Страница 1 от 1
НЕ е за хора със слаби нерви какъвто съм аз
Публикувано: 22 юли 2005, 13:27
от Brock
Аман от "мъдри" съвети в ДИР-а
Да ме прощавате, ама си е така
PS -

ако модовете решат, че тази тема не е за тука, нека да я изтрият

Публикувано: 22 юли 2005, 17:20
от jack71
На мен най-интересно ми беше да си обясня и аз какво точно е биалетка. съжалявам обаче от всичкото това сглобяване и разглобяване на предницата ми (където съм сменил абсолютно всичко) така и не съм срещал названието "биалетка"

. може просто да е непрофесионализъм но все пак на тези щангички съм стабилизационната им се викаше другояче май. и от толкова време и аз срещам този израз там и най-забавното е че никой със сигурност не конкретизира,с изключение на Седмия. ако е прав - свалям шапка

Публикувано: 22 юли 2005, 17:35
от cossy
Е как БИАЛЕТКАТА ЩЕ Е ЩАНГА?! Айде стига бе!
Публикувано: 22 юли 2005, 17:50
от Brock
Във всеки магазин за авточасти - като почнеш от тези по Симеон и стигнеш до специализираните сервизи - като кажеш биалетка, знаят за какво става думал Това, че някой не знае какво означава тази дума, не значи, че трябва да се изтрие от речника и да не се използва
Аре чао - отивам на море

По въпроса с папагалската употреба на испански термини чути
Публикувано: 23 юли 2005, 18:29
от Щ-304
Публикувано: 23 юли 2005, 18:50
от cossy
Moже правилното да е биЕлетка, но не е щанга, не мога да се съглася с теб Ники, гледах като ми я сменяха...
Re: НЕ е за хора със слаби нерви какъвто съм аз
Публикувано: 23 юли 2005, 23:23
от Щ-304
Цитира се ДИР-а, а е даден линк към форума на Форд портала! Ето го правилният линк:
http://clubs.dir.bg/postlist.php?Board=ford
Публикувано: 24 юли 2005, 11:11
от The seven
Въпросното нещо на английски се нарича "Anti-roll bar link rod". Ако някой иска нека да го преведе на български.
Roll - "клатушкане, (бордово) клатене, наклоняване" , bar - "пръчка, прът", link - "предавателен/двигателен лост, шарнир, мотовилка", rod - "предавателен/двигателен лост, шарнир, мотовилка". От написаното - според мен се е наложил термина биелетка, поради визуалното сходство с биелата/мотовилка при ДВГ и от превода даден по горе. Не мисля че има точна дума за въпросния детайл.
Поздрави
Публикувано: 24 юли 2005, 11:41
от Щ-304
The seven написа:Въпросното нещо на английски се нарича "Anti-roll bar link rod". Ако някой иска нека да го преведе на български.
Roll - "клатушкане, (бордово) клатене, наклоняване" , bar - "пръчка, прът", .....
Ми ето, ти го каза! Но забрави думата "Anti"

))
Пръчка против клатене!

)) А в техническите речници, ще видиш че е щанга!

