Страница 1 от 5

Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Публикувано: 02 сеп 2009, 19:09
от TED
Всичко започна така:

Изображение Изображение

Това се случи вечерта на Великден... За щастие аз се отървах замо с натъртвания и дълбоко опечален от смъртта на големия котарак.

Цялата история я има -> тук

Беше решено да се вземе пак такъв но забавянето не беше малко, знаете как е със застрахователите... Трябваше да изясня и как ще се "оправя" с акциза.
И така един ден ровейки в мобилето попаднах на:

Изображение

Изображение Изображение Изображение

Изображение Изображение Изображение

Вярно че пишеше мотор капут, ама видимо купето отвън и вътре беше ОК. Веднага хванах телефона и за мой късмет приятелят ми с автовоз беше в момента в Германия. На другият ден от мястото ХИКС с негова помощ направихме телефонен оглед на колата. Както винаги в немските обяви не лъжеха. Колата се оказа без удари, добра от вътре, с 2 много добри и 2 перфектни гуми, с оригиналните джанти (не надраскани), с оригиналното радио Ford 6000 RDS, даже не и бяха задигнали крика и резервната гума. От вън единственият проблем беше драснат заден ляв калник (само за боя). Палеше, но с шум от двигателя. След кратък пазърлък цената падна на 1600 евро и аз се оказах щастлив собственик на Ford Cougar с неработещ двигател. Естествено хубавите неща стават бавно, така че колата пристигна в България чак след три седмици.

Първият преглед на колата в България показа превъртял един биелен лагер, а той се сменя през картера без да се сваля двигателя. Уви радостта беше кратка, поради съмнения за каране с лошо или несменяне на масло отворихме едната глава и се оказа че и луфта м/у буталата и блока е голям... Очерта се основен ремонт. За "щастие обаче имах още един мотор :), но поради челният удар едната глава беше повредена. Последно остана старият двигател с предната глава от новият. Това автоматично реши проблема с акциза, направих само смяна ка купе. Както всички знаем акциза се плаща за двигателя.

Ето и една малка фото сесия:

Изображение
Изображение
Изображение
Това е каквото остана от старият кугар след като махнахме двигателя. В момента купето е оголено, като всичко здраво е запазено.


Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Двигателят го свалихме заедно с предният мост и цялото окачване.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Това е превъртелият биелен лагер.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Изображение
Изображение
Изображение
Това е точно преди да качим двигателя.

Галерията е -> тук

Малко забавни подробности. Като проверих в МП София за комплект гарнитури цената беше около 500 лв. с доставка две седмици. Бая се съмняваха дали ще съберем двигателя, че не знаели някой да е ремонтирал такъв. То вярно че е 24V с 4 вала и две вериги ама... Последно купих само гарнитура за едната глава, а другите ги използвахме старите.

Тестдрайв-а мина безпроблемно и сега колата чака за нови спирачки (дискове и накладки), пълнене на климатика и ксенон. Също ще се монтира и газов инжекцион, ама със всички глезотийки.
Успях и учудващо бързо да мина КАТ. Първо се притеснявах че бая ще ме мотаят с тази смяна на купе, но се оказа все едно регистрираш кола нов внос. В началото ми напъхаха един топ документи на първото гише и след това само им ги давах на следващите и те си взимаха каквото им трябва.


Скоро ще постна и още снимки.

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Публикувано: 02 сеп 2009, 23:39
от essex
10000 X >:D<:

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Публикувано: 03 сеп 2009, 07:35
от Cougar
Добре де, аз съм чувал, че на митницата се записвали номерата на рамата и на двигателя, и после в срок от нам си колко време автомобила трябвало да се регистрира и да се плати акциз.

То по тая логика аз мога да си вкарам кола с по-мощен мотор, да и извадя двигателя и да го сложа на моята, още повече пък че няма да ходя и до кат (кой полицай ще ме спре и ще гледа под задната глава номера на мотора ?)

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Публикувано: 03 сеп 2009, 11:36
от TED
Чул си правилно, но това се отнася само за границите които не са към страни от ЕС. Другото е че тези документи които се попълват са нещо парлама, срещу символична почерпка може да минеш без тях. Другото е че в немският бриф няма номер на двигател, има само на шасито. Да не мислиш че на границата някой гледа "зад задната глава" :) Аз първоначално имах други идеи как да ми се размине акциза и мислех колата да влезе през Румъния за по-сигурно, но после се оказа че няма нужда.
Това което го мислиш за размяната на двигатели е реализуемо, но ти трябва цялата кола донор. Нали се сещаш че има разлики и в много други неща освен двигателя. Нека не забравяме и колко ще ти струва труда по размяната, не всички имат приятел със сервиз, механик и автовоз...
Говорейки за тази тема се сетих как минавайки през една морга в Сърбия собственика ми предложи Мондео МК1 2.5 V6 за 600 евро. Беше в движение с всичко без кожа. Направо щях да го взимам, но беше друг цвят, не като моето :( Иначе щеше да е много забавно :) То сега ме базикат че моето Мондео е единственото дето е присвятквало на ML на магистралата да се отмести от лявата лента при 180, а с 2.5 бая изненадани щях да оставям назад.

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Публикувано: 03 сеп 2009, 14:08
от bai_Petko
Браво колега, аз не бих издържал на хамалогията.. Я кажете вече нали няма акциз?! Или от другата година отпада?

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Публикувано: 04 сеп 2009, 10:30
от Bijutera
евалата за духа и мотивацията,аз не бих имал толкова нерви и спокойствие да мина през целия този ад....поздрави!

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Публикувано: 04 сеп 2009, 11:35
от cjbolland2
Поздравления за трудът 8)

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Публикувано: 04 сеп 2009, 12:35
от ageorgiev
Само боцни една мултимедия с тъчскрийн и ще е супер!

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Публикувано: 04 сеп 2009, 13:00
от TED
За GPS/Player с тъчскриин мислих много.... но Ford ме "прекараха" лошо. Харесах си Pioneer AVIC-F700BT или Pioneer AVIC-F900BT заради това че са отворени за модификации. И двете са с Windows CE и с IGO8 и има много хакове и къстъм скинове за тях тук.

http://avic411.com/forum/index.php

Големият проблем е че стандарта на форд не е двоен DIN, а е 1,7 DIN. Тогава реших и най вероятно ще си взема Pioneer AVIC-F500BT, което е същото като горните но се води хибридна система. Оригиналното радио на колата си остава, само говорителите се изключват и се включват към усилвателя на Pioneer-а (4х50W, стои скрит някъде в таблото), също той усилва и за GPS-a. Самият ГПС се монтира някъде на стъклото или таблото и лесно се сваля. Така решавам и проблем с немахащият се панел на горните два модела.

Другото което задължително ще монтирам на кугара е темпомат (круиз контрол), с моето каране това е направо задължително.

Сега се опитвам да организирам поръчването на тези глезотийки и като ги монтирам ще има снимки.

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Публикувано: 04 сеп 2009, 13:14
от ageorgiev
TED написа:За GPS/Player с тъчскриин мислих много.... но Ford ме "прекараха" лошо. Харесах си Pioneer AVIC-F700BT или Pioneer AVIC-F900BT заради това че са отворени за модификации. И двете са с Windows CE и с IGO8 и има много хакове и къстъм скинове за тях тук.

http://avic411.com/forum/index.php

Големият проблем е че стандарта на форд не е двоен DIN, а е 1,7 DIN. Тогава реших и най вероятно ще си взема Pioneer AVIC-F500BT, което е същото като горните но се води хибридна система. Оригиналното радио на колата си остава, само говорителите се изключват и се включват към усилвателя на Pioneer-а (4х50W, стои скрит някъде в таблото), също той усилва и за GPS-a. Самият ГПС се монтира някъде на стъклото или таблото и лесно се сваля. Така решавам и проблем с немахащият се панел на горните два модела.

