Петиция против целогодишното шофиране на фарове през деня

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
lepoef
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 11 яну 2012, 00:38
Модел на автомобила: Golf III
Status: Извън линия

Петиция против целогодишното шофиране на фарове през деня

Мнение от lepoef » 07 яну 2013, 06:00

http://www.peticiq.com/nenafarovete
Здравейте колего днес така за малко щеше да ми се случи много непреиятна случка ,но за щастие се размина само с уплах .Става на въпрос,че на една пешаходна пътека си пресичаше жена с дете и ако не се бяха затичали и не бях натиснал в последния момент спирачка щях да си ги бутна с нормална скорост от 50 км/ч.
Сега въпроса е защо се стигна до там. И аз не си го обяснявах това нещо как така през деня не ги видях,че и бяха със светли дрехи. Отсреща отдалече идваше една кола с пуснати фарове и някакси така ми блокира мозъка,че просто цялото внимание остана на пътя и по-точно в колата срещу мен. Помислих си,че просто съм зацепил нещо и затова така се е получило и за щастие не се случи най-лошото.
Мислих и сега се разрових в нета и видях една много интересна извадка за вредата от фаровете през деня.
Не се заяждам защото знам,че тук има и обратно мислещи които смятат,че фаровете са полезни,но ето всъщност какво говорат фактите:


Уважаеми водачи,
светлините на превозното средство не са лампи за сплашване, нито за красота. Помнете, че неправилната им употреба "вади" очите на другите водачи!
Късите осветяват пътя пред колата нощем или когато видимостта е намалена. Дългите светлини може да се ползват само когато насрещните водачи са над 150 метра, попътните над 50 и това не ги заслепява. Фаровете за мъгла може да се ползват при мъгла, дъжд, снеговалеж, а допълнителна задна светлина е разрешена едва когато видимостта падне под 50 метра. Габаритните светлини се ползват извън населено място при спряно на платното МПС през нощта или при намалена видимост. Аварийният сигнал може да се включва за предупреждаване за опасности и когато сте спрели след катастрофа.
Нито един от изброените видове светлини не служи за "обозначаване" на пътя и не е предвиден за непрекъсната работа.
Късите светлини изразходват сумарно около 150-200W, което от своя страна повишава разхода на гориво. В градски условия акумулаторът системно недозарежда, което в крайна сметка означава замяна.
При високи летни температури е съществен рискът от прегаряне на кабели, което може да доведе до пожар. Същото е в сила и при ниски температури по отношение на по-старите автомобили, тъй като тяхните осветителни и електрически системи са проектирани с предположението, че ще бъдат използвани основно през нощта. Като резултат от ускореното износване рефлекторите на фаровете много по-бързо пожълтяват и се пукат, а крушките отслабват силата си на светене и в крайна сметка изгарят. Осветителната система става неефективна точно когато ви е необходима - по здрач или през нощта!

В реалността светлините през деня не спасяват хора, а убиват:

В Хърватска от май 2009 година дневните светлини са отменени.
В Австрия са отменени от януари 2008, поради ръст на инцидентите от 12.2% непосредствено след въвеждането им.
В Полша след въвеждането им през 2007 инцидентите скочиха с 5.7%.
В България след 2006 година убитите са 8.7% повече;
В САЩ от 1997 насам General Motors вграждат дневни светлини в колите си и ръстът е 3.7%.
В САЩ през 2008 Агенцията по сигурността на трафика (NHTSA) заключи, че "светлините нямат статистически значима полза".
Защо дневните светлини са безполезни и вредни?



Дневните светлини са опасни за Вашия живот и този на околните. Те затрудняват разпознаването на участници в движението без включени светлини и на такива, които нямат - например пешеходци и колоездачи; скриват мотористите, маскирайки техните светлини; затрудняват разпознаването на светлинни сигнали и пътни знаци; могат да предизвикат моментна слепота към едни предмети за сметка на други (избирателна визуална памет, Change blindness). От подобна мярка за безопасност потърпевши се оказват именно най-уязвимите участници в движението.

При нормална видимост дневните светлини не те правят по-лесен за забелязване. Вместо това затрудняват другите в преценката за разстояние и влошават ориентацията им в пътната обстановка. Усещането, за сигурност, което дават е фалшиво.

Обида към интелектуалното ниво на водачите е допускането, че не сме достатъчно умни да съобразим сами кога има нужда да включим осветлението и затова е по-добре да работи постоянно. По пътя на същата логика, излиза, че шофьорски книжки се издават на некадърни водачи.
Истината е, че след като някои хора не ползват светлините на управляваното от тях превозното средство, в условия изискващи това – дъжд, сняг, мъгла, здрач, изгрев и т.н., имаме погрешно поведение на водачите и логичното решение би следвало да е по-добра подготовка. Шофирането е умение. Наблюдателността също е умение. След подходящо обучение и натрупване на практически опит, тези умения стават присъщи на всеки добър водач. Могат да бъдат възпитани и подобрени във всеки водач, стига той да не разчита единствено на приспособления и погрешно интерпретирани данни. Сигурността в реалния живот, е нищо повече от споделена отговорност на всеки да бъде добър шофьор – по-наблюдателен, по-внимателен, по-предпазлив и с повече умения. Такъв може да бъде всеки.

Дневните светлини са опасни за здравето. Интензитетът на стандартните 55 ватови крушки е дразнещ за окото. Дори малка промяна в ъгъла на светене с едва 1%, (било то поради лош реглаж на фаровете, движение по неравен терен или различна конструктивна височина на превозните средства), разстройва зрението и затруднява възприятията.
Недопустимо е кое да е приспособление или мярка за сигурност, да създава допълнителни рискове и дразнители. Хората, поради естеството на природата си, избягват дразнителите: едни отклоняват поглед от пътя и от останалите участници, други не следят огледалата за задно и странично виждане, в резултат на което, хората стават по-малко наблюдателни, а следователно и по-лоши водачи, с по-голяма склонност към инциденти. Дразнението и разсейването, породени от превозни средства с включени светлини, са съществени, но това никога не е споменавано.

Както Osram сами признават, стандартните им крушки с волфрамова нишка имат живот между 300 и 500 часа. Те не са разчетени за постоянна употреба, което налага по-честата им подмяна. Като решение те предлагат да си купите от тях друг комплект - с понижен интензитет и удължен живот. Това което пропускат да кажат е, че този вид крушки са подходящи само за светлата част на денонощието и дават много лоша осветеност през останалата! Това ги прави сериозен източник на заплаха за сигурността, живота и здравето.

Дневните светлини са пример за неефективно използване на ресурси: разходът на гориво се покачва, количеството въглероден диоксид в атмосферата също, а крушките се налага да бъдат сменяни по-често. Те са допотопна технология, пренесена в 21-ви век. Понеже превозните средства не се нуждаят от светлини през цялото време, защо да не използваме сензори, които да включват светлините, тогава когато заобикалящата светлина е недостатъчна? Технологията съществува и дори се предлага с някои нови модели превозни средства.

Дневните светлини не са замисляни като средство за безопасност:
Във Финландия се появяват като механично улеснение на водачите в условия на хроничен недостиг на естествена светлина.
В Швеция ги прилагат като помощен ориентир за водачите след промяна от лява към дясна посока на движение.
В Щатите фирмата Greyhound Bus Company решава да си направи добра реклама, привличайки внимание върху автобусите си, които започват да се движат с включени светлини. След това отиват още по-далеч и заявяват, че техните автобуси са най-безопасните, тъй като включените им светлини били намалили инцидентите с 1%.
General motors ги подкрепят, решавайки да спестят дребни пари като престанат да правят два различни вида свързване на светлините на превозните средства за канадския и за щатския пазар.

Основният мотив за налагането на дневните светлини са парите. Индустрията печели от повечето продажби. Следствие на това правителствата разполагат с повече данъчни постъпления. И логично, те са които създават имиджа на дневните светлини като мярка за сигурност. Никъде по света това не среща естественото одобрение на хората и на правителствата се налага да ги въвеждат чрез закон. След това легализират действията си, наемайки избрани от тях учени да докажат на обществеността, че "дневните светлини спасяват живот". За 35 години така и няма направено изследване, което да предостави доказателства в тази посока. Съществуващите данни, които твърдят, че дневните светлини подобряват безопасността на движението и дори спасяват живот, са грешни и се представят неправилно. От всички видове пътни инциденти, използването им може да бъде свързано аргументирано едва с един или два вида от тях, като това винаги води след себе си увеличение в случаите с участници пешеходци и мотоциклетисти.

За да управляваш превозно се иска относително нормално зрение, в състояние да различава цветове и форми от разумно разстояние. Средностатистическият човек разпознава превозно средство без запалени светлини от 3000 метра разстояние (Hörberg & Rumar 1975). От тази дистанция и при скорост от 100 км/ч, две срещуположно движещи се превозни средства имат на разположение 1 минута време да се забележат, разпознаят и спрат на място. За същото нещо са достатъчни и едва 200 метра. Тази или малко по-голяма цифра може да приемем за минимално изискване към зрението на кандидатите за водачи.

Когато видимостта падне под някаква граница на помощ идват къси или дълги светлини и фарове за мъгла. Конструктивно те са разчетени да компенсират недостига на естествена светлина, но реализацията им е сериозен компромис със зрението на водачите. Използването им не по предназначение е опасна глупост и едното голо пожелание за безопасност не оправдава използването им с друга цел, нито въвеждането на нов вид светлини. Необходима е сериозна научна аргументация както по отношение на ползите, така и на вредите.

През август месец 2006 година Европейската комисия по транспорт издаде препоръка за намаляване жертвите по пътищата чрез целодневно движение на МПС с включени къси или дневни светлини, под надслов „Включените светлини спасяват живот” . Мярката неминуемо водела до общо намаление броя на загиналите при пътни инциденти с 5% до 15% - ефективност, която не е постигана до момента с нито една мярка за сигурност!

Противно на пожеланията по-горе, през 2007 година в Европа е налице тенденция към увеличаване общия брой загинали, независимо от режима на използване на светлините.

Държава Дневни светлини Инциденти
Испания Не са задължителни Намаление с 13%
Италия Задължителни извън градовете Намаление с 4.3%
Дания и Финландия Задължителни Увеличение с 40%!
Швеция Задължителни Увеличение с 7.3%
Полша Задължителни Увеличение с 17.4%
Чехия Задължителни Увеличение с 17%
Словения Задължителни извън градовете Увеличение с 12%
"Съществено намаляване на сблъсъците между МПС през деня е постигнато в редица Европейски държави след въвеждане задължителното движение със запалени светлини."
(Доклад за безопасността по пътищата през 2005 г., ДОККПБДП)



Затова дайте да направим една хубава дискусия и някой който е на моето мнение да подпише петицията,че фаровете са опасни за пешаходците и има голяма вероятност за предпоставки за ПТП

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Петиция против целогодишното шофиране на фарове през деня

Мнение от mrdds » 07 яну 2013, 09:27

Не съм съгласен с теб и петицията,която предлагаш.
В мрачно утро , сънен... с насреща движещ се автомобил в тъмно сив цвят единственото което виждаш са фаровете му.Не мога да се съглася,че като светят срещу теб някви светлинки и вниманието ти е разконцентрирано. Изключвам случаите когато срещу теб е малоумника,който си е вързал DLR модул на дългите светлини или кара с китайски би- ксенони .
При нормално използване на късите светлини или още по добре дневни светлини,които някои автомобили вече имат не се вреди нито на колата,нито на шофьора.

Дупките по пътищата,недобрата маркировка и липсата на някои знаци вредят много повече и е много по-смислено петицията ти да бъде възбудена от тези факти. >:D<:

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Петиция против целогодишното шофиране на фарове през деня

Мнение от synthez 3D » 07 яну 2013, 10:08

Точно така колега mrdds!Аз съм напълно съгласен с теб!Карането на фарове определено е едно от положителните неща,които са се случили в последно време в тази държава.Мислех,че хората вече са свикнали,но уви, трудно му увира главата на българина.Вместо да обръща внимание на липсата на маркировка,на дупките и разбитите пътища,фаровете му пречат.Че даже и статистика има,само дето ако погледнем как стоят нещата в България,би трябвало да я използваме срещу петицията,защото загиналите на пътя за 2012г. например, са около два пъти по-малко от 2008г.,когато не се караше на фарове.Дали причината е в задължителните светлини,или в нещо друго няма значение,важното е да има статистика и някой да я тълкува както му е изгодно.
Изображение

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Петиция против целогодишното шофиране на фарове през деня

Мнение от S_C » 07 яну 2013, 10:30

Изискването за каране с включени светлини денем е отговорът на полицейското лоби в парламента срещу отмяната на текста за необжалваемите постановления.До там им стигна акъла, толкова можаха да измислят.Полза от тези светлини има,ама определено не е за шофьорите.
Така,че...аз съм категорично против карането с включени къси светлини.Дневните са друг филм.Всичко им е друго.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
форд мк2
потребител
потребител
Мнения: 828
Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Петиция против целогодишното шофиране на фарове през деня

Мнение от форд мк2 » 07 яну 2013, 12:25

Аз също съм против тях и ще се включа в петицията. Не може да бълваме тонове отровен дим, да се заслепяваме и да следим глупави статистики в др. държави.
Я вижте колко ПТП са станали последните месеци на 2012 и същите месеци на 2011 - никаква разлика, да не кажа по- лошо! Защо да питам аз в Англия не се кара на къси? Да не би хората да са по- глупави от нас?
И за да не се "засегнат" защитниците на закона, в написаното по- горе изключвам DRL лед светлините, защото признавам, от тях наистина има полза и по- скоро тях трябваше да задължат водачите да сложат/ползват, вместо прекомерното юркане на къси, дълги и секви други светлини. _friends_
Be happy

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Петиция против целогодишното шофиране на фарове през деня

Мнение от nikolovvd » 07 яну 2013, 15:51

Съгласен съм да отменят карането със включени светлини целодневно, но при едно условие.
Който хванат да кара в мъгла или вечер без да е включил светлините да отнася глоба 100 000 Евро! :D
Ако не му свети някой фар, габарит или стоп светлина - 50 000 Евро! :mrgreen:

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Петиция против целогодишното шофиране на фарове през деня

Мнение от ЯЛТА » 07 яну 2013, 16:35

Много ми харесва темата ! Много съм против дневното каране с включени светлини.
Казвам го от моя опит- над 4 500 000 км., от който 95 % са ми градско шофиране,- и то Софийско.
Колегата в случая е прав,- фаровете действат като МАГНИТ, за очите, и в тъмната част на денонощието, и в светлата му част. На този фактор се дължи и заслепяването нощем.
С голямо удоволствие си включих "дневни" светлини, но с ужас установих, че при мъглата, на 02.01.2013 год., по магистрала Тракия,- с видимост 20 метра, аз не мога да ползувам халогените за мъгла, тъй като не мога да изключа късите светлини, за да "прогледна" само с халогените. Ето още един казус, след като си начешем "крастата", за самовключващи се къси светлини.
Това решение на Парламента, е още една хранилка за МВР- разбирайте държавната хазна. Най променяният закон, това е ЗДПП, и то от хора хал-хабер си нямащи от шофиране, а уж там експерти имало,- някакви чичковци взимащи ей така пари за участие в комисии. А катастрофи винаги е имало, и ще има, защото шофирането е функция с преобладаващо 95 % участие на човешкия мозък ! Всички познаваме БГ-мозъците,- комплекси, малодушие, злоба, инат ! Ще има, винаги ще има катастрофи. Все едно в истинска гора, да няма "изядени" животни, е няма как да стане това. Даже се плануват колко % ще има загинали, пострадали, инвалидизирани, и тн. Така стоят нещата.
Ето тук в Европа, са констатирали вредата, доста време преди нас:
http://www.dadrl.hit.bg/
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
GAZ66
потребител
потребител
Мнения: 76
Регистриран: 14 дек 2010, 17:59
Модел на автомобила: ФОРД сиера 1.8 td
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Петиция против целогодишното шофиране на фарове през деня

Мнение от GAZ66 » 07 яну 2013, 16:57

И аз съм против карането на светлини през деня.То е ясно че при дъжд, мъгла и мрачно време трябва да се включват светлини,но лято 40 градуса яко слънце и ти на къси да те виждали другите.Ми то тогава дайте да караме и с натиснати клаксони,така ако не ни види някои,поне ще ни чуе.
Няма утре,всичко е днес.

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4777
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Петиция против целогодишното шофиране на фарове през деня

Мнение от pepy1 » 07 яну 2013, 20:27

форд мк2 написа:Аз също съм против тях и ще се включа в петицията. Не може да бълваме тонове отровен дим, да се заслепяваме и да следим глупави статистики в др. държави.
Я вижте колко ПТП са станали последните месеци на 2012 и същите месеци на 2011 - никаква разлика, да не кажа по- лошо! Защо да питам аз в Англия не се кара на къси? Да не би хората да са по- глупави от нас?
И за да не се "засегнат" защитниците на закона, в написаното по- горе изключвам DRL лед светлините, защото признавам, от тях наистина има полза и по- скоро тях трябваше да задължат водачите да сложат/ползват, вместо прекомерното юркане на къси, дълги и секви други светлини. _friends_
ПТП-тата са в следствие на смотони шофьори,а именно-такива с несостатъчен опит,такива които не се съобразяват с пътната обстановка и не на последно място такива които са дали пари за СУМПС ,но не по реда който трябва/сещате се всички какво имам предвид/ а не заради къси светлини включени целодневно
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
форд мк2
потребител
потребител
Мнения: 828
Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Петиция против целогодишното шофиране на фарове през деня

Мнение от форд мк2 » 07 яну 2013, 23:12

pepy1 написа:
форд мк2 написа: _friends_
ПТП-тата са в следствие на смотони шофьори,а именно-такива с несостатъчен опит,такива които не се съобразяват с пътната обстановка и не на последно място такива които са дали пари за СУМПС ,но не по реда който трябва/сещате се всички какво имам предвид/ а не заради къси светлини включени целодневно
Колега ти почти даде отговор на въпроса ще помогнат ли фаровете за намаляването на ПТП. Ами не! По- добре да се прекратят практиките за рушвети/нарушения на пътя, да се въведат 20 пъти по- солени глоби за безразсъдните шоф., да се въведе практика младите да шофират с наставник първата година и т.н. Тоест искам да кажа, че ако ще и къси, дълги, клаксони, халогенни, аварийни и чистачки да пуснем все ще е тая! Ако не спрем порочните практики на пътя и не спазваме закона за движение по пътищата, тежко и горко ни, сами ще се избием на пътя, пък после търсете кой бил крив и кой прав.
Be happy

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Петиция против целогодишното шофиране на фарове през деня

Мнение от opex » 07 яну 2013, 23:42

Много се дразня на теми, които започват от сорта на ..."днес така за малко щеше да ми се случи много непреиятна случка ,но за щастие се размина само с уплах. Става на въпрос, че днес се спънах в една плочка на тротоара - да обесим производителите на цимент и да забраним на пингвините гнезденето!"
Заслепяването от скапани фарове, нерегулирани и използването на три пъти проклети псевдо-ксенони какво общо има с дневните светлини!?

ДА! И аз забелязах, че откакто се направи задължително карането с в ключени фарове МАСОВО "очите" на колите на народа се изкривиха до безобразие и започнаха да светят във всякакви възможни посоки - това е продукт на Кольо-пияндето - пияния квартален майстор, или кретенчето-чирак в някой махленски сервиз, или някой друг от тоя калибър, който е решил да си приложи научните познания в материята да си направи DRL-а.
НО! Това не означава, че е тъпа измислица да се кара на фарове. По този въпрос пък вече има тема с доста страници и за мен е безсмислено да си повтаря всеки позицията тук отново.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Петиция против целогодишното шофиране на фарове през деня

Мнение от paci » 08 яну 2013, 09:32

opex написа:Много се дразня на теми, които започват от сорта на ..."днес така за малко щеше да ми се случи много непреиятна случка ,но за щастие се размина само с уплах. Става на въпрос, че днес се спънах в една плочка на тротоара - да обесим производителите на цимент и да забраним на пингвините гнезденето!"
Заслепяването от скапани фарове, нерегулирани и използването на три пъти проклети псевдо-ксенони какво общо има с дневните светлини!?

ДА! И аз забелязах, че откакто се направи задължително карането с в ключени фарове МАСОВО "очите" на колите на народа се изкривиха до безобразие и започнаха да светят във всякакви възможни посоки - това е продукт на Кольо-пияндето - пияния квартален майстор, или кретенчето-чирак в някой махленски сервиз, или някой друг от тоя калибър, който е решил да си приложи научните познания в материята да си направи DRL-а.
НО! Това не означава, че е тъпа измислица да се кара на фарове. По този въпрос пък вече има тема с доста страници и за мен е безсмислено да си повтаря всеки позицията тук отново.
Нещо такова тръгнах да пиша снощи, но се отказах, защото тона ми сигурно щеше да е неприятен
Оглупяваме бавно, оглупяваме бавно ....
Не пътувам и не знам как е в другите градове, но гледам не е по-различно.
Адска глупотия е тук, точно както го казваш.
Само, че пияндето е и този на волана. Пил цЕла нощ, псувал и на другия ден целия свЕт му криф. Фарове щи регулира. То това не му стига до атрофиралия и недоразвит мозък. Па и да иде при пияндето-"майстор" дет са пили снощи заедно, той и той толкоз му работи главата.
А фаровете са ми май последен проблем.
Не може да държи лента, не знае къде се намира. От дясна лента отива у лево, сече те, дреме му, не ги разбира тези неща, така му е удобно.
Мигач? Няма такова нещо! В Плевен са забранени!!! :twisted:
Спира някъде за престой, но не знае, че трябва да си загаси фаровете, седи и си свети кат малоумен. И се чудиш сега това движи ли се, ко стаа .... около него тъмно петно и пешеходци не виждаш. Нема, той си седи и си свети.
Нищо няма да ни оправи нас. Глупав и прост народ сме си и продължаваме да оглупяваме

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Петиция против целогодишното шофиране на фарове през деня

Мнение от dimkar » 08 яну 2013, 10:07

Макар, че отдавна съм си решил проблема с глупавото каране на фарове през деня, аз също подкрепих петицията. :)

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от peterdi_bg » 09 яну 2013, 12:58

ЯЛТА написа:С голямо удоволствие си включих "дневни" светлини, но с ужас установих, че при мъглата, на 02.01.2013 год., по магистрала Тракия,- с видимост 20 метра, аз не мога да ползувам халогените за мъгла, тъй като не мога да изключа късите светлини, за да "прогледна" само с халогените. Ето още един казус, след като си начешем "крастата", за самовключващи се къси светлини.
Брех, ЯЛТА, точно ти ли не можа да си сложиш каквито трябва модули и да си решиш проблема _friends_ Няма ли начин да промениш инсталацията на ключа за фаровете за мъгла така, че да прекъсва тока към модула за автоматично пускане на късите? (И аз карах през същата мъгла, по-късно и на тъмно, та ползвах и двете комбинации - къси + допълнителни или само допълнителни)

Моето мнение е, че дневни светлини трябва да има, обаче без никакви идиотски гъзарии тип вадим очи секви, както и диоди-невидимки тип отбиване на номера.
Аз лично - сигурно ще ме подкарате за това - продължавам да ползвам като дневни светлини допълнителните за мъгла.
ОБАЧЕ
Тези фарове са 1) малки 2) насочени надолу 3) светлинният им лъч е с форма на хоризонтална черта. За какви осветителни тела говорим - ами погледнете снимката улево или тея отдоле. В крайна сметка ролята на допълнителните не е да светят през мъглата някъде в небето, ами да светят ниско долу пътя колкото да се вижда маркировката и отстрани банкетите. При такава гъста мъгла който кара с над 40 на нормален път или 50-60 на магистрала има риск да се претрепе с каквито и фарове да кара. Та в този смисъл успешно ползвам едни и същи светлини и в двата случая. Винаги ги използвам заедно с габаритите. Винаги следя как са настроени. Имах и пропуск миналата пролет - когато ги пренесох със все бронята на комбито, щръкнаха по-нагоре и разбира се веднага ме спряха полицаи. Прави бяха да ме спират. Отрегулирах си светлините и оттогава нито полиция ме е спирала, нито някой ми свети че го заслепявам.

Дори в градски условия читави дневни светлини са много полезни при откритите булаварди сутрин и вечер, когато слънцето блести в огледалата за обратно виждане.
За случаите на опасност от удряне на пешеходци с 50 - не случайно на повечето зебри ограничението е 30 или 40, а в Младост и Студентски (вече и на други места) повечето пътеки са вече повдигнати. Аз имам личен опит и без насрещно каращи коли на фарове - пътеките на Оборище вечер, където ми блести слънцето през дърветата, а долу в сянката нищо не се вижда. При такива условия винаги на трета и с повишено внимание. Същото на тъмно, когато пътя не е добре осветен, независимо дали има или няма насрещно движение - още по-зле, ако срещу мен има спряла колона и пешеходците са скрити между колите.

Вече съм обсъждал сигурно в друга подобна тема мнението си за извънградското каране, та няма да се повтарям.

Успешно и безаварийно на всички!
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
ImpossibleMan
потребител
потребител
Мнения: 565
Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
Местоположение: Селеметя
Status: Извън линия

Re: Петиция против целогодишното шофиране на фарове през деня

Мнение от ImpossibleMan » 09 яну 2013, 21:00

Когато не бяха задължителни светлините през лятото, аз винаги карах със светнати фарове. Когато ни задължиха есента да ги пускаме, с ужас пролетта установих, че аз вече не виждам през деня застигащите ме и изпреварващи с голяма скорост автомобили, защото бях свикнал няколко месеца със светнатите фарове в огледалата ми. Дори имах случаи, когато тръгвам да изпреварвам, поглеждам в огледалата и не виждам тоя, дето е тръгнал преди мен. Късмет, че някой без светнати фарове не ме е отнесъл. Сега е същата работа. Вчера мигах с фаровете на един тираджия, който ме изпревари с изгасени фарове. Кой знае какво си е помисли, но така и не се сети да ги пусне докато карах зад него. А това е много опасно. Очакваш в огледалата светлини, а такива няма. Мисля, че тоя закон за светнатите фарове трябва да бъде отменен. Нека всичко се остави на съвестта на шофьорите. Знам, че пак ще има идиоти, дето ще светнат фаровете едва след като няма вече улично осветление, но при сегашното положение печелят само бензинджиите, търговците на авточасти и автосервизите. За всичко трябва да плащаме ние, дето имаме голям преразход, дето сменяме крушки като полудели ( а тия Фиести страшно горят крушки) и дето рискуваме да бъдем отнесени от някой джигит с изгасени фарове, само защото сме свикнали всички около нас да са със светнати. Пешеходците не знам, дали са проблем, но за мен са проблем липсващите пешеходни пътеки, които явно са известни само на пешеходците. Сега и с тия предимства, дето трябва да даваме, какво да гледаме? В огледалата тия около нас или пешеходците, скрити в храстите до изтритата маркировка на пешеходната пътека? И какво стана, като светнаха фаровете, като ни накараха да чакаме пешеходците и като завишиха глобите? Ами пак почти всяка седмица съобщават за загинали на пешеходни пътеки. Такива работи явно винаги ще има, след като организацията ни на движение е такава, но в никакъв случай светнатите фарове и всички други контролни мерки не помагат за намаляване на жертвите. Управниците ни, дето приемат законите са некадърници, но още по-некадърни са и тия, които казват какви закони да бъдат приети. само един фрапиращ пример от радио Хоризонт в предаването "Хора, пътища, автомобили". Та там една госпожа, дето разплакала министър Цветанов и дето доколкото разбрах била инициаторка за приемане на закона за това, да няма съдебни споразумения при смърт на пътя, се издъни яко. Малко преди тя да се включи, някакъв от КАТ даваше статистиката за тая година, как до нова година жертвите щели да станат 600 и били малко по-малко от миналата година и как преди 40 години те били доста над 1000 при много по-малко автомобили по пътищата ни. Появи се оная една минута след него и се изцепи следното - жертвите тая година били 500, че и по-малко, а миналата били 1500!!!! И видите ли, какъв ефект имали новоприетите закони от парламента. Ъ...

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Петиция против целогодишното шофиране на фарове през деня

Мнение от madboy » 09 яну 2013, 23:01

За извънградско каране съм съгласен, да са задължителни фаровете.
За градско каране- за чий .уй ми е да му топля багажника на тоя пред мене?!
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Петиция против целогодишното шофиране на фарове през деня

Мнение от dreadx » 10 яну 2013, 01:26

През студени дни има смисъл да се ориентираме по фаровете, защото стъклата са замъглени. Но след въвеждането на тъпия закон още през лятото забелязах, че не обръщам внимание на движещи се коли, които по някаква причина не са си включили фаровете.

Потребителски аватар
tonyfireman
потребител
потребител
Мнения: 117
Регистриран: 10 юли 2010, 17:43
Модел на автомобила: Ford Escort хечбек 1,8 D 95'
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Петиция против целогодишното шофиране на фарове през деня

Мнение от tonyfireman » 10 яну 2013, 23:34

Против съм да е задължително.
При 40 градуса лятото и видимост 5 километра - стига.

За да съм в някакви норми сложих DRL LED дневни светлини - пазарски (не са филипс от 200 лв., а само 24 лв.) и съм повече от доволен засега. С 2 релета - едно за палене след задействане на двигателя и едно за спирането им като включа кои да е от основните светлини. При интерес - ще снимам.
Виждат се доволно. Ако не ги видиш - си за очен лекар, не за шофиране по пътищата.
В същото време - не заслепяват. За разход на ток (оттам и на гориво) не коментирам (не повече от 10 Вата, срещу 160 Вата на къси). За забравяне и каране без светлини също - няма забравяне.
Така удължавам живота на основните крушки и рефлекторите, които пък ми трябват вечер.
Всеки сам си решава, но ако мога да бъда видим на пътя, а не като тези без фарове или с по един фар, или пък на габарити само дето карат - не мерси.
Гоуфовете са лесни - сини пръскалки на чистачките там са дневни светлини :)
Поздрави!
Последна промяна от tonyfireman на 11 яну 2013, 16:05, променено общо 2 пъти.
Черната перла

radorecord
потребител
потребител
Мнения: 263
Регистриран: 17 апр 2008, 21:56
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Петиция против целогодишното шофиране на фарове през деня

Мнение от radorecord » 11 яну 2013, 09:24

Минавам за да се "подпиша" ,че и аз съм против целогодишното каране с включени светлини !

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Петиция против целогодишното шофиране на фарове през деня

Мнение от ЯЛТА » 12 яну 2013, 11:20

Много важно, много дълго, много полезно, много подробно, обяснения, изследвания, анализи, включително и медицински:

http://www.peticiq.com/a/44057

*0123405* *0123405*
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта