Страница 3 от 12
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Публикувано: 20 апр 2012, 21:54
от mladen1984
Монтирах и лайсни Ghia на праговете!
п.п. На последната снимка се виждат последиците от жълтия дъжд валял в южна България! >):):
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Публикувано: 21 апр 2012, 08:49
от nikolovvd
И във Видин е валял от този дъжд. Пепелника, който беше на масата в двора след два дни слънце и вятър, получи жълто оцветяване на дъното.
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Публикувано: 25 апр 2012, 16:03
от mladen1984
Смених алармения блок, имобилайзера , ключалките - ето сега вече сме с пълен комплект ключове!
От форд са решили че едно огледало в сенника да шофьора е достатъчно, но аз си запазвам правото на корекции
!Имах едно от кола с ляв волан.....
.... малко прекарване на кабели и запояване......
......Ето и резултата!
Това са задни спирачни апарати - подготвени за смяна
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Публикувано: 25 апр 2012, 16:09
от nikolovvd
Направи ли им пълна ревизия?
Дано си сменил всички гумени уплътнение и семерината! Нали знаеш, че ръчната е саморегулираща се!
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Публикувано: 25 апр 2012, 18:49
от mladen1984
Да направено е, само за ръчната ми е малко странно.когато купих колата (а и сега) тя държи добре само в крайно, горно положение.При вдигане на първи, втори , трети зъб лоста се движи като перце!Имам чувството че е разтегната.Както и на старото скорпио пише че е саморегулираща , но погледнато отдолу се вижда че има някакъв винт - за регулиране???
Взел съм жило заедно с лоста и ще го сменям по-нататък, та ще видим какво е, що е.....
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Публикувано: 25 апр 2012, 21:55
от nikolovvd
Имаше някакъв алгоритъм за настройване.
Дърпаш ръчната и натискаш педала. Пускаш ръчната и отпускаш педала.
Мисля, че нещо такова беше, но може и да греша. Доста време мина от как си рециклирах задните апарати на Скорпиото и съм забравил.
Това което със сигурност си спомням е, че в буталото има резба в която е навит 10 мм щифт с правоъгълна резба. Щифта се задвижва от ръчната, а около него минава спирачната течност. Когато буталото е напънато от налягането и отпуснеш ръчната щифта се развива под натиска на пружината и от тук нататък трябва да е нормално натегната.
Има обаче един проблем, че ако накладките са към края на дните си и се прегреят, топлината от тях се предава на буталото и механизма вече не действа нормално. Тогава трябва да се развива буталото и от там да се натяга ръчната.
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Публикувано: 26 апр 2012, 08:26
от viksata
Самото жило на ръчната си има една натягаща система, за да обереш луфта!!!
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Публикувано: 26 апр 2012, 08:55
от nikolovvd
mladen1984 написа:...
Това са задни спирачни апарати - подготвени за смяна
При мен нямаше такова нещо и затова се захванах да рециклирам два апарата ІІ-ра употреба и след като ги докарах до горното състояние, само че в син цвят, ги закарах в сервиза с колата да ги сменят.
В момента не съм сигурен къде са старите - в мазето или в София при Форда!
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Публикувано: 26 апр 2012, 21:47
от mladen1984
Да точно за това регулиране говорих - показаното на схемата.Ще го пробвам и ще пиша.Много DANKE
колеги за инфото.А на старото скорпио(2,8 1989) не съм имал проблеми до сега, а задните наклатки са сменяни поне 2 пъти!
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Публикувано: 23 май 2012, 19:49
от mladen1984
Дойде времето и на смяната на задния капак.Просто предишния собственик беше слагал спойлер и след това решил да го махне.Последиците пробит багажник, деформирана ламарина, рязана с шлайф отвътре.Бях пробвал да го запушвам със силикон, оггоре китосвам, грундирам, боядисвам замаскирвам с лепенки и прочее.Нищо не ставаше, само временен ефект.Накрая взех "чичо Весковия" капак от Шумен.Дадох го на боядисване и............
После прехвърляне на инсталация, стопове, ключалки, щипки и тапицерии..
Тук реших да добавя едно стилистично решение:
Друго което се смени е предната емблема.Както повечето шофиращи Форд знаят емблемите произведени след 1995 са доста податливи на слънчевите лъчи и слид време се случва това...
и след това....
При положение че боядисвах заден капак реших да направя и корекции по предния капак и тавана изразяващи се в частично боядисване.На тавана лака на места взе да побелява и след намесата ми с шлайф паста се появиха тъмни петна
просто свалих лака.А на предния капак имаше вдлъбнатини и безброй удари от камъчета.Разбрах се с бояджията за частично боядисване.Но след два дена той ме повика и когато отидох видях целия таван шприцнат и той ме убеди че по-хубаво е да мине целия таван и да си помисля за цялостно боядисване на предния капак- за по-добър ефект!
След като помислих и се убедих в неговото право се получи чудесно.
Искам да благодаря на Павката за професионалното боядисване!!!!!!!!
След доста разговори и беседи реших да почиста МАР датчика, уж жичката вътре се замърсявала уж оказвало влияние на оборотите, ускорението и т.н.
Свалих го и вътре жичките изобщо не бяха черни, нито мръсни изпръсках го със спрей и пак го монтирах.Разлика НИКАКВА.Нито в оборотите , нито във вървенето.
Направи ми впечетление че вътре тялото изобщо не е мръсно, черно и прашно!!
Ето снимка-
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Публикувано: 24 май 2012, 21:05
от svel444
Колега евала за работата, която си свършил наистина шапка ти свалям >:D<:
Аз също съм със Скорпион от Пловдив, като те видя по улиците със сигурност ще те разпозная.
Безаварийно от мен !
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Публикувано: 24 май 2012, 21:59
от mladen1984
Мерси!и заповядай на срещите ни в четвъртък към 19,00 на "Екото" до затвора, в "Кичука"
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Публикувано: 27 май 2012, 17:33
от mladen1984
Смених най-сетне задните спирачни апарати.Оказа се че привода от ръчната спирачка на задния десен апарат е блокирал.А самото жило на ръчната спирачка е разтеглено и не се променя чрез регулиране.Затова подмених и него.
Частите са пак от "чичо Весковото скорпио".Независимо че колата донор е от първите произведени екземпляри, частите и са изключително запазени.
На снимката се вижда закачването на остта на ръчната спирачка към жилата
Смених и самия лост на ръчната спирачка(беше по-запазен)
Ето и един напълно сух диференциал
И новите спирачни апарати!
Смених и тампоните ограничители при натоварване.
Сложих и протектори на главините на предните колела за предпазване на датчиците на ABS
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Публикувано: 02 юни 2012, 08:16
от mladen1984
Специална благодарност на "VIKSATA" за осигуряването на тази ексричка
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Публикувано: 07 юни 2012, 15:26
от mladen1984
започнахме с присаждането на ел.моторредуктори на задните седалки.Оказа се че след махане на планката с оста за закопчаване на облегалкат остават остават 3 отвора за болтове на които пасва супер точно моторедуктора от скорпио мк1
планката с оста за закопчаване.
и новия мотор на мястото на планката.
Остава да се пусне инсталация-захранване през отделен забранителен бутон на средната конзола.А ето и монтажа на управляващите бутони от Мк1.Бутоните са от Мк1 защото и декоративните пластмаси са от стария модел и са пригодени за разпробиване за голям бутон.
Бутоните са с осветление.
и благодарност към Митаксан за хубамия мигач
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Публикувано: 12 юни 2012, 19:25
от mladen1984
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Публикувано: 13 юни 2012, 23:13
от didon80
Поздравления, Скорпиона става все по-уникален и зареден с всякакви екстри.......... =D>:
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Публикувано: 05 юли 2012, 22:19
от mladen1984
След дълго колебание какви свещи да взема се спрях на оригиналните платинени AGPR 22 PP1 - 20лв/бр
и смяна на батериите на дистанционното 2хCR 2016 2,50 лв/бр
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Публикувано: 10 юли 2012, 20:56
от mladen1984
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Публикувано: 18 юли 2012, 20:45
от mladen1984
Почистване на предни спирачни апарати и Боя