Страница 1 от 1
Вашите мнения за Орион- '92 ?
Публикувано: 15 яну 2007, 18:03
от kolef
Колеги, моля за вашите мнения за този автомобил като цяло и кои са му слабите места.Случая е следния: днес колега обяви че продава Ориона си, 92 година, моноинжекция,1.4 куб/см, 75 к.с., централно, стерео, шибедах и прочие.А, и газова си има

Търси му 2000 лева, но може да падне поне още 200.Има няколко "кусура" :
1. Прагове и едно дъно -за смяна
2.Вежди- за частичен ремонт
3. Изпуснал преден амортисьор
4. При подаване на газ - колата "забива" и след това тръгва (това го прави само! на бензин!)
Иначе като цяло колата е общо взето в добро състояние.
Моля за вашите мнения и коментари , и за съвет също-струва ли си парите или...
Ще ви бъда благодарен ако се отзовете
!към модератора:Прегледах набързо темите, но не открих подобна, за това си позволих да пусна нова тема, за което се извинявам, ако съм нарушил правилата

Публикувано: 15 яну 2007, 18:12
от petkoff_pl
Може и да си ги чел тези теми но аз за всеки случай ти ги давам
Ford Escort (1990) АВТОМОБИЛЪТ НА СТАРО:+/-
Форд Ескорт – на старо
сега може да кажеш те са за Ескорт това да не те притеснява Ориона си е Ескорт с багажник.
Публикувано: 15 яну 2007, 18:59
от mrdds
По принцип вече си е стара кола,но ако си я правиш и крепиш щете изкара дълго.Аз съм с ескорт от 92 и веднъж съм правил козметика по веждите,сега който го види и се чуди как 15годишна кола а няма грам ръжда никъде.Капачката на резервара също е слабо място,но и на това съм му правил хирургична намеса и сега свети та блести.За цени не мога да ти кажа какво струва понеже сам съм си я правил.Дал съм само 5лв за точкова заварка на гърловината на резервара.През 2000г покрих цялото дъно,прагове и т.н отдолу с антикор(нещо като боя с асфалтови и гумени частици).Сега е страхотна....отдолу....звуча като малдеж след първия път с момиче.
Предполагам,че тенекиджийския ремонт щети дойдепоне 200-300лв..много вземат.
Но каквото и да е, с частите които ще вложиш няма да надмине 500-600лв.
"Забиването".... е характерен проблем от последиците при карането на газ-запушена дюза(не съм сигурен за моното дали се отнася това,но при пълния инж.се запушват и признаците са такива )
Другото което се сещам сега е катализатор или някое от изпускателните тръби(гърнета).
Но като цяло цената е добра.Вземай я да се ъпгрейдваш и да се обадиш да я полеем някой път.

Публикувано: 15 яну 2007, 20:51
от HACKO
Така написано изглежда добре, обаче как е в действителност само на живо може да се прецени. Прагове, вежди, под-600лв с материалите, ако обаче задните греди са изгнили (а те гният здраво и се правят много трудно), ще ти вдигне сметката с още 200лв. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО провери номера на рамата да не е изгнил и дали е четлив, да няма заварки около него. Ако се налагат кърпежи в близост до него съгласувай ги с КАТ. Амортесьора можеш да смениш с 1 втора употреба или 2 нови(аз съм за нови) според възможностите си, цените според марка, модел и магазин от който ги купиш от без пари до златни.Проблема с затъването се наблюдава може би при всички д-ли 1.4 (при мене изчезна като смених повдигачите) може да се дължи на задръстен горивен филтър (не знам защо ама е 35лв а за Ауди 80 е 8лв), ако обаче смяташ да я караш на газ кво ти пука след като там не се наблюдава.
В общи линии имай на ум едно 1000-1500лв разходи през първата година, обаче това важи за всички коли втора употреба. Ти си знаеш сметката все пак се преместваш с 11г напред.
Публикувано: 18 яну 2007, 18:06
от kolef
Благодаря за коментарите
и сте прави както и за капачката на резервоара, така и за гредите-и те имат нужда да се пипнат.Относно забиването-колегата каза че така я е купил, и за това и сложил газова, мисля, ако я купя, да не я пипам на първо време

ЗА амортисьорите Наско е прав- ако ще е гарга, рошава да е, новото си е ново, аз и на моята и сложих нови миналата година, така че за такива неща не се скъпя да търся употребявани
Мисля в събота да говоря с един приятел -автотенекеджия какви пари ще ми излезе евентуално ремонта и след това ще решавам
още веднъж благодаря за съветите

Публикувано: 18 яну 2007, 23:45
от borko 30
Мислиш ли че си заслужава да смениш ескорта с ориона? На твоя нали само карба се е прецакал ,защо не го смениш примерно с вебер и да си караш спокойно.Казват ти че правиш крачка с 10 г напред ама на твоя форд му знаеш и кътните дето се вика ,а пък ориона не го знаеш на какво дередже е като цяло ,пък и все пак е на 15 г.От тук нататък ще му почнат проблемите ,що не изчакаш да събереш за някоя по-нова поне 10 г

Публикувано: 19 яну 2007, 00:15
от HACKO
Борко, винаги си заслужава, напълно прав си за това, че си познава форда(ако жена ми не беше катастрофирала и аз щях още да си карам Ориона 83г ) обаче все пак се развива а пък 10 годишна кола струва 5000лв явно няма толкова. Не смятам карбуратора да е причината за смяната, просто сега му е влезнала мухата.
Публикувано: 19 яну 2007, 09:36
от kolef
Значи: ако имах заделени 20 хилядарки, щях да мисля за кола за около 8 000, ама нямам

Винаги съм бил против това, човек да "забие" всичките си спестявания в купчина ламарина и после да се чуди от каде да вземе хилядарка да речем, за да може да я "обслуже", за застраховка , винетка и т.н. Не дай боже се появи нещо по-сериозно, (все пак не е нова кола) и какво става ? стои си в гаража или теглиш заеми.. Познавам такива хора.
Идеята ми е следната: Ако го купя, вкарвам го в сервиз за пълно обслужване (купе, двигател, ход.част) Така поне после ще зная в какво състояние е колата (до някъде). След което същото ще се повтори и с Ескорта.Той ще остане за жена ми, а след две години, живот и здраве, и сина ми навършва 18, мисля да му го дам да се "учи" на него за около година и да не е ме яд ако нещо го поочука"

И чак тогава мога да мисля да му купувам по-нова ( за това и НЕ ИСКАМ да вкарвам пари в скъпа кола за сега)
Но.. не мога да реша какво да правя с орина, много са плюсовете "за", но и минусите не са малко

Утре ще говоря с тенекеджията и тогава ще решавам..
"Да бъде или да не бъде, това е въпроса"
