Ето колеги малко инфо по въпроса за дизелите на новите фордове и разбира се малко реклама от немските журналисти
Ford S-Max, Mitsubishi Grandis, Renault Espace: Гувернантките
12.07.2007 | Коментари: 0
Зад океана пълноразмерните ванове са сравнително популярни, но имат имиджа на точно обратното на израза „cool”... Това обаче вероятно се дължи и на обстоятелството, че зад Океана в тази категория не се подвизават модели с ярко изразени характери като Ford S-Max, Mitsubishi Grandis и Renault Espacе.
За подобаващото задвижване на трите семейни автомобила се грижат четирицилиндрови турбодизелови двигатели с изобилие от въртящ момент и работен обем два литра. Със своите 150 конски сили моторът на Renault е най-мощният в теста, следван от 140-те конски сили на Common-Rail-двигателя под предния капак на Ford. С най-скромни мощностни показатели се представя задвижването на Mitsubishi, което идва от VW и е част от серията TDI, като в случая обаче работещата по технология помпа-дюза машина разполага със 136 вместо със 140 к. с., колкото е броят им при германските модели. За сметка на това, извънредно еластичният турбодизел се комбинира с най-добре настроената и приятна за превключване трансмисия в теста, което му осигурява и отлични динамични показатели.
Двигателят на Grandis показва спортен хъс
Въпреки най-ниската си номинална мощност, двигателят на Grandis демонстрира значително повече хъс при ускорение в сравнение с конкурентите си S-Max и Espace, като специално при измерванията за еластичност показва чувствително по-добри резултати в сравнение с тях. Освен това, моторът с германски произход е най-икономичният в това сравнение, но работата му по традиция е донякъде груба и по-шумна в сравнение с противниците.
Ford демонстрира уравновесен характер
По отношение на разхода на гориво и маниерите на работа, двигателят на Ford заема (почти златната) среда между другите два модела в теста. Основните недостатъци тук са слабостта при потегляне, която изисква пълна концентрация при координирането на движенията с педалите на газта и съединителя при потегляне, както и краткото "замисляне", което се получава при всяко преминаване на по-висока предавка. Специално при излизане от завой, оборотите на мотора на S-Max никога не бива да падат под границата от 2000, тъй като в противен случай намиращият се под предния капак агрегат отговаря с пълно бездействие. Последното положително не е сред проблемите на Espace, която разгръща мощността си забележително хармонично. По подобие на своя по-малък събрат 1.5 dCi, двулитровият агрегат на Espace доказва за пореден път, че в този клас Renault поставя мащабите по отношение на плавната работа на дизеловите двигатели.
Espace е комфортен, но доста тромав на пътя
Окачването на Espace преодолява неравностите с финес и осигурява отличен комфорт – както къси, така и големи сътресения се абсорбират напълно ефективно. При неравности от повтарящ се тип обаче Renault започва да показва склонност към люлеене, а в завой меката настройка на ходовата част резултира с силно клатене на каросерията. Като към това се добавят индиректната работа на кормилната уредба и силната тенденция към недозавиване, френският модел създава усещане за приятен комфорт на дълъг път, но и за прекалено тромаво поведение на пътя.
За сметка на това, когато става дума за гъвкавост на вътрешното пространство и за максимален товарен обем, Espace продължава да бъде начело в своята категория. Grandis предлага по избор шест или седем серийни седалки, като при седемместния вариант най-отзад вместо самостоятелни места се монтира делим в съотношение 60:40 „диван”. Въпросният може да се сгъва и да се мести напред, но не и да потъва в пода, така че дъното на багажника няма как да остане напълно равно при нужда от повече място за багаж.
Равносметката
При Ford всяка една от седалките на втория и третия ред може да „изчезва” в пода. Всъщност съвсем не само заради това, но в настоящото сравнение S-Max предлага най-сполучливият компромис между функционалност и удоволствие от шофирането. Почти идентичният като цена Espace е изключително комфортен, но с доста колебливо поведение на пътя и слабости в ергономията, като по този начин изостава на третата позиция и се класира след разполагащия с най-динамичното задвижване в теста, но не чак дотам практичен от гледна точка на вътрешното пространство Grandis.
Текст: Херман-Йозеф Щапен
Снимки: Ахим Хартман