Най-сетне си намерих букси за предпазителите по таблото.Наложи се тъй като тези които се продават по магазините за електроника са за много малки мощности.Търсих си оригинални и естествено от Форд и благодарение на мой познат те вече са на лице.
Разположени по точните места под арматурното табло всичко с малки изключения е по оригинални схеми:
А но по-долната снимка са буксите за 30А предпазители за отоплението на предното стъкло. То не е с отопление, но е пусната инсталация и когато ми дойде музата ще го сменя!По принцип тази екстра е много удобна през есенно-зимния сезон и си заслужава!
За да не седи празно мястото сложихме и един прецакан касетофон Еон 4000 с неработещ тунер (хваща само "хоризонт") и възпроизвежда касетки.
Предвидил съм в последствие Еон 6000 или 6006 с управление от волана.
ДОЙДЕ МОМЕНТА НА ОФИЦИАЛНОТО СГЛОБЯВАНЕ НА ТАБЛОТО
С цел по-лесен монтаж се премахнаха волана, лостчетата на мигачите и чистачките, средната конзола.
За наш късмет всичко си легна точно където беше планувани и съответно нищо не се счупи.Е все пак не случайно се бяха направили поне 10 качвания и напасвания преди това.
След основното закрепвани започнахме да накачваме и допълнителните елементи, като първо беше конзолата на вентилацията и управлението на парното и климатика.
Всичко прилепна идеално без фуги ето и таблото от страната на пасажера плътно да ръба на купето.
Съответно и мястото на еърбега.
Дойде и ред на таблото с уредите.Можех да намеря и такова в КМ, но реших за по-голяма ексцентричност да сложа комбинирано с мили и КМ.При все че то бе и на малко километри и много запазено.
В общ вид:
Успяхме и да разпробием местата на хващане на горната част на таблото.Използваха се оригиналните видии плюс дистанционни втулки отдолу.
Тъй като таблото беше от кола с климатроник и имаше място за "слънчев" датчик решихме
да го закрием с лампа която да сигнализира износените накладки(тъй като скорпио Мк1 има тази опция за разлика от Мк2).
Това ще е времянка защото в перспектива ще се слага климатроник.
Таблото с изкарани куплунзи за управлението на фаровете.
Обратно качване на уредите за управление.
Волана с "часовника" за управление на темпомата и еърбега.
Ореховата облицовка с вентилационните решетки,часовника и управлението на вентилацията и АС системата.
Изглед отляво
Монтира се и решетката на вентилацията на стъклото.Като цяло тя е капризна не издрържа на усуквания и се пука от линейните разширения лято и зима.Иначе казано не е изработена от качествен материал.Но в случая намерих здрава.Друг е въпроса колко ще издържи.
ЕТО НИ И ВЕЧЕ ГОТОВИ на 95%
Подготвих и електрохромно огледало за обратно виждане.
Прекарване на инсталация за крайни изключватели за вратичката на резервоара(Графична сигнализация)
И МАЛКО АКЦЕНТИ ОТ ИНТЕРИОРА - стил 1995
Нямаше как да заменим и дизайна на скоростния лост защото при версиите 1995 кутията е с електронно управление и лоста върви по права линия ,а не в лабиринт като при мен.
В жабката за очила временно сме скрили дисплея на графичната сигнализация.Иначе се търси място за вграждане.Тя сигнализира за Изгоряли крушки, отворена вратичка и люк на резервоара, износени накладки.
На времето реших да изпера изолацията под капака на двигателя и резултата беше следния: изолацията се изчисти но си загуби формата и се разтегна.Сега ми изпадна една здрава от скорпио Мк2 и реших да я сложа.Като преди това изчистих вътрешността на капака.Имаше голяма "мизерия" от маслените пари и прахта всичко бе черно.Взех един полверизатор с обезмаслител и парцал и се заиграх 1 час.Ето и резултата:
И новата изолация - леко забърсана с парцал
Поради новото табло се премести и мястото на плафона в краката на пасажера.
И след като колата вече има инерционене изключвател на помпата на бензина бе политически коректно да се направи и съответното обозначение.За съжаление нямах надпис на немски, а само на английски и испански.Така че:
Наложи се да отворим облицовката на шофьорската врата и да сменим механизма на ел.стъклото заедно с мотора.Това се наложи тъй като не може да се изпълнява функцията на отваряне на стъклото с единично докосване.На другите три стъкла тази функция се командва от ел.блок, но на шофьора не.Има някакви потенциоменри в самия мотор.И е по лесно да се смени целия механизъм.
Сваляне чрез демонтаж на 4 болта и разпробиване на 4 нита.
2 машинки
Новата с куплунг с 6 края
И старата с 2 края.
Монтира се и осветление в дръжките на вратите вързано към плафоните.Командва се от "централния таймер модул" и дистанционното управление.
Ами това е до този момент.Този проект ни костваше на (на мен и баща ми) близо една година.Първо се събираше информация, после се търсиха схеми сравняваха се инсталациите на скорпио Мк1 1985-1995, Мк1 1992-1994 и Мк2 1994-1998, след това се търсиха частите из цяла България и тук е момента да благодаря на всички приятели които помогнаха с части и акъл и най-вече на инж.Кръстев, Юлиян, Дончо Георгиев и много много други.За някои може да е интересно колко струва и излезна всичко това!?
Ами не мога да кажа и не съм си правил труда да го смятам.Просто е важен крайния резултат и удовлетворението от свършеното до тук.Частите могат да се калколират, НО труда и "Акъла" НЕ или може но ще се получи огромна сума, която сигурно ще стряска.Сигурен съм че в западна Европа няма аналог този проект, а по снимков материал има два модела в Русия, но дали са изпълнени по този начин до най-малката подробност незная.
1.Запланувано е в последстви да се смени климатичната инсталация с такава от скорпио Мк2 с SATC (климатроник) и да се премине на хладилен агент R134
2.Смяна на резервоара и поплавъка с такъв от Скорпио Мк2 и преминаване към вътрешна бензинова помпа.
3.Други.....
И поздрав с тази снимка.