Може ли...?
- KickingKing
- потребител
- Мнения: 370
- Регистриран: 10 юни 2006, 21:46
- Модел на автомобила: само за руси
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Lok-Na-Rok!
А ти май не си разбрал, че отговарях на dpower за PS-а му.
Аз си казха мнението не може нищо да и стане. Тя е изчислена да се върти с 45000 об/мин. Освен това не се заблуждавай има си правила как да се "гирижиш" за турбината си за да има дълъг живот и ако не ги спазваш може да запече и без да е спряла помпата.
А ти май не си разбрал, че отговарях на dpower за PS-а му.
Аз си казха мнението не може нищо да и стане. Тя е изчислена да се върти с 45000 об/мин. Освен това не се заблуждавай има си правила как да се "гирижиш" за турбината си за да има дълъг живот и ако не ги спазваш може да запече и без да е спряла помпата.
Изяж бобър - спаси дърво!
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
Пак НЕ по темата:KickingKing написа:Lok-Na-Rok!
А ти май не си разбрал, че отговарях на dpower за PS-а му.
Аз си казха мнението не може нищо да и стане. Тя е изчислена да се върти с 45000 об/мин. Освен това не се заблуждавай има си правила как да се "гирижиш" за турбината си за да има дълъг живот и ако не ги спазваш може да запече и без да е спряла помпата.
Турбината (1.8ТД) може да сигне до 120000 об/мин (в сайта има няколко PDF-а - ако не те мързи - чети )
А иначе това което е най-важното е мазането на лагерите и !
(има една тема "ТУРБО" - ако си "любознателен" - разгледай я)
Още нещо за оборотите на търбината:
на моето мондео при 3000 об (5-та) турбината започва да се чува (вътъка (N.m) си продължава) предполагам че звука е поне 1000Hz което прави 60000 об/мин
Понеже не съм "състезател" - 3000 об на 5-та карам само по магистралата за бургас (10км баир нагоре) и то неделя сутрин!
-
- потребител
- Мнения: 1156
- Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
- Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Какво се чува,свири ли.Точно за това свирене мислех да пускам нова тема,но тук се зачекна въпроса.Че думата ми беше, защо някои турбини се чува как свирят,а други не .Моята турбина не я бях чувал да свири досега,и като изтърбуших катализатора и сега се чува как жужи само между 1800 и 2000 об/минMondeo18TDI96 написа:
Пак НЕ по темата:
.......на моето мондео при 3000 об (5-та) турбината започва да се чува ...!
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
Че нали затова досега обяснявах колко важно е да не спира подаването на масло към турбината докато работи на високи обороти и е нагрята ... (турбо таймер ...) !?dpower написа:Абе тя темата се оака, ама като сме почнали да разучаваме турбините...
Колега, наистина има и турбини с керамични лагери, но нашите са по-скоро флуидни, т.е. с масло.Mondeo18TDI96 написа: ...
А иначе това което е най-важното е мазането на лагерите и !
...
А иначе защо свири при различни обороти - предполагам че става въпрос за резонансна честота - която при празличните коли ще е различна...
Иначе предполагам че основната честота на турбината ще се чува при на 30000 об/мин - над 500 Hz) ..
Между другото - на всеки 30000км се препоръчва да се затегнат 4-те болта на турбото (явно се разхлабват) !
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 71 госта