Страница 1 от 2

Може ли...?

Публикувано: 24 юли 2006, 11:02
от Georgiev
Екстремно ли е за двигателя намаляването от 5 на 2-ра предавка със скорост 80 -90 км.Без помощ със спирачки.Колата е 1.8 турбо дизел.Може ли да се окаже пагубно за ДВГ-то.Или само за скоростната кутия е натоварването.

Публикувано: 24 юли 2006, 11:20
от MasterBo
Определено е екстремно да го вкараш от 2000 об/мин (90км/ч 5та предавка) на 6000 об/мин (90км/ч 2ра предавка). Не прави това ако не искаш да излязат буталата през капака да ти се скарат ;)

Публикувано: 24 юли 2006, 11:27
от Georgiev
Вече го направих, и малко се притеснявам.Не успях да видя някое бутало.Засега.Направо ме боли сърцето

Публикувано: 24 юли 2006, 11:40
от mrdds
нема се притенсяваш и аз съм вкарвал 2-ра вместо 4-та изхорсирва се мотора-нищо не може да му стане.Както на място можеш да изфорсираш до 5000 об,така и с погрешна предавка.Има известно натоварване но не вярвам да е пагубно.

Публикувано: 24 юли 2006, 11:43
от MasterBo
Един два пъти не е пагубно, но по-добре да не дърпаш дявола за опашката.
На място форсирваш да, но съвсем друго е в движение. Така че според мен е по-добре да не експериментираш колко ще ти издържат двигателя и скоростната кутия.

Публикувано: 24 юли 2006, 12:21
от petkoff_pl
Този начин н а спиране може д доведе до прескачане на някой зъб на ремъка на газоразпределителният механизъм.
А защо пусна питането в раздела " Кафене" тук е за несерьозни работи

Публикувано: 24 юли 2006, 12:32
от valboy
Разминал се е с белята, та си мисли, че въпроса му не е мноооо сериозен.... :wink:

Публикувано: 24 юли 2006, 16:20
от Georgiev
Направо така стана вместо 4-та 2-ра.И случката ме притеснява.Досега такова изпълнение не бях правил.
Пуснах я тук защото не е нещо което би било от полза за някого.
Никой да не прави така.Не е хубаво.Особенно за хора уважаващи автомобила си.

Публикувано: 24 юли 2006, 16:40
от Любо
Хммм ми аз като спирам основно на скорост, кво!? По вашата логика трябва да съм превъртял половината ремък и да съм му пилнал зъбите... пепел ви на езиците :)
Особено когато трябва да спра много бързо - тогава задължително ръгам втора, независимо дали съм бил на трета, четвърта или пета предавки.
Нищо му няма на силовото предаване от такива екстремни натоварвания. Наистина най-опасно е за ангренажния комплект и ГРМ. Но при редовна поддръжка мисля, че това са излишни притеснения.

Публикувано: 24 юли 2006, 19:04
от 1.8d
Двигателя е едно на ръка,но няма ли да се е*е мамата на турбото :?:

Публикувано: 24 юли 2006, 23:23
от Peter_CLX
Според мен огромното натоварване пада основно върху цялата трансмисия от съединителя нататък. Двигателят е прекалено инертна система, за да се получи рязка промяна в оборотите му, а оттам и голямо претоварване за агренажа и ГРМ (особено на малка предавка - първа или втора). Така че ако стане фал в резултат на минаване от 5 на 2, най-вероятната авария би била скъсана полуос, вал или някоя друга част в кутията или съединителя (включително и спукана кутия).

Публикувано: 25 юли 2006, 00:48
от Georgiev
Прав си че там е най голямото натоварване.

Публикувано: 25 юли 2006, 01:34
от KickingKing
Lok-Tar!

Гледам и не вярвам на ушите си! Вече не се учудвам, защо хора от този форум карат с 80 по магистралата...

По темата: не знам имаш ли оборотомер, но ако имаш пробвай това... Газ на първа.. газ втора до лютеницата.. там сменяш и при самата смяна гледай с колко км/ч се движиш. Горе долу там ти е границата, която не е хубаво да прескачаш когато правиш downshifting(демек смяна на скорости надолу).
Така ще си износиш обаче синхротата на ск. кутия, така че използвай двойно амбреиране или поне форсиране на двигателя преди включване на по-ниската предавка.

А накой ще ми обясни ли "желязната логика" зад твърдението, че ще си прецака турбината така? АПЕЛ: Айде първо да разберем как работят джаджите по колата и после да правим догатки?

Публикувано: 25 юли 2006, 03:05
от rusinoff
[quote="KickingKing"]Lok-Tar!

Гледам и не вярвам на ушите си! Вече не се учудвам, защо хора от този форум карат с 80 по магистралата...

Ми не знам за другите, но аз определено не карам с 80км/ч по магистралата :wink: :D :shock: :shock:

Публикувано: 25 юли 2006, 08:01
от Mondeo18TDI96
И според мен най-голям зор ще види съединителя и синхронизаторите на кутията (би трябвало с зор да смениш скоростта).
При дизела оборотите не могат да се качат толкова бързо - така че ефекта от преминаване от 4 на 2 ще е рязко намаление на скоростта - което може да е проблем:
примерно искаш да изпреварваш и от 5-та вкарваш 2-ра (вмесно 4-та) и убиваш рязко скоростта (без спирачка, стопове ...) - и ако има някой залепен зад теб (също мераклия да изпреварва) - ще е доста изненадан ... неприятно!

Зимно време при заледен/заснежен път, подобно спиране може да поднесе задницата (при предно предаване)

Публикувано: 25 юли 2006, 11:55
от dpower
1.8d написа:Двигателя е едно на ръка,но няма ли да се е*е мамата на турбото :?:
Хахаха, смеееех :lol: :D :shock:

Публикувано: 25 юли 2006, 15:39
от paci
dpower написа:Хахаха, смеееех :lol: :D :shock:
Тва беше гадно :twisted:
Човека не те познава и ще рече че си некъф пришелец с неква Лагуна дошъл да се лигави.
dpower караше Fiesta 1,8TD

Опаа

Публикувано: 26 юли 2006, 17:43
от dpower
Опа, извинявам се :oops: Колега, дано не съм те засегнал, аз с най-добри чувства. :wink:

Аз такова...

Абе с две думи няма как да се прецака турбината, защото тя се върти от изгорелите газове а като върнеш по-ниска предвака и НЕ си натиснал педала на газта няма изгорели газове (или почти няма - зависи от колата) и така... турбината не се върти изобщо, нищо че двигателят се форсира (т. нар. ППХ - принудителен празен ход)

=======

П.С.: Четох някъде, че най-добрият начин да се направи разходомер на кола с турбо (която си няма фабричен такъв) е да се отчита налягането на турбината - то е в пряка зависимост от разхода на гориво. Защо е така - ще го оставим за упражнение за домашно на по-любознателните колеги :)

Публикувано: 27 юли 2006, 02:42
от KickingKing
Lok-Tar!

Че то това няма значение дали е турбо или не защото компа вкарва бензин зависимост от обема, влажноста и температурата на въздуха...

Публикувано: 27 юли 2006, 06:52
от Mondeo18TDI96
KickingKing написа:Lok-Tar!

Че то това няма значение дали е турбо или не защото компа вкарва бензин зависимост от обема, влажноста и температурата на въздуха...
Май не си прочел за какво става въпрос!

А иначе турбината си е прост вентилатор (2бр. на ос) и най-лошото което може да и се случи е да остане без масло докато се върти с високи обороти - а това може да стане само ако двигателя угасне (маслената помпа спре да подава масло).