Другото което задължително ще монтирам на кугара е темпомат (круиз контрол), с моето каране това е направо задължително.

Сега се опитвам да организирам поръчването на тези глезотийки и като ги монтирам ще има снимки.
То си има адаптори за тази цел! Pioneer F500 не е точно това, за което ти говоря, а нещо като Garmin+Bluetooth :wink:

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Публикувано: 04 сеп 2009, 16:10
от m1tev
Поздрави и от мене :) :) >:D<: >:D<:

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Публикувано: 04 сеп 2009, 18:00
от TED
@ageorgiev

Адаптери има само за 1DIN към Ford, двоен DIN няма как да сложа просто дупката няма как да я разширя.

Изображение

От DIN размера нищо обаче не мога да си харесам.... С този хибриден мулимедиен навигатор (горе-долу така се превежда) на таблото си остава оригиналният Ford 6000 RDS, а нали се сещаш че нещо не ги харесват крадците :)

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Публикувано: 04 сеп 2009, 18:39
от ageorgiev
Мисля, че навсякъде ще могат да ти слпжат 2DIN устройство в отвора :D Виждал съм монтиран Alpine 2DIN във Ford Puma. оригиналното му CD е същото като твоето :D

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Публикувано: 04 сеп 2009, 21:08
от TED
Може пък и да стане??? Намерих една снимка в NECO, един там е монтирал 2DIN ама е рязал панела. Аз имам два и ще пробвам.

Изображение

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Публикувано: 05 сеп 2009, 00:23
от Cougar
Аз мотор знам какъв искам и от какви коли става, със всичко съм наясно ;)
Като се ударих с Кугъра мислех да вкарвам 2.5 с десен волан и да сменям дирекция след това с моите части, ама една адвокатка ме наплаши с тея акцизи, глоби, регистрации и тем подобни и се отказах.

И все пак евала за ентусиазма, явно наистина харесваш модела, дано нещата се подредят както искаш :)
Аз лично покарах Проуб и се отказах от Кугъра веднага :) сега седи у гаража :) Някой път може да се срещнем да направим една сверка ;)

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Публикувано: 07 сеп 2009, 17:13
от momo76
TED написа: Другото което задължително ще монтирам на кугара е темпомат (круиз контрол), с моето каране това е направо задължително.
Ако имаш въпроси за темпомата мога да помогна. Преди няколко месеца си боцнах един на Мондеото и май още се спомням как става монтажа и кабелите.

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Публикувано: 08 сеп 2009, 12:39
от amplified
momo76 написа:
TED написа: Другото което задължително ще монтирам на кугара е темпомат (круиз контрол), с моето каране това е направо задължително.
Ако имаш въпроси за темпомата мога да помогна. Преди няколко месеца си боцнах един на Мондеото и май още се спомням как става монтажа и кабелите.
колко горе долу ти излезе?

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Публикувано: 08 сеп 2009, 15:53
от TED
Почъчах темпомата, на мен ми струва толкова:

http://cgi.ebay.de/WAECO-Geschwindigkei ... 0227750647

Повече информация има тук:

http://www.waeco.com/en/3512_452.php

Като го слагам ще направя и снимки. Не би трябвало да е голям проблем, особено за кола която го има като опция.

Изображение

А ето тук има снимки как се монтира на мондео МК3 1.8 бензин. На френски е, но който иска може да си го преведе с google.

http://fordclubinternational.leforum.eu ... itesse.htm

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Публикувано: 08 сеп 2009, 19:26
от momo76
Нямаше ли да е по лесно с темпомат от мондео МК2.

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Публикувано: 09 сеп 2009, 13:37
от TED
По-лесно щеше да е, ама като нямам кола донор....
Иначе е най лесно с кугар с темпомат за донор, но темпомата не е бил стандартна екстра за европа и са много редки.