!! Въпрос към --->Билли_бой

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
noface
потребител
потребител
Мнения: 567
Регистриран: 28 юли 2005, 10:40
Модел на автомобила: Sierra
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

!! Въпрос към --->Билли_бой

Мнение от noface » 26 апр 2007, 10:36

Човече гледам ти снимките и там има едно табло на Сиера :wink:
скороста е между 230 и 240Км/ч оборотите малко на 5000,та питанката ми е занимаваш ли се с фотошоп или....

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: !! Въпрос към --->Билли_бой

Мнение от nikolovvd » 26 апр 2007, 12:07

noface написа:... фотошоп или....
... си сменил скоростната кутия?

Потребителски аватар
tisho.74
потребител
потребител
Мнения: 158
Регистриран: 29 сеп 2005, 16:03
Модел на автомобила: Опел Астра '08 комби 150 к.с. CDTI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от tisho.74 » 27 апр 2007, 14:18

... или Коси, може и V6, абе знае ли човек?
Търся си форд

noface
потребител
потребител
Мнения: 567
Регистриран: 28 юли 2005, 10:40
Модел на автомобила: Sierra
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от noface » 28 апр 2007, 00:32

Хммм, друга ск.кутия-ОК,но мотора (неговата сиера е 115кс. май :roll: )
няма силааааа,за тази скорост при тия обороти,а за V6 е ясно,но той не е 115 катъра :P

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 28 апр 2007, 09:12

само да кажа ,че 2.0 V6 мотора е по слаб на сиерата той е т.н. Cologne и е 90 к.с. Ако става въпрос за него.. А доколкото Били тои е направил 200и нещо си игра с фотошопа.. тези сиерки 240 немогат да направат с тоя мотор без да се пипа нещо мотора.. иначе мотора има много голям потенциал в него..

noface
потребител
потребител
Мнения: 567
Регистриран: 28 юли 2005, 10:40
Модел на автомобила: Sierra
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от noface » 28 апр 2007, 15:48

колегата под V6 предполагам е искал да каже 2.8 или 2.9 см3, :lol:

Потребителски аватар
billy_boy
потребител
потребител
Мнения: 845
Регистриран: 01 фев 2006, 12:40
Модел на автомобила: Audi a4 1.8TQ AJL, караше Sierra
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: !! Въпрос към --->Билли_бой

Мнение от billy_boy » 29 апр 2007, 12:43

noface написа:Човече гледам ти снимките и там има едно табло на Сиера :wink:
скороста е между 230 и 240Км/ч оборотите малко на 5000,та питанката ми е занимаваш ли се с фотошоп или....
:D Веселяци! С фотошопа не съм много-добър но се справям. Снимката която си видял и е към 230-240 км/ч със цветния километраж. Тя е правена на фотошопа. Максималната скорост която съм достигнал със сиерата преди ремонта на ГАЗ е 200 км/ч при 4000 оборота. 240 не ми се вярва да направи тази кола без някакви подобрения по мотора. Още не съм минал достатъчно километри след ремонта за да правя спеед тестове пък и ми писаха акт за превишена скорост та не е оферта. Иначе има разлика при високите скорости сега набира по-добре. Но с повече от 170 не съм я карал. След като се разработи слагам безнзиновия дебитомер А100 няколко килца и газ. Но повече от 220 макс 230 едва ли ще е въпреки че 200 са на 4000 оборота просто ми се вижда невъзможно. Ауди 90 куатро 2.3и ДОХЦ 20в максимална скорост 260 на бензин аз лично го карах с 220 и му става трудно след 180. Така че сиерата че върву върви ама 240 няма да може.

P.S Ето реална снимка имам и клипче.

Изображение
Последна промяна от billy_boy на 29 апр 2007, 12:48, променено общо 1 път.
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
BadAngel
потребител
потребител
Мнения: 573
Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
Модел на автомобила: '06 Ford Focus
Местоположение: София, кв. Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от BadAngel » 29 апр 2007, 12:47

лесно може да се разбере теоритично каква би била максималната скорост на сиерката... просто трябва да се знае какво е челното съпротивление, предавателното число и размера на гумите.. и мощността разбира се :) понякога се случват аномалии, примерно вайпъра достига максималната си скорост на 5та предавка, а не на 6та, просто 6та е прекалено дълга и няма достатъчно мощност за да я изпълни цялата :)

200 км/ч от сиера 115 коня според мен са мираж, километража лъже... форд фокус, които е с доста по-добра динамика и пак е 115 коня с дългите предавки (long ratio) спира при 190 и не може да запълни пета..
Играчките се променят,
момчетата - не.

Потребителски аватар
Cobra
потребител
потребител
Мнения: 112
Регистриран: 10 апр 2005, 12:55
Модел на автомобила: Sierra 2.0 DOHC EFI
Местоположение: София/Плевен
Status: Извън линия

Мнение от Cobra » 29 апр 2007, 14:32

....
Последна промяна от Cobra на 29 апр 2007, 22:21, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 29 апр 2007, 16:52

Сиерата има доста добра аеродинамика ,но е значително тежко купе.. но 200 невярвам да са проблем.. ако я насилиш малко .. аз още повече несмея да права тестове защото освен сегменти сменях и ризи..ии при мен поне 10К. км не трябва да я изнасилвам...
На този мотор 115 коня максималния въртящ момент 160н.м. идва при 5400оборота - демек 115-те коня са на 5400 оборота а тука има едва 4000. да кажем ,че километража лъже със 10 км ,то според мен ако моторя успее да ускори до 5400 ще постигне реално малко над 200км..

Потребителски аватар
BadAngel
потребител
потребител
Мнения: 573
Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
Модел на автомобила: '06 Ford Focus
Местоположение: София, кв. Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от BadAngel » 29 апр 2007, 18:22

това колко е тежко купето няма отношение за максималната скорост...
Играчките се променят,
момчетата - не.

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cenzor » 29 апр 2007, 18:40

venom4o написа:Сиерата има доста добра аеродинамика ,но е значително тежко купе.. .
Във втора тема ще го напиша...не е значително тежко купе. Колкото новите Ford Fiesta тежи Сиерата ( 1989 година, 2 литра), а и от Ford Focus е по-лека.... И то сравнявам 2литрова Сиера с най-малките Фокус и Фиеста.

Sierra 2.0 литра, 4/5 door Kerb weight : 1128
Focus 1.4 литров; 5 door hatchback Kerb weight: 1247
Fiesta 1.3 литров; 5 door hatchback kerb weight: 1107

източници :
http://www.cuddles.abelgratis.net/ford.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.globalcar.com/datasheet/Ford ... ra2.0i.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 29 апр 2007, 22:07

Ами според мен има.. защото когато е по леко купето на една кола ,толкова по бързо ще ускорява тя ии толкова по малко ще е самото съпротивление което се оказва на двигателя.. Ето например Сиерата на Божурище - тя е двувратка и е махнато всичко от нея- олекотена е... Мойта сиера е същата като на Били самоче моята е джия ,но се 1 и същ мотор и една година .. на мен в талона ми пише 1220 кг. но Като го сравня със 1250 кила на слаб фокус ,въобще не ми се качва в него.. предпочитам си 20 годишната сиерка :P
Като се смята това ,че мотора на сиерата е от чугун .. мисля ,че тя може да направи доста сериозни скорости.. ако се подсилят спирачките...

Потребителски аватар
BadAngel
потребител
потребител
Мнения: 573
Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
Модел на автомобила: '06 Ford Focus
Местоположение: София, кв. Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от BadAngel » 29 апр 2007, 23:37

venom4o написа:Ами според мен има.. защото когато е по леко купето на една кола ,толкова по бързо ще ускорява тя ии толкова по малко ще е самото съпротивление което се оказва на двигателя.. Ето например Сиерата на Божурище - тя е двувратка и е махнато всичко от нея- олекотена е... Мойта сиера е същата като на Били самоче моята е джия ,но се 1 и същ мотор и една година .. на мен в талона ми пише 1220 кг. но Като го сравня със 1250 кила на слаб фокус ,въобще не ми се качва в него.. предпочитам си 20 годишната сиерка :P
Като се смята това ,че мотора на сиерата е от чугун .. мисля ,че тя може да направи доста сериозни скорости.. ако се подсилят спирачките...
теглото има значение за времето за ускорение до някаква скорост (примерно 0-100 рън), но няма никакво отношение за максималната скорост... ако търсиш максимална скорост за теб е без значение дали ще я достигнеш за 20 секунди или за 40... примерно опел калибра и трябват поне 3-4 минути за да си достигне максималната скорост :) :)

сиерата на божурище е олекотявана понеже никой не се интересува от максималната скорост, колата е правена за драг :) за да си бърз на драг ти е достатъчно да си много лек и да имаш средна мощност... ако си тежък трябва да имаш много коне, за да си бърз... освен това сиерата е със сравнително къси предавки, което значи, че няма да има голяма максимална скорост..... това дали е с 2 врати не е никакво предимство, дори се смята, че по-издължените форми са по-подходящи за високи скорости, това е и причината ягуар екс джей 220 да е толкова дълъг, по този начин жертвайки хендлинга на колата, но е ясно, че е била конструирана с ясната цел да бъде кола, която достига 220 мили/ч, а не да върти на писта :)
Играчките се променят,
момчетата - не.

ARR_
потребител
потребител
Мнения: 197
Регистриран: 12 авг 2005, 18:41
Модел на автомобила: 96 Ford Escort 1.6 16v Ghia Turnier
Местоположение: Кърджали
Status: Извън линия

Мнение от ARR_ » 30 апр 2007, 00:07

venom4o написа:На този мотор 115 коня максималния въртящ момент 160н.м. идва при 5400оборота - демек 115-те коня са на 5400 оборота а тука има едва 4000
Тука май малко ги обърка нещата.Това че максималната мощност се постига при 5400-5500 оборота не означава същото и за въртящия момент.Който според един сайт се постига при 4000 оборота.
Max. output 116.6 PS (115.0 bhp) (85.8 kW)
@5500 rpm
Max. torque 160.0 Nm (118 lbft) (16.3 kgm)
@4000 rpm
Пак според същия сайт максималната скорост е 190км/ч.Но както знаете това е когато колата е с предписаните от завода гуми и още редица фактори който се взимат предвид когато се правят тези тестове.Мисълта ми е че е възможно такава Сиера да достигне 200км/ч ако е например с по-големи джанти/гуми от фабричните.Разбира се може и просто километража да е малко оптимистичен както е при повечето коли.
Иначе наистина теглото няма особено значение за максималната скорост.Там играят аеродинамика обороти,мощност,вътрящт момент и предавателни числа на скоростите и диференциала.
За пример мога да дам последния модел БМВ М5 и Додж Вайпър,които са с еднаква мощност но Вайпъра е по-лек,обаче като се махне електрония ограничител на скороста на М5-цата тя прави по-висока максимална скорост.Най-вече заради 7-те си скорости и по-добрата аеродинамика.

Потребителски аватар
BadAngel
потребител
потребител
Мнения: 573
Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
Модел на автомобила: '06 Ford Focus
Местоположение: София, кв. Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от BadAngel » 30 апр 2007, 00:13

ARR_ написа:Мисълта ми е че е възможно такава Сиера да достигне 200км/ч ако е например с по-големи джанти/гуми от фабричните
хмм, според мен с по-големи джанти от фабричните колата ще постига по-малка максимална скорост, понеже по-големите джанти са по-тежки, а собственото тегло на джантите си казва своето, но ако си имал предвид, за гуми + джанти с по-голяма обиколка, то скоростта би била по-голяма само по километраж, понеже когато гумите са с по-голяма обиколка километража почва да лъже :) :) :)

на кратко казано по-големите джанти спъват колата, заради по-голямото съпротивление при въртене, което оказват, което се появява заради по-високата им собствена маса
Играчките се променят,
момчетата - не.

ARR_
потребител
потребител
Мнения: 197
Регистриран: 12 авг 2005, 18:41
Модел на автомобила: 96 Ford Escort 1.6 16v Ghia Turnier
Местоположение: Кърджали
Status: Извън линия

Мнение от ARR_ » 30 апр 2007, 01:17

BadAngel написа:
ARR_ написа:Мисълта ми е че е възможно такава Сиера да достигне 200км/ч ако е например с по-големи джанти/гуми от фабричните
хмм, според мен с по-големи джанти от фабричните колата ще постига по-малка максимална скорост, понеже по-големите джанти са по-тежки, а собственото тегло на джантите си казва своето, но ако си имал предвид, за гуми + джанти с по-голяма обиколка, то скоростта би била по-голяма само по километраж, понеже когато гумите са с по-голяма обиколка километража почва да лъже :) :) :)

на кратко казано по-големите джанти спъват колата, заради по-голямото съпротивление при въртене, което оказват, което се появява заради по-високата им собствена маса
Да така е,обаче не винаги по-големи джанти гуми са по тежки от малките.Например въпросната Сиера най-вероятно излиза от завода с железни джанти и тестовете за макс. скорост са правени с такива.Така че ако се сменят с хубави алуминиеви дори и да са малко по-големи(1инч да речем) разликата в теглото няма да е особено голяма.А ако диаметъра на гумата(съответно и периметъра) са по-големи от фабричните километража показва по-малка скорост от действителната,защото повечето километражи са свързани със скоростната кутия и нямат ни най-малка идеа какво въртиш отпред/отзад :D
Ето виж,само въведи в " Reference Speedometer Value" да речем 100км/мл в час.
http://www.csgnetwork.com/speedocalibcalc.html

При всички формули или калкулатори за макс. скорост при равни обороти колелата с по голям диаметър/периметър дават по висока скорост.
То затова и по-големите колела пречат и осакатяват колата защото се явяват един вид все едно да имаш "по-дълаг" диференциал-можеш да развиеш по-голяма скорост,но по-бавно и колата ще е по-тромава,а не толкова теглото(ако джантите са хубави),разбира се ако разликите в диаметрите не са толкова големи де,щото аз ако плясна едни 17-ки първо че ще са ми по-тежки второ че просто са си големи и колата ми ще е супер спъната.
Тва са си мой мисли,не претендирам че са 100% верни.Най-добре ще е колегата да даде размера на гумите и предавателното число на 5скорост и на дифф-а та да видим дали наистина прави 200 :D
Още нещо,има един много важен фактор който забравихме да споменем,а именно че тези тестове за скорост се правят на възможно най-равни писти,а нормалните пътища си имат нагорнища...надолнища :D

noface
потребител
потребител
Мнения: 567
Регистриран: 28 юли 2005, 10:40
Модел на автомобила: Sierra
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от noface » 30 апр 2007, 10:02

Аз със 4000об/м съм на 160км/ч, нека някой друг да каже с 2 литров мотор при кви обороти с ква скорост е,това на снимката вобще не ми се вярва да е възможно,освен ако не си със скорости и диференциал от
XR4I или 2.9л мотор-а,.

Потребителски аватар
BadAngel
потребител
потребител
Мнения: 573
Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
Модел на автомобила: '06 Ford Focus
Местоположение: София, кв. Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от BadAngel » 30 апр 2007, 10:26

ARR_ написа:Тва са си мой мисли,не претендирам че са 100% верни.Най-добре ще е колегата да даде размера на гумите и предавателното число на 5скорост и на дифф-а та да видим дали наистина прави 200 :D
абе тия сиери май са с по 4 скорости :) никаква идея си нямам аз лично какви са и джантите на сиерата, може да са някакви турски алуминиеви, дето са по-тежки и от железните хихи :) аз говорех en general :)
Играчките се променят,
момчетата - не.

Потребителски аватар
billy_boy
потребител
потребител
Мнения: 845
Регистриран: 01 фев 2006, 12:40
Модел на автомобила: Audi a4 1.8TQ AJL, караше Sierra
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от billy_boy » 30 апр 2007, 12:15

noface написа:Аз със 4000об/м съм на 160км/ч, нека някой друг да каже с 2 литров мотор при кви обороти с ква скорост е,това на снимката вобще не ми се вярва да е възможно,освен ако не си със скорости и диференциал от
XR4I или 2.9л мотор-а,.
Ела качваме се някоя вечер на магистралта и газ да ти покажа всичко е оригинално не съм сменял скорости.
BadAngel написа: абе тия сиери май са с по 4 скорости :) никаква идея си нямам аз лично какви са и джантите на сиерата, може да са някакви турски алуминиеви, дето са по-тежки и от железните хихи :) аз говорех en general :)
Има сиери по 4 скорости но моята е от по-младите. Относно джантите не не са турски и тежки това че не карам коло на 1 2 години не означава че карам барака! Джантите са Zender Sport 15.
ARR_ написа: Тва са си мой мисли,не претендирам че са 100% верни.Най-добре ще е колегата да даде размера на гумите и предавателното число на 5скорост и на дифф-а та да видим дали наистина прави 200 :D
:D
195/65/15 - Джантите са както казах вече Zander Sport. Оригиналния размер мисля, че е 195/75/14. А относно другите характеристики как да ги разбера за да ги кажа?

P.S Зададох стойностите за оригиналните размери препоръчани за сиерата и за сегашните ми гуми на калколатора даден по горе. И какво се оказва.

Дадени са 2 размера:

http://www.ford-sierra-club.hit.bg/guma.html" onclick="window.open(this.href);return false;

185/65/R14 - 195/65/15 при 100км/ч - The vehicle speed is actually 106.44187216909916

195/60/R14 - 195/65/15 при 100км/ч - The vehicle speed is actually 107.61533242876527

Което ще рече че ме лъже, но в обратна посока. При скорост 200км/ч
скороста е в единия случаи около 212, а в другия около 215.

Пак казвам, че това е скорост постигната на газ, а това има значение защото седмица по-рано правих същия тест и не иска повече от 180 след това заредих на друго място и направи 200 но не иска повече пък и беше през деня и имаше движение.
Последна промяна от billy_boy на 30 апр 2007, 12:32, променено общо 1 път.
Изображение
Изображение

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта