Fiesta

Снимки и обща информация на Вашите коли
Потребителски аватар
ge4ev
потребител
потребител
Мнения: 81
Регистриран: 12 яну 2007, 08:44
Модел на автомобила: Escort 1.8i 16v RKC combi "96 ГИ-Фобос.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Fiesta

Мнение от ge4ev » 28 апр 2008, 21:35

Честито, със здраве да си я караш. Някакъв силов тунинг нямали да и правиш, ако е да какъв. И много безаварийни километри.
Във FORD-а e комфорда

Потребителски аватар
jlpetkov
потребител
потребител
Мнения: 729
Регистриран: 18 яну 2007, 08:59
Модел на автомобила: BMW 318ti 95'мтехник шпер; Ford Fiesta 1,6i 16V '94 АГУ
Местоположение: София, в едно гето наречено Обеля-2
Status: Извън линия

Re: Fiesta

Мнение от jlpetkov » 29 апр 2008, 09:38

браво, много лачена фиеста _friends_
за джантичките ти завиждам съвсем благородно :oops:

Потребителски аватар
furcy
потребител
потребител
Мнения: 369
Регистриран: 11 юни 2005, 16:32
Модел на автомобила: Volvo S60 '11 2.4 D5
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Fiesta

Мнение от furcy » 29 апр 2008, 13:00

И не само за джантичките...сигурно и предната дясна врата ;)
Много арна колицата - браво... :wink:
Изображение

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Fiesta

Мнение от disc » 07 май 2008, 15:46

След джантите, трябва да купя 2 нови гуми, че задните са близо до контролата.

Следва...

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Последна промяна от disc на 21 яну 2013, 20:31, променено общо 1 път.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
bobi_turbo
потребител
потребител
Мнения: 117
Регистриран: 02 май 2007, 21:38
Модел на автомобила: Ескорт Седан 1.8ТДИ Джия
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Fiesta

Мнение от bobi_turbo » 07 май 2008, 18:25

Аайде лепна я с ъпгрейдите :D: :mrgreen:
fiestaturbo.info е свободен :mrgreen: :D:

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Fiesta

Мнение от DigiPro » 07 май 2008, 19:59

Това MAF и ECU от 2 литра Zetec ли са ? С какво ще помогнат ако се монтират на фабричния 1,6 ? Ще следя с интерес проекта, ако мога и аз да добавя накой кон на мойта.

Потребителски аватар
TM RACER®
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 19 юни 2005, 19:55
Модел на автомобила: Escort RS2000 '93
R.I.P. Escort XR3 130hp '92
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Fiesta

Мнение от TM RACER® » 07 май 2008, 20:03

Верно кажи за МАФ-а ... кои модели с какъв диаметър са, защото моя ми се струва доста тесен, а дросела ми е голям. Така че ще ми дойде доста добре и колко пара трябва да си приготвя ...

Потребителски аватар
billy_boy
потребител
потребител
Мнения: 845
Регистриран: 01 фев 2006, 12:40
Модел на автомобила: Audi a4 1.8TQ AJL, караше Sierra
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Fiesta

Мнение от billy_boy » 08 май 2008, 23:44

Честито колега. Много е хубава фиестата. И много хубави седалки има искам и аз едни такива :( .


П.С Благодаря отново за часовника ;)
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Fiesta

Мнение от disc » 10 май 2008, 14:42

Малко нови части:

Гарнитурки
Изображение

Ремък с ролки
Изображение

Водна помпа за Zetec Фиеста/Ескорт
Изображение

И малко не толкова нови части:

Мръсен картер за Zetec Фиеста/Ескорт + Zetec Фиеста/Ескорт гърловина за маслената помпа
Изображение

The Weapon Of Mass Destruction - 2L., Zetec 16 valves Ford engine
Изображение

Изображение

:mrgreen:

Явно дебитомера и ECU-то не за 1.6 двигателя 8) , липсват ми само всмукателни алуминиеви колектори от 1.8 Zetec от Фиеста/Ескорт :mrgreen:
Последна промяна от disc на 21 яну 2013, 20:32, променено общо 1 път.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Fiesta

Мнение от cenzor » 10 май 2008, 14:44

А нещо такова?
Изображение
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Fiesta

Мнение от disc » 10 май 2008, 15:05

cenzor написа:А нещо такова?
Изображение
И за такова съм си мислил, но има 2 проблема -> стрелката остава неосветена и не ми се иска много да я модифицирам (поне на външен вид).
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Re: Fiesta

Мнение от cossy » 10 май 2008, 17:22

абе човек, тия двигатели все едно от задния си джоб ги вадиш :mrgreen:

п.п. Моля за упдейт в орионтурбо.инфо :Р
Изображение

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Fiesta

Мнение от disc » 14 май 2008, 16:34

Вече с четири перфектни гуми :)

Изображение

Изображение

Изображение
Последна промяна от disc на 21 яну 2013, 20:33, променено общо 1 път.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Fiesta

Мнение от disc » 01 юли 2008, 02:00

Двулитровата Фиеста е факт от няколко часа! Грубо около 14 часа ми бяха необходими за "сърдечно-съдовата трансплантация" - сам човек развива и завива болтчета и гайки, като двама души ми помагаха само за изваждането и поставянето на двигателите. Най-големият номер ми изигра картера:

Изображение

Този от снимката НЕ става. На снимката не се вижда предната част, но там трябва да има няколко отвора с резби - там се захваща стойката за генератора и хидравличната помпа. Въпросният картер нямаше :oops: и това го разбрах прекалено късно - вече бях приготвил новия двигател със нова гарнитура на картера и т.н. Наложи се да сваля картера от 1.6-то, което си беше 1 час загубено време. Всичко останало мина по план.
Забележка - маслената помпа на 2Л Zetec (Мондео) е различна от тази на 1.6 и 1.8 (Ескорт/Фиеста)!!! На 1.6 и 1.8 тялото където се завива масленият филтър е по-късо и леко наклонено към скоростната кутия, докато на 2Л е по-дълго и право. Това води до проблем с мястото за масленият филтър - стандартен 16V филтър не се побира, опира в купето. Спасението е в 2 варианта: сменя се маслената помпата с такава от 1.6 или 1.8 (толкова много не ми се занимаваше :lol:) и вариант 2 - маслен филтър от CVH или Renault 5 GT Turbo (варианта с резба 3/4, а не 20Х1.5 М). Масления филтър от CVH е по къс около 4-5 см. от Zetec филтъра, а масления филтър от Renault 5 GT Turbo е по къс с около 3-4 см. от CVH филтъра (или с около 7-8 см. от Zetec филтъра). Аз се спрях на варианта с CVH филтър защото се побира и има междина около 1 см. и повече и защото филтъра от Renault 5 GT Turbo ми се струва прекалено малък :roll:. Ще пусна снимки на филтрите за сравнение. Разбира се и на колата, но няма да забележите разликата от преди и сега =)):.
Нямам нито една снимка от процеса, като доказателство така че ще трябва да приемате факта за двулитровата Фиеста на доверие :lol: .
Последна промяна от disc на 21 яну 2013, 20:34, променено общо 1 път.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Fiesta

Мнение от doctordre » 01 юли 2008, 18:25

еее уникален си! :D това ще е най-лудата фиеста в БГ

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Fiesta

Мнение от disc » 27 мар 2010, 23:19

Здравейте,
Вече няколко пъти получавам запитвания за тази конверсия и реших да я опиша в детайли.
Последвалото описание важи САМО за Фиеста 1.6 16V Zetec!!! Възможно е да се постави двулитров двигател на коя да е Фиеста, но ситуацията е доста по сложна!
Започвате с нещо такова:

Изображение

Ако имате климатик би изглеждало така:

Изображение

Преди да почнете да разглобявате се снабдете със следните неща:

1 бр. двигател 2L от Мондео (Серия 1 или Серия 2). Серия 3 НЕ Е съвместим с Фиеста, повече за различните видове двигатели Zetec прочетете тук -> клик)

Желателно е да вземете двигателя комплект със всмукателни колектори, инжектори, дюзи, дросел, иначе казано - без изпускателните колектори и без генератор, стартер, компресор, климатик, тампони, ел. инсталацията не ви трябва!

1. бр. всмукателни колектори от Ескорт 1.8 16V - алуминиеви! Колекторите не е нужно да са комплект! Не ви трябват инжектори, дросел, TPS и т.н. - нужни ви са големите алуминиеви части! Причината е, че колекторите на Фиеста 1.6 16V са с по-малки портове/отвори. Може да запазите и стандартния колектор от Фиестата, но ще загубите няколко коня (~10).

1. бр. нова водна помпа от Фиеста или Ескорт - 16 клапанов двигател!!! Водната помпа на Мондеото се върти в обратна посока! Ако не смените водната помпа, резултата ще е загряващ двигател!!! Може да ползвате и старата от Фиестата, ако е наред, но не го препоръчвам! Снимка на водната помпа:

Изображение

1. бр. ECU, компютър от Мондео 2 литра със код DEEP или DESK!!! Кода на компютъра се намира на хартиена лепенка и е 4 цифрено-буквена комбинация. Снимка на моя компютър със код DEEP:

Изображение

ЗАДЪЛЖИТЕЛНО компютъра трябва да е със код DEEP или DESK!!! Ако вземете кой да е компютър от Мондео 2 литра, може да попаднете на по-новите компютри с имобилайзер - допълнителни проблеми, с които не мога да ви кажа как да се преборите!

1. бр. дебитомер от Мондео 2 литра със номер 93BB-12B579-BA. Снимка на моя дебитомер:

Изображение

1. бр. маслен филтър за 8 клапанов двигател (CVH), например 1.6;

Следват пожелателни неща, но аз си ги смятам за задължителни:

Гарнитури капак клапани, картер, водна помпа, изпускателни колектори, комплект за смяна на ангренажен ремък, нов термостат - всички тези неща купете за Фиеста 1.6 16V или Мондео 2.0 16V - няма значение, еднакви са. Сега е момента да смените и ремъка на генератора, ако не сте го правили наскоро - ако Фиестата е със серво усилвател на волана, смяната на ремъка е много гадна работа, свързана с много разглобяване - точно сега ще разглобите всичко нужно и ще е удобно да смените въпросният ремък.

Изображение

Изображение

Чак сега идва ред на разглобяването :)

Свалете капака от колата - ще имате много място за работа! Започнете с акумулатора и леко-полеко свалете целия двигател от колата. Скоростната кутия може да си остане на място - аз направих така, но ако мислите, че ще ви е по-удобно, свалете и скоростната кутия. Източете антифриза/водата. Има доста уловки - гледайте внимателно, кабели, болтчета, гайки... Свалете радиатора на двигателя - задължително! Иначе рискувате да го повредите. Махнете и колекторите до първото им съединение със гърнетата.

Идва ред на сглобяването.

Ако решите, че двигателя от Мондео-то има нужда от ремонт - направете го. моят двигател го чух работещ във кола, преди да го сваля собственоръчно от Мондео-то и реших да рискувам - ако не гори масло, добре - ако ли пък гори ще го сваля и ремонтирам. Излезнах късметлия :)

От 2L двигателя свалете картера и тръбичката на маслената помпа (на следващата снимка - извитата тръбичка).

Изображение

Заменете ги със същите части от Фиестата. Поставете новата водната помпа или тази от Фиестата. Прехвърлете маховика, съединителя и претискателя от Фиестата на Мондео-вия двигател. Сменете ангренажният комплект и термостата.Все още не монтирайте всмукателните и изпускателните колектори, генератора, помпата на сервоусилвателя на волана, общягащи ролки и т.н., стартера. Така подготвения двигател може да се монтира в колата, все още не е пълен комплект, но така ще е по-лесно да маневрирате в малкия кош на Фиеста-та. След като двигателя застане на тампоните, монтирайте стартер, генератор, помпата на сервоусилвателя на волана, ремъка на генератора и общягащи ролки. Последен монтрайте допълнителният тампон от ляво,отпред на двигателя. Единствено Фиеста 1.6 16V (отнесена към периода на производство на автомобила) е със 4 тампона на двигателя! Именно този тампон отпред, в ляво я отличава от другите Форд-ове и повярвайте ми - има нужда от такъв тампон :). Монтирайте новия маслен филтър.
Сега трябва да направите "хибридният" всмукателен колектор! Оборудвайте колектора от Ескорт 1.8 16V със следните детайли:

- Горивната рейка от Фиеста-та, но със инжекторите от Мондео-то!!! Не се правете на тарикати и да решите да спестите 20 мин. като сложите директно рейката на Мондеото - рейките се различават и после ще страдате с горивните маркучи :) ;
- клапана за празен ход от Фиеста-та;
- Дроселовата клапа от Мондео-то (тук трябва да поясня, че механизъма на дроселовата клапа на Модео се върти в обратна посока, в сравнение с тази на Фиестата! Няма място за притеснение! Тази клапа се преработва, като се ползват части от клапата на Фиестата, или пък от колектора от Ескорт, ако е дошъл с клапа. По-подробно описание на манипулацията, макар и на английски, но пък със снимки ще намерите тук -> http://www.fiestaturbo.com/forums/1-6-8 ... 3/#p988085 , при неяснотии - питайте:) ).
- TPS-a от Фиеста-та.

Монтирайте всмукателният колектор - прегледайте и включете всички маркучлета! Монтирайте си тръбичката за сервоусилвателя на волана (от помпата към рейката). Поставете радиатора, изпускателните колектори от Фиестата. Дооборудвайте двигателя със всичко нужно от Фиеста-та. Сменете ECU/компютъра със този от Мондео. Сменете дебитомера с този от Мондео - тук ще се натъкнете на неочкваната изненада ( на фона на това, че всичко от Мондео пасва на Фиеста). Дебитомера пасва на кутията на въздушния филтър, но не и на гуменият маркуч който се свързва с дросела - маркуча влиза направо в дебитомера вместо върху него! Без паника и мускули!!! Вземете топла/вряла вода и загреете края на маркуча, който трябва да поставите върху дебитомера, после внимателно (може би с ръкавици) напъхайте маркуча върху дебитомера и поставете метална скоба! Ако не успеете от първия път - не губете търпение, пробвайте пак. Всеки път когато оставяте колата за ремонт при някой "майстор" не пропускайте да му кажете да не откачва този маркуч от дебитомера :)
Монтирайте всичко останало, налейте течности - антифриз, масло за двигателя, масло за сервоусилвателя на волана, хубава течност за чистачки (после като карате с 200 км/ч. да може да си измиете мухите от предното стъкло :) ).

При добро стечение на обстоятелствата и след около 10-15 часа работа може да палите. Не е нужно да правите каквито и да е промени по ел. инсталацията!

Наслаждавайте се на мощността! Колата е доста пъргава, но мисля, че скоростна кутия от дизел би била по-подходяща от стандартната на Фиеста-та, защото е по-дълга, въпрос на вкус.

P.S. - Може да се каже всичко важи със страшна сила за конверсията на 16 клапанов Ескорт към 2 литра, но откъм ел. инсталация има доста преработки!!!
P.S. 2 - В следващите месец-два съм свободен и ако някой има голямото желание да кара бърза кола, бих му направил въпросната конверсия на 16 клапанова Фиеста/Ескорт срещу скромно възнаграждение и при подсигурени части или пари.
Последна промяна от disc на 21 яну 2013, 20:37, променено общо 2 пъти.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Fiesta

Мнение от baro » 28 мар 2010, 08:53

Големи благодарности за темата ще бъде полезна на всички. _friends_

KovachevGR
потребител
потребител
Мнения: 561
Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Fiesta

Мнение от KovachevGR » 28 мар 2010, 09:47

СПЕЦИАЛНИ БЛАГОДАРНОСТИ и от мен на колегата disc >:D<: .Ние с негова помощ направихме Фиеста РС в фиеста 2.0 16В.
И Фиеста 1.6 16в в фиеста 2.0 16в турбо.
Това е атмосфернят вариант
Изображение

А това е турбо варианта
Изображение
Изображение
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Fiesta

Мнение от baro » 31 мар 2010, 18:35

Колега Disc би ли пояснил защо се сменя маховика и дали не трябва допълнително да се мести и местоположението на датчика на хол.Поздрави

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Fiesta

Мнение от disc » 31 мар 2010, 19:14

baro написа:Колега Disc би ли пояснил защо се сменя маховика и дали не трябва допълнително да се мести и местоположението на датчика на хол.Поздрави

Маховика се сменя, защото на 2 литра е с много голям диаметър (Мондеото е с новите скоростни кутии) и не влиза в старите скоростни кутии (като на Фиеста или Ескорт). Не се променя никаква позиция на никакви датчици :)
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Отговори

Върни се в “МОЯТА КОЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта