Питане за Рено Сценик 1 фаза 2 1,9 ДТИ 99г.

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Питане за Рено Сценик 1 фаза 2 1,9 ДТИ 99г.

Мнение от peigera » 24 юли 2014, 10:31

Здравейте приятели, искам да помоля за малко помощ във връзка със зареждането на Сценик 1,9ДТИ 99г. фаза две. Та проблема е следният: при стартиране на двигателя, няма зареждане докато не се подаде газ на колата. Проблема е, че на извода на възбудителната намотка на алтернатора няма захранване. Първоначално помислих, че е изгоряла крушката на таблото понеже при подаване на контакт всички други лампи светват без лампата за акумулатора. Отворих таблото и се оказа, че не е с крушки а свето диоди. Въпроса ми е следният: по какъв начин и от къде се подава захранване на възбудителната намотка?

Потребителски аватар
kilikanzer
Потребител
Потребител
Мнения: 907
Регистриран: 20 ное 2007, 19:59
Модел на автомобила: Focus tddi/комби/P1888PM
Wartburg 312
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Питане за Рено Сценик 1 фаза 2 1,9 ДТИ 99г.

Мнение от kilikanzer » 24 юли 2014, 10:36

Каква марка е алтернатора?

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Изображение
Конституция на РБ.
Чл. 36.
(1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани.

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: Питане за Рено Сценик 1 фаза 2 1,9 ДТИ 99г.

Мнение от Doin » 24 юли 2014, 11:32

Фабрично ли е със светодиоди или са слагани допълнително!?
Имам Сценик 1-1 и таблото ми е с обикновени крушки, така че ако имаш възможност смени диода с крушка.
На Фокуса имам същия проблем, смених алтернатора, но ми свети крушката и зарежда едва след вдигане на оборотите.
При трима майстори ходих - двама само видяха, че е Форд и се отказаха, третия каза, че релето на новия алтернатор остава неразпознаваемо за компютъра,
трябвало обучение в МП.

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Питане за Рено Сценик 1 фаза 2 1,9 ДТИ 99г.

Мнение от peigera » 24 юли 2014, 11:42

Не, фбрично е със свето диоди. На Сценик едно фаза две са заводско с диоди.


Колега след малко ще видя марката на алтернатора но незнам дали има значение понеже проблема е, че от колата не идва напрежение до алтернатора.

Динамото е марка Валео с номер 7700 430 182

Потребителски аватар
kilikanzer
Потребител
Потребител
Мнения: 907
Регистриран: 20 ное 2007, 19:59
Модел на автомобила: Focus tddi/комби/P1888PM
Wartburg 312
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Питане за Рено Сценик 1 фаза 2 1,9 ДТИ 99г.

Мнение от kilikanzer » 24 юли 2014, 23:36

Утре ще ти звънна по някое време.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Изображение
Конституция на РБ.
Чл. 36.
(1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани.

Потребителски аватар
OhljovchO
потребител
потребител
Мнения: 207
Регистриран: 15 дек 2007, 20:04
Модел на автомобила: Ford Focus МК2 1.6 Duratec 100HP, 2005г. с газов инжекцион
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Питане за Рено Сценик 1 фаза 2 1,9 ДТИ 99г.

Мнение от OhljovchO » 26 юли 2014, 14:17

Doin написа:Фабрично ли е със светодиоди или са слагани допълнително!?
Имам Сценик 1-1 и таблото ми е с обикновени крушки, така че ако имаш възможност смени диода с крушка.
На Фокуса имам същия проблем, смених алтернатора, но ми свети крушката и зарежда едва след вдигане на оборотите.
При трима майстори ходих - двама само видяха, че е Форд и се отказаха, третия каза, че релето на новия алтернатор остава неразпознаваемо за компютъра,
трябвало обучение в МП.
Аз също сменях алтернатор на стария фокус. След смяната си зареждаше, но продължи да свети таблото и майстора и мен ми говореше как само Мото Пфое можели да го оправят.
Никакво обучение не е нужно, веригата за управление има отделно бушонче в бушониерата под волана. След като го подмених /беше изгоряло/ лампата угасна и всичко си беше наред/

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Питане за Рено Сценик 1 фаза 2 1,9 ДТИ 99г.

Мнение от Didibao » 27 юли 2014, 18:45

Възбуждането обикновено е през резистор около 100ома дори и при моделите с лампа.
Изображение

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Питане за Рено Сценик 1 фаза 2 1,9 ДТИ 99г.

Мнение от peigera » 28 юли 2014, 08:10

Да предполагам, но тъка и не го открих. Продължавам с меренето като дойде колата.

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Питане за Рено Сценик 1 фаза 2 1,9 ДТИ 99г.

Мнение от Didibao » 28 юли 2014, 08:17

Резистора си е в таблото обикновенно, може да имабпроблемни споики на буксата му.
Изображение

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Питане за Рено Сценик 1 фаза 2 1,9 ДТИ 99г.

Мнение от peigera » 19 авг 2014, 23:06

Здравейте приятели проблема е решен. Цялата работа се оказа в прекъснат кабел в шофьорския подкалник. Преди време са сваляли интеркулера и като са го монтирали снопа се е опирал в кулера. Година по късно от вибрации снопа се претрива и прерязва кабелчето на алтернатора и още две други, които не си правих труда да ги следя ами ги възстанових направо. Запоих си ги и ги изолирах с термо шлаух. Проследих кабела и както очаквах отива в таблото*(километражното), от там влиза в колектора на малък SMD транзистор (PNP) предполагам дарлинктон (лично аз не намирам смисъл да е) но при замерване с мулти цет преход база емитер не излезе а транзистора е здрав. На емитера има резистор 300 ома към плюс през контакт, и по този начин подават захранване на възбудителната намотка. След възстановяване на прекъснатия проводник се оказа, че имам проблем и в контактуването на буксата на същия кабел на динамото. Мястото където снопа излиза от коша и влиза в подкалника е МНОГО малко и предполагам, че и други колеги ще имат проблеми там.

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта