Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X

Снимки и обща информация на Вашите коли
Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X

Мнение от mladen1984 » 09 ное 2014, 20:53

Дойде времето да се монтират датчиците на предния парктроник, като преди това боядисах разсейвателите в черен цвят.
Изображение
Изображение
Избор на място и центриране..
Изображение
Изображение
И готовия резултат.
Изображение
Поради наличието на крепежните елементи на бронята се наложи изместване на отворите.
Разбрахме го по трудния начин :lol:
Изображение
Демонтаж на бронята
Изображение
Изработка на втулки за от вътрешната страна на бронята, в пространството между нея и датчика.Материал ПВЦ тръба.
Изображение
Удължавана на кабелите на датчиците.
Изображение
Вече монтираните датчици в бронята.На снимката се вижда изрязания правоъгълен отвор за достъп и обслужване на датчика.
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X

Мнение от mladen1984 » 26 ное 2014, 18:32

Продължава поставянето на предния "парктроник".
Тук вече управляващия блок на системата е поставен във влаго защитена кутия. И чака позициониране в двигателния отсек.
Изображение
Изображение
Дисплея на "парктроника" върху таблото.
Изображение
Монтирахме и волан с кожа и орехова облицовка, който веднага се вписа перфектно в интериора.
Първо демонтажа на стария(кожен)
Изображение
Изображение
И вече с новия:
Изображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X

Мнение от mladen1984 » 06 фев 2015, 19:33

Тъй като съм на тема букси и подмяна, дойде реда и на задните стопове.Навремето преди 11 години те бяха първата част която смених по колата и дадоха началото на мега проекта.
Стоповете от модела 1994 паснаха идеално, но навремето нямаше букси за тях.Оригиналната букса за модела 1985 е с 6 пина, а при този от 1994 е със 7. Седмия пин е предвиден за допълнителна крушка 21W, но не се използва.Навремето са използвани кабелни обувки и твърди проводници с дебела изолация.Сега вече те започнаха да дават отражение под формата на прекъсване на осветлението и лош контакт.
Изображение
Изображение
Ето ги 7-те края.
Изображение
Ето я и въпросната букса.
Изображение
На снимката се виждат старите кабелни обувки.Кербовани към кабелите.
Изображение
А ето и новата букса - вече монтирана и бандажирана с лента за кабелни снопове.
Изображение
И вече включени!
Изображение

Потребителски аватар
TPECHAT
потребител
потребител
Мнения: 136
Регистриран: 03 юни 2007, 19:30
Модел на автомобила: Scorpio 2.0i Ghia 115 (1985), Focus 1.6 100 (2011), Kuga 1.5 120 (2019)
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X

Мнение от TPECHAT » 10 фев 2015, 17:11

Хм хаха, браво :-) Аз вече забравих, че съм имал такова животно :-)

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X

Мнение от mladen1984 » 08 апр 2015, 22:27

Още една преработка към новата визия в интериора - скоростен лост взет директно от RHD 2.3 1997 Мк2 Scorpio. 8)
На снимката в ляво е оригиналът, а в дясно новия!
Изображение
И общ вид..
Изображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
ffmk1l
потребител
потребител
Мнения: 725
Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X

Мнение от ffmk1l » 09 апр 2015, 08:42

Колата е направо уникат, Младене.

Потребителски аватар
SvetlioGeorgiev
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 15 окт 2010, 12:32
Модел на автомобила: Mondeo ST200 2.5 V6, Mondeo MK1 1.8 TD, Mondeo MK2 1.8 TD EDNURA-DE
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X

Мнение от SvetlioGeorgiev » 09 апр 2015, 11:09

Просто е уникат, много искам да ги видя всичките скорпиони на живо!! :)
Изображение
POWERED BY SVT...

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X

Мнение от mladen1984 » 29 апр 2015, 19:16

Пролет пукна и реших да събудя "мечката" от зимен сън.Малко мивка, малко вакса и снимки на любимия ми терен - планинско хижа "Здравец".Ако не беше пустия му разход, щях да си я карам всекидневно.Но тя си е проектирана за магистрали и там и е икономията.Насладата от "Nm" e невероятна, особено при сваляне на предавка надолу (kick-down). 8)
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X

Мнение от mladen1984 » 22 юни 2015, 19:47

И те така! След събора на клуб Форд тази година реших да съсредоточа вниманието си към втората ми кола(скорпио 2,8).След пълното преобразяване на интериора в купето трябваше да се направят малко довършителни работи.На по-предишни страници бях споменал, че имам проблеми със сигнала който идва към оборотомера.Или накратко всички функции по таблото с приборите работят нормално с изключение на стойностите на оборотомера.При празен ход той показва около 4000 об/мин..А това идва от факта, че новото табло (което е поставено от мк2 1995+) взима сигнал директно от алтернатора(генератор), който пък от своя страна е друг модел и ампераж за V6 двигателите при Мк2.След дълго търсене от Германия ми пратих Алтернатор от точния модел "magneti marelli" 100A от Скорпио Мк2 2.9.Видимо беше в запазено състояние и с нормална дължина на четките.
Така, че монтажа започна..
Първата стъпка беше да се свали оригиналния алтернатор.Като цяло доста приятна работа от гледната точка на мястото за достъп при двигателя и закрепването.
Изображение
абе "старата школа" *smilieicon_ford*
Ето го вече свален и непокътнат от поставянето му в завода през далечната 1985
Изображение
И леко почистване и преглед..
Изображение
Изображение
Проверка и не реле-регулатора с четките.Независимо от голямото износване на четките още зарежда нормално и в границите.
Изображение
А това е новият от скорпио Мк2( 2,9 24V или 2,9 12V - използват едни и същи алтернатори).
Изображение
Оригиналната задвижваща шайба бе премахната и на нейно място трябваше да дойде тази от моя 2,8.
Изображение
А това са 3 основни извода, като W e сигналът към оборотомера.
Изображение
Изображение
И вече с новата-стара шайба.
Последва демонтаж който за съжаление не ни удовлетвори.Самия алтернатор е малко по-тумбест и опира в планката за захващането при което ремъка не може да се обтегне хубаво.Но независимо от това запалихме и оборотите пак не бяха в нормите.Отново в областта 4000 об/мин. и се установи, че и не зарежда акумулатора.Отдаваме го на някакъв проблем със самия алтернатор.Защото независимо от хлабавия ремък(преплъзване) пак трябва да има някакво зареждане!??? Ужас notworking И така отново разкачане и размяна на ролки и връщане на стария генератор.И умуване....и ровене из схеми.
Изображение
Изображение
Апропо решихме да проверим задните дискове в какво състояние са защото ми изскочи оферта на мега, яка цена.За която ще споделя по-нататък..... ;):
Изображение

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X

Мнение от mladen1984 » 26 юни 2015, 17:46

Твърдо "захапвам" проекта по 2,8-та!Ето последните новости:
1.DRL светлини за вграждане в основния фар(и премахване на досегашните светодиодни ленти).Преправяне на ел. инсталацията за включване на новия DRL.
А именно с автоматично включване след запалване и със самостоятелен токов кръг. Без да се включват габаритни или къси светлини отпред и отзад.
Изображение
Изображение
2.Нов реле-регулатор за алтенатора.
Изображение
3.И още от Мото-Пфое, нови крайни изключватели на осветлението в купето.
Изображение
4.И мазни, мазни оригинални задни дискове. :D
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Както си говорихме с Цецо(от Пловдивската група) - оригиналното си е оригинално.Перфектно качество и изработка.
5.Новите дискове изискват и нови накладки със сигнализация.
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
gorskiq
потребител
потребител
Мнения: 361
Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X

Мнение от gorskiq » 26 юни 2015, 21:17

Радвам се, че ти поне успя да се възползваш от промоциите на Мото Пфое. Новите дискове са трепач.

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X

Мнение от mladen1984 » 30 юни 2015, 19:25

Смених ремъка на алтернатора с нов.Новия ремък е съобразен с Алтернатора "magneti marelli" 100A чиито корпус е по- обемен и съответно дължината се намалява.
Изображение
Преработена е цялата инсталация на централното заключване по тип използван при Мк2.
Това включва цялостно отваряне на електрическите машинки задвижващи централното заключване и преминаването към система с постоянен "-" .
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
addition
потребител
потребител
Мнения: 398
Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
Местоположение: София, Монтана
Status: Извън линия

Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X

Мнение от addition » 01 юли 2015, 10:47

Това на снимките новите DRL светлини за вграждане в основния фар ли са или досегашните светодиодни ленти? Защото гледам, че и това са светодиодни ленти...

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X

Мнение от mladen1984 » 01 юли 2015, 21:39

В кутията са светлините и са в блок с прозрачно стъкло(пластмаса).На снимката не се виждат хубаво защото са в защитна опаковка.
Изображение

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X

Мнение от peigera » 02 юли 2015, 08:43

Здрасти, може ли да те попитам, сто амперовото динамо захвата му еднакъв ли е с предното на което бяха износени четките? Питам понеже моя Ескорт е със същото динамо и аз също обмислям смяната му със 100А. Благодаря

pavlan
потребител
потребител
Мнения: 122
Регистриран: 27 фев 2013, 17:30
Модел на автомобила: Ford Focus MK1
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X

Мнение от pavlan » 02 юли 2015, 15:51

След като изчетох темата мога само да ти се чудя как имаш време и мерак за всичко :)
Или положението е "луд умора няма.." :)

Едно нещо само ме смущава - още ли твърдиш че колата е OHC 24V ? И колко к.с. е ?

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X

Мнение от mladen1984 » 02 юли 2015, 21:48

Хахаххах мерси! нищо не твърдя. В един филм от САЩ се казваше че " истината е някъде там...."
А за алтернатора захвата е един и същ при модификациите от 1985 до 1998 с изключението че този на Magneti-marelli (от скорпио 24V 1995) е с по-обемен корпус.И от там се получава проблема, че опира в планката под казанчето на хидравликата на волана.И се наложи да взема по-къс ремък за да оправя нещата. Имай предвид, че реле-регулатора на Magneti-marelli 100А е доста скъп(ок. 60лв) и не се предлага аналогичен по-евтин за разлика от Bosch. _friends_
Изображение

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X

Мнение от mladen1984 » 08 юли 2015, 23:48

Новия модул за автоматичните дневни светлини вече е готов.И е разположен във влагозащитена кутия.IP44
Изображение
Изображение
Изображение
Преди години бяхме сменяли хидравличната помпа на волана и я заменихме с такава от сиера.Шайбата и беше видимо по-голяма и това променяше оборотите.В следствие волана стана една идея "по-тежък". Сега чак си намерих шайба с оригиналния размер.
Изображение
Сменихме и капачката на резервоара за масло на хидравличната помпа с такава от по-новия модел.
Изображение
Захранване на модула за DRL светлините:
Изображение
И преправяне на инсталацията за включване на предните фарове и габарити.
Монтаж и на управляващия блок при двигателя.
Изображение
И "малко обновяване" на запалителната система.
Изображение
До сега карах със свещи на Bosch, но смятам че това е най-доброто което може да се вземе :D
Изображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X

Мнение от mladen1984 » 12 юли 2015, 20:28

Разглобихме предната маска и се започна монтажа на DRL.Независимо, че е на 30 години всичко се сваля лесно и без да се чупи. :D
Изображение
Това са фарове и рефлектори "Bosch" на 30г. - не е зле а?
Изображение
Максимално скрихме проводниците отдолу под DRL за да не се виждат.
Изображение
И тест под напрежение преди затварянето на стъклата.
Изображение
Преди да затворим стъклата почистих праха по рефлекторите със сух памучен парцал.
И по немски тертип скрих главите на видиите на рег. номера с капачета. :D
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X

Мнение от mladen1984 » 20 юли 2015, 17:53

Доста топло стана времето и доста ме спира по работата с проекта.То времето е за пиене на леден Becks или Каменица .
Но все пак почовъркахме малко.....
Шайбата на хидравличната помпа падна лесно с отвиването на 3 болта.
Изображение
Ето и разликата в диаметрите на двете, като вдясно е новата (оригиналната).
Изображение
Вече оборотите са правилните и волана олекна осезаемо. :D
Също се нивелира и съда с хидравличната течност.
Изображение
Монтирахме и новата дистрибуторна капачка.
Изображение
Изображение
Изображение
И свещи естествено.....
Изображение
Навремето един "майстор" каза че "...от Кьолн не знаят....." и ни решихме да проверим междуелектродното разстояние...
Е оказа се, че ЗНАЯТ!!!
Изображение
Изображение
И разликата в свещите.Боша е опушен от карането на къси интервали.
Изображение
След тези смени направих проба и Алелуя - невероятно запалване от раз и педала на газта не дава да бъде докоснат.Само леко го докосваш и оборотите подскачат.Много съм доволен. :D :D :D :D
Реших и да измия двигателя с препарат.
Изображение
Изображение
Махнах защитния капак и почистих перката на водния радиатор.Светна в оригинално жълто.
Изображение
И всичко това го запечатах с гланц за двигатели на "MaFra"
Изображение
Малко визия планувана от доста време.Премахване на оригиналния накрайник на задното гърне....
Изображение
Както и смяна на скапаните български тампони :evil: с оригиналнина Форд.
Вижте сами разликата:
Изображение
И крайния резултат...
Изображение
Изображение
Изображение
Аспухната система ще търпи развитие като в най-скоро време двойния накрайник ще си има "братче"...... :D:
Изображение

Отговори

Върни се в “МОЯТА КОЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 25 госта