Страница 1 от 1
Превъртане на километраж
Публикувано: 12 дек 2006, 09:42
от S@sel@
Някой дали знае доколко е лесно да се превърти километража на фокус след 2002. Питането възниква в хода на размислите относно "подмладяването" на колите на горубляне и покупката на кола от чужбина. Защото на Горубляне най- старата е на 120 000. Теоретично е възможно до причакаш някой автовоз и да я погледнеш/вземеш още като разтоварват- преди да сварят да и превъртат километража. Ако обаче превъртането става бързо и лесно, например за 2-3 минути сигурно ще си дойде превъртяна.
Публикувано: 12 дек 2006, 09:47
от kEFi
...Доколкото съм виждал, автовозите първо минават през едни сервизи...
Публикувано: 12 дек 2006, 09:49
от S@sel@
Значи трябва да ги пресрещаш на границата или на входа на София

или да се чакат такива дето пристигат неделя...

Публикувано: 12 дек 2006, 10:20
от cossy
Публикувано: 12 дек 2006, 10:33
от nikolovvd
На по-старите автомобили (с жило) това си е редовна практика. Един пример: Опел Омега на 12 години с 105 000 км, което е пълен абсурд. От Германия колата ти я дават със сервизната книжка и 2 или 3 ключа, а в България я получаваш с един ключ, без аудио (понякога) и без сервизна книжка, но с върнати поне 100 000 км.
За някой модели от 1990 до 2000 година, които са с електромеханичен километраж това е невъзможно, ако не разглобиш километража.
За новите модели с дигитално табло имало възможност да се връщат изминалите километри, като се бъркало с някаква програма по електрониката. Не съм го виждал и не мога да го твърдя със сигурност, но хора, които прекарват коли от чужбина го твърдят упорито.
Според мен за каквата и да е кола нов внос е нормално да навърти 150 - 200 хиляди км за 9-10 години, освен ако не е била фирмена (служебна) или такси. Тогава нещата отиват към милион и кусур.
Ето автомобилите от които трябва да се пазиш:
AUDI A3/A4/A6 new VDO
A4 old VDO without FIS
A4 old VDO with FIS
A6 old VDO
A8 VDO before 10/96
A8 VDO after 11/96
TT
BMW E36
E38/E39 High-Level up to SW15
E38/E39 low-Level up to SW15
E38/E39 High-Level Model 99
FORD Galaxy
MERCEDES W140/W129 up to 6/96 by combi-connector
A-class by diagnostic-connector
M-class by diagnostic-connector
Sprinter, V-Klasse by combi-connector
SEAT Alhambra
Arosa
SKODA Oktavia
VW Golf, Passat, Bus T4 VDO
Golf A4 Model 2000
Passat B5 Magneti Marelli
Golf 4, Polo, Lupo Motometer
Sharan Magneti Marelli
New Beetle Magneti Marelli
Тези със сигурност се бъркат от доставчиците (вносителите). Обърни внимание, че само в един от моделите на Форд могат да се пипат километрите.
Публикувано: 14 дек 2006, 10:50
от Svetlix
Аз в Австрия съм бачкам и там за 1 месец навъртях 3 000 км със служебния автомобил. Как да ви обясня, че там нормалния потребител навърта поне 20 000 на година. Там дори за хляб ходят с колите си, така, че за 10 години - 120 000 км звучи повече от нереално! Никой не си купува кола за да я държи в гаража си!
Публикувано: 14 дек 2006, 19:47
от EscortMK51.3
ами аз искам да попитам, понеже наближава момента, в който ще ми купуват кола, и съм верен на марката, но понеже имаме Ескорт и Мони а Фокус и Фиеста не ме радват, съм се спрял на Пума, и мислим да я взимаме от чужбина. Според вас на една такава малка спортна кола 99та на 7-8 години, колко може да са и километрите? Понеже виждам и на по 80-90 000км и се чудя дали са реални? И другата ми питанка - дали не е по-добре да се купи кола от собственика и, или от автокъща ?
И последна питанка към Фиеста притежателите - понеже до колкото знам всичко по Пума е на Фиеста, как са от към техническо отношение - здравина и икономия ? В мобиле-то на повечето пуми пише среден разход 7.4 за 1.7 125 коня, което ми се вижда повече от много добре...
Публикувано: 15 дек 2006, 13:05
от ewgeny
Разбира се че може, и това дори си е практика! Даже и най-новите коли с дигитален км. се превъртат без проблем. Все пак "Няма невъзможни неща" (Особенно за българите)

Публикувано: 15 дек 2006, 13:44
от nikolovvd
Няма невъзможни нища, но козата си иска пръч.
Публикувано: 15 дек 2006, 14:24
от andy_a
Превъртането на километража на съвременен автомобил с електроника е елементарно и става за минути при наличие на подходяща техника. Гледал съм по немската телевизия как става - там го бяха снимали със скрита камера, защото за въпросната услуга дори имаше обяви по вестниците, нарича се "Tacho-justierung", което ще рече "нагласяване на километража"

От известно време обаче е наказуемо по закона.
Най-вероятно пробега на колите се променя още преди да се изнесат от Германия, Австрия или където и да е. Там си има достатъчно хора и техника за целта. Така че и да се чакат автовози на границата, едва ли ще има особен смисъл...
Всеки нормално мислещ човек е наясно, че пробег под 20 000км на година в Западна Европа е нещо нереално и много рядко срещано. Това са държави с развита и удобна пътна мрежа, затова и хората пътуват много, нерядко на повече от 100км само за работа, да не говорим за ваканции и почивки. А има и разни служебни и куриерски автомобили, които правят Хамбург-Мюнхен по 2-3 пъти на ден. Като знам, че в Германия оценяват дела на автомобилите с манипулирани километражи на 40-50%, мога само да си представя какво е тука...
Публикувано: 15 дек 2006, 14:44
от EscortMK51.3
ами ако търся кола от първи собственик ?