Заплата. Къде и колко.

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
Потребителски аватар
kojuharov
потребител
потребител
Мнения: 359
Регистриран: 16 мар 2011, 22:05
Модел на автомобила: *
Ford Focus 1.6I TURNIER '00 Moondust Silver (Metallic) - работна
Ford Focus 1.8 TDDI TURNIER '99 Moondust Silver (Metallic)
Ford Focus C-Max 1.6 TDCI '06 Moondust SIlver (Metalic) - основна
Местоположение: София - Варна - София
Status: Извън линия

Re: Заплата. Къде и колко.

Мнение от kojuharov » 07 мар 2014, 08:22

mitaka76 написа:От България се отвратих спрямо труд-заплащане. 2 години бях в Германия на 18 € на час. Сега съм в Дания на 165 крони. След данъците им чисто около 4000 лева. Пускам темата като... "сондаж" - защо плюем ЕС и бих ли работил отново за българин.
А ако не е тайна ти като какъв работеше ? Май бях питал, но :oops:
Каквото и да купиш, все караш FORD !
И тия дето гледат все в небето, свършват под земята.

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Заплата. Къде и колко.

Мнение от kito » 07 мар 2014, 09:35

Заплата, къде и колко?
Ами това си зависи от нас самите. Защо в България заплатите са ниски, защо хората са нещастни, защо....?
Ами съжалявам ама българите сме много прост народ. Нека обясня защо!
Отиваш на интервю за работа: млад си, имаш или нямаш опит не мога да кажа, защото зависи от човека, имаш магистърска диплома, ходил си да учиш и в чужбина примерно, знаеш 2 езика, знаеш офис пакети, програми специализирани, ала бала, всичко ти е на добро ниво. Фирмата, те е поканила на интервюто, значи и тя е впечатлена от това, което си написал. Задават ти въпроси да обясниш какво си работил, как си се справил, разпитвали са някой за теб и общо взето всичко им е ясно.
Идва въпроса за парите, като най-готиното е, че те те питат, колко очакваш? Ти като им кажеш, се опулват все едно си им казал най-добрия виц.
Започват едни глупости от рода на: ооо, то сега е криза, това са много пари, знаеш ли колко хора стоят и чакат на портала за да започнат.
Ти си с достатъчно самочувствие и им казваш, ок, беше ми приятно но за тези мизерни пари, които вие предлагате, аз нямам желание да работя.
След теб отиват 10 човека, правят като теб, но накрая отива някой, който казва, оооо, тия пари са ми идеални и се съгласява. Работодателя е доволен, че в крайна сметка някой се е пречупил, работника доволен, че е намерил работа, всички останали обаче страдат, защото поредния работодател е намерил евтина работна ръка.
Еми при положение, че има все още такива хора, които са готови да работят за жълти стотинки, кой работодател ще каже, абе я дай аз да им давам повече пари, че да имат да си живеят добре! :)

Drake
потребител
потребител
Мнения: 123
Регистриран: 23 мар 2006, 22:48
Модел на автомобила: Focus 1.6 2011
Местоположение: София/Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Заплата. Къде и колко.

Мнение от Drake » 07 мар 2014, 10:29

Еми при положение, че има все още такива хора, които са готови да работят за жълти стотинки, кой работодател ще каже, абе я дай аз да им давам повече пари, че да имат да си живеят добре!
Аз да споделя нищожния си опит от страната на работодателя.
Търсим опитен програмист. На интервюто идват хора с доста интересни автобиографии. Исканата от тях сума за нас е ОК и дори нямаме намерение да се пазарим.
Започва интервюто и се оказва, че въпреки приятното CV, нямат елементарни познания по конкретния език. При решаването на логическите задачи (нямащи нищо общо с програмиране) демонстрират неспособност за намиране на решения и търсене на алтернативни подходи. В течение на разговора става ясно, че хем са неспособни да работят в екип, хем им трябва някой да ги държи за ръчичка при изпълнение на задачите.
Не знам как е в другите сфери, ама масовото мнение за IT е, че се къртят маса кинти с минимални познания. Е, не е така. Ако искаш интересна работа (т.е. нещо различно от primary support в call center) и добра заплата, трябва да можеш да предложиш нещо насреща

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Заплата. Къде и колко.

