих, и малко се притеснявам.Не успях да видя някое бутало.Засега.Направо ме боли сърцето

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 24 юли 2006, 11:40

нема се притенсяваш и аз съм вкарвал 2-ра вместо 4-та изхорсирва се мотора-нищо не може да му стане.Както на място можеш да изфорсираш до 5000 об,така и с погрешна предавка.Има известно натоварване но не вярвам да е пагубно.

Потребителски аватар
MasterBo
потребител
потребител
Мнения: 94
Регистриран: 21 фев 2006, 08:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.4i / 93
Ford Fiesta 1.4 16v / 2008
Ford Focus 2.0 TDCI / 2007
Местоположение: Pleven / Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от MasterBo » 24 юли 2006, 11:43

Един два пъти не е пагубно, но по-добре да не дърпаш дявола за опашката.
На място форсирваш да, но съвсем друго е в движение. Така че според мен е по-добре да не експериментираш колко ще ти издържат двигателя и скоростната кутия.
-=* Brain Powered by SlackWare *=-

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 24 юли 2006, 12:21

Този начин н а спиране може д доведе до прескачане на някой зъб на ремъка на газоразпределителният механизъм.
А защо пусна питането в раздела " Кафене" тук е за несерьозни работи

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 24 юли 2006, 12:32

Разминал се е с белята, та си мисли, че въпроса му не е мноооо сериозен.... :wink:

Потребителски аватар
Georgiev
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Georgiev » 24 юли 2006, 16:20

Направо така стана вместо 4-та 2-ра.И случката ме притеснява.Досега такова изпълнение не бях правил.
Пуснах я тук защото не е нещо което би било от полза за някого.
Никой да не прави така.Не е хубаво.Особенно за хора уважаващи автомобила си.

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 24 юли 2006, 16:40

Хммм ми аз като спирам основно на скорост, кво!? По вашата логика трябва да съм превъртял половината ремък и да съм му пилнал зъбите... пепел ви на езиците :)
Особено когато трябва да спра много бързо - тогава задължително ръгам втора, независимо дали съм бил на трета, четвърта или пета предавки.
Нищо му няма на силовото предаване от такива екстремни натоварвания. Наистина най-опасно е за ангренажния комплект и ГРМ. Но при редовна поддръжка мисля, че това са излишни притеснения.

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 24 юли 2006, 19:04

Двигателя е едно на ръка,но няма ли да се е*е мамата на турбото :?:
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

Peter_CLX
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Peter_CLX » 24 юли 2006, 23:23

Според мен огромното натоварване пада основно върху цялата трансмисия от съединителя нататък. Двигателят е прекалено инертна система, за да се получи рязка промяна в оборотите му, а оттам и голямо претоварване за агренажа и ГРМ (особено на малка предавка - първа или втора). Така че ако стане фал в резултат на минаване от 5 на 2, най-вероятната авария би била скъсана полуос, вал или някоя друга част в кутията или съединителя (включително и спукана кутия).

Потребителски аватар
Georgiev
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Georgiev » 25 юли 2006, 00:48

Прав си че там е най голямото натоварване.

Потребителски аватар
KickingKing
потребител
потребител
Мнения: 370
Регистриран: 10 юни 2006, 21:46
Модел на автомобила: само за руси
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от KickingKing » 25 юли 2006, 01:34

Lok-Tar!

Гледам и не вярвам на ушите си! Вече не се учудвам, защо хора от този форум карат с 80 по магистралата...

По темата: не знам имаш ли оборотомер, но ако имаш пробвай това... Газ на първа.. газ втора до лютеницата.. там сменяш и при самата смяна гледай с колко км/ч се движиш. Горе долу там ти е границата, която не е хубаво да прескачаш когато правиш downshifting(демек смяна на скорости надолу).
Така ще си износиш обаче синхротата на ск. кутия, така че използвай двойно амбреиране или поне форсиране на двигателя преди включване на по-ниската предавка.

А накой ще ми обясни ли "желязната логика" зад твърдението, че ще си прецака турбината така? АПЕЛ: Айде първо да разберем как работят джаджите по колата и после да правим догатки?
Изображение
Изяж бобър - спаси дърво!

Потребителски аватар
rusinoff
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 03 дек 2005, 20:24
Модел на автомобила: escort 1.6 90hp fiesta 1.3 60hp
Местоположение: Смолян-Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от rusinoff » 25 юли 2006, 03:05

[quote="KickingKing"]Lok-Tar!

Гледам и не вярвам на ушите си! Вече не се учудвам, защо хора от този форум карат с 80 по магистралата...

Ми не знам за другите, но аз определено не карам с 80км/ч по магистралата :wink: :D :shock: :shock:

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 25 юли 2006, 08:01

И според мен най-голям зор ще види съединителя и синхронизаторите на кутията (би трябвало с зор да смениш скоростта).
При дизела оборотите не могат да се качат толкова бързо - така че ефекта от преминаване от 4 на 2 ще е рязко намаление на скоростта - което може да е проблем:
примерно искаш да изпреварваш и от 5-та вкарваш 2-ра (вмесно 4-та) и убиваш рязко скоростта (без спирачка, стопове ...) - и ако има някой залепен зад теб (също мераклия да изпреварва) - ще е доста изненадан ... неприятно!

Зимно време при заледен/заснежен път, подобно спиране може да поднесе задницата (при предно предаване)

Потребителски аватар
dpower
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 17 яну 2005, 14:08
Модел на автомобила: Civic
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от dpower » 25 юли 2006, 11:55

1.8d написа:Двигателя е едно на ръка,но няма ли да се е*е мамата на турбото :?:
Хахаха, смеееех :lol: :D :shock:

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 25 юли 2006, 15:39

dpower написа:Хахаха, смеееех :lol: :D :shock:
Тва беше гадно :twisted:
Човека не те познава и ще рече че си некъф пришелец с неква Лагуна дошъл да се лигави.
dpower караше Fiesta 1,8TD

Потребителски аватар
dpower
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 17 яну 2005, 14:08
Модел на автомобила: Civic
Местоположение: София
Status: Извън линия

Опаа

Мнение от dpower » 26 юли 2006, 17:43

Опа, извинявам се :oops: Колега, дано не съм те засегнал, аз с най-добри чувства. :wink:

Аз такова...

Абе с две думи няма как да се прецака турбината, защото тя се върти от изгорелите газове а като върнеш по-ниска предвака и НЕ си натиснал педала на газта няма изгорели газове (или почти няма - зависи от колата) и така... турбината не се върти изобщо, нищо че двигателят се форсира (т. нар. ППХ - принудителен празен ход)

=======

П.С.: Четох някъде, че най-добрият начин да се направи разходомер на кола с турбо (която си няма фабричен такъв) е да се отчита налягането на турбината - то е в пряка зависимост от разхода на гориво. Защо е така - ще го оставим за упражнение за домашно на по-любознателните колеги :)

Потребителски аватар
KickingKing
потребител
потребител
Мнения: 370
Регистриран: 10 юни 2006, 21:46
Модел на автомобила: само за руси
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от KickingKing » 27 юли 2006, 02:42

Lok-Tar!

Че то това няма значение дали е турбо или не защото компа вкарва бензин зависимост от обема, влажноста и температурата на въздуха...
Изображение
Изяж бобър - спаси дърво!

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 27 юли 2006, 06:52

KickingKing написа:Lok-Tar!

Че то това няма значение дали е турбо или не защото компа вкарва бензин зависимост от обема, влажноста и температурата на въздуха...
Май не си прочел за какво става въпрос!

А иначе турбината си е прост вентилатор (2бр. на ос) и най-лошото което може да и се случи е да остане без масло докато се върти с високи обороти - а това може да стане само ако двигателя угасне (маслената помпа спре да подава масло).

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта