Страница 1 от 5
умира ли дизела ?
Публикувано: 10 яну 2007, 10:48
от pepy1
Toyota се съмнява в бъдещето на дизеловите двигатели
Дизеловите двигатели извървяха значителен път през последните години и достигнаха равностойна ефективност с хибридите, задвижвани с бензинови и с електродвигатели, съобщават от automediapro.com. Засега обаче те не могат да заемат водещо място в отрасъла заради стриктните норми за опазване на околната среда.
По този повод един от водещите мениджъри на Toyota заяви, че да се създаде дизелов автомобил, отговарящ на всички изисквания за опазване на околната среда, е толкова скъпо, че не си струва, въпреки икономиите на гориво.
"Ние няма да предлагаме дизелови двигатели на пазара в САЩ", заяви пред агенция Ройтерс вицепрезидентът на Toyota Масатами Такимото. „Според нас сега хибридните двигатели са много по-конкурентоспособни що се отнася до цената", допълни той.
Японските конкуренти Honda и Nissan съобщиха, че вече работят над ново поколение „чисти" дизелови двигатели. В Европа това отдавна е приоритет. Филтрите за фини частици и други нови елементи ще помогнат да се преодолеят препятствията пред дизеловите машини до края на това десетилетие, считат много експерти.
Toyota остава засега единственият от големите производители, които заявиха, че поне в близките години няма да разчитат на дизеловите двигатели. Според някои мнения на хора от бранша, най-големият японски автомобилен производител вече е изостанал доста в тази област спрямо конкурентите си и това е причината за взетото решение.
За сметка на това, Toyota определено е водеща в технологията на хибридните автомобили, задвижвани с бензин и електроенергия. Все пак трябва да споменем, че Toyota далеч не се отказва от дизеловите двигатели. За това говори наскоро сключеното споразумение с Isuzu за разработка на нова гама дизелови мотори.
Re: умира ли дизела ?
Публикувано: 10 яну 2007, 11:25
от 1.8d
pepy1 написа:.....Според някои мнения на хора от бранша, най-големият японски автомобилен производител вече е изостанал доста в тази област спрямо конкурентите си и това е причината за взетото решение....
Мда,видяла лисицата че гроздето е нависоко и казала че е кисело и не е хубаво

Публикувано: 10 яну 2007, 14:23
от форд мк2
хибрида не е лошо ама чак пък дизела да няма бъдеще не вярвам

Публикувано: 10 яну 2007, 18:32
от snaiperisto
При тези цени на нафтата...аз лично се опитвам да се отърва от дизелите...
На самосвалите отдавнва монтират метанови уредби.
За леките коли...знаем.
За градския транспорт ... също.
А иначе дизела ме кефи : много мощност в ниски обороти.
Публикувано: 10 яну 2007, 20:11
от Rick
Интересно е че уж всички се грижат за околната среда а в 21 век с хиляди нововъведения за пречистване и подобрения, факта че околната среда е възможно най-замърсена от всякога си остава.
Публикувано: 11 яну 2007, 11:05
от red
Съвременните дизели са много приятни за каране. Много повече от бензина. Обаче са икономически неизгодни пре тези цени на нафтата и оскъпяването на колата заради моторизацията. Не знам дали сте си правили сметка, но в момента каквото и да караш разходът ти на 100км в пари е един и същ
Публикувано: 11 яну 2007, 11:23
от 1.8d
Да,обаче е факт че дизела дава много по-малко повреди и е доста по-издръжлив от бензиновия двигател.Поне старите дизели.Аз като помня навремето една жигула да речем на 200 хил.км е на 3 основни ремонта,докато като вземем дизел втора ръка на толкова и го имаме за нов.
Публикувано: 11 яну 2007, 11:34
от kEFi
red написа:Съвременните дизели са много приятни за каране. Много повече от бензина. Обаче са икономически неизгодни пре тези цени на нафтата и оскъпяването на колата заради моторизацията. Не знам дали сте си правили сметка, но в момента каквото и да караш разходът ти на 100км в пари е един и същ
....на това му се викало пазарна икономика
Дръжки!
По-скоро е тръстова икономика! При това планирана
П.П. Сещам се за един спор с колега от форума (пребиваващ в Австрия) на тема калкулиране на крайна цена на горива за потребители в БГ и по Е
уропата...
Публикувано: 11 яну 2007, 13:41
от red
Може някой колега в САЩ да ни каже цените за ГАЛОН там за да се разревем от завист

Публикувано: 11 яну 2007, 14:04
от kEFi
red написа:Може някой колега в САЩ да ни каже цените за ГАЛОН там за да се разревем от завист

Доколкото си спомням - около 2 долара и нещо за галон или около и под левче за литър...
ре
Публикувано: 31 яну 2007, 09:54
от andrianski
Пък и възможностите, които предоставя биодизела ни кара да мечтаем как ще стане супер евтино да караме дизелови автомобили!
Публикувано: 04 фев 2007, 16:26
от chains
Колеги съвсем нормално е за Щатите да не се предвиждат дизелови мотори, поради простата причина, че там нямат развити рафинерии за качествено дизелово гориво /там нафтата е с много примеси на сяра и парафин, което меко казано съсипва мотора и отделните агрегати/, а и на тях им е по-лесно да си провеждат агресивната външна политика още повече, че тяхната иконокима до голяма степен е базирана на военно-промишления комплекс!
Публикувано: 04 фев 2007, 17:14
от mimonti
в дизела е истината да не забравяме каво се случи през 2006г на 24 часа на Льоман(audi R10 1,2,3 място)
Публикувано: 05 фев 2007, 12:54
от krustnikut
Хммм, според мен Toyota твърде много и внезепно са се загрижили за околнота среда. Всички можем да надникнем в статистиките за вредните емисии на бензинови и съответния клас дизелови автомобили. Разликите са огромни! Но има един друг факт, че малкото изхвърляно от дизеловите автомобили е "по-отровно" в сравнение с многото изгвърляно от бензиновите автомобили. Това сигурно няма да е така, ако компаниите започнат да розработват двигателите, които работят на БиоДизел. За сега обаче той (БиоДизелът), дори не се препоръчва. В ръководството за експлоатация на фиестата изрично пише, че компанията не носи отговорност за повреди причинени на двигателя от БиоДизел!
Според мен лично, дизеловите двигатели имат голямо бъдеще. Не само защото карам дизел го казвам. Всъщност това ми отвори очите. До сега съм си мислел, че дизеловите автомобили са бави, мудни и неконкурентно-способни. Освен това си мислех, че и много се развалят и пр. и пр. Но от както моите крака почнаха да натискат педалите на дизеловата машина разбрах, че съм бъркал в преценката си за тези автомобили. Реално погледната КПД-то на един дизелов двигател е в пъти по-голямо от това на бензиновия. Загубите на енергия при изгарянето са минимални. Да не говорим, че постигането на максималния въртящ момент при ниски обороти е просто нещо, с помощта на което може да се намали разходът на гориво до минимум! Нормално ли е при бензинов двигател на 5-та предавка да се кара с 1 100 оборота и де се поддържат? Не съвсем но с дизеловия двигател това не е проблем. На практика достигайки позволената в градски условия скорост от 50 км/ч може спокойно да включите на пета без автомобила да почне да се друса (е разбира се ако имате по-мощна кола с различно изчислена предавателна кутия нещата няма да седят точно така

).
Паленето през зимана (това не съм го вярвал за дизел): новата фиеста (2006 година) има система за запалване дори при 25 градуса под нулата

Имайки предвид, че точката на замръзване на българското дизелово гориво е доста по висока, сигурно има някакъв вид подгреватели в резервоава
И накрая ускорение като база усещане: имах възможността да сравнявам моята фиеста (модел 2004 година 1.4 TDCI, 68 конски сили) с опел астра (отново модел 2004 година 1.6 Twinspark, 90 конски сили). Е трябва да ви кажа че колкото и да я гонех тази Астра във високите обороти където трябва да й е мъксималния въртящ момент нямаше това ускорение, което има фиестата.
И в крайна сметка ако според някого дизелите имат лиша слава, да знае че не е прав!

Публикувано: 05 фев 2007, 13:10
от valboy
За другото не знам, но за 5-тата предавка не си прав защото моята си я цъкам и с 50км/час и даже при леко нанагорно....

Публикувано: 05 фев 2007, 14:50
от chains
Истината за дизела я открих през `00г. когато си взех Сиера 1.8дт. седан - бях си харесал една нов внос от Швейцария, но всички ме убеждаваха да не взимам, че щяла да ми прави проблеми и ще е много бавна - голямо купе 75кс - абе въобще ужас.
Е аз я пробвах /беше на супер цена и страшно запзена/ и първия път като се качих останах приятно изненадан от тихата и спокойна работа /не чух тракане, нямаше вибрации и от зад не чадеше/ и меко казано ми хареса /не я юрках тогава, но ми хареса плавния ход/. След време като и свикнах започнах да я по натискам и открих, че всъщност си е доста бърза и особено по баирите / Ботевград - София / и реално даваше отлични постижения на тема разход.
2004г. я смених смених с Мондито /просто ми трябваше комби/ като за това време и навъртях над 60 000 км при които освен консумативите /масла, ремъци, дискове, накладки/ не съм сменил нищо - тоест беше доста по-безпроблемна от бенз. модели със сложна електроника.
Сега продължавам да съм много доволен от дизела - макар и най-слаб по кс. от всички Мондита реално е доста бърз и доста хора ме ледат учудено как големия кораб ги изпреварва, просот при изпреварване на камиони съм спокоен, защото турбото осигурява огромна теглителна сила още в доста широк диапазон от оборотния спектър. акт е, че Мондито харчи повече с ~ 0.5 - 1.0л/100км. /все пак тези 25кс трябва да се хранят/, но е по-добре отколкото с бенз /или поне на мен повече ми харесва/
Обърнете внимание, че почти всички нови луксозни коли са дизели

Публикувано: 05 фев 2007, 16:43
от borko 30
Освен другите предимства на дизела ,бях чел някъде че КПД-то им е 35%,а на бензиновите 25%.Може би с това е свързан и по-ниския разход

Публикувано: 05 фев 2007, 18:15
от chains
Определено

Публикувано: 05 фев 2007, 18:20
от krustnikut
borko 30 написа:Освен другите предимства на дизела ,бях чел някъде че КПД-то им е 35%,а на бензиновите 25%.Може би с това е свързан и по-ниския разход

Ммм, да

Струва ми се, че и това съм го споменал някъде

(не точните проценти на КПД-то де). Всъщност попроучих малко въпроса. Има малка, но леко значителна разлика между дизел и турбодизел. Турбината носи някои доста приятни предимства за дизелите. С включването си улекотява доста работата на самия двигател (което е свързано и с разхода на гориво). Всъщност най-голяма икономия на гориво се постига тогава, когато се кара с две трети от максималната скорост на съответната предавка. Тогава турбината максимално улеснява работата на мотора, а не го помпа толкова много за да вдига разхода на гориво. Но в крайна сметка и разпрашаването на горивото в дизеловите двигатели и възпламеняването му с горещ въздух под високо налягане е тайната на ниския разход. Особено при двигателите комънрейл, при които системата прави почти перфектно подаването на едно и също количество гориво под едно и също налягане за всички цилиндри.
Колега valboy, не съм се изразил съвсем правилно, за което се извинявам. Просто съм срещал това при други автомолили и затова реших да го споделя. В крайна сметка не мога да знам всичко, макар че много ми се иска.
Публикувано: 05 фев 2007, 18:30
от chaosdd
Принципът на работа е съвсем различен.
При бензина горивната смес изгаря постепенно и с разширяването си тласка буталото също постепенно като през това време отделя топлина и грее водата.
При дизела, енергията вместо да грее водата, отива да прави въртящ момент. Там възпламеняването е от достигането на определно налягане и е много по-грубо, рязко и отведнъж. Оттам и тракането и нуждата от по-тежки и масивни блокове, глави и пр. части.
Икономията е следствие от по-голямото КПД, разбира се, но не е в пъти.
Съвременните дизели наистина са супер. Станаха обаче адски скъпи и сложни за производство, понякога са капризни и по-има какво да се развали. Представете си инжектор, който впръсква до 6 пъти на такт при налягане 1600 бара!
Едно време беше обратно - дизелите бяха по-непретенциозни.
Fiesta 1.4 TDCi верно е супер.
П.С. Ако има инжинери, да ме прощават за описателното обяснение на принципа на работа.