Страница 9 от 13

Re: Ето го и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X

Публикувано: 06 ное 2013, 20:56
от mladen1984
Сложих средната конзола от модела Мк2 1995-98.Доста напасване падна, разстоянията са различни, захващането е различно, формата е по-друга.Но все пак стана.Монтирах и допълнителните бутони за отоплението на задните седалки и облегалки.Както и релето за.
нагревателите.
Специална благодарност и на Виктор Ходжиянков - Виксата _friends_ за бутона(подарк) който разрешава движението на задните седалки.Моя се счупи и тъй като е много рядък трудно се намира.Само за Скорпио е.
Под него монтирах индикатора на алармата- пак от модела Мк2 , а срещу него монтирах бутон за отваряне на багажника от вътре.
Изображение
Много напасване изискваше и ореховата облицовка около скоростния лост.
Изображение
Махнал съм и арматурното табло и под него се правят сумати изменения и пускане на снопове с кабели.
Изображение
Ето тук ще се постави "Централния таймер модул" ССМ (управляващ чистачките, паметта на седалките, алармата, зумера за забравени светлини и плафоните в купето).На негово място беше стария електронен блок на фабричната аларма "Hella".Тя ще бъде заменена от нова периметрова аларма от модела Мк2.
Изображение
Изображение
Тук в бялата кутийка е поставен електронния модул за автоматично пускане на фаровете.
Изображение
Тук съм поставил втори блок "графична сигнализация", който по принцип ще отпадне тъй като таблото със скоростомера и оборотомера ще бъде заменено с дигитално от Мк2 със собствен процесор и управление.Ще замена и цялата кора отгоре.Абсолютно всичко вътре ще е от новия модел скорпио.Засега това е последния ми "мега проект".Черпа информация от колегите от Русия които вече са го реализирали. :D

Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X

Публикувано: 08 ное 2013, 08:12
от mladen1984
Ето как действат в Русия.Колегата е сложил дръжки от Мк2 на Мк1.
Изображение
И от вътре целия интериор е сменен(с такъв от Мк2 1995-98).
Изображение
Изображение
В момента съм поръчал цялото предно арматурно табло, жабката, малката кутия за очила, ореховата облицовка около радиото и скоростомера. :D

Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X

Публикувано: 09 ное 2013, 09:47
от cosworth team ruse
ще му правиш модерна визия отвътре.браво ще стане доста приятно вътре >:D<:

Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X

Публикувано: 12 ное 2013, 17:14
от mladen1984
Най-сетне си окомплектовах таблото заедно с ореховата облицовка.Даже по щастлива случайност попаднах на един съученик от началното ми училище, който продава скорпио на части. :D Така че си осигурих поти всичко необходимо за преработването.
Изображение
Изображение
Да се надяваме и времето да се запази топло за да не зазимим проекта :roll:

Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X

Публикувано: 13 ное 2013, 20:56
от mladen1984
Изображение
Намерих си и декоративния панел на отоплението и нещо много важно към него ключа за "АС", който е комбиниран с този на вентилатора и някои други "глезотийки"

Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X

Публикувано: 13 ное 2013, 21:56
от viksata
Казах ти аз в предишния си пост че ще го смениш :D

Искам снимка на 2-те табла с уредите, да ги съпоставя, моля
аа и къде е бутона за халогените и фаровете за мъгла от зад?

Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X

Публикувано: 14 ное 2013, 07:57
от mladen1984
Да оказа се прав :D хвана ме музата..Таблото ще го снимам отвсякъде и ще ти го покажа, но ще е другата седмица.Ако решиш да го правиш имам и волан(трябва да проверя дали имам и бутоните за темпомата)! _friends_ Бутоните за халогените са монтирани в общ ключ с този на фаровете и са комплект с коректорите по височина)
Изображение
Днес ще ходя да си взема "кормилното тяло".Това дето върху него закачат лостчетата на чистачките, фаровете, патрона на запалването.И към него се хващат декоративните пластмаси зад кормилото.

Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X

Публикувано: 17 ное 2013, 20:13
от mladen1984
Изображение
Кормилното тяло е вече налице + "clockspring"-а :D

Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X

Публикувано: 18 ное 2013, 11:20
от viksata
Не е ли заварено на МК1 това тяло?

И какво налага подмяната му?

Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X

Публикувано: 18 ное 2013, 21:03
от mladen1984
Мисля че не е заварено.А подмяната му се налага за да паснат декоративните пластмаси отгоре и отдолу.И при новия модел жилото на капака е изнесено на друго място.Вдясно 25 см под ключа за фаровете.По лесно се хваща и пластинната система за клаксона,еърбега, и темпомата.

Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X

Публикувано: 01 дек 2013, 18:52
от mladen1984
Изображение
Таблото е вече на 100% събрано и чака качване на пролет.Малки въпросителни има около електрическата част и свързването и.Надяваме се че ще бъдат изчистени... :):
Иначе си намерих дисплей за партроника (оригинален Bosch за първоначално вграждане в Мк2 1995 +)
Изображение
Инсталацията беше прекарана от преди и остана само слагането на дисплея(светофара).Монтирахме го на задната кора по подобие на оригиналното вграждане.
Изображение
Изображение
И ето готовия вариант (естетически много добре пасна).Нагласен е така че да има визуален образ в огледалото за обратно виждане( освен цветна има и звукова сигнализация).
Изображение
Сега при включване на задна скорост се включва автоматично и сензора!
Изображение
Вече сме и с нови емблеми отпред и отзад.
Изображение
Изображение
И нова ключалка на капака на резервоара
Изображение
И редуцирахме ключовете до 1 универсален (всички ключалки са от Мк2 1995 + заедно с алармената система и имобилайзера)

Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X

Публикувано: 01 фев 2014, 21:27
от mladen1984
Да раздвижим темата.Намерих си решетка от "фейслифта" 1990г.Много търсене падна, оказа се че е по-лесно да се намерят всякакви решетки от сиери, отколкото от скорпио.
Иначе е в перфектно състояние.Без да са счупени ушите на гайките и задните рогчета.Доста рядко попадам на грамотен демонтаж, когато си поръчвам части втора употреба! :lol:
Изображение

Изображение

Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X

Публикувано: 21 фев 2014, 19:30
от mladen1984
Най-сетне с новите джанти и гуми 205/60/15.Смятам че е доста по-добре от 14"-те.
Изображение
Изображение
Изображение

Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X

Публикувано: 22 фев 2014, 08:11
от gorskiq
Джантите светят, това са те, здрави и яки като за V6. *smilieicon_ford*

Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X

Публикувано: 27 май 2014, 22:33
от mladen1984
Засърбяха ме ръцете да покарам малко V6-ка и се захванахме да правим тоците по таблото.Иначе казано това си е цяла одисея - свързване, разпояване, проверяване, изолиране и обръщане на кабели.До сега бяхме махнали горната част на арматурното табло и се бяха навързали доста от кабелите по графичната сигнализация и алармата.На първо време е направена подготовка за връзването на уредите по скоростомера и оборотомера.
Изображение
След не много умуване решихме да махнем и долната част на арматурното табло, за да имаме пълен достъп до всички възли.
Изображение
Това е долната част с отделението за барчето и радиото.Тя е направена от супер яка и еластична пластмаса.Такива материали не се срещат вече в новите коли.Претърпя какви ли не усуквания и натоварвания докато я махахме но не поддаде, даже не се и надраска.И тук мога да цитирам Сева, който казва - "Тези коли са правени по времето когато Господ ходеше по Земята" :D
След махането се откри достъп до смесителната кутия на вентилацията, а ето и новата с управление от Мк2.
Изображение
Изображение
Ето и блоковете управляващи двигателя и АБС-а ,както и част от помощните предпазители и термо-релета.
Изображение
Изображение
И зоната в краката на шофьора, където е кормилното тяло.То също е на път да бъде разглобено и заменено с такова от Мк2.

Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X

Публикувано: 27 май 2014, 23:39
от cosworth team ruse
това си е доста добра кола за времето,разглобявал съм едно скорпио такова и мога да кажа че е много умно замислено всичко, _friends_

Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X

Публикувано: 03 юни 2014, 20:58
от mladen1984
С напредването на разгобяването не спирам да се учудвам наистина колко кадърно е правено всичко преди години.Явно колите правени преди 90-те са изчислявани да бъдат вечни.До сега нямаше куплунг,букса или друга сглобка която да се счупи или разпадне.Всички са жилави и здрави.Всичко е подредено и даже има печати от годината на производство и гаранции.Всички проводници са меки и нямат следа от стареене.Даже и тези в двигателния отсек и фаровете.
Та продължаваме по таблото:
След премахването на стария километраж всички сигнали от него бяха прехвърлени към буксите на новия от Мк2.А именно:
Сигнална лампа - ръчна спирачка/спирачна течност.
- ABS
- зареждане акумулатор
- Охладителна течност
- Течност за измиване на предното стъкло и фаровете
- Мигачи
- Дълги светлини
-Захранване дневен и основен километраж
-Захранване графична сигнализация отворени врати/температура
- Сигнал оборотомер
-Захранвана трип компютър среден разход,моментен разход, средна скорост
Изображение
Изображение
Под таблото се вижда ССМ модула.Временно е там.
Изображение
Изображение
Ползваме за основа на предпазителите табло от Ровер 600(сивото на снимката)
Изображение
Махнахме и основата на дюзите за вентилацията и корите.
Изображение
Изображение
И малко Rock and roll AC/DC *party0031* *[Zork-Metal-Smiley*
Изображение
Започна и смяната на крайните изключватели на вратите и капаците.Те са променени от нормално отворени на нормално затворени.И за да работи графичната сигнализация и алармата трябва да се сменят.
Изображение
Задължително запояване.
Изображение
И на багажника....
Изображение
Изображение
А това е кормилното тяло(от Мк2) заедно с щангата минаващо през купето и влизащо в рейката.То ще бъде на мястото на старото, което има един недостатък.В долната си връзката е посредством гумено каре.То с течение на времето старее и се разбива.А при модела Мк2 е без такова каре и изглежда по сигурно.
Затруднение ще има само за захващането към купето, но чрез направата на планки всичко ще се оправи.
Изображение
Демонтаж на старото тяло и проба на новото.Сравняване на размери с волан и без!
Изображение
И така и така всичко беше свалено решихме да пробваме и таблото как пасва.Една суха тренировка....
Изображение
Изображение

Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X

Публикувано: 04 юни 2014, 17:45
от Didibao
Браво, става много добре. :)

Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X

Публикувано: 10 юни 2014, 21:43
от mladen1984
Продължаваме с поставянето на въздуховодите от разпределителната кутия.И сортирате на кабелните снопове.
Изображение
Изображение
На снимката към оградил мястото на захващане на оригиналното кормилно тяло.Самата планка е заварена към купето.Към същата тази планка трябва да се хване и новото кормилно управление от Мк2.За целта се наложи изработване на планки.
Изображение
Изображение
Изображение
По готовата вече планка правим огледална още една.
След като направихме планките и напаснахме различните части решихме да махнем старото гумено каре.То е набито на шлици.
Изображение
Изображение
Изображение
А това е новото каре от Мк2, без гума.И мястото на закрепване на хидравличната рейка:
Изображение
Ето и вече готовото закрепване на кормилното тяло.С планки.Всичко е подсигурено.Единствено трябва да се сменят болтовете и гайките с високоякостни и срещу саморазвиване.
Изображение
Изображение
Вече наслагахме и джойстиците за управление на мигачите и чистачките от Мк2 с оригиналните букси.
Таблото - работещо и отчитащо.Само оборотомера ни дава грешка, но за сега ще го оставим така.Трябва да се намери от какво е проблема(сигнал, електронен блок или нещо др).Но нека да сложим таблото и после ще му мислим.
https://www.youtube.com/watch?v=vIhWhis62N8

Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X

Публикувано: 19 юни 2014, 21:59
от mladen1984
Eто ги и високоякостните болтове(8,8) и гайки(8,8 с подсигуряване срещу саморозвиване) за захващането на кормилното тяло.
Изображение
Монтирахме и Airbag модула и всички кабели и букси към системата.Самия модул, който е в едно с "краш" датчика монтирахме на кормилната колона посредством планка.
Изображение
Изображение
Вече и тази система рАботи.
Подменени са и всички крайни изключватели по вратите и капаците с такива от Мк2.С цел да работи нормално Алармата и графичната сигнализация на вратите.
Изображение
Позиция 1 стария оригинален датчик със вградено съпротивление
Позиция 2 новия оригинален датчик (Мк2) без съпротивление