Страница 1 от 2
Поредната нелепост по пътищата....
Публикувано: 07 дек 2006, 19:01
от cossy
...камион с неизправни спирачки блъска автобус до град Бяла, в следствие на което автобуса пада в река Янтра. Резултатът до тук 15 души загинали, едно дете с опасност за живота. На кой трябва да се търси отговорност?!
Re: Поредната нелепост по пътищата....
Публикувано: 07 дек 2006, 19:19
от cenzor
cossy написа:...камион с неизправни спирачки блъска автобус до град Бяла, в следствие на което автобуса пада в река Янтра. Резултатът до тук 15 души загинали, едно дете с опасност за живота. На кой трябва да се търси отговорност?!
17 загинали, автобусът е бил нов и изправен ...
Кой знае каква е истината, и какво ще "докажат" накрая.
Да почиват в мир тези хорица, загинали така нелепо.

Публикувано: 07 дек 2006, 22:39
от jordj
Сега ще има разговори за дискриминация и там подобни.А за изправноста

За пътищата,за дупките,застраховките

платиси пък

никой не те кара да караш ....................................
Публикувано: 08 дек 2006, 08:19
от tisho.74
Поредната нелепа катастрофа по нашите мили, родни и "прекрасни" пътища. Сега следват поредните големи приказки и никакви мерки за подобряване състоянието на пътищата. От което ние всички си патим и, да не дава господ, загиваме.
И какво означава да натовариш 30 тона на поне 20 годишен камион с носимост до 20 тона и след което да спускаш наклон???? Това било само безотговорност според шефа на МВР??? Това е ПРЕСТЪПЛЕНИЕ и нищо по- малко. И какво значи 1-ви Януари 2007-ма? По- отговорни ли ще станем просто ей така? И ще започнем да мислим не само за собствената си финансова изгода, но и за много по- важните неща като БЕЗОПАСНОСТТА на самите себеси и на околните около нас?
Мир на праха им, горките хорица...
Колеги, пазете се, и господ да ни пази, че то май само той го прави
Публикувано: 08 дек 2006, 11:36
от nikolovvd
Като студент съм минавал по този път с бегач. По спускането съм достигал 65-70 км/ч, а колко ли е вдигнал този камион с 30 тона товар. Трябва да си напълно луд да се качиш на превозно средство с неизправни спирачки, а какво да кажем да имаш смелост да го караш. Това си е чисто предумишлено убийство.
Публикувано: 08 дек 2006, 12:54
от murselin
истината е 1 15 жертви хора които вече ги няма всеки може да се е качил в автобус, кола или нещо друго ОТ БЕЗОТГОВОРНОСТТА никой не може да се спаси.Кога има беля да става оправия няма.

Публикувано: 08 дек 2006, 12:57
от vlad
Жалко за хората! Сега щели да оправят моста, че наистина бил опасен. Констатирал президента. Българска работа. Докато няма отговорност, няма и оправия.
Публикувано: 08 дек 2006, 13:34
от kEFi
...Предполагам, че виновен ще излезе само шофьора! Не, че не е! Но доколкото си спомням едно време камион не можеше да излезе без да е минал кантар, а и по пътищата ги проверяваха.... Та на шофьорчето му натоварили 10т отгоре и ...карай! Няма не искам, няма недей! Защо дадена фирма да превози примерно 100т нещо си на 5 курса, като може и на три? Нали си спестява 40% разходи! А и няма кой да го хване, а и да го хване - какво от това...... Че се утрепали някакви си 16-17 данъкоплатеца, че се почернили съдбите на поне три пъти повече хора....БЕЗУМИЕ!
Публикувано: 08 дек 2006, 18:51
от jordj
Колеги всеки ден срещам разни КАМИКАДЗЕТА по пътищата в тая мъгла карат без фарове (и сутрин и вечер )не спазват правилника.Та за Загиналите при Бяла не само думи а дела трябватот страна на Полиция и Правителство.Не да се сещат за хората след някой злокобен момент а винаги.
А и ние трябва сами да сее пазим и помагаме.
Да караме внимателно не като на Формула 1.
Публикувано: 09 дек 2006, 22:35
от orlinm
Да. Дядо ми още отдавна ми каза в какво значи, да си истински шофьор....
не е да си вдигал 200, не е да си карал пиян, не е да си си спестил 3 минути чакане щото си добър в отнемането на предимство..
Времето, което прекарва един добър шофьор зад волана отива в по-голямата си част за това той да знае какво става около него. Добрия драйвер просто не можеш да го изненадаш...
Лошото е, че прекалено много станаха нервните, бързаците или просто неграмотните идиоти... и понякога жени!