Мнение от HACKO » 07 мар 2014, 10:33

kito написа:...
След теб отиват 10 човека, правят като теб, но накрая отива някой, който казва, оооо, тия пари са ми идеални и се съгласява. Работодателя е доволен, че в крайна сметка някой се е пречупил, работника доволен, че е намерил работа, всички останали обаче страдат, защото поредния работодател е намерил евтина работна ръка.
Еми при положение, че има все още такива хора, които са готови да работят за жълти стотинки, кой работодател ще каже, абе я дай аз да им давам повече пари, че да имат да си живеят добре! :)
Колега, напълно съм съгласен със твоето виждане и го споделям, но ти семеен ли си, сам ли се издържаш, имаш ли деца? Когато си в безизходица, понякога нямаш избор, не всеки може да отиде в чужбина (изобщо не толерирам тази идея). А когато има възможност, никой работодател няма да даде повече пари. Тука идва ролята на Държавата, която в нашия случай е тотално абдикирала, която да каже " за тази длъжност трябва да се заплаща не по-малко от Хлв.". За ситуацията не по-малка вина имат и синдикатите, които май не са на ясно чии интереси трябва да защитават и не на последно място гражданските общества, които са се заиграли с чисто партийни проблеми и нехаят за проблемите на гражданите.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Заплата. Къде и колко.

Мнение от kito » 07 мар 2014, 10:57

Аз съм проектен инженер в сферата на строителството!
Според мен, няма човек, който да може и да е правил всичко. Естествено това не означава, че в един момент той няма да може да се справи с определени задължения. Определено, когато всички работодатели скочат и кажат, абе искам да си млад, енергичен и много да знаеш, ами няма как да стане това. Не може човек с 5 години стаж да е минал през всички позиции и да е наясно с абсолютно всичко, но това не означава, че не трябва да взима пари или пък да взима някаква мизерна заплата.
Преди 2 години и половина примерно, бях в съвсем различна от сегашната ми фирма. Макар да бе в сферата на строителството, то цялата организация, задължения, всичко бе на съвсем различно ниво. Нормално, трябваше ми време да свикна и да разбера кое, как се прави, на новото място, но ето сега съм доста добър, в това което правя.
Естествено, има хора с по-голям стаж от мен, които знаят повече, има и такива, които не знаят, въпреки това. В същото време, гледаш, че може би с годините, сега да ги хванеш да ти свършат някаква работа е мъка голяма и един млад и надъхан инженер върши много повече от тях, но все пак нон стоп се мъчат да ти набиват в главата, че имаш какво да учиш и на къде да се развиваш, ама като удариш чертата, ти вече работиш много повече от тях.
Понякога, не е абсолютно важно за мен, кой колко знае на момента, а въпроса е до къде може да стигне в дългосрочен план. Защото виждам, какво се случва. Има хора идват на дадено място, знаят много и това се вижда, но в един момент стигат до определено развитие и не могат повече. В същото време идва друг, човек, който не знае първоначално толкова, но се учи много бързо и в един определен момент, настига и даже изпреварва знаещия и можещия. Просто капацитета му на разбиране и можене, е много по-голям. В един такъв момент, този подценявания вече е водещия фактор, който работодателя трябва да оцени. :)

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Заплата. Къде и колко.

Мнение от dimkar » 07 мар 2014, 12:47

Интересно ми е в Англия, например, работодателите дали не си наемат персонала по същия начин, т.е. да търсят такива, които ще им вършат работа за по-малко заплата? Едва ли ще са по-балами от нашите, поне аз така си мисля. Явно има и нещо друго, което ги кара да плащат по-големи заплати. Някой може да каже, че това е по-голямата производителност на труда. Може и така да е, но аз си мисля също, че тази прословута производителност на труда зависи в огромна степен от работодателя и в съвсем малка степен от работника. Та нещо друго ще да е ...

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Заплата. Къде и колко.

Мнение от kito » 07 мар 2014, 13:08

Най-интересното е друго! :)
Има хора, които тотално им е промит мозъка по отношение на заплатата. Стои и почва да те убеждава, че шефа му е много финансово затруднен и ако не ти плаща малка заплата, то няма да може да работи и ще трябва да затвори предприятието. Ама изобщо не си задава въпроса, как една западно-европейска фирма занимаваща се със същото, изкарва за същите пари същия продукт, позволявайки си нормални заплати, осигуровки, социални пакети и т.н.
:)

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Заплата. Къде и колко.

Мнение от dimkar » 07 мар 2014, 14:11

kito написа:...Защо в България заплатите са ниски, защо хората са нещастни, защо....?
Ами съжалявам ама българите сме много прост народ...
kito написа:Най-интересното е друго! :)
Има хора, които тотално им е промит мозъка по отношение на заплатата. Стои и почва да те убеждава, че шефа му е много финансово затруднен и ако не ти плаща малка заплата, то няма да може да работи и ще трябва да затвори предприятието. Ама изобщо не си задава въпроса, как една западно-европейска фирма занимаваща се със същото, изкарва за същите пари същия продукт, позволявайки си нормални заплати, осигуровки, социални пакети и т.н.
:)
Няма как да се избегне наемането на хора да работят на по-малка заплата. Ти говориш от твоята камбанария. Но в по-малките градове е пълно с хора, доведени до отчаяние и за 500 лв са готови на всичко. И това е така, защото на работодателя му е през онази работа, защото наистина има доста, които чакат отвън. А той наистина е финансово затруднен, защото примерно иска да се смени "старата" кола с нова или да закара гаждето си на почивка на Бахамите. Не случайно питах, как е в Англия? Дали някой може да наеме работник на по-малка заплата от някакъв праг или не?

Потребителски аватар
stoy@n
потребител
потребител
Мнения: 442
Регистриран: 22 авг 2008, 08:07
Модел на автомобила: Galaxy,2.0, DOHC ,115Hp 1999
Daihatsu Cuore 1.0 12V,AT,58Hp 2003
Status: Извън линия

Re: Заплата. Къде и колко.

Мнение от stoy@n » 07 мар 2014, 14:19

Има минимална часова ставка- 7,50 или 8,00 паунда на час е ако не се лъжа.

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Заплата. Къде и колко.

Мнение от dimkar » 07 мар 2014, 14:24

А какъв е проблемът и в България да стане толкова? Може би защото щяло да има фалити? Или просто, защото нормата на печалбата ще стане малко по-нормална? :)

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Заплата. Къде и колко.

Мнение от kito » 07 мар 2014, 14:31

Колега,
то минимални прагове има и в България! Отново работата допира до самия човек, как ще реагира и какво ще направи! Ако човек не си търси правата, а в същото време някой, не само че не ги търси ами не ги и спазва, какво правим?
Ти чакай, да дойде държавата да дойде да ти иска увеличение на заплатата и да се бори за теб, а ти само да стоиш и гледаш. Как да дойде, някой да ти каже, абе мен минимума ми е 800 лева, ама шефа ме накара да ме осигурява на 450, като ме е записал на друга позиция, която е за хора с по-ниска квалификация. Идва държавния служител на проверка и гледа: този е продавач консултант и прага му е примерно 450 лева на документи, ако ще и управител да е, него го водят продавач.
Схемата е пълна.
А това с малкия град и затрудненията, като не ти отърва, махаш се от там и отиваш на друго място. Това с хората на портала е най-грешната стратегия и само тъпите работодатели го правят. Защото кадърните кадри не щъкат от фирма във фирма. Те не чакат на портала. Много често срещан проблем е на работодателите, че по тая схема доверяват обекти, машини или там каквото имат на тия чакащите на портала и после страдат. Защото я обекта, я машината или каквото там се прецака заради некадърния но евтин кадър, после ремонта или разходите за покриване на проблема ти излизат златни, т.е. евтиното ти излиза скъпо!
Последна промяна от kito на 07 мар 2014, 14:35, променено общо 2 пъти.

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Заплата. Къде и колко.

Мнение от kito » 07 мар 2014, 14:34

dimkar написа:А какъв е проблемът и в България да стане толкова? Може би защото щяло да има фалити? Или просто, защото нормата на печалбата ще стане малко по-нормална? :)
Познай! :) :D:

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Заплата. Къде и колко.

Мнение от dimkar » 07 мар 2014, 14:39

kito написа:...А това с малкия град и затрудненията, като не ти отърва, махаш се от там и отиваш на друго място...
А това не води ли до други проблеми? Например обезлюдяване? Какво, накрая всички да се съберем в София ли? Е, те това за мен е голяма простотия. Както беше казал по-горе, много сме прости, Саше. :lol:

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Заплата. Къде и колко.

Мнение от dimkar » 07 мар 2014, 14:40

kito написа:
dimkar написа:А какъв е проблемът и в България да стане толкова? Може би защото щяло да има фалити? Или просто, защото нормата на печалбата ще стане малко по-нормална? :)
Познай! :) :D:
Аз знам много добре, кое е от двете. Но хич не ми е до смях.

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Заплата. Къде и колко.

Мнение от kito » 07 мар 2014, 14:51

dimkar написа:
kito написа:...А това с малкия град и затрудненията, като не ти отърва, махаш се от там и отиваш на друго място...
А това не води ли до други проблеми? Например обезлюдяване? Какво, накрая всички да се съберем в София ли? Е, те това за мен е голяма простотия. Както беше казал по-горе, много сме прости, Саше. :lol:
Еми тука идва момента, че кадърните кадри от провинцията изчезват и после ако искаш да ги върнеш отново там, трябва да дадеш парички, защото никой няма да се върне, ей така! :)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Заплата. Къде и колко.

Мнение от HACKO » 07 мар 2014, 15:01

dimkar написа:А какъв е проблемът и в България да стане толкова? Може би защото щяло да има фалити? Или просто, защото нормата на печалбата ще стане малко по-нормална? :)
Както писах, Държавата я няма, синдикатите защитават работодателя, а гражданските организации се занимават с политика.
А в провинцията е много страшно, и ако за висококвалифицираните специалисти има алтернатива, да търси работа в големите градове, за обикновенния работник места и там се намират трудно. Глада кара тези хора да работят без осигуровки, да ги осигуряват на минимална заплата, да работят по 10-12ч. Средната заплата за Хасково е 560лв, предпоследна в страната пред Видин, същевременно Q7 и X6 отдавна не са събитие по улиците на града. Първото Q7 се появи 10дена преди Ауди официално да обяви старта на продажбата на модела в света.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Заплата. Къде и колко.

Мнение от S_C » 07 мар 2014, 16:43

mitaka76 написа:От България се отвратих спрямо труд-заплащане. 2 години бях в Германия на 18 € на час. Сега съм в Дания на 165 крони. След данъците им чисто около 4000 лева. Пускам темата като... "сондаж" - защо плюем ЕС и бих ли работил отново за българин.
Мисля, че не си разбрал правилно причината, поради която "плюем" по ЕС-то.
Идеята да се търпят всички ограничения и безумици, които вее вятъра от там към нас, си заслужаваше само при едно положение- ако един ден и тук нещата станат такива, че в края на месеца и на Бай Пешо да му останат 4000, с които не само да се чуди как да изкара месеца, ами и да му останат.
Седем години след присъединяването ни кън ЕС-то, е безусловно ясно, че този момент поколението на сегашните 20-годишни със сигурност няма да го доживее, за децата им също е повече от съмнително, ако ЕС-то продължи да съществува в сегашния формат и със сегашните регламентации.
Това, че ЕС ти дава шанс да отидеш и да правиш нещо някъде, получавайки минимум 5 пъти повече, отколкото в собствената си страна, означава само едно- че в рамките на някоя и друга година страната ти може и да я няма вече върху картата.
Така възникват съмненията до каква степен това е стечение на обстоятелствата и до каква степен е резултат на целенасочена политика, водена от ЕС, скрита зад едни добри намерения, имаща за цел пълното икономическо и политическо унищожение на по-малките държави, следваща стъпка на което е асимилацията и ликвидирането на нациите от тази част на света.
ЕС ни превръща в гето. Налага ни измислени "ценности", напълно чужди на нашия мироглед и традиция, постепенно ни лишава от самобитност и се опитва да налага нов прочит на цялата ни история. Когато този метод не успява, чрез различни и наглед безобидни инструменти. се опитва да ограничава достъпа ни до историческо знание и до фактите от собствената ни история. Само за последните 15 години, беше заличено колосално по обем културно-историческо наследство. България е единствената държава в Европа, в чието наказателно законодателство има текст, подобен на този от проекта за нов НК, предвиждащ затвор за притежание на културни ценности, като за такива са обявени всички предмети, по-стари от 50 години. Да си чувал за някой датчанин, лежал в затвора за това, че притежава златна химикалка, останала от дядо му или килим от времето на баба му? Защото у нас има такива присъди-ако искаш, ще потърся и линк към решението-осъден търговец на стари килими, защото търгувал с културни ценности...
Не приемай твоя път като спасение. Той очертава това, което ще се случи с държавата ни в най-близко бъдеще. Превърната в гето, населена с хора без идентичност и историческа памет, без традиции и усещане за принадлежност към народ и нация, един ден всички ще поемат по пътя ти. Което ще е края на държавата и съм абсолютно сигурен, че в нито един учебник в ЕС няма да има изписан и ред за нас. Ще направят всичко възможно, за да бъдем забравени, в рамките на по-малко от едно поколение. Източна Европа се превръща в анклав, грозно петно върху политическата карта на континента и гранична зона, в която се водят абсурдни за интересите на местните народи геополитически битки. Процес, в който ЕС-то не е само наблюдател, а основен инициатор. И съвсем съзнателно се опитва да пренесе тази битка точно тук.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Заплата. Къде и колко.

Мнение от dimkar » 07 мар 2014, 17:51

Предпочитам да ходя в чужбина само на екскурзия или служебно. Не бих отишъл там, като гастарбайтер. Предпочитам да си живея там, където съм роден. Няма нищо по-хубаво от това. Парите не са всичко в този живот.

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Заплата. Къде и колко.

Мнение от kito » 07 мар 2014, 18:30

Колега dimkar,
изразил си твоето виждане, което приемам, но аз съм далеч от това да се съглася с него.
Това, което си написал за мен лично е напълно невярно.
ЕС бе единственото решение за България, навярно все още е. В България нещата са толкова долни и стават още по-долни, главно заради управляващите ни и това, че хората го приемат. Защото народа ни е за съжаление много зле!
ЕС напъва тези 240 глупака, да направят поне малко от малко нещо за хората. Промяна на закони, които в по-голямата си част са изключително и само за хората (този случай, който си описал, не съм запознат с него, само бях чул, но не съм за задълбавал, кой го е предложил и по чие изискване е). Наливане на огромни финансови средства в България, за развитие на всички региони, работни заплати и обучения на персонала. Това, което си казал за историческото наследство, няма нищо общо с ЕС. Това, че правителствата в България искат да управляват глупав народ и затова в момента в университети и училища не се преподава нищо, не е изобщо от ЕС.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Заплата. Къде и колко.

Мнение от S_C » 07 мар 2014, 20:00

Там е работата, че не управляващите ни са виновни за всичко. В Гърция само те ли бяха виновни? И нали ЕС ги спаси...Гърците защо протестират тогава...Да си чувал някой да протестира, задето го спасяват?
Вратата за формиране на собствена политика в която и да е област, дори по най-елементарните битови въпроси, реално за затворихме около 2000-та година, до 2007-а я запечатахме окончателно.
Хората, които избираме тук на избори, нямат абсолютно никаква власт върху каквито и да е, дори средно ниво решения. Те са взети в Брюксел или в някой самолет на път от точка А до точка Б, много преди това.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта