Страница 9 от 13
Re: Ето го и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 06 ное 2013, 20:56
от mladen1984
Сложих средната конзола от модела Мк2 1995-98.Доста напасване падна, разстоянията са различни, захващането е различно, формата е по-друга.Но все пак стана.Монтирах и допълнителните бутони за отоплението на задните седалки и облегалки.Както и релето за.
нагревателите.
Специална благодарност и на Виктор Ходжиянков - Виксата
за бутона(подарк) който разрешава движението на задните седалки.Моя се счупи и тъй като е много рядък трудно се намира.Само за Скорпио е.
Под него монтирах индикатора на алармата- пак от модела Мк2 , а срещу него монтирах бутон за отваряне на багажника от вътре.
Много напасване изискваше и ореховата облицовка около скоростния лост.
Махнал съм и арматурното табло и под него се правят сумати изменения и пускане на снопове с кабели.
Ето тук ще се постави "Централния таймер модул" ССМ (управляващ чистачките, паметта на седалките, алармата, зумера за забравени светлини и плафоните в купето).На негово място беше стария електронен блок на фабричната аларма "Hella".Тя ще бъде заменена от нова периметрова аларма от модела Мк2.
Тук в бялата кутийка е поставен електронния модул за автоматично пускане на фаровете.
Тук съм поставил втори блок "графична сигнализация", който по принцип ще отпадне тъй като таблото със скоростомера и оборотомера ще бъде заменено с дигитално от Мк2 със собствен процесор и управление.Ще замена и цялата кора отгоре.Абсолютно всичко вътре ще е от новия модел скорпио.Засега това е последния ми "мега проект".Черпа информация от колегите от Русия които вече са го реализирали.
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 08 ное 2013, 08:12
от mladen1984
Ето как действат в Русия.Колегата е сложил дръжки от Мк2 на Мк1.
И от вътре целия интериор е сменен(с такъв от Мк2 1995-98).
В момента съм поръчал цялото предно арматурно табло, жабката, малката кутия за очила, ореховата облицовка около радиото и скоростомера.
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 09 ное 2013, 09:47
от cosworth team ruse
ще му правиш модерна визия отвътре.браво ще стане доста приятно вътре >:D<:
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 12 ное 2013, 17:14
от mladen1984
Най-сетне си окомплектовах таблото заедно с ореховата облицовка.Даже по щастлива случайност попаднах на един съученик от началното ми училище, който продава скорпио на части.
Така че си осигурих поти всичко необходимо за преработването.
Да се надяваме и времето да се запази топло за да не зазимим проекта
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 13 ное 2013, 20:56
от mladen1984
Намерих си и декоративния панел на отоплението и нещо много важно към него ключа за "АС", който е комбиниран с този на вентилатора и някои други "глезотийки"
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 13 ное 2013, 21:56
от viksata
Казах ти аз в предишния си пост че ще го смениш
Искам снимка на 2-те табла с уредите, да ги съпоставя, моля
аа и къде е бутона за халогените и фаровете за мъгла от зад?
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 14 ное 2013, 07:57
от mladen1984
Да оказа се прав
хвана ме музата..Таблото ще го снимам отвсякъде и ще ти го покажа, но ще е другата седмица.Ако решиш да го правиш имам и волан(трябва да проверя дали имам и бутоните за темпомата)!
Бутоните за халогените са монтирани в общ ключ с този на фаровете и са комплект с коректорите по височина)
Днес ще ходя да си взема "кормилното тяло".Това дето върху него закачат лостчетата на чистачките, фаровете, патрона на запалването.И към него се хващат декоративните пластмаси зад кормилото.
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 17 ное 2013, 20:13
от mladen1984
Кормилното тяло е вече налице + "clockspring"-а
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 18 ное 2013, 11:20
от viksata
Не е ли заварено на МК1 това тяло?
И какво налага подмяната му?
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 18 ное 2013, 21:03
от mladen1984
Мисля че не е заварено.А подмяната му се налага за да паснат декоративните пластмаси отгоре и отдолу.И при новия модел жилото на капака е изнесено на друго място.Вдясно 25 см под ключа за фаровете.По лесно се хваща и пластинната система за клаксона,еърбега, и темпомата.
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 01 дек 2013, 18:52
от mladen1984
Таблото е вече на 100% събрано и чака качване на пролет.Малки въпросителни има около електрическата част и свързването и.Надяваме се че ще бъдат изчистени...
Иначе си намерих дисплей за партроника (оригинален Bosch за първоначално вграждане в Мк2 1995 +)
Инсталацията беше прекарана от преди и остана само слагането на дисплея(светофара).Монтирахме го на задната кора по подобие на оригиналното вграждане.
И ето готовия вариант (естетически много добре пасна).Нагласен е така че да има визуален образ в огледалото за обратно виждане( освен цветна има и звукова сигнализация).
Сега при включване на задна скорост се включва автоматично и сензора!
Вече сме и с нови емблеми отпред и отзад.
И нова ключалка на капака на резервоара
И редуцирахме ключовете до 1 универсален (всички ключалки са от Мк2 1995 + заедно с алармената система и имобилайзера)
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 01 фев 2014, 21:27
от mladen1984
Да раздвижим темата.Намерих си решетка от "фейслифта" 1990г.Много търсене падна, оказа се че е по-лесно да се намерят всякакви решетки от сиери, отколкото от скорпио.
Иначе е в перфектно състояние.Без да са счупени ушите на гайките и задните рогчета.Доста рядко попадам на грамотен демонтаж, когато си поръчвам части втора употреба!