(не се обиждайте дами, шегувам се)
Публикувано: 11 дек 2006, 08:30
от petkoff_pl
Какво стана сега веднага след катастрофата казахме че на шофьора сестра му е курва ( ПРЕТОВАРЕН С 10 тона ) а днес сутринта се оказва че шофйора нямал сестра (МАЙ НЕ БИЛ ПРЕТОВАРЕН КАМИОНА)
orlinm написа:... и понякога жени!

(не се обиждайте дами, шегувам се)
И аз не искам да обиждам дамите ама точно около Микре тази година два пъти жени убиват по 4 човека ( казвам убииство защото това си е убииство да изпреварва в мъгла на завой без видимуст)
Публикувано: 11 дек 2006, 19:43
от diesel1.6
... аз пък прочетох, че автобусът е отнел предимство...
не вземам страна по този въпрос, но подчертавам - много ме е яд на лъжите във вестниците и в устата на управляващата ни администрация, и кат.
а относно катастрофата - автобусчето е било новичко, вървящо, и наистина е възможно шофьорът му да се е опитал да се "шмугне" пред камиона. е не успя... явно !!!
и не ми се вярва, човек с собствен камион да рискува живота си с повредена кола. за такъв автомомбил е много по-опасен самият път и завоите, просто не може да се кара. имам опит с такива машини - не може да караш съзнателно без спирачки или с неизправност. плашиш се на всеки километър, не е като скола. машината е зад (!) теб и нормално тежи около 40 тона.
Публикувано: 12 дек 2006, 11:41
от nikolovvd
Споко, сега ще почнат да излизат всякакви версии.
Преди 2 години близо до Видин стана катастрофа на автобус и Пежо 205. В нея загинаха 2 момчета на 32-33 години и един пожарникар участващ в гасенето на подпалено стърнище. Автобуса предприел изпреварване при намалена от пушека видимост и помел Пежото. Излязал от пътя и убил на място пожарникара. В последствие водача на автобуса извади опашатата лъжа, че някакъв Голф го бил засякъл и той се опитал да избегне удара.
Снощи по новините адвоката на водача на камиона каза, че автобуса не спрял на знак СТОП. Изглежда моста над река Янтра край Бяла е единствения мост в света със знак СТОП .
Публикувано: 12 дек 2006, 12:11
от Brock
Според шофьора ни /професионален/, който е минавал многократно по този път е станало следното нещо:
Камиона е спускал голямо нанадолнище => карал е бавно
Имало е мъгла => рейса не е видял камиона
Рейса се изтегля бавно от кръстовището и камиона го застига
Камиона вижда рейса и се опитва да спре и да избегне удара, но е тежък и не му стига времето.
Имало е кола в насрещното => камиона за да избегне удар с рейса минава в насрещното, но за да не се удари челно в колата завива надясно и се опитва да се разминат и 3 МПС-та, но моста е тесен, камиона тежък и избутва рейса от моста.
PS - И аз съм склонен да му вярвам.
Публикувано: 12 дек 2006, 12:37
от dreidrei
Съгласен съм с Brock, много е вероятно така да са се развили събитията.
Минавъл съм няколко пъти по този мост (до известна степен мога да кажа, че познавам участъкът...) и това, че мостът е тесен е факт...
Обаче нищо чудно шофьорът на камьона да го отнесе (нали трябва да има виновен

