Страница 11 от 13
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 09 ное 2014, 20:53
от mladen1984
Дойде времето да се монтират датчиците на предния парктроник, като преди това боядисах разсейвателите в черен цвят.
Избор на място и центриране..
И готовия резултат.
Поради наличието на крепежните елементи на бронята се наложи изместване на отворите.
Разбрахме го по трудния начин
Демонтаж на бронята
Изработка на втулки за от вътрешната страна на бронята, в пространството между нея и датчика.Материал ПВЦ тръба.
Удължавана на кабелите на датчиците.
Вече монтираните датчици в бронята.На снимката се вижда изрязания правоъгълен отвор за достъп и обслужване на датчика.
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 26 ное 2014, 18:32
от mladen1984
Продължава поставянето на предния "парктроник".
Тук вече управляващия блок на системата е поставен във влаго защитена кутия. И чака позициониране в двигателния отсек.
Дисплея на "парктроника" върху таблото.
Монтирахме и волан с кожа и орехова облицовка, който веднага се вписа перфектно в интериора.
Първо демонтажа на стария(кожен)
И вече с новия:
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 06 фев 2015, 19:33
от mladen1984
Тъй като съм на тема букси и подмяна, дойде реда и на задните стопове.Навремето преди 11 години те бяха първата част която смених по колата и дадоха началото на мега проекта.
Стоповете от модела 1994 паснаха идеално, но навремето нямаше букси за тях.Оригиналната букса за модела 1985 е с 6 пина, а при този от 1994 е със 7. Седмия пин е предвиден за допълнителна крушка 21W, но не се използва.Навремето са използвани кабелни обувки и твърди проводници с дебела изолация.Сега вече те започнаха да дават отражение под формата на прекъсване на осветлението и лош контакт.
Ето ги 7-те края.
Ето я и въпросната букса.
На снимката се виждат старите кабелни обувки.Кербовани към кабелите.
А ето и новата букса - вече монтирана и бандажирана с лента за кабелни снопове.
И вече включени!
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 10 фев 2015, 17:11
от TPECHAT
Хм хаха, браво
Аз вече забравих, че съм имал такова животно
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 08 апр 2015, 22:27
от mladen1984
Още една преработка към новата визия в интериора - скоростен лост взет директно от RHD 2.3 1997 Мк2 Scorpio.
На снимката в ляво е оригиналът, а в дясно новия!
И общ вид..
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 09 апр 2015, 08:42
от ffmk1l
Колата е направо уникат, Младене.
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 09 апр 2015, 11:09
от SvetlioGeorgiev
Просто е уникат, много искам да ги видя всичките скорпиони на живо!!
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 29 апр 2015, 19:16
от mladen1984
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 22 юни 2015, 19:47
от mladen1984
И те така! След събора на клуб Форд тази година реших да съсредоточа вниманието си към втората ми кола(скорпио 2,8).След пълното преобразяване на интериора в купето трябваше да се направят малко довършителни работи.На по-предишни страници бях споменал, че имам проблеми със сигнала който идва към оборотомера.Или накратко всички функции по таблото с приборите работят нормално с изключение на стойностите на оборотомера.При празен ход той показва около 4000 об/мин..А това идва от факта, че новото табло (което е поставено от мк2 1995+) взима сигнал директно от алтернатора(генератор), който пък от своя страна е друг модел и ампераж за V6 двигателите при Мк2.След дълго търсене от Германия ми пратих Алтернатор от точния модел "magneti marelli" 100A от Скорпио Мк2 2.9.Видимо беше в запазено състояние и с нормална дължина на четките.
Така, че монтажа започна..
Първата стъпка беше да се свали оригиналния алтернатор.Като цяло доста приятна работа от гледната точка на мястото за достъп при двигателя и закрепването.
абе "старата школа"
Ето го вече свален и непокътнат от поставянето му в завода през далечната 1985
И леко почистване и преглед..
Проверка и не реле-регулатора с четките.Независимо от голямото износване на четките още зарежда нормално и в границите.
А това е новият от скорпио Мк2( 2,9 24V или 2,9 12V - използват едни и същи алтернатори).
Оригиналната задвижваща шайба бе премахната и на нейно място трябваше да дойде тази от моя 2,8.
А това са 3 основни извода, като W e сигналът към оборотомера.
И вече с новата-стара шайба.
Последва демонтаж който за съжаление не ни удовлетвори.Самия алтернатор е малко по-тумбест и опира в планката за захващането при което ремъка не може да се обтегне хубаво.Но независимо от това запалихме и оборотите пак не бяха в нормите.Отново в областта 4000 об/мин. и се установи, че и не зарежда акумулатора.Отдаваме го на някакъв проблем със самия алтернатор.Защото независимо от хлабавия ремък(преплъзване) пак трябва да има някакво зареждане!??? Ужас
И така отново разкачане и размяна на ролки и връщане на стария генератор.И умуване....и ровене из схеми.
Апропо решихме да проверим задните дискове в какво състояние са защото ми изскочи оферта на мега, яка цена.За която ще споделя по-нататък.....
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 26 юни 2015, 17:46
от mladen1984
Твърдо "захапвам" проекта по 2,8-та!Ето последните новости:
1.DRL светлини за вграждане в основния фар(и премахване на досегашните светодиодни ленти).Преправяне на ел. инсталацията за включване на новия DRL.
А именно с автоматично включване след запалване и със самостоятелен токов кръг. Без да се включват габаритни или къси светлини отпред и отзад.
2.Нов реле-регулатор за алтенатора.
3.И още от Мото-Пфое, нови крайни изключватели на осветлението в купето.
4.И мазни, мазни оригинални задни дискове.
Както си говорихме с Цецо(от Пловдивската група) - оригиналното си е оригинално.Перфектно качество и изработка.
5.Новите дискове изискват и нови накладки със сигнализация.
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 26 юни 2015, 21:17
от gorskiq
Радвам се, че ти поне успя да се възползваш от промоциите на Мото Пфое. Новите дискове са трепач.
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 30 юни 2015, 19:25
от mladen1984
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 01 юли 2015, 10:47
от addition
Това на снимките новите DRL светлини за вграждане в основния фар ли са или досегашните светодиодни ленти? Защото гледам, че и това са светодиодни ленти...
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 01 юли 2015, 21:39
от mladen1984
В кутията са светлините и са в блок с прозрачно стъкло(пластмаса).На снимката не се виждат хубаво защото са в защитна опаковка.
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 02 юли 2015, 08:43
от peigera
Здрасти, може ли да те попитам, сто амперовото динамо захвата му еднакъв ли е с предното на което бяха износени четките? Питам понеже моя Ескорт е със същото динамо и аз също обмислям смяната му със 100А. Благодаря
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 02 юли 2015, 15:51
от pavlan
След като изчетох темата мога само да ти се чудя как имаш време и мерак за всичко
Или положението е "луд умора няма.."
Едно нещо само ме смущава - още ли твърдиш че колата е OHC 24V ? И колко к.с. е ?
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 02 юли 2015, 21:48
от mladen1984
Хахаххах мерси! нищо не твърдя. В един филм от САЩ се казваше че " истината е някъде там...."
А за алтернатора захвата е един и същ при модификациите от 1985 до 1998 с изключението че този на Magneti-marelli (от скорпио 24V 1995) е с по-обемен корпус.И от там се получава проблема, че опира в планката под казанчето на хидравликата на волана.И се наложи да взема по-къс ремък за да оправя нещата. Имай предвид, че реле-регулатора на Magneti-marelli 100А е доста скъп(ок. 60лв) и не се предлага аналогичен по-евтин за разлика от Bosch.
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 08 юли 2015, 23:48
от mladen1984
Новия модул за автоматичните дневни светлини вече е готов.И е разположен във влагозащитена кутия.IP44
Преди години бяхме сменяли хидравличната помпа на волана и я заменихме с такава от сиера.Шайбата и беше видимо по-голяма и това променяше оборотите.В следствие волана стана една идея "по-тежък". Сега чак си намерих шайба с оригиналния размер.
Сменихме и капачката на резервоара за масло на хидравличната помпа с такава от по-новия модел.
Захранване на модула за DRL светлините:
И преправяне на инсталацията за включване на предните фарове и габарити.
Монтаж и на управляващия блок при двигателя.
И "малко обновяване" на запалителната система.
До сега карах със свещи на Bosch, но смятам че това е най-доброто което може да се вземе
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 12 юли 2015, 20:28
от mladen1984
Разглобихме предната маска и се започна монтажа на DRL.Независимо, че е на 30 години всичко се сваля лесно и без да се чупи.
Това са фарове и рефлектори "Bosch" на 30г. - не е зле а?
Максимално скрихме проводниците отдолу под DRL за да не се виждат.
И тест под напрежение преди затварянето на стъклата.
Преди да затворим стъклата почистих праха по рефлекторите със сух памучен парцал.
И по немски тертип скрих главите на видиите на рег. номера с капачета.
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 20 юли 2015, 17:53
от mladen1984
Доста топло стана времето и доста ме спира по работата с проекта.То времето е за пиене на леден Becks или Каменица .
Но все пак почовъркахме малко.....
Шайбата на хидравличната помпа падна лесно с отвиването на 3 болта.
Ето и разликата в диаметрите на двете, като вдясно е новата (оригиналната).
Вече оборотите са правилните и волана олекна осезаемо.
Също се нивелира и съда с хидравличната течност.
Монтирахме и новата дистрибуторна капачка.
И свещи естествено.....
Навремето един "майстор" каза че "...от Кьолн не знаят....." и ни решихме да проверим междуелектродното разстояние...
Е оказа се, че ЗНАЯТ!!!
И разликата в свещите.Боша е опушен от карането на къси интервали.
След тези смени направих проба и Алелуя - невероятно запалване от раз и педала на газта не дава да бъде докоснат.Само леко го докосваш и оборотите подскачат.Много съм доволен.
Реших и да измия двигателя с препарат.
Махнах защитния капак и почистих перката на водния радиатор.Светна в оригинално жълто.
И всичко това го запечатах с гланц за двигатели на "MaFra"
Малко визия планувана от доста време.Премахване на оригиналния накрайник на задното гърне....
Както и смяна на скапаните български тампони
с оригиналнина Форд.
Вижте сами разликата:
И крайния резултат...
Аспухната система ще търпи развитие като в най-скоро време двойния накрайник ще си има "братче"......