Поредната нелепост по пътищата....
- cossy
- потребител
- Мнения: 4564
- Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
- Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
- Status: Извън линия
Поредната нелепост по пътищата....
...камион с неизправни спирачки блъска автобус до град Бяла, в следствие на което автобуса пада в река Янтра. Резултатът до тук 15 души загинали, едно дете с опасност за живота. На кой трябва да се търси отговорност?!
- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Поредната нелепост по пътищата....
17 загинали, автобусът е бил нов и изправен ...cossy написа:...камион с неизправни спирачки блъска автобус до град Бяла, в следствие на което автобуса пада в река Янтра. Резултатът до тук 15 души загинали, едно дете с опасност за живота. На кой трябва да се търси отговорност?!
Кой знае каква е истината, и какво ще "докажат" накрая.
Да почиват в мир тези хорица, загинали така нелепо.
- tisho.74
- потребител
- Мнения: 158
- Регистриран: 29 сеп 2005, 16:03
- Модел на автомобила: Опел Астра '08 комби 150 к.с. CDTI
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Поредната нелепа катастрофа по нашите мили, родни и "прекрасни" пътища. Сега следват поредните големи приказки и никакви мерки за подобряване състоянието на пътищата. От което ние всички си патим и, да не дава господ, загиваме.
И какво означава да натовариш 30 тона на поне 20 годишен камион с носимост до 20 тона и след което да спускаш наклон???? Това било само безотговорност според шефа на МВР??? Това е ПРЕСТЪПЛЕНИЕ и нищо по- малко. И какво значи 1-ви Януари 2007-ма? По- отговорни ли ще станем просто ей така? И ще започнем да мислим не само за собствената си финансова изгода, но и за много по- важните неща като БЕЗОПАСНОСТТА на самите себеси и на околните около нас?
Мир на праха им, горките хорица...
Колеги, пазете се, и господ да ни пази, че то май само той го прави
И какво означава да натовариш 30 тона на поне 20 годишен камион с носимост до 20 тона и след което да спускаш наклон???? Това било само безотговорност според шефа на МВР??? Това е ПРЕСТЪПЛЕНИЕ и нищо по- малко. И какво значи 1-ви Януари 2007-ма? По- отговорни ли ще станем просто ей така? И ще започнем да мислим не само за собствената си финансова изгода, но и за много по- важните неща като БЕЗОПАСНОСТТА на самите себеси и на околните около нас?
Мир на праха им, горките хорица...
Колеги, пазете се, и господ да ни пази, че то май само той го прави
Търся си форд
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Като студент съм минавал по този път с бегач. По спускането съм достигал 65-70 км/ч, а колко ли е вдигнал този камион с 30 тона товар. Трябва да си напълно луд да се качиш на превозно средство с неизправни спирачки, а какво да кажем да имаш смелост да го караш. Това си е чисто предумишлено убийство.
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
...Предполагам, че виновен ще излезе само шофьора! Не, че не е! Но доколкото си спомням едно време камион не можеше да излезе без да е минал кантар, а и по пътищата ги проверяваха.... Та на шофьорчето му натоварили 10т отгоре и ...карай! Няма не искам, няма недей! Защо дадена фирма да превози примерно 100т нещо си на 5 курса, като може и на три? Нали си спестява 40% разходи! А и няма кой да го хване, а и да го хване - какво от това...... Че се утрепали някакви си 16-17 данъкоплатеца, че се почернили съдбите на поне три пъти повече хора....БЕЗУМИЕ!
- jordj
- потребител
- Мнения: 1190
- Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Колеги всеки ден срещам разни КАМИКАДЗЕТА по пътищата в тая мъгла карат без фарове (и сутрин и вечер )не спазват правилника.Та за Загиналите при Бяла не само думи а дела трябватот страна на Полиция и Правителство.Не да се сещат за хората след някой злокобен момент а винаги.
А и ние трябва сами да сее пазим и помагаме.
Да караме внимателно не като на Формула 1.
А и ние трябва сами да сее пазим и помагаме.
Да караме внимателно не като на Формула 1.
-
- потребител
- Мнения: 689
- Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
- Местоположение: София/Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Да. Дядо ми още отдавна ми каза в какво значи, да си истински шофьор....
не е да си вдигал 200, не е да си карал пиян, не е да си си спестил 3 минути чакане щото си добър в отнемането на предимство..
Времето, което прекарва един добър шофьор зад волана отива в по-голямата си част за това той да знае какво става около него. Добрия драйвер просто не можеш да го изненадаш...
Лошото е, че прекалено много станаха нервните, бързаците или просто неграмотните идиоти... и понякога жени! (не се обиждайте дами, шегувам се)
не е да си вдигал 200, не е да си карал пиян, не е да си си спестил 3 минути чакане щото си добър в отнемането на предимство..
Времето, което прекарва един добър шофьор зад волана отива в по-голямата си част за това той да знае какво става около него. Добрия драйвер просто не можеш да го изненадаш...
Лошото е, че прекалено много станаха нервните, бързаците или просто неграмотните идиоти... и понякога жени! (не се обиждайте дами, шегувам се)
Не! Не съм пиян - аз така си карам!
-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
Какво стана сега веднага след катастрофата казахме че на шофьора сестра му е курва ( ПРЕТОВАРЕН С 10 тона ) а днес сутринта се оказва че шофйора нямал сестра (МАЙ НЕ БИЛ ПРЕТОВАРЕН КАМИОНА)
И аз не искам да обиждам дамите ама точно около Микре тази година два пъти жени убиват по 4 човека ( казвам убииство защото това си е убииство да изпреварва в мъгла на завой без видимуст)orlinm написа:... и понякога жени! (не се обиждайте дами, шегувам се)
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
... аз пък прочетох, че автобусът е отнел предимство...
не вземам страна по този въпрос, но подчертавам - много ме е яд на лъжите във вестниците и в устата на управляващата ни администрация, и кат.
а относно катастрофата - автобусчето е било новичко, вървящо, и наистина е възможно шофьорът му да се е опитал да се "шмугне" пред камиона. е не успя... явно !!!
и не ми се вярва, човек с собствен камион да рискува живота си с повредена кола. за такъв автомомбил е много по-опасен самият път и завоите, просто не може да се кара. имам опит с такива машини - не може да караш съзнателно без спирачки или с неизправност. плашиш се на всеки километър, не е като скола. машината е зад (!) теб и нормално тежи около 40 тона.
не вземам страна по този въпрос, но подчертавам - много ме е яд на лъжите във вестниците и в устата на управляващата ни администрация, и кат.
а относно катастрофата - автобусчето е било новичко, вървящо, и наистина е възможно шофьорът му да се е опитал да се "шмугне" пред камиона. е не успя... явно !!!
и не ми се вярва, човек с собствен камион да рискува живота си с повредена кола. за такъв автомомбил е много по-опасен самият път и завоите, просто не може да се кара. имам опит с такива машини - не може да караш съзнателно без спирачки или с неизправност. плашиш се на всеки километър, не е като скола. машината е зад (!) теб и нормално тежи около 40 тона.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Споко, сега ще почнат да излизат всякакви версии.
Преди 2 години близо до Видин стана катастрофа на автобус и Пежо 205. В нея загинаха 2 момчета на 32-33 години и един пожарникар участващ в гасенето на подпалено стърнище. Автобуса предприел изпреварване при намалена от пушека видимост и помел Пежото. Излязал от пътя и убил на място пожарникара. В последствие водача на автобуса извади опашатата лъжа, че някакъв Голф го бил засякъл и той се опитал да избегне удара.
Снощи по новините адвоката на водача на камиона каза, че автобуса не спрял на знак СТОП. Изглежда моста над река Янтра край Бяла е единствения мост в света със знак СТОП .
Преди 2 години близо до Видин стана катастрофа на автобус и Пежо 205. В нея загинаха 2 момчета на 32-33 години и един пожарникар участващ в гасенето на подпалено стърнище. Автобуса предприел изпреварване при намалена от пушека видимост и помел Пежото. Излязал от пътя и убил на място пожарникара. В последствие водача на автобуса извади опашатата лъжа, че някакъв Голф го бил засякъл и той се опитал да избегне удара.
Снощи по новините адвоката на водача на камиона каза, че автобуса не спрял на знак СТОП. Изглежда моста над река Янтра край Бяла е единствения мост в света със знак СТОП .
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Според шофьора ни /професионален/, който е минавал многократно по този път е станало следното нещо:
Камиона е спускал голямо нанадолнище => карал е бавно
Имало е мъгла => рейса не е видял камиона
Рейса се изтегля бавно от кръстовището и камиона го застига
Камиона вижда рейса и се опитва да спре и да избегне удара, но е тежък и не му стига времето.
Имало е кола в насрещното => камиона за да избегне удар с рейса минава в насрещното, но за да не се удари челно в колата завива надясно и се опитва да се разминат и 3 МПС-та, но моста е тесен, камиона тежък и избутва рейса от моста.
PS - И аз съм склонен да му вярвам.
Камиона е спускал голямо нанадолнище => карал е бавно
Имало е мъгла => рейса не е видял камиона
Рейса се изтегля бавно от кръстовището и камиона го застига
Камиона вижда рейса и се опитва да спре и да избегне удара, но е тежък и не му стига времето.
Имало е кола в насрещното => камиона за да избегне удар с рейса минава в насрещното, но за да не се удари челно в колата завива надясно и се опитва да се разминат и 3 МПС-та, но моста е тесен, камиона тежък и избутва рейса от моста.
PS - И аз съм склонен да му вярвам.
-
- потребител
- Мнения: 432
- Регистриран: 26 юли 2006, 15:11
- Модел на автомобила: притежавал Ескорт 1.8TD ENDURA-DE, 66kW, '98г, хечбек, Ghia
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Съгласен съм с Brock, много е вероятно така да са се развили събитията.
Минавъл съм няколко пъти по този мост (до известна степен мога да кажа, че познавам участъкът...) и това, че мостът е тесен е факт...
Обаче нищо чудно шофьорът на камьона да го отнесе (нали трябва да има виновен ... ), се ще измислят нещо - примерно карал с несъобразена скорост (нищо, че ограничението е 40, ако се беше движил в тая мъгла с 20 можеше и да има друго развитие на нещата и т.н...) А вина на шофьора на буса дали ще търсят?...
Минавъл съм няколко пъти по този мост (до известна степен мога да кажа, че познавам участъкът...) и това, че мостът е тесен е факт...
Обаче нищо чудно шофьорът на камьона да го отнесе (нали трябва да има виновен ... ), се ще измислят нещо - примерно карал с несъобразена скорост (нищо, че ограничението е 40, ако се беше движил в тая мъгла с 20 можеше и да има друго развитие на нещата и т.н...) А вина на шофьора на буса дали ще търсят?...
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Според ЗДП водача е нарушил:dreidrei написа:.....
Обаче нищо чудно шофьорът на камьона да го отнесе (нали трябва да има виновен ... ), се ще измислят нещо - примерно карал с несъобразена скорост (нищо, че ограничението е 40, ако се беше движил в тая мъгла с 20 можеше и да има друго развитие на нещата и т.н...) А вина на шофьора на буса дали ще търсят?...
Чл. 20. (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) (1) Водачите са длъжни да контролират непрекъснато пътните превозни средства, които управляват.
(2) Водачите на пътните превозни средства са длъжни при избиране скоростта на движението да се съобразяват с атмосферните условия, с релефа на местността, със състоянието на пътя и на превозното средство, с превозвания товар, с характера и интензивността на движението и с всички други обстоятелства, които имат значение за безопасността на движението. Водачите са длъжни да направят всичко възможно, за да намалят скоростта или да спрат превозното средство във всички случаи, когато възникне опасност за движението.
Според мен водача на камиона е имал поне 150 м да спре камиона и мисля, че бе могъл да го направи, ако скоростт му е била 40 км/ч.
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Само няколко доуточняващи въпроси - колко време би имал за реакция шофьора на ТИР-а, ако видимостта е била ограничена на 50 метра от мъгла. С каква скорост трябва да се движи за да спре за 20 метра 30тонния камион /разбра се, че камиона не е бил претоварен/nikolovvd написа:...
Според мен водача на камиона е имал поне 150 м да спре камиона и мисля, че бе могъл да го направи, ако скоростт му е била 40 км/ч.
И разни други подобни въпроси, както и какво означава знак СТОП - дали трябва само да спреш и да тръгнеш или трябва да осигуриш предимство на преминаващите ППС-та
Не че защитавам някой, но и тук ще се получи като трагедията в Лим - ще го отнесе някой невинен за да се каже че има виновен - не че това ще промени нещо и че ще върне загиналите хора...
Според мене всичко това е нещастно стечение на обстоятелствата, повлияно от много независещи един от друг фактори...
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Brock, тази информация могат да я дадат само вещите лица, които правят експертизата. Те имат точните данни за скоростта на камиона (от тахошайбата), видимостта на мястото на инцидента (метеорологичните условия), спирачния път и други данни. Освен това един автобус тежи към 20т и не е никак лесно да го избуташ от пътя.
На времето съм си правил подобни сметки, от сорта каква скорост трябва да има човек тежащ 80 кг. за да спре 80 тонен локомотив движещ се с 100 км/ч. при насрещен удар.
На времето съм си правил подобни сметки, от сорта каква скорост трябва да има човек тежащ 80 кг. за да спре 80 тонен локомотив движещ се с 100 км/ч. при насрещен удар.
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Точно това имам в предвид и аз - но ти първи "накисна" шофьора на тира и просто реших да ти покажа, че не е толкова лесно да се хвърля вината върху един или друг.nikolovvd написа:Brock, тази информация могат да я дадат само вещите лица, които правят експертизата...
А как работят експертите и техните 10торни експертизи, видяхме с въпросното дело "Лим"
-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
Добре де я сега да ми обясните, при шофьора на камиона го съдят за смърт по непредпазливост на повече от 2 човека. Понеже е от някакво си забутано село и не е с българско име го оставят в затвора можел да извърши друго престъпление ( така трябва според мен ). Адже ба защо онази жена на 51 години от София която уби 4 души на 08.12.2006 край Микре я пуснали с подписка( така не трябва според мен ). Питам аз ами тя утре нямали пак да се качи на някоя кола и да претрепе някой от нас. Значи едни в затвора а други на свобода и единя и другия е причинил смърт на повече от 2 човека.
" Значи кучета и котки може, а прасета не може " - Цитат от филма Селянина с колелото
" Значи кучета и котки може, а прасета не може " - Цитат от филма Селянина с колелото
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта