F1 2022

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: F1 2022

Мнение от ЯЛТА » 30 апр 2022, 23:18

Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

freeway
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: F1 2022

Мнение от freeway » 02 май 2022, 17:04

Преди 28год., на 1май при трагичен инцидент на Имола загива Айртон Сена.

Изображение

Айртон Сена-Майсторски клас...

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: F1 2022

Мнение от ЯЛТА » 09 май 2022, 01:02

Изображение

Най добрите се проявиха !
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

freeway
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: F1 2022

Мнение от freeway » 09 май 2022, 22:02

Печеливша стратегия за Ръсел.Иначе Шарл отново казва,че бил разочарован(предполагам от себе си).Определено шампиона има психологическо предимство след като го сгъна за втори път.Жалко за Ландо Норис.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: F1 2022

Мнение от ЯЛТА » 13 май 2022, 18:30

Я позицията на пилота във F - 1

Изображение
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: F1 2022

Мнение от fordmaniac » 14 май 2022, 11:03


F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: F1 2022

Мнение от F Focus » 15 май 2022, 20:54

Относно позицията на пилотите във Ф-1, която постна Ялта (благодаря, за което)-никога не съм предполагал, че стъпалата на краката са високо вдигнати на нивото на раменете-вероятно се свиква и не е проблем, но на мен ми се струва доста неудобно-може и да греша, разбира се-не съм съм сядал, еле пък управлявал съвременен болид от Ф-1, а по всичо личи, че няма и да ми се случи, което ще е за добро, че, като нищо ще го потроша, и него, и себе си! :wink:
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: F1 2022

Мнение от ЯЛТА » 15 май 2022, 21:50

F Focus написа:
15 май 2022, 20:54
че стъпалата на краката са високо вдигнати на нивото на раменете-
Всичко е от медицинска гледна точка изчислено- равномерно кръвоснабдяване, предвид напрежението по време на състезание.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: F1 2022

Мнение от HACKO » 15 май 2022, 21:57

Надали е мислено за ергономията на пилота, всичко е продиктувано от аеродинамиката, ако след време решат, че е по-добре пак да свалят носовете ниско долу и краката на пилота ще са долу.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: F1 2022

Мнение от F Focus » 15 май 2022, 22:04

Съгласен съм, Наско( ти си от тези, които ме кефиш-не ти се слагам, никога не бих го направил :D ), защото при аеродинамиката въздушното съпротивление е на квадрат от скоростта(запомнете го, ако желаете) и при високи скорости е първостепенен фактор, който "изяжда" основната мощност на двигателя!! Надали някой от "специалистите" тук със самочувствие са наясно за какво изобщо иде реч! Ако някой го инетересуват подробности да ми пише на ЛС, за да избегна некомпетентни(много меко казано) коментари, щото нямам нерви за тъпи спорове вече-sorry!
Поздрави и лека Ви нощ! :wink: !

П.С. За Протокола и съвсем накратко:
Съпротивлението на тела, движещи се във въздушна среда зависи от:
-Челната проекция на тялото( в квадратни метра).
-Аеродинамичната м/у форма(или липсата на такава) със съответният и коефициент на съпротивление.
-Скоростта на КВАДРАТ!
-Плътността на въздуха, която зависи от температурата и надморската височина.
Вероятно мнозина ще са изненадани, че болидите от Ф-1 са най-анти-аеродинамичните коли, което е, заради мощните анти-крила отпред и отзад (в очакване съм на отговор от Ялта с каква сила и при каква скорост притискат болида надолу?), но мощността на двигателят се справя, а и сцеплението е много важно, та без компромис няма начин да се случат нещата.
Надявам се да Ви е било интересно, и полезно!
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: F1 2022

Мнение от ЯЛТА » 16 май 2022, 00:45

Ми толкова са аеродинамични, че над 160 км/ч. могат да се движат по тавана на тунел.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: F1 2022

Мнение от ivo_63 » 16 май 2022, 12:42

Не видях къде е силата на триене гуми/настилка , че нея ако я няма не може се отлепи болида и във вакуум :D

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: F1 2022

Мнение от F Focus » 16 май 2022, 19:21

Васко -в голяма заблуда си!
Факторът въздушно съпротивление по принцип, а особенно при Ф-1 е този, който основно "изяжда" мощността на двигателя, еле с увеличението на скоростта-всичко останало направо бледнее.
Ще върви по тавана на тунел, защото антикрилата притискат болида с каква сила...колко да те чакам да кажеш? :wink: Но, ако скоростта падне до 100км./ч. ще падне от тавана на тунела-вярвай ми!
Твоята лична кола е с по-добър коефициент на възд. съпротивление(някъде около 0.38- 0.42-влез в Гугъл и напиши после, ако не те е срам колко е на Ф-1, ок) от Ф-1, колкото и да ти е странно-както казах анти-крилата отпред и отзад, и огромните непокрити гуми са основните "виновници". Но антикрилата са важни, за да се вземат завоите с висока скорост, където всяко Порше, или Бугати-Вейрон ще станат смешни, въпреки, че са с много нисък коеф. на възд. съпротивление!
Накратко-увеличавате скоростта два пъти-възд. съпротивление се увеличаяа четири пъти, увеличавате скоростта 6 пъти( от 20 до 120км/ч., например)-възд. съпротивление се увеличава почти 36 пъти! А, от 20 до 300км./ч. кВо се случва...? Доколкото помня от училище 15 на корен квадратен е 225, нали?
При ускорение от 0 до 100км./ч. възд. съпротивление все още не се е проявило в цялата си "прелест".
Естествено, че мощният двигател успява да се "пребори" и болида постига висока скорост.
Такива ми ти работи...
От мен толкоз, който не вярва и желае нещо да понаучи в днешно време поне има "Гугъл", а който не желае да си остане с неговите си грешни убеждения, но би било добре да не си ги налага тук, като "последна инстанция"! За останалите се надявам да са научили нещо ново и учудващо непознато за тях.

П.С. Обясних всичко максимално сбито и надявам се разбираемо, и занапред повече няма да влизам в необосновани с нищо, освен с лично, и некомпетентно мнение в спорове! Което знам-знам, но го казвам веднъж, най-много два пъти, както ме посъветва един умен човек тук. За, което не знам питам, чета, слушам, гледам, преценявам и не споря! И благодаря, а не пускам ехиднички и некомпетентни коментари!
Последна промяна от F Focus на 16 май 2022, 21:28, променено общо 1 път.
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: F1 2022

Мнение от ЯЛТА » 16 май 2022, 21:27

Пламене, аз по физика и математика имах двойки, може и да ти ги снимам даже. Аз съм практик, и теорията не ме интересува, и патенти нямам, и акъл не приемам щот съм зодия "Кози рог".
Само ти отбелязах че може и по тавана да се движи, и не очаквам като на малоумен да ми разясняваш това онова.
F Focus написа:
16 май 2022, 19:21
Но, ако скоростта падне
Но, ако баба ти беше мъжка, щяха да и викат дядо, и теб нямаше да те има.
Та като ми пишеш за наука,- там ако няма.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: F1 2022

Мнение от F Focus » 16 май 2022, 21:37

В случая мога само да ти кажа наздраве, като отговор, Васко! :wink:
Вече съм на две ракии(или три?), ама гледам поне правописът ми да е изряден, та се старая, както виждаш, за да не ми личи, щото ме дебнат...! :D
Пък ти поне недей да продължаваш да спориш и "контрираш" някак-или не можеш?
Ако продължиш в същият дух ще ти отговарям с "наздраве", или няма да отговарям-нямам за цел да се заяждам, а още повече да обиждам, пък и те уважавам!
А, за продължаване на спор по темата и повече обяснения казах, че няма да стане!
Надявам се, че поне съм те направил щастлив, че колата ти е с много по-нисък коеф. на възд. съпротивление от Ф-1 :wink:
Последна промяна от F Focus на 16 май 2022, 21:47, променено общо 2 пъти.
Много автомати-слаби резултати!

freeway
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: F1 2022

Мнение от freeway » 16 май 2022, 21:37

Позицията на пилот от Ф1 се определя от правилата на FIA относно болидите.Малки промени в шасито налагат нова позиция на пилота.Оттам нататък технологии се опитват да направят тази позиция максимално удобна, но дали успяват...?!?
Седиш ли удобно?

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: F1 2022

Мнение от F Focus » 16 май 2022, 21:44

Полезен пост по темата-благодаря!
По мое време стъпалата бяха долу, което ми се струва, че е по-удобният вариант за пилота-само мое мнение. Явно за пилотите става по-трудно.
Протече ми мисъл( :lol: )-не твърдя, че е правилна, но преди имаше случаи на смачкани стъпала и крака на пилоти при катастрофа, а сега при вдигнати високо крака това няма как да се случи. То да пази Господ, де...!
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: F1 2022

Мнение от HACKO » 17 май 2022, 00:27

По твое време, носовете на автомобилите бяха долу. После Бенетон изкара революционна концепция с високо вдигнат нос и спойлер на конзола ниско долу, с този автомобил Шумахер спечели първата си титла. След това почти всички изкопираха концепцията и вдигнаха носовете. После пак ги свалиха и сега пак са горе. През цялото това време се е целяло по-добри резултати, които са се променяли при различните условия продиктувани от техническите правила. А пък на пилотите им се плаща да карат, а на някои и да побеждават а не да им е комфортно, който иска комфорт да се вози на лимузина.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: F1 2022

Мнение от ivo_63 » 17 май 2022, 19:47

Не искам да ви вкарвам в 8-клас в час по физика , но да кажа на Пацо :
Мощността определя фактора на ускорението - колкото повече кс има една кола , толкова по-дълго може да ускорява, ако няма съпротивление ще ускорява до скоростта на светлината и малко отгоре - това е физика не мое твърдение
Ако една кола е 1 кс и няма съпротивление ще ускорява до безкрай също , само че просто по-бавно
Пак ти казвам - не си включил силата на триене , която е обратна на челното съпротивление, когато челното съпротивление изравни силата на триене колата спира, ако я надвиши даже ще те пързаля назад
Изобщо ще стане мазало ако продължавате, защото спор между неспециалисти е безмислен - всички сме безхаберни в някаква степен.

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: F1 2022

Мнение от F Focus » 17 май 2022, 20:50

Силата на триене обратна на челното съпротивление-вЕрно ли това написа, бе Иво...?! :lol: Ужас! :oops: Прочетох поста ти няколко пъти и не мога да повярвам! Аз ли не обясних подробно на два пъти на половин страница какво имам предвид...?
Явно съм се объркал, че и двете сили са идентични-челното съпротивление е сила на триене с въздуха, а силата, която визираш е механична(гуми спрямо настилка, вътр. триене в двигател, ск. кутия, лагери и т.н.) и не я пропускам-просто е много по-малка от възд. съпротивление, особенно при висока скорост, като и двете забавят болида и никоя не го ускорява!
Изобщо не те разбрах какво искаш да кажеш, но се постарах! :wink:
Не се имам за голям спец, но което съм написал е така и никак иначе.
Пожелавам ти да си здрав!
Пък, ако решиш да ми изпратиш 5-10л. от твоята ракия(за цена не питам) ще се съглася с всичко, което напишеш! :lol:
Много автомати-слаби резултати!

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта