Страница 1 от 2

Вярно ли е

Публикувано: 13 сеп 2006, 14:10
от jasonsmith
Спорихме с един пич и той днес ми изпрати едни статии, в които пише че когато се спускаш по наклон, и си на скорост, но не натискаш педала на газта, инжекционната система автоматично спира притока на бензин , което ми звучи много интересно, как на високи обороти, успява да си ги поддържа високи без приток на гориво?

Публикувано: 13 сеп 2006, 14:11
от Dundee
Според мен от инерцията и от тежестта на колата.
Виж и това: http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=5234

Публикувано: 13 сеп 2006, 16:29
от disc
jasonsmith,

Това за спирането на горивото е вярно! Направено е с цел икономия на гориво.

Как разъждава инжекционният компютър в такава ситуация?
Той следи положението на дроселоватa клапа (посредством съответният датчик), следи и оборотите на двигателя. Да кажем, че заложените стойности и алгоритър са както следва:

Ако положението на дроселовата клапа е "затворена" и оборотите са над 1200, притока на гориво към двигателя се преустановява (спира се само управлението на инжекторите, бензиновата помпа си работи и поддържа нужното налягане на горивото в горивната рейка!). Колата се движи по наклон, самата й тежест и наклона принуждава двигателя да поддържа обороти по-високи от празният ход на двигателя (в зависимост от наклона и предавка на която е включена скоростната кутия), като от време на време е нужно да се натиска спирачката за да не се ускорява прекалено автомобила (пак зависи от наклона). Защо именно са заложени именно 1200 оборота? Защото ако са например 500, какво ще се случи ако се движите по инерция (скоростната кутия е на "свободна" предавка)? Двигателя ще работи практически на празен ход който е да кажем 800 оборота. И ако условието е: дросела да е затворен и оборотите да са по-високи от 500 -> спирай горивото, то горивото ще бъде спряно и двигателя нама да може да поддържа празен ход. Подаването на гориво се въобновява веднага след най-малкото натискане на педала на газта.

Дори и спускането да не е много голямо (такова спиране на горивото се прави дори когато колата се движи на равно и педала на газта е пуснат - дросела затворен), икономията на гориво е значителна! При инжекцинните двигатели впръскването на горивото става по различен начин от карбураторите и ако не се прилага такова спиране на горивото ще се получава неефектина работа (голям разход). Техническото название на този процес е "принудителен празен ход" или over-run.

Публикувано: 13 сеп 2006, 16:59
от la4o
Disc, не искам да те лаская, но ми доставя удоволствие да чета твои постове! аз съм пълен профан на тема коли, но когато пишеш ти, разбирам...

Поздрави,
la4o

Публикувано: 13 сеп 2006, 17:08
от Dundee
Ученото си е учено! :D
Май не са много форумите с такива капацитети, че и отзивчиви.

Публикувано: 13 сеп 2006, 18:27
от acj
disc написа:jasonsmith,

Това за спирането на горивото е вярно! Направено е с цел икономия на гориво.
............
Техническото название на този процес е "принудителен празен ход" или over-run.
Между другото, илюстрация на това, което казва диск, може да се види на коли с бордови компютър, в режим да показва моментния разход на гориво. Когато спускате и изключите от скорост с с цел да се движите по инерция, на дисплея виждате разхода на празен ход приведен към вашата скорост, т.е прогнозен разход на 100км., което се движи обикновено между 1 -3 л./100. Ако обаче превключите на предавка и минете в режим на моторна спирачка, ще видите 0.00 л./ 100км. показание на диплея, поради спрения приток но гориво.

Всичко това е супер, но тук идва лошата новина за тези от нас, които карат на газ. АГУ-то си пуска газчица и е по-изгодно да си пускаме по инерция. Някъде четох за необходимото допълнително у-во за спиране на притока на газ в такъв режим, но съм забравил дори името му, пък и едва ли е известно на нашите газаджии. Не се употребявало и в Холандия, защото те пък имали само равно. :-))

PS Към рунтавг*з: Изобщо не става дума дума за Ламбда контрол с-ма (нея си я имам), функциите и нямат нищо общо с въпроса.

Публикувано: 13 сеп 2006, 19:21
от runtavguz
Системата за контрол на газта ....Ламбда контрол ситсема

Ей тука сме я коментирали...
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... highlight=

Публикувано: 13 сеп 2006, 19:30
от Peter_CLX
acj написа:...
Всичко това е супер, но тук идва лошата новина за тези от нас, които карат на газ. АГУ-то си пуска газчица и е по-изгодно да си пускаме по инерция. Някъде четох за необходимото допълнително у-во за спиране на притока на газ в такъв режим, но съм забравил дори името му, пък и едва ли е известно на нашите газаджии. Не се употребявало и в Холандия, защото те пък имали само равно. :-))
В такъв случай може да се минава от LPG на бензин при спускане (особено по голям наклон, където не става да пуснеш по инерция и да "помпиш" често спирачката, нито пък искаш да караш на предавка заради разхода).

Публикувано: 13 сеп 2006, 19:50
от kabeldjiata
Това не е нищо ново, има го при автомобилите от 25-30 години, дори една Лада например има такава функция независимо, че е карбуратор :roll:

Публикувано: 18 сеп 2006, 10:45
от nikolovvd
При мен се получава много интересен ефект.
Спускаш на скорост и стрелката на бензина спада с половин деление. После като тръгнеш по равното, като че ли резервоара се пълни от нищото и пак си идва на старото показание.
Явно компа като види високите обороти и почва да пълни системата, а после като разбере, че се е прецакал връща бензина обратно в резервоара.

Публикувано: 18 сеп 2006, 10:53
от Dundee
nikolovvd написа:...стрелката на бензина спада с половин деление. ...
Вече излязохме от темата - при мен пък стрелката мърда надол когато катеря баир и се качва като спускам или когато спра рязко. Мисля си че се получава така от лашкането на горивото в резервоара.

Публикувано: 18 сеп 2006, 10:59
от nikolovvd
Щъщея ефект се получава и при спиране на баир или ако я качиш на бордюр.

Публикувано: 18 сеп 2006, 19:40
от BuLLDoZeR
Това е от поплавъка в резервоара, няма общо с оборотите :)

Re: Вярно ли е

Публикувано: 19 сеп 2006, 15:02
от _SLiThER_
jasonsmith написа: P.S. Това важи за нови коли, след 2005 г.
Не е вярно и трабанта има такава система :wink: само дето е механично при него :lol:

Публикувано: 19 сеп 2006, 15:18
от nikolovvd
За Трабанта няма да говорим. Навлизаме в космическите технологии. *00127*

ТРАБАНТ = СПЪКНИК (на немски) *0028*

Публикувано: 02 окт 2006, 21:18
от technik
Хм, аз лично не мисля че е по-икономично да пускаш колата по наклон на скорост. Според мен по инерция с 100км/ч по наклон е по-икономично от колкото с 60-70 на 5-та скорост. Все пак разхода се определя от изминатото разтояние с определено количсетво гориво. И когато двигателя работи при свободни обороти разхода зависи много от изминатото разстояние, а от там и от скоростта. Пробвал съм ги и двата вариянта и мога да кажа, че по инерция е по-икономичния. Все пак да отбележа, че говорите за инжекциони и нищо не споменавате за карборатор и дизел. :)

Публикувано: 02 окт 2006, 21:35
от disc
Говорим за инжекционен двигател, защото за такъв ставаше дума във въпроса!

Колкото до твърдението - кажи мое е по-малко? Много ниският разход или нулевият разход?

Нали се разбра, че при принудителен празен ход се спира притока на гориво към двигателя?

Публикувано: 02 окт 2006, 21:40
от muko
Disc, не се нервирай, няма смисъл! :D:

Публикувано: 03 окт 2006, 22:29
от diesel1.6
disc написа:Говорим за инжекционен двигател, защото за такъв ставаше дума във въпроса!

Колкото до твърдението - кажи мое е по-малко? Много ниският разход или нулевият разход?

Нали се разбра, че при принудителен празен ход се спира притока на гориво към двигателя?
Спира се горивото, но пък двигателя нали намалява скоростта - действа като моторна спирачка.
Ако отчетем и това нещо, при спускане без нужда от спиране е по-икономично да се кара на свободна, а при спускане с нужда от намаляване на скородтта е ясно, че на скорост спестяваме и спирачки и гориво.
Същото важи и за дизел и за карбураторните коли, само за газовите не е така - там трябва да се изключи газта, но не става лесно - нали в тръбичката до изпарителя остава газ и тя си изгаря напразно дори и при копче на позиция "0"

Публикувано: 04 окт 2006, 07:49
от HACKO
Системата е най-ефективна в градски условия.Там няма толкова дълги растояния за пускане по инерция и каране с километри. Преди време когато монтирах на жигулата тази система даде окол1.5л икономия в градски условия и почти не се усети извън града.