Е, какво е това на български освен стабилизираща щанга

)
Поздрави и от мен. Друго нямам какво да кажа по въпроса....
:)
Публикувано: 24 юли 2005, 12:00
от la4o
Айде още един бърз преглед на схемата...
Превода е верен...
Само че май вече се объркахте за какво точно говорим... Стабилизиращата щанга (anti-roll bar) е т.6, а ние говорим за т.7 което е (anti-roll bar
link rod).
link -
1). звено, брънка, свръзка, съединение, връзка
2). тех. предавателен/двигателен лост, шарнир, мотовилка
rod -
1). пръчка, прът, вейка
2). тех. щанга, лост, бутален прът, теглич, мотовилка
Нека всеки си го преведе за себе си.
Публикувано: 24 юли 2005, 20:59
от The seven
Ами да Ники аз го казах, ама ти дори и не поиска както винаги да приемеш че не си прав! И много благодаря за превода на "Anti"
Щом те кефи ходи си искай пръчки против клатене - преведени от техническите речници като стабилизиращи щанги.
Стабилизиращата щанга е това на позиция 6. Не при всички модели на форд позиция 7 я има. И затова за да не се бърка има различно от стабилизираща щанга наименование.
Иначе си прав - нямаш какво да кажеш по темата.
Публикувано: 24 юли 2005, 22:52
от Щ-304
The seven написа:Иначе си прав - нямаш какво да кажеш по темата.
Приятелю, Форд е американска фирма, с литература техническа на английски. Сам виждаш от схемата какво са писали хората. И това което са написали в никакъв случай не се привежда на български с испанската дума биелетка (която в общ превод значи "свързваща щанга"). Може да потърсиш и на френски, на руски, на немски.. Но явно.....
Цитат от постинга на Лъчо в Дира:
".....В Мото Пфое ги наричат вертикални щанги......."
оригинала
ТУК
Та това е истината брато!
Няма "биелетки" (хубаво звучи но трябва да се знае кога се употребява. Защото поне за мен, арабите от Симеон не са върха на техническия сладолед.),
а има вертикални стабилизиращи щанги! В МотоПфое може да е скъпо и т.н., но теоритичната подготовка е на ниво. А и си е така.
Както и да. Всеки е длъжен да е умен.
Публикувано: 25 юли 2005, 10:30
от The seven
The seven написа:От написаното - според мен се е наложил термина биелетка, поради визуалното сходство с биелата/мотовилка при ДВГ и от превода даден по горе.
Това съм написал по-горе. Термина се използва, включително и в Moto Phoe. Дали технически грамотните хора ще я използват или не си е тяхно решение. За мен думата биелетка беше нова до преди да си взема Ориона. Оказа се че където и да я споменах по магазини и сервизи всички разбраха за какъво става дума без никакви допълнителни уточнения. Не знам произхода на думата, казах от къде произхожда според мен.
Потърсил съм, гледал съм схеми и съм говорил с доста хора преди да пиша. Взел съм решение коя думичка да използвам. Та така, иначе споровете са изцяло излишни и не мисля че трябва един или друг да налага мнението си.
Поздрави
Публикувано: 25 юли 2005, 18:14
от vlad
Щ-304 написа:... Сам виждаш от схемата какво са писали хората. И това което са написали в никакъв случай не се привежда на български с испанската дума биелетка (която в общ превод значи "свързваща щанга").
Та това е истината брато! Няма "биелетки" (хубаво звучи но трябва да се знае кога се употребява. Защото поне за мен, арабите от Симеон не са върха на техническия сладолед.), а има вертикални стабилизиращи щанги! .
Както и да. Всеки е длъжен да е умен.
Мдаааа значи "Biela , Bieleta" /от испански/ - "tie rod" /на английски/ " свързваща щанга" . В случая поз.7 в схемата "шарнирна щанга/мотовилка, коята свързва стабилизиращата щанга /поз.6/ със...(преведете по желание

) /поз.1/"
А има ли "биелетки" /заимствана чуждица от BIELETAS/? Ами има, даже и в каталог са ги снимали за по-недоверчивите
http://www.intraasp.com.ar/mayca2/lista ... o=BIELETAS
ама било от испански или италиански или..., ами да го забраним термина, че не е от английски ли, може би да го заменим във форумите на Форд със "линкродки" от /link rod/
Така, че според мен въпросните БИЕЛЕТКИ ги има, и съвсем не са предни стабилизиращи щанги посочени тук
http://clubs.dir.bg/showthreaded.php?Bo ... apsed&sb=5
защото май имало и задни, и не били стабилизиращи, а вертикални
Не срещнах обаче термина
вертикални стабилизиращи щанги, има вертикални /въпросните биелетки/ и стабилизиращи /те пък били хоризонтални/ (справка Мото Пфое)
Дано колегата задал въпроса в дира успее да си извлече полезна информация от продължителните теоритично-лингвистични упражнения, че често темите взеха да стават поле някой да доказва , че е
връх на сладоледа в техническата грамотност.
P.S. Горенаписаното е само лично мнение и не претендира за 100%-ва истина.
Поздрави

Публикувано: 25 юли 2005, 21:05
от aaleks
Май "bielette" е нещо на френски и прилича на това същото за което говорим /поз. 7/ но с гайки за регулиране на дължината, както при кормилните накрайници - но не точно тях.
Прилича на жигулския механизъм за заключване на вратата с ключа, една "биелетка" се задвижва от патрона/ключа/ и запира "бравата" да се надига нагоре.
Публикувано: 28 юли 2005, 15:19
от muko
Всички майстори му викат биалетка, има ги, но по-къси и на задната реактивна щанга на Мондеото /които също смених

/
Публикувано: 28 юли 2005, 19:17
от vlad
Мдааа, а предните можеш да ги видиш много лесно.Навиваш волана пълен ляв и виждаш дясната, почти успоредна на колелото, в долната част захваща стабилизиращата щанга. Можеш даже и да пробваш дали са наред или има някакви луфтове /поне при мен е така/ .
Поздрави

Публикувано: 29 юли 2005, 16:26
от muko
И при Мондеото /МК1/ е така за предните, а задните, които също са хванати за стаб. щанга, не се виждат без канал или подемник, но пък поторопват дружески!

Дано не се налага да ги сменяте, не че са скъпи или трудно се сменят, но и при тях, като и при всичко друго изобщо не съм сигурен доколко са качествени.