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 21 фев 2014, 19:30
от mladen1984
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 22 фев 2014, 08:11
от gorskiq
Джантите светят, това са те, здрави и яки като за V6.
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 27 май 2014, 22:33
от mladen1984
Засърбяха ме ръцете да покарам малко V6-ка и се захванахме да правим тоците по таблото.Иначе казано това си е цяла одисея - свързване, разпояване, проверяване, изолиране и обръщане на кабели.До сега бяхме махнали горната част на арматурното табло и се бяха навързали доста от кабелите по графичната сигнализация и алармата.На първо време е направена подготовка за връзването на уредите по скоростомера и оборотомера.
След не много умуване решихме да махнем и долната част на арматурното табло, за да имаме пълен достъп до всички възли.
Това е долната част с отделението за барчето и радиото.Тя е направена от супер яка и еластична пластмаса.Такива материали не се срещат вече в новите коли.Претърпя какви ли не усуквания и натоварвания докато я махахме но не поддаде, даже не се и надраска.И тук мога да цитирам Сева, който казва - "Тези коли са правени по времето когато Господ ходеше по Земята"
След махането се откри достъп до смесителната кутия на вентилацията, а ето и новата с управление от Мк2.
Ето и блоковете управляващи двигателя и АБС-а ,както и част от помощните предпазители и термо-релета.
И зоната в краката на шофьора, където е кормилното тяло.То също е на път да бъде разглобено и заменено с такова от Мк2.
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 27 май 2014, 23:39
от cosworth team ruse
това си е доста добра кола за времето,разглобявал съм едно скорпио такова и мога да кажа че е много умно замислено всичко,
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 03 юни 2014, 20:58
от mladen1984
С напредването на разгобяването не спирам да се учудвам наистина колко кадърно е правено всичко преди години.Явно колите правени преди 90-те са изчислявани да бъдат вечни.До сега нямаше куплунг,букса или друга сглобка която да се счупи или разпадне.Всички са жилави и здрави.Всичко е подредено и даже има печати от годината на производство и гаранции.Всички проводници са меки и нямат следа от стареене.Даже и тези в двигателния отсек и фаровете.
Та продължаваме по таблото:
След премахването на стария километраж всички сигнали от него бяха прехвърлени към буксите на новия от Мк2.А именно:
Сигнална лампа - ръчна спирачка/спирачна течност.
- ABS
- зареждане акумулатор
- Охладителна течност
- Течност за измиване на предното стъкло и фаровете
- Мигачи
- Дълги светлини
-Захранване дневен и основен километраж
-Захранване графична сигнализация отворени врати/температура
- Сигнал оборотомер
-Захранвана трип компютър среден разход,моментен разход, средна скорост
Под таблото се вижда ССМ модула.Временно е там.
Ползваме за основа на предпазителите табло от Ровер 600(сивото на снимката)
Махнахме и основата на дюзите за вентилацията и корите.
И малко Rock and roll AC/DC
Започна и смяната на крайните изключватели на вратите и капаците.Те са променени от нормално отворени на нормално затворени.И за да работи графичната сигнализация и алармата трябва да се сменят.
Задължително запояване.
И на багажника....
А това е кормилното тяло(от Мк2) заедно с щангата минаващо през купето и влизащо в рейката.То ще бъде на мястото на старото, което има един недостатък.В долната си връзката е посредством гумено каре.То с течение на времето старее и се разбива.А при модела Мк2 е без такова каре и изглежда по сигурно.
Затруднение ще има само за захващането към купето, но чрез направата на планки всичко ще се оправи.
Демонтаж на старото тяло и проба на новото.Сравняване на размери с волан и без!
И така и така всичко беше свалено решихме да пробваме и таблото как пасва.Една суха тренировка....
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 04 юни 2014, 17:45
от Didibao
Браво, става много добре.
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 10 юни 2014, 21:43
от mladen1984
Продължаваме с поставянето на въздуховодите от разпределителната кутия.И сортирате на кабелните снопове.
На снимката към оградил мястото на захващане на оригиналното кормилно тяло.Самата планка е заварена към купето.Към същата тази планка трябва да се хване и новото кормилно управление от Мк2.За целта се наложи изработване на планки.
По готовата вече планка правим огледална още една.
След като направихме планките и напаснахме различните части решихме да махнем старото гумено каре.То е набито на шлици.
А това е новото каре от Мк2, без гума.И мястото на закрепване на хидравличната рейка:
Ето и вече готовото закрепване на кормилното тяло.С планки.Всичко е подсигурено.Единствено трябва да се сменят болтовете и гайките с високоякостни и срещу саморазвиване.
Вече наслагахме и джойстиците за управление на мигачите и чистачките от Мк2 с оригиналните букси.
Таблото - работещо и отчитащо.Само оборотомера ни дава грешка, но за сега ще го оставим така.Трябва да се намери от какво е проблема(сигнал, електронен блок или нещо др).Но нека да сложим таблото и после ще му мислим.
https://www.youtube.com/watch?v=vIhWhis62N8
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 19 юни 2014, 21:59
от mladen1984
Eто ги и високоякостните болтове(8,8) и гайки(8,8 с подсигуряване срещу саморозвиване) за захващането на кормилното тяло.
Монтирахме и Airbag модула и всички кабели и букси към системата.Самия модул, който е в едно с "краш" датчика монтирахме на кормилната колона посредством планка.
Вече и тази система рАботи.
Подменени са и всички крайни изключватели по вратите и капаците с такива от Мк2.С цел да работи нормално Алармата и графичната сигнализация на вратите.
Позиция 1 стария оригинален датчик със вградено съпротивление
Позиция 2 новия оригинален датчик (Мк2) без съпротивление