Страница 1 от 3

!! Въпрос към --->Билли_бой

Публикувано: 26 апр 2007, 10:36
от noface
Човече гледам ти снимките и там има едно табло на Сиера :wink:
скороста е между 230 и 240Км/ч оборотите малко на 5000,та питанката ми е занимаваш ли се с фотошоп или....

Re: !! Въпрос към --->Билли_бой

Публикувано: 26 апр 2007, 12:07
от nikolovvd
noface написа:... фотошоп или....
... си сменил скоростната кутия?

Публикувано: 27 апр 2007, 14:18
от tisho.74
... или Коси, може и V6, абе знае ли човек?

Публикувано: 28 апр 2007, 00:32
от noface
Хммм, друга ск.кутия-ОК,но мотора (неговата сиера е 115кс. май :roll: )
няма силааааа,за тази скорост при тия обороти,а за V6 е ясно,но той не е 115 катъра :P

Публикувано: 28 апр 2007, 09:12
от venom4o
само да кажа ,че 2.0 V6 мотора е по слаб на сиерата той е т.н. Cologne и е 90 к.с. Ако става въпрос за него.. А доколкото Били тои е направил 200и нещо си игра с фотошопа.. тези сиерки 240 немогат да направат с тоя мотор без да се пипа нещо мотора.. иначе мотора има много голям потенциал в него..

Публикувано: 28 апр 2007, 15:48
от noface
колегата под V6 предполагам е искал да каже 2.8 или 2.9 см3, :lol:

Re: !! Въпрос към --->Билли_бой

Публикувано: 29 апр 2007, 12:43
от billy_boy
noface написа:Човече гледам ти снимките и там има едно табло на Сиера :wink:
скороста е между 230 и 240Км/ч оборотите малко на 5000,та питанката ми е занимаваш ли се с фотошоп или....
:D Веселяци! С фотошопа не съм много-добър но се справям. Снимката която си видял и е към 230-240 км/ч със цветния километраж. Тя е правена на фотошопа. Максималната скорост която съм достигнал със сиерата преди ремонта на ГАЗ е 200 км/ч при 4000 оборота. 240 не ми се вярва да направи тази кола без някакви подобрения по мотора. Още не съм минал достатъчно километри след ремонта за да правя спеед тестове пък и ми писаха акт за превишена скорост та не е оферта. Иначе има разлика при високите скорости сега набира по-добре. Но с повече от 170 не съм я карал. След като се разработи слагам безнзиновия дебитомер А100 няколко килца и газ. Но повече от 220 макс 230 едва ли ще е въпреки че 200 са на 4000 оборота просто ми се вижда невъзможно. Ауди 90 куатро 2.3и ДОХЦ 20в максимална скорост 260 на бензин аз лично го карах с 220 и му става трудно след 180. Така че сиерата че върву върви ама 240 няма да може.

P.S Ето реална снимка имам и клипче.

Изображение

Публикувано: 29 апр 2007, 12:47
от BadAngel
лесно може да се разбере теоритично каква би била максималната скорост на сиерката... просто трябва да се знае какво е челното съпротивление, предавателното число и размера на гумите.. и мощността разбира се :) понякога се случват аномалии, примерно вайпъра достига максималната си скорост на 5та предавка, а не на 6та, просто 6та е прекалено дълга и няма достатъчно мощност за да я изпълни цялата :)

200 км/ч от сиера 115 коня според мен са мираж, километража лъже... форд фокус, които е с доста по-добра динамика и пак е 115 коня с дългите предавки (long ratio) спира при 190 и не може да запълни пета..

Публикувано: 29 апр 2007, 14:32
от Cobra
....

Публикувано: 29 апр 2007, 16:52
от venom4o
Сиерата има доста добра аеродинамика ,но е значително тежко купе.. но 200 невярвам да са проблем.. ако я насилиш малко .. аз още повече несмея да права тестове защото освен сегменти сменях и ризи..ии при мен поне 10К. км не трябва да я изнасилвам...
На този мотор 115 коня максималния въртящ момент 160н.м. идва при 5400оборота - демек 115-те коня са на 5400 оборота а тука има едва 4000. да кажем ,че километража лъже със 10 км ,то според мен ако моторя успее да ускори до 5400 ще постигне реално малко над 200км..

Публикувано: 29 апр 2007, 18:22
от BadAngel
това колко е тежко купето няма отношение за максималната скорост...

Публикувано: 29 апр 2007, 18:40
от cenzor
venom4o написа:Сиерата има доста добра аеродинамика ,но е значително тежко купе.. .
Във втора тема ще го напиша...не е значително тежко купе. Колкото новите Ford Fiesta тежи Сиерата ( 1989 година, 2 литра), а и от Ford Focus е по-лека.... И то сравнявам 2литрова Сиера с най-малките Фокус и Фиеста.

Sierra 2.0 литра, 4/5 door Kerb weight : 1128
Focus 1.4 литров; 5 door hatchback Kerb weight: 1247
Fiesta 1.3 литров; 5 door hatchback kerb weight: 1107

източници :
http://www.cuddles.abelgratis.net/ford.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.globalcar.com/datasheet/Ford ... ra2.0i.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Публикувано: 29 апр 2007, 22:07
от venom4o
Ами според мен има.. защото когато е по леко купето на една кола ,толкова по бързо ще ускорява тя ии толкова по малко ще е самото съпротивление което се оказва на двигателя.. Ето например Сиерата на Божурище - тя е двувратка и е махнато всичко от нея- олекотена е... Мойта сиера е същата като на Били самоче моята е джия ,но се 1 и същ мотор и една година .. на мен в талона ми пише 1220 кг. но Като го сравня със 1250 кила на слаб фокус ,въобще не ми се качва в него.. предпочитам си 20 годишната сиерка :P
Като се смята това ,че мотора на сиерата е от чугун .. мисля ,че тя може да направи доста сериозни скорости.. ако се подсилят спирачките...

Публикувано: 29 апр 2007, 23:37
от BadAngel
venom4o написа:Ами според мен има.. защото когато е по леко купето на една кола ,толкова по бързо ще ускорява тя ии толкова по малко ще е самото съпротивление което се оказва на двигателя.. Ето например Сиерата на Божурище - тя е двувратка и е махнато всичко от нея- олекотена е... Мойта сиера е същата като на Били самоче моята е джия ,но се 1 и същ мотор и една година .. на мен в талона ми пише 1220 кг. но Като го сравня със 1250 кила на слаб фокус ,въобще не ми се качва в него.. предпочитам си 20 годишната сиерка :P
Като се смята това ,че мотора на сиерата е от чугун .. мисля ,че тя може да направи доста сериозни скорости.. ако се подсилят спирачките...
теглото има значение за времето за ускорение до някаква скорост (примерно 0-100 рън), но няма никакво отношение за максималната скорост... ако търсиш максимална скорост за теб е без значение дали ще я достигнеш за 20 секунди или за 40... примерно опел калибра и трябват поне 3-4 минути за да си достигне максималната скорост :) :)

сиерата на божурище е олекотявана понеже никой не се интересува от максималната скорост, колата е правена за драг :) за да си бърз на драг ти е достатъчно да си много лек и да имаш средна мощност... ако си тежък трябва да имаш много коне, за да си бърз... освен това сиерата е със сравнително къси предавки, което значи, че няма да има голяма максимална скорост..... това дали е с 2 врати не е никакво предимство, дори се смята, че по-издължените форми са по-подходящи за високи скорости, това е и причината ягуар екс джей 220 да е толкова дълъг, по този начин жертвайки хендлинга на колата, но е ясно, че е била конструирана с ясната цел да бъде кола, която достига 220 мили/ч, а не да върти на писта :)

Публикувано: 30 апр 2007, 00:07
от ARR_
venom4o написа:На този мотор 115 коня максималния въртящ момент 160н.м. идва при 5400оборота - демек 115-те коня са на 5400 оборота а тука има едва 4000
Тука май малко ги обърка нещата.Това че максималната мощност се постига при 5400-5500 оборота не означава същото и за въртящия момент.Който според един сайт се постига при 4000 оборота.
Max. output 116.6 PS (115.0 bhp) (85.8 kW)
@5500 rpm
Max. torque 160.0 Nm (118 lbft) (16.3 kgm)
@4000 rpm
Пак според същия сайт максималната скорост е 190км/ч.Но както знаете това е когато колата е с предписаните от завода гуми и още редица фактори който се взимат предвид когато се правят тези тестове.Мисълта ми е че е възможно такава Сиера да достигне 200км/ч ако е например с по-големи джанти/гуми от фабричните.Разбира се може и просто километража да е малко оптимистичен както е при повечето коли.
Иначе наистина теглото няма особено значение за максималната скорост.Там играят аеродинамика обороти,мощност,вътрящт момент и предавателни числа на скоростите и диференциала.
За пример мога да дам последния модел БМВ М5 и Додж Вайпър,които са с еднаква мощност но Вайпъра е по-лек,обаче като се махне електрония ограничител на скороста на М5-цата тя прави по-висока максимална скорост.Най-вече заради 7-те си скорости и по-добрата аеродинамика.

Публикувано: 30 апр 2007, 00:13
от BadAngel
ARR_ написа:Мисълта ми е че е възможно такава Сиера да достигне 200км/ч ако е например с по-големи джанти/гуми от фабричните
хмм, според мен с по-големи джанти от фабричните колата ще постига по-малка максимална скорост, понеже по-големите джанти са по-тежки, а собственото тегло на джантите си казва своето, но ако си имал предвид, за гуми + джанти с по-голяма обиколка, то скоростта би била по-голяма само по километраж, понеже когато гумите са с по-голяма обиколка километража почва да лъже :) :) :)

на кратко казано по-големите джанти спъват колата, заради по-голямото съпротивление при въртене, което оказват, което се появява заради по-високата им собствена маса

Публикувано: 30 апр 2007, 01:17
от ARR_
BadAngel написа:
ARR_ написа:Мисълта ми е че е възможно такава Сиера да достигне 200км/ч ако е например с по-големи джанти/гуми от фабричните
хмм, според мен с по-големи джанти от фабричните колата ще постига по-малка максимална скорост, понеже по-големите джанти са по-тежки, а собственото тегло на джантите си казва своето, но ако си имал предвид, за гуми + джанти с по-голяма обиколка, то скоростта би била по-голяма само по километраж, понеже когато гумите са с по-голяма обиколка километража почва да лъже :) :) :)

на кратко казано по-големите джанти спъват колата, заради по-голямото съпротивление при въртене, което оказват, което се появява заради по-високата им собствена маса
Да така е,обаче не винаги по-големи джанти гуми са по тежки от малките.Например въпросната Сиера най-вероятно излиза от завода с железни джанти и тестовете за макс. скорост са правени с такива.Така че ако се сменят с хубави алуминиеви дори и да са малко по-големи(1инч да речем) разликата в теглото няма да е особено голяма.А ако диаметъра на гумата(съответно и периметъра) са по-големи от фабричните километража показва по-малка скорост от действителната,защото повечето километражи са свързани със скоростната кутия и нямат ни най-малка идеа какво въртиш отпред/отзад :D
Ето виж,само въведи в " Reference Speedometer Value" да речем 100км/мл в час.
http://www.csgnetwork.com/speedocalibcalc.html

При всички формули или калкулатори за макс. скорост при равни обороти колелата с по голям диаметър/периметър дават по висока скорост.
То затова и по-големите колела пречат и осакатяват колата защото се явяват един вид все едно да имаш "по-дълаг" диференциал-можеш да развиеш по-голяма скорост,но по-бавно и колата ще е по-тромава,а не толкова теглото(ако джантите са хубави),разбира се ако разликите в диаметрите не са толкова големи де,щото аз ако плясна едни 17-ки първо че ще са ми по-тежки второ че просто са си големи и колата ми ще е супер спъната.
Тва са си мой мисли,не претендирам че са 100% верни.Най-добре ще е колегата да даде размера на гумите и предавателното число на 5скорост и на дифф-а та да видим дали наистина прави 200 :D
Още нещо,има един много важен фактор който забравихме да споменем,а именно че тези тестове за скорост се правят на възможно най-равни писти,а нормалните пътища си имат нагорнища...надолнища :D

Публикувано: 30 апр 2007, 10:02
от noface
Аз със 4000об/м съм на 160км/ч, нека някой друг да каже с 2 литров мотор при кви обороти с ква скорост е,това на снимката вобще не ми се вярва да е възможно,освен ако не си със скорости и диференциал от
XR4I или 2.9л мотор-а,.

Публикувано: 30 апр 2007, 10:26
от BadAngel
ARR_ написа:Тва са си мой мисли,не претендирам че са 100% верни.Най-добре ще е колегата да даде размера на гумите и предавателното число на 5скорост и на дифф-а та да видим дали наистина прави 200 :D
абе тия сиери май са с по 4 скорости :) никаква идея си нямам аз лично какви са и джантите на сиерата, може да са някакви турски алуминиеви, дето са по-тежки и от железните хихи :) аз говорех en general :)

Публикувано: 30 апр 2007, 12:15
от billy_boy
noface написа:Аз със 4000об/м съм на 160км/ч, нека някой друг да каже с 2 литров мотор при кви обороти с ква скорост е,това на снимката вобще не ми се вярва да е възможно,освен ако не си със скорости и диференциал от
XR4I или 2.9л мотор-а,.
Ела качваме се някоя вечер на магистралта и газ да ти покажа всичко е оригинално не съм сменял скорости.
BadAngel написа: абе тия сиери май са с по 4 скорости :) никаква идея си нямам аз лично какви са и джантите на сиерата, може да са някакви турски алуминиеви, дето са по-тежки и от железните хихи :) аз говорех en general :)
Има сиери по 4 скорости но моята е от по-младите. Относно джантите не не са турски и тежки това че не карам коло на 1 2 години не означава че карам барака! Джантите са Zender Sport 15.
ARR_ написа: Тва са си мой мисли,не претендирам че са 100% верни.Най-добре ще е колегата да даде размера на гумите и предавателното число на 5скорост и на дифф-а та да видим дали наистина прави 200 :D
:D
195/65/15 - Джантите са както казах вече Zander Sport. Оригиналния размер мисля, че е 195/75/14. А относно другите характеристики как да ги разбера за да ги кажа?

P.S Зададох стойностите за оригиналните размери препоръчани за сиерата и за сегашните ми гуми на калколатора даден по горе. И какво се оказва.

Дадени са 2 размера:

http://www.ford-sierra-club.hit.bg/guma.html" onclick="window.open(this.href);return false;

185/65/R14 - 195/65/15 при 100км/ч - The vehicle speed is actually 106.44187216909916

195/60/R14 - 195/65/15 при 100км/ч - The vehicle speed is actually 107.61533242876527

Което ще рече че ме лъже, но в обратна посока. При скорост 200км/ч
скороста е в единия случаи около 212, а в другия около 215.

Пак казвам, че това е скорост постигната на газ, а това има значение защото седмица по-рано правих същия тест и не иска повече от 180 след това заредих на друго място и направи 200 но не иска повече пък и беше през деня и имаше движение.