умира ли дизела ?

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
Потребителски аватар
Антон Маринов
потребител
потребител
Мнения: 304
Регистриран: 15 яну 2007, 08:42
Модел на автомобила: преди- FORD ESKORT 1997/ 1.8 TD/90ph
сега - VOLVO V70 2001/2,5 TD/140ph
Местоположение: В.Търново
Status: Извън линия

Мнение от Антон Маринов » 05 фев 2007, 20:34

май дизела ще умира, нафтата пак я вдигнаха и май стана най скъпото гориво! :((:

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 05 фев 2007, 21:47

Отклонявам се доста от темата но защо не са се наложили в масовото автомобилостроене роторните двигатели -тяхното КПД било по-голямо и от нафтовите.
Форд е колата на шампионите!!!

Потребителски аватар
divinity
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 22 окт 2005, 15:04
Модел на автомобила: Escort 1.8 D
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от divinity » 05 фев 2007, 23:09

Антон Маринов написа:май дизела ще умира, нафтата пак я вдигнаха и май стана най скъпото гориво! :((:
Познай защо я вдигнаха *00147*
Едно време само аз имах дизел в блока и всички ми се смееха на печката, ама тогава нафтата беше 1,15 и аз *00143* . После се усетиха, че не съм такъв будала и всички се качиха на печки!

Дизелът няма да умре, споко :P

А американската нафта не е толкова кофти. Там има доста дизеляци колкото и да не ви се вярва! Най-вече джипове и рейсове!
"...Искам да съм дизел и да съм такси, Лепа Брена с мен в едно легло да спи..."

Потребителски аватар
chaosdd
потребител
потребител
Мнения: 585
Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от chaosdd » 06 фев 2007, 09:27

borko 30 написа:Отклонявам се доста от темата но защо не са се наложили в масовото автомобилостроене роторните двигатели -тяхното КПД било по-голямо и от нафтовите.
Това не е така. Роторните мотори харчат много и имат нисък въртящ момент. Иначе са мощни и развиват високи обороти, то си е оригинално самолетен двигател.

Ако бяха подходящи за колите ни, досега да са навлезли масово. Има само 1 автомобил на пазара с роторен двигател в момента - Mazda RX7.
Двигателя е еквивалент на работен обем 1.3, вдига 8-9 000 оборота и 240 коня. Харчи обаче като луд и под 6000 оборота никакъв го няма.

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 06 фев 2007, 10:41

За роторен двигател четете тука: http://www.clubf1.net/forums/lofiversio ... t3468.html" onclick="window.open(this.href);return false; или някъде другаде - http://www.google.bg" onclick="window.open(this.href);return false;

Тази тема НЕ е за това! *0031*

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 07 фев 2007, 14:11

Антон Маринов написа:май дизела ще умира, нафтата пак я вдигнаха и май стана най скъпото гориво! :((:
абе те я вдигат ама коя бензинова кола над 160коня и близо 2 тона(1900кг) ще отиде за 3 часа от Пловдив до Слънчевбряг със 16л гориво?
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 07 фев 2007, 14:41

....
Посетителите на Женевското изложение ще се запознаят отблизо и със следващото поколение дизелови двигатели, в което за първи път е приложена технология, приравняваща вредните емисии в отработилите газове към показателите на бензинов силов агрегат. Това е възможно с помощта на революционен каталитичен конвертор. Honda планира да въведе дизелови двигатели от ново поколение в близките три години.
....

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 07 фев 2007, 19:33

ЦИТАТ: "просот при изпреварване на камиони съм спокоен, защото турбото осигурява огромна теглителна сила още в доста широк диапазон от оборотния спектър" - за какъв широк диапазон говориш колега при дизел :D карал съм бензинова кола с турбо и трябва да ти кажа, че от 1500 до 6500 въобще не отпуска, какъв спектър с тоя дизел :D Според мен колкото повече хора се качват на печки, толкова по-скъп ще става дизела, винаги най-на далавера са били тия, които първи се усещат да карат с малко употребявани горива- преди газ, сега метан и т.н. Иначе има много добри коли и дизелови и бензинови. Карал съм А6 с 230к.с. дизел и БМВ 850 - 12цилиндъра с 380к.с. - супер машини и двете :P

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 07 фев 2007, 19:38

isoiso написа:ЦИТАТ: "просот при изпреварване на камиони съм спокоен, защото турбото осигурява огромна теглителна сила още в доста широк диапазон от оборотния спектър" - за какъв широк диапазон говориш колега при дизел :D карал съм бензинова кола с турбо и трябва да ти кажа, че от 1500 до 6500 въобще не отпуска, какъв спектър с тоя дизел :D Според мен колкото повече хора се качват на печки, толкова по-скъп ще става дизела, винаги най-на далавера са били тия, които първи се усещат да карат с малко употребявани горива- преди газ, сега метан и т.н. Иначе има много добри коли и дизелови и бензинови. Карал съм А6 с 230к.с. дизел и БМВ 850 - 12цилиндъра с 380к.с. - супер машини и двете :P
не че ще го разбереш ама:
"печка" повече отива на бензиновите ДВГ - щото енергията от горенето на бИнзина (погледни какво е КПД!) им отива в топлене на околната среда, отколкото за създаване на ВЪТЪК (онова дето му викат НЮТОН ПО МЕТЪР Nm - и от което явно си нямаш идея какво е!)

и .... така и не разбрах що сега не караш "А6 с 230к.с." или "БМВ 850 - 12цилиндъра с 380к.с. " :?:

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 07 фев 2007, 20:27

isoiso написа:............
Разликата е в това - при дизела (ако искаш) включваш първа и от там на пета.....и си ускоряваш като пич. Това, че диапазона примерно е от 1800 до 2800 оборота....с една подходяща скоростна кутия проблема е точно никакъв! Проблема при дизела едно време беше технологичен, който вече се преодолява....
И не става въпрос за това бензин или дизел, нито за Левски или ЦСКА...
Аз може да съм фен на бензина, но това не значи, че трябва да отричам всичко, различно от това!
Последна промяна от kEFi на 07 фев 2007, 20:27, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 07 фев 2007, 20:27

Защо спорите за глупости? Аз до сега TIR с бензинов двигател не съм видял. Не съм субективен идеалист, така че може и да има.
Миналата година на Льо Ман имаше и спортна кола с дизелов двигател. Очаквам до 2-3 години и в F1 да се появи такова чудо.
При едни и същи параметри на двигателя дизела харчи два пъти по-малко.

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 07 фев 2007, 20:43

само,че темата пак отива "дизел vs. бензин".
"умира ли дизела" е оригиналното заглавие :)

като гледам умира бензина не дизела :(
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

Потребителски аватар
chaosdd
потребител
потребител
Мнения: 585
Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от chaosdd » 07 фев 2007, 22:03

Трол написа:
Антон Маринов написа:май дизела ще умира, нафтата пак я вдигнаха и май стана най скъпото гориво! :((:
абе те я вдигат ама коя бензинова кола над 160коня и близо 2 тона(1900кг) ще отиде за 3 часа от Пловдив до Слънчевбряг със 16л гориво?
Така е колега, потвърждавам. Здраво юркане е възможно само с дизел, бензина прави бензиновъртеж в резервоара.
Понякога бързам и юркам. Като ме настигнат бензиновите Мерцедеси чак на световарите в София и питат "Колега, колко ти харчи при това каране?" 180-210 се има в предвид. Като им кажа 7.5, свят им се завива като или не са могли да ми спазват темпото изобщо, или са се отказвали като видят, че няма да им стигне горивцето.

И бензина си е добър, далеч по-рафиниран е - въпрос на избор. При по-мал;ък пробег, често бензина е по-добрия избор.

По продажби дизелите набират сила, вече минаха 50% в Европа. В някои класове (големите) са над 75%. При по-малките коли, все още преобладава бензина.

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 08 фев 2007, 11:52

е...стига бе. 210 чак...
ама си е икономичен комънрейла. всъщност според мен това е единствения диел, който си струва.
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

Потребителски аватар
chaosdd
потребител
потребител
Мнения: 585
Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от chaosdd » 08 фев 2007, 17:11

Специално за Трол :P

Ами то в актуалната гама на Ford, няма нещо дето да не е Common-Rail или както е марката - TDCi

Почти всички други производители също тази технология използват. VW имат и помпа-дюза де, но новите им и те са Common-Rail. Имат ис страровремски дизел без турбо, SDI му викат, но той грам не става за каране.
Прикачени файлове
Vmax.jpg

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 08 фев 2007, 20:10

да. новите са комънрейли. аз имах предвид, че стария дизел не е работа.

а иначе на километражи не вярвам :wink: мога да ти покажа колкото искаш снимки със всякакви скорости, но колата ми все не върви над 220 :)
отзад да не си с барабанни спирачки?
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 08 фев 2007, 21:09

kEFi написа:
isoiso написа:............
Разликата е в това - при дизела (ако искаш) включваш първа и от там на пета.....и си ускоряваш като пич. Това, че диапазона примерно е от 1800 до 2800 оборота....с една подходяща скоростна кутия проблема е точно никакъв! Проблема при дизела едно време беше технологичен, който вече се преодолява....
И не става въпрос за това бензин или дизел, нито за Левски или ЦСКА...
Аз може да съм фен на бензина, но това не значи, че трябва да отричам всичко, различно от това!
Аз нищо не отричам само че "много широк оборотен спектър" да кажеш за дизел просто е супер грешно - какъв спектър до 4000 об. с триста зора, просто от всички достойнства на дизела е посочено точно най-грешното това казвам. От първа на пета може да превключиш без никакъв проблем - вземи си вода и храна за 3 дена и давай :D Лично според мен всички луксозни возила TDI HDI TDCI CDI и т.н. са "селска радост" като си пич с пари за кола дето струва над 100 000лв за къв чемер ти е тоя дизел, мятай се на една RS4, M3 или там от сорта и газ. Да си видял Ферари дизел?!? Или Порше? Сигурно тия дето ги карат са много тъпи парчета и не са чували за "мощта" на нафтата! Това си е лично мое НЕАНГАЖИРАЩО мнение. Не че аз не карам на газ - също е селско ама какво да направя :D Плюс това е по евтино отколкото да караш някоя прехвалена печка! Имам и дизелова лека кола така че, не съм някой кон с капаци. Това е, айде стига съм писал :D

Потребителски аватар
chaosdd
потребител
потребител
Мнения: 585
Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от chaosdd » 08 фев 2007, 21:11

300 мм предни вентилирани дискове, 280 мм задни дискове.
Големи са поне колкото на BMW-то ти :wink:

Потребителски аватар
la4o
потребител
потребител
Мнения: 2269
Регистриран: 19 яну 2005, 10:59
Модел на автомобила: Mondeo '07 2.0 TDCi
Местоположение: София, център
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от la4o » 08 фев 2007, 21:14

isoiso написа:Да си видял Ферари дизел?!? Или Порше?
Мдам, преди време водих разговори надълго и нашироко с вносителя на Порше за българия относно дизела... разисквахме, че таргет групата на порше не са хората които пестят... ама в един момент какво се оказа, че скоро ще видим Порше дизел... или поне така се говори :) а да видим :)

Потребителски аватар
chaosdd
потребител
потребител
Мнения: 585
Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от chaosdd » 08 фев 2007, 21:15

Трол написа:да. новите са комънрейли. аз имах предвид, че стария дизел не е работа.

а иначе на километражи не вярвам :wink: мога да ти покажа колкото искаш снимки със всякакви скорости, но колата ми все не върви над 220 :)
отзад да не си с барабанни спирачки?
И мойта към 220 вдига на равно и нагорнище. Снимката е по надолнище :)
То зависи от нафтата, външната температура, налягането в гумите и пр.

Километража е доста точен м/у другото при тия возила - тествал съм - вече няма жила, точно мери.

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта