Здравей колега. Писал си отдавна, но все пак се реших да пиша.
Това са двигателите които се предлагат за модела който си търсиш
Аз карам Mondeo IV TURNIER (BA7) с купето от 2007г., а двигателят е 2.0L Duratorq- TDCi 1997 См3 (DW)
със 163 К.С. (от 2010год( Скоростната кутия е 6 степенна механична. От началото на 2020 я имам, минал съм над 25 хил. километра с нея, като сегашния й пробег е към 212 хил. Колата е базовия модел, без никакви екстри. Освен обслужвания съм правил :
1.Една зима в един сняг ми се скъса пистовия ремък и направи няколко поразии. Ремонтираха генератора, смениха четките, ремъка имаше и още нещо но не си спомням-Ремонта ми излезе около 600лв 2. Проблем ми направи част от ДПФ-а и не се получи само с регенерация-реших да сменя частта вместо да махна катализатора и дпф-а, макар че като ги махнеш , колата върви повече и гори по-малко, но е въпрос на личен избор, аз предпочитам да си държа филтъра, защото е със стандарт евро 5А-този ремонт за дадената част беше 400 лв
3.Скоро (това лято) я вкарах за обслужване, като малко преди това се появи проблем при запалването (първия път при въртене на ключа се чуваше само пукане без да върти), бях на почивка и рискувах-по надолнище на скорост - запали ! В началото набедихме акумулатора и го смених с нов, тъй като и без това беше заводския, след което се оказа че има проблем при подаването на тока- и сменихме релето с ново (при ремонт номер 1. са "ремонтирали" старото реле, вместо да купят ново-дори му го нямаше вентилаторчето, като дори достигнахме до извода, че най-вероятно релето е прецакало стария акумулатор). След смяната на релето ми светна лампата на акумулатора и няма гасене-майстора се пробва с програмата си, но не можа да я изтрие. Провери подаването и ампеража на токовете като всичко си е в нормата. Оказва се че ФОРД имат някаква защита при смяна на релето и най-вероятно ще се наложи да посетя МОТО-ПФОЕ за тази грешка.
4.От раз на моменти особено при завиване започна да трака много силно и така преди половин месец смених десен външен и вътрешен накрайник+маншона с точни скоби (много са важни). След това минах стенд.
Усещам че и от ляво започва да издава подобно тракане, което оприличавам с ремонт номер 4.
Друг проблем който се появи малко след вземането ми на автомобила е копчето за багажника-все още не съм го оправил и си го отварям от бутона на ключа за запалване.
За колата мога да споделя че съм меко казано доволен. Имайки впредвид че темпото ми на шофиране е динамично, искам да отбележа че и при по високи скорости комфорта в автомобила се запазва, което доказва че голямото, широко купе е истински шедьовър. Волана е много чувствителен и директен, което си е плюс- повишащ гъвкавостта и маневреността(за мен е важно тъй като както споменах по-горе, имам базовия модел без ел. екстри, парктроници, камери и пр.) Шумоизолирана е на страхотно ниво. Много върви-гори малко - при извънградско със темпо бясно (от140-180-200км.в.ч.) гори между 6.5-7.5л (много зависи от пътната настилка, трафика и прочие), при спазване на пътните ограничения преспокойно разхода спада под 4.5л, дори повече. При постоянна скорост от 140км гори под 7л, при скорост от 50-60км разхода е 3.5до4л, а най-голям разход съм стигал до 8л./100км, но това беше извращение по изключение
.
Като цяло е това, ако има нещо съм насреща
Всичко добро и поздрави !