Златната Сиерка
Публикувано: 13 яну 2010, 14:55







Количката е 1990та 1.6i CLX 80Hp на грубо 500 000км. От 99та до 2008 беше на баща ми който я пазеше и поддържаше доста. От 2008ма до 2009та ми беше първата кола след като вече не се използваше преди да остане за мен(не по причини или проблеми, свързани с нея).
Взех си Фокус септември 09 и така колата от профилактика през лято 2009 влезе в гараж, почистена, направена, дори с винетка,гражданска и гтп. Направо няма такъв втори случай - и аз и бащата има какво да караме. 2010та я карах 1 месец докато ми пребоядисат качествено и цялостно Фокуса, така и 2010та за 1 месец каране има годишна винетка, гтп и гражданска, и след този месец лятото пак в гаража..
Такива сиера вървят на безбожно ниски цени и няма търсене (а и тази е без серво, АБС и Клима, въпреки че състоянието на колата е чук) - такава сума не ни трябва пък и ни е на сърцето да се разделяме с нея, дори и рядко да се кара.
Това ми е първата кола и много специална, но търсех и намерих подходящо и по-ново нещо за мен. Винаги обаче и тя ще се покарва, хем за пораздвижването хем за отминалите времена и спомени с нея! Просто не издържах на тежкия съединител (в София боли крак от него чак), Много тежкия волан(няма серво), който освен това при висока скорост трепери леко, колкото да измаря доста ръцете, а при паркиране не само че се върти мега трудно, но и трябва да навъртя 10 пъти за да завият гумите, готина комбинация - перфектна е оабче за учене за паркиране, защото е дълга, без серво, с незавиващи гуми, сега ми е толкова лесно с по-лесния фокус, и знам че на всяка кола няма да се затрудня. Също така е дълга, безкрайно небезопасна и с бомба в багажника, нищо че като е слагана е била 1000лв и е stargaz последен модел тогава, с електроника, ламбда контрол и автоматика спрямо оборотите, темп. на двигателя и изгорелите газове, впръскването и нивото на въздуха (вързана с компютъра на колата,8извънградско, 11 градско софия). И фаровете светят като свещи колкото и да е пазена колата, е стар модел. Спирачките са слаби, а липсата на абс и леката предница(задно+бензин) блокира колелата безкрайно лесно=още по-дълго аварийно спиране. Няма филтър на купето и постоянно дишам тоновете мизерия на София пък е не само София, особено когато е хладно и студено и трябва парно, иначе затварям всичко, но това не е често - лятото е жега - прозорци=мизерия, зимата парно=мизерия, какво остана, някой друг месец без жега, студ и слънце=жега вътре дори да е 15градуса отвън. Лятото се опичам в жегата като в тиган, гарнитурата е мизерния въздух от пуснатите прозорци в милата ни Б-я. Иначе си я обичам и разбирам защо тези неща са така, въпреки тях е страхотна.
Огромни благодарности на Venom4o, който помогна бързо и прекрасно за нещо, той знае!