... ), се ще измислят нещо - примерно карал с несъобразена скорост (нищо, че ограничението е 40, ако се беше движил в тая мъгла с 20 можеше и да има друго развитие на нещата и т.н...) А вина на шофьора на буса дали ще търсят?...
Публикувано: 12 дек 2006, 15:17
от nikolovvd
dreidrei написа:.....
Обаче нищо чудно шофьорът на камьона да го отнесе (нали трябва да има виновен

... ), се ще измислят нещо - примерно карал с несъобразена скорост (нищо, че ограничението е 40, ако се беше движил в тая мъгла с 20 можеше и да има друго развитие на нещата и т.н...) А вина на шофьора на буса дали ще търсят?...
Според ЗДП водача е нарушил:
Чл. 20. (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) (1) Водачите са длъжни да контролират непрекъснато пътните превозни средства, които управляват.
(2) Водачите на пътните превозни средства са длъжни при избиране скоростта на движението
да се съобразяват с атмосферните условия, с релефа на местността,
със състоянието на пътя и на превозното средство,
с превозвания товар, с характера и интензивността на движението и с всички други обстоятелства, които имат значение за безопасността на движението.
Водачите са длъжни да направят всичко възможно, за да намалят скоростта или да спрат превозното средство във всички случаи, когато възникне опасност за движението.
Според мен водача на камиона е имал поне 150 м да спре камиона и мисля, че бе могъл да го направи, ако скоростт му е била 40 км/ч.
Публикувано: 12 дек 2006, 15:31
от Brock
nikolovvd написа:...
Според мен водача на камиона е имал поне 150 м да спре камиона и мисля, че бе могъл да го направи, ако скоростт му е била 40 км/ч.
Само няколко доуточняващи въпроси - колко време би имал за реакция шофьора на ТИР-а, ако видимостта е била ограничена на 50 метра от мъгла. С каква скорост трябва да се движи за да спре за 20 метра 30тонния камион /разбра се, че камиона не е бил претоварен/
И разни други подобни въпроси, както и какво означава знак СТОП - дали трябва само да спреш и да тръгнеш или трябва да осигуриш предимство на преминаващите ППС-та
Не че защитавам някой, но и тук ще се получи като трагедията в Лим - ще го отнесе някой невинен за да се каже че има виновен - не че това ще промени нещо и че ще върне загиналите хора...
Според мене всичко това е нещастно стечение на обстоятелствата, повлияно от много независещи един от друг фактори...

Публикувано: 12 дек 2006, 15:51
от nikolovvd
Brock, тази информация могат да я дадат само вещите лица, които правят експертизата. Те имат точните данни за скоростта на камиона (от тахошайбата), видимостта на мястото на инцидента (метеорологичните условия), спирачния път и други данни. Освен това един автобус тежи към 20т и не е никак лесно да го избуташ от пътя.
На времето съм си правил подобни сметки, от сорта каква скорост трябва да има човек тежащ 80 кг. за да спре 80 тонен локомотив движещ се с 100 км/ч. при насрещен удар.
Публикувано: 12 дек 2006, 15:55
от Brock
nikolovvd написа:Brock, тази информация могат да я дадат само вещите лица, които правят експертизата...
Точно това имам в предвид и аз - но ти първи "накисна" шофьора на тира

и просто реших да ти покажа, че не е толкова лесно да се хвърля вината върху един или друг.
А как работят експертите и техните 10торни експертизи, видяхме с въпросното дело "Лим"

Публикувано: 12 дек 2006, 16:14
от petkoff_pl
Добре де я сега да ми обясните, при шофьора на камиона го съдят за смърт по непредпазливост на повече от 2 човека. Понеже е от някакво си забутано село и не е с българско име го оставят в затвора можел да извърши друго престъпление ( така трябва според мен ). Адже ба защо онази жена на 51 години от София която уби 4 души на 08.12.2006 край Микре я пуснали с подписка( така не трябва според мен ). Питам аз ами тя утре нямали пак да се качи на някоя кола и да претрепе някой от нас. Значи едни в затвора а други на свобода и единя и другия е причинил смърт на повече от 2 човека.
" Значи кучета и котки може, а прасета не може " - Цитат от филма Селянина с колелото